jos vaihtelisi viileämpää termaria 300td:hen. oliskos ideaa?
meinaan jos tuolla vaikka pystyisi senjälkeen käymään radallakin muutaman kierroksen ottamassa, vai muuttaako mitään??
jos tuossa olisi ideaa, niin mitäs asteita suosittelisitta?
nykyinen on vissin 2.3 16v bensan peruja. olisko 90c jotain??
termarin vaihtoa 300td??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
.
Luulisimpa, että termostaatin vaihtamisen jälkeenkään ei radalle ole oikein asiaa.
Ei taida se moottorin lämpökuorma riippua nyt termostaatista juurikaan.
Jos meinaat pitkiä aikoja täysillä poltoilla ajella, niin varmaan tarvii hiukan ruiskutusta pienentää.
Luulisimpa, että termostaatin vaihtamisen jälkeenkään ei radalle ole oikein asiaa.
Ei taida se moottorin lämpökuorma riippua nyt termostaatista juurikaan.
Jos meinaat pitkiä aikoja täysillä poltoilla ajella, niin varmaan tarvii hiukan ruiskutusta pienentää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
.
Se lämpökuormitus ei jakaannu moottorissa ihan tasaisesti, kun sitä rasitetaan äärimmilleen.
Suuri syötettävä polttoainemäärä + pitkä ruiskutusaika + paljon kierroksia = kanteen ja ahtimeen paljon lämpöä ja vieläpä siten, että lämmöt nousevat tavattoman nopeasti.
Vesikierto ei ehdi mukaan.
Eikä joka paikkaan taida olla jäähdytyskanaviakaan.
Se lämpökuormitus ei jakaannu moottorissa ihan tasaisesti, kun sitä rasitetaan äärimmilleen.
Suuri syötettävä polttoainemäärä + pitkä ruiskutusaika + paljon kierroksia = kanteen ja ahtimeen paljon lämpöä ja vieläpä siten, että lämmöt nousevat tavattoman nopeasti.
Vesikierto ei ehdi mukaan.
Eikä joka paikkaan taida olla jäähdytyskanaviakaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5