300td:n suuttimista??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
300td:n suuttimista??
300td 12v suuttimista.
olen ymmärtänyt että suuttimien kunto on aikas tärkeää koneen kestolle.
koneen ajo km:sta ei ole mitään tietoa.
jos vanhat suuttimet koeponnistetaan ja todetaan käypäisiksi, niin voiko tuon jälkeen hengitellä rauhaisasti?
vai tekeekö isot syötöt (mynä) jotain lisähuomioitavaa suuttimien suhteen?
olen ymmärtänyt että suuttimien kunto on aikas tärkeää koneen kestolle.
koneen ajo km:sta ei ole mitään tietoa.
jos vanhat suuttimet koeponnistetaan ja todetaan käypäisiksi, niin voiko tuon jälkeen hengitellä rauhaisasti?
vai tekeekö isot syötöt (mynä) jotain lisähuomioitavaa suuttimien suhteen?
kyllähän ns kunnolla kuseva suutin on vaaraksi jo koneen kestolle jos tuppaa vielä kovasti antamaan kaasujalkaa perään.yksi mäntä joskus hieman sulahti yhden huonon suuttimen ja raskaan kaasujalan takia
eiköhän ihan normi asiansa osaava diesel-paja osaa tarkistaa suuttimet(avautumispaineet,suihkun muodon jne)ja tehdä tarvittavat kikat jos on tarvista.
ja eikun kovaa ajoa vaan


eiköhän ihan normi asiansa osaava diesel-paja osaa tarkistaa suuttimet(avautumispaineet,suihkun muodon jne)ja tehdä tarvittavat kikat jos on tarvista.
ja eikun kovaa ajoa vaan

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
taistovainaalla on ST turbodieseli.
..taistolle tiedoks että td=touringdiesel eli farmaridiesel. farmari turbodiesel olisi siis TDT taiston auto on siis DT. (dieselturbo)
normaalit alkuperäiset, koneen mallinmukaiset suuttimet vakiosäädöissä ovat aivan passelit ST käyttöön. tietenkin perushuolletut, ja tarkistetut tietenkin.
suuttimien peruskunnostus kannattaa aina, varsinkin jos ei ole tarkempaa tietoa niitten kunnosta. (on tosin aika kallista puuhaa, mutta sen arvoista)
..taistolle tiedoks että td=touringdiesel eli farmaridiesel. farmari turbodiesel olisi siis TDT taiston auto on siis DT. (dieselturbo)
normaalit alkuperäiset, koneen mallinmukaiset suuttimet vakiosäädöissä ovat aivan passelit ST käyttöön. tietenkin perushuolletut, ja tarkistetut tietenkin.
suuttimien peruskunnostus kannattaa aina, varsinkin jos ei ole tarkempaa tietoa niitten kunnosta. (on tosin aika kallista puuhaa, mutta sen arvoista)
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
En menisi itse ilman hyvää syytä rukkaamaan suuttimia, toki sitten jos ne muutenkin sattuu ottamaan irti, sillä onhan siitä turhaa vaivaa irroitella. Avautumispaineen katsominen, jolloin siitä näkee varmaankin ammattimies suihkun, on pikkujuttu (10 min) kun viet irtosuuttimet pajalle.
Siis vanha sanonta softa-alalta: Jos se toimii älä koske siihen, huolletaan sitten kun se kuitenkin aikanaan hajoaa.
Siis vanha sanonta softa-alalta: Jos se toimii älä koske siihen, huolletaan sitten kun se kuitenkin aikanaan hajoaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
mersulla taitaa olla ihan omat nimikkeensä käytössä
vai olikohan bemarillakin käytössä vähän vastaavanlaiset nimikkeet esim td=diesel touring tai jotn
yleensä monella on tapana(kuten minullakin)mieltää td=turbodiesel
aika hurjalta kuulostaa 500e suutinremontista
tuliko kokonaan ihan uudet suutinkärjet?
joskus volkkariin tuli tehtyä ns täydellinen suutinremontti eikä se motonetin kärjillä maksanut varmaan kun 150-200e.no toki onhan siinä pari suutinta kyllä vähemmän
monestihan kun tekee suutinremontin niin ei tarvi vaihtaa suutinkärkiä vaan ne saa hyvään iskuunsa hiomalla,tai näin ainakin joku seppä kertoi tehneensä suuttimille kun käytin niitä sillä


yleensä monella on tapana(kuten minullakin)mieltää td=turbodiesel

aika hurjalta kuulostaa 500e suutinremontista

tuliko kokonaan ihan uudet suutinkärjet?
joskus volkkariin tuli tehtyä ns täydellinen suutinremontti eikä se motonetin kärjillä maksanut varmaan kun 150-200e.no toki onhan siinä pari suutinta kyllä vähemmän

monestihan kun tekee suutinremontin niin ei tarvi vaihtaa suutinkärkiä vaan ne saa hyvään iskuunsa hiomalla,tai näin ainakin joku seppä kertoi tehneensä suuttimille kun käytin niitä sillä
