300td:n suuttimista??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

300td:n suuttimista??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

300td 12v suuttimista.
olen ymmärtänyt että suuttimien kunto on aikas tärkeää koneen kestolle.

koneen ajo km:sta ei ole mitään tietoa.
jos vanhat suuttimet koeponnistetaan ja todetaan käypäisiksi, niin voiko tuon jälkeen hengitellä rauhaisasti?
vai tekeekö isot syötöt (mynä) jotain lisähuomioitavaa suuttimien suhteen?
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

kyllähän ns kunnolla kuseva suutin on vaaraksi jo koneen kestolle jos tuppaa vielä kovasti antamaan kaasujalkaa perään.yksi mäntä joskus hieman sulahti yhden huonon suuttimen ja raskaan kaasujalan takia :oops:

eiköhän ihan normi asiansa osaava diesel-paja osaa tarkistaa suuttimet(avautumispaineet,suihkun muodon jne)ja tehdä tarvittavat kikat jos on tarvista.
ja eikun kovaa ajoa vaan



:D
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mahtaako pitää paikkaansa semmoinen että 300td:n puhti paranee vaihtamalla sinne tavan 200d:n suuttimet??

parempi kuvio kuulemma??
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

otsikon mukaan sulla on muuten vaparikone, eli vaparissa kutoskoneessa on samat suuttimet mitä 2satkussakin.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

taistovainaalla on ST turbodieseli.

..taistolle tiedoks että td=touringdiesel eli farmaridiesel. farmari turbodiesel olisi siis TDT taiston auto on siis DT. (dieselturbo)

normaalit alkuperäiset, koneen mallinmukaiset suuttimet vakiosäädöissä ovat aivan passelit ST käyttöön. tietenkin perushuolletut, ja tarkistetut tietenkin.

suuttimien peruskunnostus kannattaa aina, varsinkin jos ei ole tarkempaa tietoa niitten kunnosta. (on tosin aika kallista puuhaa, mutta sen arvoista)
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

joo tourinki.

pitäishän ne kuulemma olla jo koeponnistettu, mutta jos kuitenkin...vara venettä kaada.

missä hinnoissa moinen on?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

ai sulla on kuitenkin tourinki :oops: ja kuitenkin herlevin rakentama?


mulla täydellinen suutin remppa maksoi karvan alta 500€ :roll: (sis. 6kpl) mikä oli mielestäni aika ylihintainen, mutta siellä paikkeilla ne pyörii.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En menisi itse ilman hyvää syytä rukkaamaan suuttimia, toki sitten jos ne muutenkin sattuu ottamaan irti, sillä onhan siitä turhaa vaivaa irroitella. Avautumispaineen katsominen, jolloin siitä näkee varmaankin ammattimies suihkun, on pikkujuttu (10 min) kun viet irtosuuttimet pajalle.

Siis vanha sanonta softa-alalta: Jos se toimii älä koske siihen, huolletaan sitten kun se kuitenkin aikanaan hajoaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

no silleen tourinki, että kylillä on aika paha ajettava, mutta sitte kun pääsee pois valoista, niin menee paremmin.
eikös se sitten aika lähelle tourinki laitetta ole?

ei vaan.
olin siinä uskossa että td=turpo, mutta nämä aina uskon asioita olekkaa.
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

mersulla taitaa olla ihan omat nimikkeensä käytössä :lol: vai olikohan bemarillakin käytössä vähän vastaavanlaiset nimikkeet esim td=diesel touring tai jotn :roll:
yleensä monella on tapana(kuten minullakin)mieltää td=turbodiesel
:)

aika hurjalta kuulostaa 500e suutinremontista

:shock:
tuliko kokonaan ihan uudet suutinkärjet?
joskus volkkariin tuli tehtyä ns täydellinen suutinremontti eikä se motonetin kärjillä maksanut varmaan kun 150-200e.no toki onhan siinä pari suutinta kyllä vähemmän :oops:
monestihan kun tekee suutinremontin niin ei tarvi vaihtaa suutinkärkiä vaan ne saa hyvään iskuunsa hiomalla,tai näin ainakin joku seppä kertoi tehneensä suuttimille kun käytin niitä sillä :roll:
Vastaa Viestiin