Vielä W210 ovista ...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Vielä W210 ovista ...

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kävin Syyskuussa hakemassa Saksasta farmari-väyrysen (240 TA Avantgarde), joka oli otettu käyttöön 1998 loppupuolella (kantakortissa vuosimalli 1999) ja ajettu 142000 (nyt 145000). Mielenkiinnolla sitten seurasin tuota keskustelua väyrysten ruosteongelmista (eihän Saksan ruosteettomassa :) voi olla ruostetta !!!) kunnes viime viikon loppupuolella kävin tarkastamassa omastani tilanteen: olihan siellä kolmessa ovessa about 3 cm matkalta karmi punaisena sieltä tiivisteen ja "helman" välistä :cry: . Hommasta saa parhaiten selvyyden kun venyttää tiivistekumia niin ruosteen pitäisi näkyä kumissa ...
No, siitä sitten huolestuneena soittamaan paikalliselle MB-merkkiliikkeelle ja hommahan oli heille tuttua. Käsky kävi että auto, rekisteriote ja huoltokirja heille niin katsotaan mitä tehdään. Liikkeessä sitten todettiin pienet ruosteviat ja otettiin kopiot rekisteriotteesta ja huoltokirjasta sekä luvattiin selvittää MB:n kanta korjaukseen. Lohduteltiin tosin että kyllähän näin vähänajettuun remppa tehdään automaattisesti ...
Tänään sitten merkkiliikkeestä soitettiin ja ilmoitettiin että heillä on työmääräys avattuna autolleni ja voisi pikkuhiljaa alkaa varata aikaa remontille. Kestää kaikkinensa KOKO viikon (auto heti maanantai-aamuna heille ja pois saa perjantai-iltana) koska on niin suuri revohka.
Seuraavaa selvisi tämän parin päivän aikana:
1. ovissa on selkeä tehtaan prosessivirhe (tiivisteliima puuttuu)
2. korjauksesta vastaa MB kansainvälinen takuu = tehdas
3. rempan voi teetättää missä tahansa valtuutetussa huollossa
4. kaikki ovet vaihdetaan aina ruostetapauksissa (jos vaikka yksi ovi on ruostunut). Ei edes yritetä korjata maalaamalla koska homma saattaaa uusiutua muutaman vuoden kuluessa muista kohdista = tuotevastuuongelma kun jo kerran korjattu !!!!
5. ostopaikalla ja maahantuontitavalla ei ole merkitystä = 30 v.
mobilo life takuu voimassa kaikissa tapaukissa...

Eli kaikkinensa upeaa palvelua ja vastuun kantamista MB:ltä. Tunnustetaan virheet ja tehdään tuote vähän paremmaksi korjauksella kuin mitä se oli ennen vahinkoa ... Hirvittää vain jos olisi ostanut kalliin auton missä olisi vain muutaman vuoden "takuu" niin hommahan olisi lyönyt käsille.
Taitaa seuraavatkin autot meidän perheessä olla varustettu tähdellä :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kuulostaa todella hienolta! Mukava huomata, että uusissa Mersuissa tuo mobilo (taidetaan muuten kirjoittaa pienellä?) toimii.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oswald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:28

W210 ovet

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Täällä Hyvinkäällä väitettiin ettei mobilo-life ole voimassa autoissa jotka on rekisteröity 24.10.1998 jälkeen.
Onko tietoo?? :evil:
Oswald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:28

Viesti Kirjoittaja Oswald »

siis ennen 24.10.1998
Johan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 21.11.2003 11:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Vielä W210 ovista ...

Viesti Kirjoittaja Johan »

terve

sain oman 320 cdi:n saksasta Duisburgin Mersun liikkeestä. Autossa täysi 12 kk:n takuu lukee papereissa. Mitä kaikkea mahdoitkaan tehdä että sait merkkiliikkeen innostumaan asiasta. ...luultavasti veho muistaa kansainvälisen takuun saksasta haetuissa aika huonosti...

Pitää kuitenkin katsoa ne omat ovet ensin, auto on 2000.10 valmistettu.
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Siis valmistusvirheiden ym. kanssa paikallisella maahantuojalla ei ole mitään muuta tekemistä kuin että he korjaavat tehtaan virheet laskua vastaan, minkä MB sitten maksaa.
Nöyristely pois Veholla(kin) asioidessa ja vaatii vain sitä mitä itselle kuuluu.
Se on Vehon kannalta ihan sama kuka sen auton on maahan tuonut ja mitä kautta, kunhan auto on asianmukaisesti huollettu (ei välttämättä merkkihuollossa) ja käytetty.
Eli ainoa voittajahan on loppujen lopuksi se MB-liike joka korjauksen tekee ...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210 ovet

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oswald kirjoitti:Täällä Hyvinkäällä väitettiin ettei mobilo-life ole voimassa autoissa jotka on rekisteröity 24.10.1998 jälkeen.
Onko tietoo?? :evil:
Saattaapi olle noin. mobilo ei sinänsä ole kauhean vanha juttu. Jollekin noille vuosille se ajoittuu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

Elikä siis vanhemmissa ei takuuta...??

Viesti Kirjoittaja Mora »

Timo L. kirjoitti:
Oswald kirjoitti:Täällä Hyvinkäällä väitettiin ettei mobilo-life ole voimassa autoissa jotka on rekisteröity 24.10.1998 jälkeen.
Onko tietoo?? :evil:
Saattaapi olle noin. mobilo ei sinänsä ole kauhean vanha juttu. Jollekin noille vuosille se ajoittuu.
Eli onko tämä nyt tulkittavissa siten että tuo takuu ei koske väyrysiä v.95-98 alkupuoli? Niitä kun näkyy aika pahoja tapauksia myöskin...

Sinänsä pirun ikävä homma jos näin on. Voin vaan kuvitella kuinka paljon ruoste kyrsäisee, kun tuon ikäiset väykytkään ei ihan ilmaisia ole :(

Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Elikä siis vanhemmissa ei takuuta...??

Viesti Kirjoittaja epk »

Mora kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Oswald kirjoitti:Täällä Hyvinkäällä väitettiin ettei mobilo-life ole voimassa autoissa jotka on rekisteröity 24.10.1998 jälkeen.
Onko tietoo?? :evil:
Saattaapi olle noin. mobilo ei sinänsä ole kauhean vanha juttu. Jollekin noille vuosille se ajoittuu.
Eli onko tämä nyt tulkittavissa siten että tuo takuu ei koske väyrysiä v.95-98 alkupuoli? Niitä kun näkyy aika pahoja tapauksia myöskin...

Sinänsä pirun ikävä homma jos näin on. Voin vaan kuvitella kuinka paljon ruoste kyrsäisee, kun tuon ikäiset väykytkään ei ihan ilmaisia ole :(

Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin.
no kyllä niitä -96 on ainakin vielä korjattu.

haulla löytyy tästäkin aiheesta tarkemmin 8)
mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 19.08.2003 18:14

Viesti Kirjoittaja mesemies »

mollikai kirjoitti:Siis valmistusvirheiden ym. kanssa paikallisella maahantuojalla ei ole mitään muuta tekemistä kuin että he korjaavat tehtaan virheet laskua vastaan, minkä MB sitten maksaa.
Nöyristely pois Veholla(kin) asioidessa ja vaatii vain sitä mitä itselle kuuluu.
Se on Vehon kannalta ihan sama kuka sen auton on maahan tuonut ja mitä kautta, kunhan auto on asianmukaisesti huollettu (ei välttämättä merkkihuollossa) ja käytetty.
Eli ainoa voittajahan on loppujen lopuksi se MB-liike joka korjauksen tekee ...
Aivan totta, ei se oo veholta pois, pikemminkin päinvastoin!

Itse vein oman auton (käyttöönotto 12/96 aj. 150tkm) Satakunnan autotaloon, Poriin ja ne suhtautu siellä todella asiallisesti, vaikka auto on ruotsista tuotu.
Ne otti kuvat ruostekohdista ja kopiot huoltokirjasta ja rekisteriotteesta.

Viikon päästä tuli soitto että kaikki ovet vaihdetaan ja vien auton sinne ensi maanantaina.

Ei voi valittaa.. :)

Toi mobilo & 30v puhkiruostumattomuustakuu on tullu 24.10.1998 jälkeisiin autoihin. Sitä vanhemmissa toi takuu on vaan 6 vuotta, mutta siitä huolimatta noi ovet korjataan..

Takaluukun kannesta (joka siitä lukon ympäriltä yleensä kukkii) oli kans jossain topicissa jotain puhetta, että niitäkin vaihdettas takuuseen, mutta en tiedä sit..
Itellä se ei kuki vielä mutta oon 99% varma että ei siihenkään kauaa mene :?
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

No niin,
auto haettu "huollosta".
Positiivista oli se että koko auto kattoa lukuunottamatta oli maalattu ovienvaihdon yhteydessä.
Eivät kyllä työnvastaanotossa maininneet sanallakaan tästä .........
Eipähän ainakaan sävyerot haittaa :D
Vaikuttikohan tuohon että väri oli aika vaikea "smaragdinmustametalli".
Tuon kun pari kertaa ajaa harjallisen koneen läpi niin ei tuo liika kiiltokaan haittaa :shock:
(Niin ja ne kustannukset per auto yli 3000 eskoa reilusti, piti ihan pakolla kysyä)
Avatar
kha0b
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 06.11.2003 23:04
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

290tdt -97

Viesti Kirjoittaja kha0b »

Itse vein myös maanantaina 2/97 rekisteröidyn 150tkm ajetun Saksasta tuomani E290Farmarin oviremonttiin Jyväskylässä. Ainakin kaksi ovea ja takaluukku vaihdetaan tehtaan laskuun uusiin. Ei mitään mukinoita, että tuontiauto jne. Tämän topicin innoittamana marssin paikalliseen huoltoon,
ottivat kuvat autosta ja kopiot huoltokirjasta ( Saksassa kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä, mutta Suomessa olen huollattanut muuallakin) pari viikkoa sitten ja lähettivät tehtaalle, josta vastaus oli, että osat vaihtoon. Että kiitos vain vinkistä!
kha
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 290tdt -97

Viesti Kirjoittaja epk »

kha0b kirjoitti:Itse vein myös maanantaina 2/97 rekisteröidyn 150tkm ajetun Saksasta tuomani E290Farmarin oviremonttiin Jyväskylässä. Ainakin kaksi ovea ja takaluukku vaihdetaan tehtaan laskuun uusiin. Ei mitään mukinoita, että tuontiauto jne. Tämän topicin innoittamana marssin paikalliseen huoltoon,
ottivat kuvat autosta ja kopiot huoltokirjasta ( Saksassa kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä, mutta Suomessa olen huollattanut muuallakin) pari viikkoa sitten ja lähettivät tehtaalle, josta vastaus oli, että osat vaihtoon. Että kiitos vain vinkistä!
mukavaa et vinkit tuntuu perstaskussa 8)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Näkyy olevan ruostetta ovissa tuossa porukoiden -97 w210:ssakin :evil: Ei löydy ruostetta -86 w124:stä tiivisteurien alta, vaikka sinne ei ole uhrattu ajatustakaan ainakaan 11:een vuoteen ja ovat nuo tiivisteurat w123:ssakin toista takaovea lukuunottamatta miltei virheettömät.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mikähän näitä nykymersuja vaivaa, hovimekaanikon kaverin -00 C on kuulemma alkanut jo mätääntyä hyvää vauhtia.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Putsasin nuo välit huolellisesti tänään omasta -99 c-sarjalaisesta vahausta tehdessä, ja olihan sielläkin pientä alkua yläkulmassa yhdessä ovessa...hitto soikoon, olin katsovinani nuo todella tarkkaan ennen ostopäätöstä. Kunnollinen auringonvalo näköjään tekee näkökyvylle ihmeitä, sillä ei tuo parissa viikossa ole alkanut :(

Rekisteröintipäivä on onneksi tuon maagisen päiväyksen jälkeen, eli sen suhteen ei pitäisi tulla ongelmia. Pitänee mennä kysäisemään Veholta mikä on homman nimi, toivottavasti ei tarvitse kaivaa kuvetta. Onneksi alku on niin pieni, ettei se vielä ole iso ongelma, mutta helpostihan tuo isoksi muuttuisi muuttuisi kun vain antaisi olla sellaisenaan.
kasitos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 31.03.2004 21:53
Paikkakunta: Lappi

W210 ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja kasitos »

Onhan se vaan tosi hienoa etsiskellä muutaman vuoden ikäistä W210, josko löytäis sellaisen, jonka hankinnassa voisi luottaa ruostevapauteen, kun ko.korimallien käyttöympäristö ei sitä nykyään oikein osoita!

Jopa merkkiliikkeissäkin, kun nyt osaa raotella tiivisteitä..ruosteet punoittaa melko nuorissa "tähtiyksilöissä", niin punottaa kyllä myyjänkin silmät erilaisia selityksiä keksiskellessään! Miksi niitä ei ole korjattu ennen myyntiin laittoa?
Tuontiautomyyjä kertoo Saksassa tehtaan hoitaneen ruosteongelmat..on sitten ihan tehtaan dokumenttejakin ovivaihdoista jne. Mutta uskoako tuota, aika palturilta tuntuu, kun niitäkin kuuluu kuskattavan täällä samaan malliin ruostekorjauksiin!

Jos ja kun sitten huomaa puoli vuotta hankintansa jälkeen istuvansa onnellisesti ruostekasassa, alkaa veikkaus kenen piikkiin korjataan?

Tehtaan piikkiin korjaus koetaan kuin lottovoitto, "tehdas otti vastuun" näinhän sitä sanotaan, mutta eipä ota kaikista tapauksista. Siitäkin taitaa olla näyttöjä, että jotain 35% osuuksia on omistajalta vaadittu.
Eihän Vehon edustaja tosiaan Tv-ohjelmassa lupaillut juuri mitään.."tapauskohtaisesti tutkitaan, onko kiveniskuja" jne.
Pahimmissa tapauksissa olisi kai mentävä lakimiehen turvin Vehon puheille.

Eikä ole lainkaan selvää milloin MB viheltää pelin poikki näihin ongelmakorjauksiin!

Ajatellaanpa vielä meitä mersumiehiä. Olemme panneet ns. "ruman läjän euroja" saadaksemme edes käytettynä "W210-korisen laatuauton", epäonnistuessamme, hattu kädessä sitten pyörimme Vehon nurkilla, josko neljä vuotta vanhan auton ruostevauriot korjattaisiin. Huom! korjauksenkin jälkeen meillä on ruostevauriokorjattu auto..ehkä melkein kokonaan maalattukin..voi sitä onnea!

Vähän käytetyn mersun hinnalla saa melkein minkä tahansa uuden "riiskupin", eikä takuulla olisi kolmen vuoden käytön jälkeen ovet ruosteessa, vaikka et tekisi yhtään mitään korihuoltoja!

Minusta olisi vähintäänkin oikeudemukaista sekä valmistajan luotettavuutta lisäävää, että esim. maahantuoja tulisi ulos kuorestaan (muuallakin kuin kuningaskuluttajassa), esittäisi selvästi ongelmavuosimallit, käyttöönoton takarajapäivän ja vaikka ajokm. mihin tehtaan ruostekorjausvastuu riittää.
Tällöin käytetyn W210 ostaja voisi vakuuttua hankkiessaan minkälaisen riskin ottaa, nythän olemme vain maahantuojan/tehtaan armollisuuden varassa miten mahdollinen ongelma meidän tapauksessa käsitellään.
Eipä ole tällaisia vastuunottoilmoituksia Vehon sivuilta tms.mediasta löytynyt, kyselen olisiko joku muu kenties nähnyt?

Toki tällöin voisi joillekin vuosimalleille tulla runsas alennusmyynti, mutta veikkaanpa sitä jatkossa ainakin W210, mikäli vastuunotot esitetään vain kuningaskuluttajassa!

Mielestäni tämä W210 ruostejuttu on paljon suurempi ongelma mitä siitä kerrotaan, voisihan olla katkeraa, häpeällistäkin kertoa naapurille, että "minäkin vakaa ja uskollinen mersumies tulin petetyksi..pistin käteni paskaan"!
Kaikki rauta ruostuu, mutta missä ajassa onkin eri juttu!
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei ole vieläkään omasta tuota ruostetta löytynyt, mutta autoa vahaillessa tietystä kulmasta katsoen näyttäisi vähän siltä että pientä sävyeroa on repsikan puolella etu ja takaoven välillä, liekö jo ehditty vaihtaa uutta ovea?
Likaa siellä ovien alareunoissa kyllä on, pesun jälkeen huomasin että juuri tuohon tiivisteen liepeille jää melkoinen kakka-allas.
W124:ssa oven alareuna pysyi kyllä puhtaanakin, ei tarvinnut kuin pyyhkäistä tiivisteet kuivaksi pesun jälkeen.
Eli kaikki schaisse pääsee helpommin tuonne oven väliin valuen sitten tuonne alas jääden muhimaan tuonne tiivisteen alle, ja seurauksiahan ei tarvitse arvailla.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 ruosteongelmat

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kasitos kirjoitti:Tuontiautomyyjä kertoo Saksassa tehtaan hoitaneen ruosteongelmat..on sitten ihan tehtaan dokumenttejakin ovivaihdoista jne. Mutta uskoako tuota, aika palturilta tuntuu, kun niitäkin kuuluu kuskattavan täällä samaan malliin ruostekorjauksiin!
Katsoin tänään EuroBenzillä Huittisissa tuontiväykkyjen ovia, ja kaikissa oli jonkin verran ruostetta. Tosin paljon vähemmän kuin Vehon vaihtotähdessä....
Eli en usko että tehdas olisi kaikki autot Saksassa korjannut.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

En usko minäkään että automaagisesti korjataan juuri mitään mutta jos viitsii reklamoida niin varmasti korjataan. Puoli vuotta sitten tutun c-mersusta (vm-95/96) pesuri hajoitti peräluukun ja puskurin, noh pesulan vakuutus korvasi tuon. Mutta mersulla eli siis veholla tutkivat autoa enemmänkin ja totesivat että takaovissa oli ruostetta (ilmeisesti alaosissa, saumoissa?) ja niin vain kävi että mersun takuu vaihtoi nuo ovet ihkauusiin, että kyllä mersulla homma toimii kun oikeista naruista vetää :P , ilmeisesti kyseessä joku 10-vuoden ruostumattomuustakuu juttu ?
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
kasitos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 31.03.2004 21:53
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja kasitos »

"ja niin vain kävi että mersun takuu vaihtoi nuo ovet ihkauusiin, että kyllä mersulla homma toimii kun oikeista naruista vetää :P , ilmeisesti kyseessä joku 10-vuoden ruostumattomuustakuu juttu ?"

Niin..kyllähän mersun takuu toimii, mutta minua ainakin ihmetyttää sangen suuresti, että mersu myy "tähtiyksilöitään" ilmeisesti oletuksella, ettei asiakas ehkä huomaisikaan oviruosteita.
Kun on kaupat tehnyt ja ecut pulittanut..huomaa ruosteet, niin sitten pitää vedellä oikeista naruista, että takuu pelaisi!
Miksi näitä myyntitäkyjä, tähtiyksilöitä ei ole korjattu, vaan tyrkytetään ruosteineen asiakkaille, tehdastakuunhan pitäisi kai pelata myyjäliikkeellekin?
Miksi ei voida myyntipuheessa ilmoittaa selkeästi autoille tehdyistä ruostekorjauksista tai korjaamattomuudesta?
Ehkäpä siksi, että ruosteväyryset voivat homehtua pitkäänkin myyntihyllyllä, korjaushan voisi olla turha ja kallis toimenpide..romukeräyksessä kun ei sitten kysellä ruosteita.
Uskon kyllä, että myyjät ruosteongelman tunnistavat autoistaan!

Takuu toki pelaa, kun osaa vedellä oikeista naruista, mutta mitä sitten kun omistaa esim.kolme-neljä vuotta vanhan ruosteovisen tuontiväyrysen.. ei virallista tehtaan vaatimaa huoltokirjaa.
Mistähän naruista sitä silloin vetelee. Tiedän kyllä, että pitkien neuvottelujen jälkeen tällainenkin korjattiin, mutta epätietoisuus oli ilmiselvä.Kyseessä oli sentään 35 eurotonnin auto.

Edellenkin olen sitä mieltä, että tehdas/maahantuoja/myyjä voisi ottaa selkeästi kantaa ruostetakuistaan. Aika usein noita ruostejuttuja tulee vastaan..tänäänkin näin kauppiksen pihalla kyllä melko uuden ruosteen runteleman väyrysen!

Mersusta maksamme vielä käytettynäkin sentään AUTON hinnan!
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Niinpä niin, myyjät on aina myyjiä eikä ne siitä miksikään muutu.
Tosin tässä minun tietämässä tapauksessa ruostepaikat oli utkittu ihan oma-aloitteisesti Veholla ja tehty vaadittavat korjaustoimenpiteet. Ilmeisesti joskus vaan käy tuuri :shock:
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Mikke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 03.11.2003 23:30

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Minun autoon vaihtoivat ovet joulukuussa. Ovien vaihdon jälkeen tuli sellainen tunne, että sisälle kuuluva renkaiden ääni kuuluisi selvemmin, kuin ennen ovien vaihtoa. Ensin ajattelin, että talvirenkaista se johtuu. Nyt kun on kesäsärenkaat alla, niin tuntuu silti, että äänet on silti kovemmat. Onhan se asfaltti nyt aika karkeaa, joten onhan silläkin vaikutusta asiaan. Onkos kukaan muu havainnut, että äänet olisi voimistuneet ovien vaihdon jälkeen?
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift

Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13607
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mikke kirjoitti:Onkos kukaan muu havainnut, että äänet olisi voimistuneet ovien vaihdon jälkeen?
Apukuskin oven vaihdon jälkeen W126:ssa apparin pallilla istuessa humisee ja kohisee enemmin kuin alkuperäisellä ovella. Tuule ei siis suhise tai ujella tiivisteistä; oven saranat + lukot säädettiin siten että pintapellit ja raot istuu suorassa sekä ovi sulkeutuu samalla lailla. Voi olla että toinen (itse asiassa 4 v vanhempi) tiiviste päästää ääntä läpi enemmin, pitäisi kokeilla alkuperäisellä tiivisteellä mutta kun on niin laiska...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin