viton mittaristosta...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
venkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.05.2005 23:19
Paikkakunta: helsinki

viton mittaristosta...

Viesti Kirjoittaja venkula »

Nopeusmittari sano itsensä irti osittain. eli alkaa hyppien toimimaan vasta kun vauhtia 40km siitä eteenpäin toimii normaalisti. Samaten kun vauhti hiljenee alle 40km niiin mittari lopettaa toimintansa. Muut mittarit toimii normaalisti, paitsi kello jätättää.

Onko tässä nyt kyseessä tämä perinteinen viton mittaristo vika joka vaatii koko mittariston vaihdon? Vai onkohan kyseessä esim. joku nopeusanturin vika tai vastaavan vika? Onko kokemuksia vastaavasta?

Semmonenkin tuli tässä mieleen että pakkivalotkaan ei enää toimi, varmaan joku kytkin hajalla mikä ne pistää päälle. Onko kellään tietoa missä tommonen kytkin sijaitsee ja onko vaikea vaihtaa?

Tuntuu vitosta hajoavan kaikki sähköllä toimivat osat vuorotellen. VIimeksi meni puhaltimen moottori, kiitokset veskun hienoilta vito sivuilta löytyneelle korjausohjeelle! Tällä kertaa meni vaan 105e motonettiin ja siinä kaikki!

vito 108d -98
"sisältäpäin ruostuva erikoismalli" :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: viton mittaristosta...

Viesti Kirjoittaja veskola »

venkula kirjoitti:VIimeksi meni puhaltimen moottori
En tiedä nopeusmittarista mutta tuli mieleen tuosta puhaltimen mottorista. Ostin golffiin laturin hiilet motonetista, ne maksoivat jotain 2...3 € per kaksi kpl ja näyttävät jokseenkin sopivilta siihen puhaltimeen. En voinu testata kun puhallin on taas paikallaan. Nimittäin ne hiilet mitä ostin autosähkökorjaamolta maksoivat 14 € ja niitäkin piti viilata :x
venkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.05.2005 23:19
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja venkula »

se viton VALEO-merkkinen puhaltimen moottori on semmonen mitä ei saa edes avattua ilman hajottamista, ainakaan tämmönen tumpelo kun minä. Varmaan olis hilien vaihdolla saanut toimivan pelin.
---vito 108d 98----

--en suosittele kenellekään--
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

venkula kirjoitti:se viton VALEO-merkkinen puhaltimen moottori
??? Oli mielestäni helppo avata, mikäs siinä mätti ? Sehän oli niillä kumiklipseillä kasassa, jotka eivät edes vanhuuttaan hajoa.

Boshin laturi oli vähän vaikeampi tapaus...
venkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.05.2005 23:19
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja venkula »

Jaa, että kumiklipseillä..

Nooh, tumpelo on tumpelo, ei siitä pääse mihinkään. Olin kuitenkin tyytyväinen kun sain moottorin itse vaihdettua ilman että tartti viedä pajalle. Ilman niitä nettisivuja en olis löytänyt koko moottoria.

Joka kerran jos viton veis pajalle kun siinä joku paikka on hajalla niin ei se muualla kerkeis ollakaan.

Nimimerkillä:
En osta enää mitään käytettyä
---vito 108d 98----

--en suosittele kenellekään--
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Välitetään kiitokset etiäpäin moottorin löytymisestä niille ketkä sen vinkin antoivat, minä vain dokumentoin samalla sivuilleni kun otin ulos.

Tämän nyt ei ole tarkoitus olla veitsen kääntelyä vaan seuraavalle moottorin purkajalle, vähän tarkentava kuva. Painetaan meisselillä kumiklipuja ja vot, moottori on lähes alkutekijöissään. Hiilissä tarvitaan se juotin.

Kyllähän uusi moottori on sitten taas pidempiaikaisempi ratkaisu, se kulunut kollektori kuluttaa uusia hiiliä vähän nopeammin ja tiedä koska sieltä alkaa joku laakerointi ääntämään. Näytti vähän kertakäyttövempeleeltä.
a.peijooni
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 26.04.2006 23:47

Re: viton mittaristosta...

Viesti Kirjoittaja a.peijooni »

mulla vm.98 110 viton nopeusmittari tekee samaa, vika on ilmeisessti mittariston jossain juotoksessa
Vitottaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: La 26.06.2004 11:18
Paikkakunta: Simpele

Viesti Kirjoittaja Vitottaja »

Kello jätättää omassa Vitossakin (108 D 40TKm ajettu...) mistähän moinen??Mystisempi vika on se että trippimittari vaihtuu matkamittari-tilaan joskus virrat päälle käännettäessä ja samalla nollaa tripin.Oliko jollain vinkkiä??
Liikaa on sopivasti
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Mullapa edistää vituran kello, ja oikeen määrissä... ennen sai mersun kellosta tarkistaa "sitisenin" oikeaan aikaan, mutta pieleen on mennyt tämäkin. Saisihan tuonkin varmaan jostain säädettyä käymään aikaa, mutta sitte tarttis päästä kiinni kellon eolektroniikkaan ja ja softa-asetuksiin, joten antaapa olla :(

Trippimittarin toimintahäiriö korreloi vahvasti sen matkamittarin käyttökytkimen ajoittaisen oikosulun kanssa, nimittäin tapahtumat on juuri samat kuin sitä nuppia painaessa... :roll:
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Vitottaja kirjoitti:Kello jätättää omassa Vitossakin (108 D 40TKm ajettu...) mistähän moinen??Mystisempi vika on se että trippimittari vaihtuu matkamittari-tilaan joskus virrat päälle käännettäessä ja samalla nollaa tripin.Oliko jollain vinkkiä??
Kuullostaa siltä että käy samalla tavalla kun mun cdi:ssä ja monessa muussa että virrat häviää mittarilta hetkeksi. Tällöin kello jätättää, trippi vaihtuu matkamittarin puolelle. Mulla ainakin tätä humppaa pumppaata on riittäny ihan riittämiin, mutta eipähän kerry kilometrejä mittariin 8) kun mittari pimeenä ajelee.
venkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 26.05.2005 23:19
Paikkakunta: helsinki

kello

Viesti Kirjoittaja venkula »

Mulla korjaantu ketun kellon jätättäminen sen jälkeen kun vaihdoin autoon akun viime talvena, siitä lähtien on pysynyt ajassa. Tarviiko viton kello niin paljon virtaa ettei vanhassa akussa teho riittäny... :D
---vito 108d 98----

--en suosittele kenellekään--
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Viton kello vai ketun kello?

Sorry OT BS, mutta pakko kommentoida. On niin hauskan näköinen :D


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Vastaa Viestiin