

No, siitä sitten huolestuneena soittamaan paikalliselle MB-merkkiliikkeelle ja hommahan oli heille tuttua. Käsky kävi että auto, rekisteriote ja huoltokirja heille niin katsotaan mitä tehdään. Liikkeessä sitten todettiin pienet ruosteviat ja otettiin kopiot rekisteriotteesta ja huoltokirjasta sekä luvattiin selvittää MB:n kanta korjaukseen. Lohduteltiin tosin että kyllähän näin vähänajettuun remppa tehdään automaattisesti ...
Tänään sitten merkkiliikkeestä soitettiin ja ilmoitettiin että heillä on työmääräys avattuna autolleni ja voisi pikkuhiljaa alkaa varata aikaa remontille. Kestää kaikkinensa KOKO viikon (auto heti maanantai-aamuna heille ja pois saa perjantai-iltana) koska on niin suuri revohka.
Seuraavaa selvisi tämän parin päivän aikana:
1. ovissa on selkeä tehtaan prosessivirhe (tiivisteliima puuttuu)
2. korjauksesta vastaa MB kansainvälinen takuu = tehdas
3. rempan voi teetättää missä tahansa valtuutetussa huollossa
4. kaikki ovet vaihdetaan aina ruostetapauksissa (jos vaikka yksi ovi on ruostunut). Ei edes yritetä korjata maalaamalla koska homma saattaaa uusiutua muutaman vuoden kuluessa muista kohdista = tuotevastuuongelma kun jo kerran korjattu !!!!
5. ostopaikalla ja maahantuontitavalla ei ole merkitystä = 30 v.
mobilo life takuu voimassa kaikissa tapaukissa...
Eli kaikkinensa upeaa palvelua ja vastuun kantamista MB:ltä. Tunnustetaan virheet ja tehdään tuote vähän paremmaksi korjauksella kuin mitä se oli ennen vahinkoa ... Hirvittää vain jos olisi ostanut kalliin auton missä olisi vain muutaman vuoden "takuu" niin hommahan olisi lyönyt käsille.
Taitaa seuraavatkin autot meidän perheessä olla varustettu tähdellä
