190E ei pysy käynnissä kylmäkäynnistyksen jälkeen
190E ei pysy käynnissä kylmäkäynnistyksen jälkeen
Ostin tossa tommosen vähän ajetun Suomi-auton: 190E -88 aj. 185tkm. Nyt kun tuli pakkaset niin täytyy sanoa etten ihan ole tyytyväinen kylmäkäynnistysominaisuuksiin. Pikkupakkasilla ( n. -5 astetta) ei tahdo saada autoa pysymään käynnissä. Ensimmäisen kerran kun starttaa niin käynnistyy nihkeästi ja sammuu 5-10 sekunnin päästä. Toisella kerralla pysyy vähän pitemmän aikaa käynnissä, mutta sammuu. kolmas tai neljäs kerta toden sanoo ja auto pysyy käynnissä. Ja nyt puhutaan pikkupakkasesta, jopa -2 astetta kun on pakkasta niin temppuilee. Soitin Keski-Suomen paikalliselle MB-asiantuntijalle, Puupposelle, joka kehotti vaihtamaan jäähdytysnesteen lämpötunnistimen. Vaihdoin sen, maksoi 65 € KL-varaosat-liikkeessä. No nyt ei ole juuri pakkastakaan, mutta ei vieläkään hyvältä näytä. Onko hyviä neuvoja? Pitäskö viedä tarkempiin tutkimuksiin?
Kaasarikoneen kohdalla tuo olisi ennemminkin ominaisuus, sitä vastoin KE-Jetronicilla ruoktun koneen pitäisi käydä siivosti isommissakin pakkasissa.
Mitenkäs virtapuoli, tulpat johtoineen ja virranjakaja?
Itselläni oli muuten hiukan vastaavanlaista aikanaan BMW:ssa. Silloin syypää oli bensapumppu, mutta oudolta tuntuu että 185 tkm olisi kuluttanut MB:n pa-pumpun loppuun.
Mitenkäs virtapuoli, tulpat johtoineen ja virranjakaja?
Itselläni oli muuten hiukan vastaavanlaista aikanaan BMW:ssa. Silloin syypää oli bensapumppu, mutta oudolta tuntuu että 185 tkm olisi kuluttanut MB:n pa-pumpun loppuun.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
kyl mä veikkaisin että jotain on siellä rikastimen päässä vialla, et voisko siellä olla jotku liittimet hapettuneet ja se ei sen takii pelaa, joku tommonen ihan yksinkertanen vika, vai ootko kahtonu jo kaikki sieltä? ku normaalistihan se ku käynnistyy niin käy pari sek. korkeilla kierroksilla ja sit laskee ja jää nätisti käymään, mulla tosin temppuilee kans sen verran että aina ei meinaa pudottaa rikastinta pois päältä ku tulee esim. valoihin, mut sit ku polkasee kaasuu niin se tipahtaa pois..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Ihan omiin kokemuksiin nojaten haluaisin tuoda esille taasen kysymyksen käyttämäsi bensiinin oktaaniluvusta, eli jos tankkaat 95E:tä, niin onko sytytyksen säätökiekko varmasti oikeassa asennossa? Itselläni vaeltava tyhjäkäynti & satunnainen sammuilu loppui 98E:hen siirryttyä. Nyt jälkeenpäin ajatellen, säätökiekko saattoi tuolloin 95:llä ajellessa olla väärässä asennossa 

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Tätä aihetta on jo puitu jonkin aikaa, mikähän näissä 190 ruiskuissa pettää, että tämä kylmäkäynnistys rupee takkuilemaan... Mulla tulee käynnistys suuttimesta bensaa, kun starttaa, mutta ei silti lyö niinku "imua" päälle.
Ponton sano et käynnistys-suuttimesta pitääkin tulla vain startatessa, mutta mikä ohjaa tätä lisä bensan saantia, kun kone on kylmä? pitäisihän seoksen olla silloin rikkaampaa. Tuo lisäilma-luisti on "automaattinen" bi-metalliliuska, joka vääntyy lämpötilan mukaan. Siinä ei mulla ainakaan ole vikaa, koska kun on reilusti pakkasta, niin aukko on suurempi. Siinä on sitten vielä tuo hienosäätöruuvi, mulla se on maximissa.
Paine-ero säätimenkin vaihdoin, ei ollut mitään vaikutusta, mikä on se säätöruuvi siinä kyljessä? Saako siitä määrättyä, että kuinka paljon bensaa se antaa? Entä mistä säädetään tuo käynnistys seos? Periaatteessa tossa koneessa pitäis olla jossain lämpöaika kytkin, jolloin käynnys-suuttimelta pitäis tulla bensaa, pitäen seoksen rikkaana kunnes kone on lämmin, mutta niinku sanoin niin sieltä tulee vaan startin pyöriessä...
Mutta jatketaan vian etsintää, vaikka alkaa tuntua siltä, että kaikki voitava on tehty... Sytytysosat on uusittu, virranjakajasta tulppiin...
Ponton sano et käynnistys-suuttimesta pitääkin tulla vain startatessa, mutta mikä ohjaa tätä lisä bensan saantia, kun kone on kylmä? pitäisihän seoksen olla silloin rikkaampaa. Tuo lisäilma-luisti on "automaattinen" bi-metalliliuska, joka vääntyy lämpötilan mukaan. Siinä ei mulla ainakaan ole vikaa, koska kun on reilusti pakkasta, niin aukko on suurempi. Siinä on sitten vielä tuo hienosäätöruuvi, mulla se on maximissa.
Paine-ero säätimenkin vaihdoin, ei ollut mitään vaikutusta, mikä on se säätöruuvi siinä kyljessä? Saako siitä määrättyä, että kuinka paljon bensaa se antaa? Entä mistä säädetään tuo käynnistys seos? Periaatteessa tossa koneessa pitäis olla jossain lämpöaika kytkin, jolloin käynnys-suuttimelta pitäis tulla bensaa, pitäen seoksen rikkaana kunnes kone on lämmin, mutta niinku sanoin niin sieltä tulee vaan startin pyöriessä...
Mutta jatketaan vian etsintää, vaikka alkaa tuntua siltä, että kaikki voitava on tehty... Sytytysosat on uusittu, virranjakajasta tulppiin...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Sainpahan vihdoin vaihdettua noi suuttimet, meni hetki kun metsästin mahd. halpoja suuttimia. (lopputulos 50e kpl) en tiedä oliko hinnasta kiinni vai mistä, mutta oudolta vaikutti ettei uusien suuttimien mukana tullut uusia "asennus / tiivistekumeja" aika paskamainen homma repiä vanhoista suuttimista noita irti.
Mutta tulipahan tehtyä ja nyt mese tärähtää hienosti käyntiin, vähän kun näyttää virta-avainta niin käynnissä on.
Mutta tulipahan tehtyä ja nyt mese tärähtää hienosti käyntiin, vähän kun näyttää virta-avainta niin käynnissä on.

suuttimet
En ole millään muodoin aiheen asiantuntija eikä itselläni onneksi noita ongelmia(350tkm),mutta luulen myös ettei suuttimet välttämättä ratkaise ongelmaa,toivottavasti kuitenkin.
Kaasutinkoneessa ainakin lähdettäis tutkiin onko oikea seos ja onko ryyppy kunnossa.
Vehoa kohtaan on jäänyt pieni varaus sen jälkeen kun käytin vanhaa bensavekotintani huollossa kohta sen ostettuani(talviaika).
Auto nyki,käynnistyi huonosti(ryyppy oli lähes aina päällä),eivätkä ne siellä keksineet muuta kuin vaihtaa tulpat ja kalliit johdot+säädöt,mutta eipä auttanut.
Vian aiheutti itseasiassa se että termostaattiohjatun läpän(ilmanputsarin nokassa) automatiikka oli rikki ja edellinen omistaja oli aina vuodenajasta riippuen lukinnut sen ruuvilla oikeaan asentoon.Eli kesällä ilma tuli ulkoa ja talvella kiersi moottorista tuleva lämmin ilma.Nyt se läppä oli jäänyt kesäasentoon ja auto imi raakaa pakkasilmaa ilmeisin seurauksin.
Itse olin vielä enemmän ummikko tuohon aikaan kuin nykyään,joten en osannut tutkia itse,mutta jo silloin(vian selvittyä toisella korjaamolla) ihmettelin ettei noin helppoa vikaa löydetä kunnianarvoisella Veholla...kun
ruuvi oli putsarin nokassa selvästi nähtävissä .Ja jos auto nykii niin luulisi epäilevän kaasuttimen jäätymistäkin.
Hiukan jäi maku,ettei oltu oikein kiinnostuksella perehdytty asiaan?
Meni hiukan aiheen vierestä.Tuli vain mieleen että yrittävätköhän ne Veholla joskus päästä helpolla ja tarjoavat liian helposti sitä todennäköisintä vian syytä,tutkimatta tarpeeksi..
No,toivotaan että saat autosi kuntoon!
Kaasutinkoneessa ainakin lähdettäis tutkiin onko oikea seos ja onko ryyppy kunnossa.
Vehoa kohtaan on jäänyt pieni varaus sen jälkeen kun käytin vanhaa bensavekotintani huollossa kohta sen ostettuani(talviaika).
Auto nyki,käynnistyi huonosti(ryyppy oli lähes aina päällä),eivätkä ne siellä keksineet muuta kuin vaihtaa tulpat ja kalliit johdot+säädöt,mutta eipä auttanut.
Vian aiheutti itseasiassa se että termostaattiohjatun läpän(ilmanputsarin nokassa) automatiikka oli rikki ja edellinen omistaja oli aina vuodenajasta riippuen lukinnut sen ruuvilla oikeaan asentoon.Eli kesällä ilma tuli ulkoa ja talvella kiersi moottorista tuleva lämmin ilma.Nyt se läppä oli jäänyt kesäasentoon ja auto imi raakaa pakkasilmaa ilmeisin seurauksin.
Itse olin vielä enemmän ummikko tuohon aikaan kuin nykyään,joten en osannut tutkia itse,mutta jo silloin(vian selvittyä toisella korjaamolla) ihmettelin ettei noin helppoa vikaa löydetä kunnianarvoisella Veholla...kun
ruuvi oli putsarin nokassa selvästi nähtävissä .Ja jos auto nykii niin luulisi epäilevän kaasuttimen jäätymistäkin.
Hiukan jäi maku,ettei oltu oikein kiinnostuksella perehdytty asiaan?
Meni hiukan aiheen vierestä.Tuli vain mieleen että yrittävätköhän ne Veholla joskus päästä helpolla ja tarjoavat liian helposti sitä todennäköisintä vian syytä,tutkimatta tarpeeksi..
No,toivotaan että saat autosi kuntoon!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Auto käynnistyi pitkän starttaamisen jälkeen, mutta jos ei heti antanut kunnolla kierroksia niin sammui samantien. Kun auton sai käyntiin niin kävi viidellä hetken aikaa.etl kirjoitti:Vai vika korjaantu... Mitkäs oli oireet tarkalleen? Pitkä vieteri? Sit ku oli muutaman kerran startannu niin käynnistys? vaikka silloinkin vaivalloisesti? Piti kaasulla kutitella?
Vaihdoitko kaikki suuttimet, myös käynnistys?
Vaihdoin kaikki 6 ruiskutus suutinta, en muuta.
Ihode-paikkakunta on mainittu ainakin KL-Varaosien paperikuvaston takakannessa otsikon "Laaja tietämys M-B autoista" alla. Lienee siis sama paikka.etl kirjoitti:Jaa. Vien auton maanantaina korjaamoon, se on jossan Laitilan ja Rauman välissä. Joku ihode on paikkakunnan nimi. Kuulemma hyvä mersupaja... Saas nähdä löytyykö vika.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No voipi olla, toi auto jobbari suositteli ainakin sitä paikkaa, kuulemma äijä asuu pajallaan... Mut toivottavasti tulee kuntoon...
Muuten vähän tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin, pitääkö tossa ke-jetronikissa painaa kaasua kun starttaa? Mielestäni ei, luulis sen nyt sen verran viisas värkki olevan...
Muuten vähän tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin, pitääkö tossa ke-jetronikissa painaa kaasua kun starttaa? Mielestäni ei, luulis sen nyt sen verran viisas värkki olevan...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Nonnih, nyt on sit vika korjattu. Syyllinen oli lisäilma luisti. Vaihdettiin UUTEEN, niin nyt toimii kun unelma. Sit samalla vaihdettiin jakoketju, oli melko finaalis. Sit nostettiin huikan ruiskutus paineita.
Sit täs mun autossa on jälkiasennettu katalysaattori, se ei sovi tähän (en tiiä et mitä järkee on ollu laittaa tähän kat). Lamda säätö ei toimi oikein, liian hidas. Tästä johtui vaeltava tyhjäkäynti.
Mut kyllä oli remontilla hintaakin 710€! Ei näytä Teijon korjaamo olevan mistään halvemmasta päästä, mutta tietoa mersuista kyllä on se täytyy myöntää.
Mut kaiken kukkuraksi auton myyjä lupasi ennen korjaukseen viemistä, osallistua kustannuksiin, mutta kappas, nyt kun näki laskun niin ei ole valmis maksamaan kun muutaman kympin. Voi prkl. tämmösii huijarei... tekis mieli viedä saunan taakse...
Olisko ideoita et mitenkä lähteä asiaa ajamaan...
Sit täs mun autossa on jälkiasennettu katalysaattori, se ei sovi tähän (en tiiä et mitä järkee on ollu laittaa tähän kat). Lamda säätö ei toimi oikein, liian hidas. Tästä johtui vaeltava tyhjäkäynti.
Mut kyllä oli remontilla hintaakin 710€! Ei näytä Teijon korjaamo olevan mistään halvemmasta päästä, mutta tietoa mersuista kyllä on se täytyy myöntää.
Mut kaiken kukkuraksi auton myyjä lupasi ennen korjaukseen viemistä, osallistua kustannuksiin, mutta kappas, nyt kun näki laskun niin ei ole valmis maksamaan kun muutaman kympin. Voi prkl. tämmösii huijarei... tekis mieli viedä saunan taakse...
Olisko ideoita et mitenkä lähteä asiaa ajamaan...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
No hyvä, kun tuli kuntoon.
Hyvää työtähän Teijo teki. Mitäs työ sitten makso per tunti?
Sullahan on yksrivinen ketju, paljonko kesti kilometrejä?
Nostettiin ruiskun paineita . . .
Eli tuossa vuosimallissa niitä voi nostaa?
Miksi muuten nostettiin?
Jälkiasennettu katalysaattori . . .
Saksassa sillä on saatu alennettua käyttömaksua.
Lamda säätö ei toimi oikein, liian hidas . . .
No ei tuohon katti kyllä mitenkään vaikuta.
Kuinkas Teijo tuon sitten hoiti? Vaihtoi anturin?
Säätikö muuten seoksen?
Olisko ideoita et mitenkä lähteä asiaa ajamaan . . .
Suomijobbarit on huijareita kaikki tyyni.
Mulle sopii, että viet saunan taa.
Hyvää työtähän Teijo teki. Mitäs työ sitten makso per tunti?
Sullahan on yksrivinen ketju, paljonko kesti kilometrejä?
Nostettiin ruiskun paineita . . .
Eli tuossa vuosimallissa niitä voi nostaa?
Miksi muuten nostettiin?
Jälkiasennettu katalysaattori . . .
Saksassa sillä on saatu alennettua käyttömaksua.
Lamda säätö ei toimi oikein, liian hidas . . .
No ei tuohon katti kyllä mitenkään vaikuta.
Kuinkas Teijo tuon sitten hoiti? Vaihtoi anturin?
Säätikö muuten seoksen?
Olisko ideoita et mitenkä lähteä asiaa ajamaan . . .
Suomijobbarit on huijareita kaikki tyyni.
Mulle sopii, että viet saunan taa.
Ja aika reilusti muuten alentuukin...Ponton kirjoitti:Jälkiasennettu katalysaattori . . .
Saksassa sillä on saatu alennettua käyttömaksua.

http://mercedes500.de/berichte_kat.html
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ponton kirjoitti:No hyvä, kun tuli kuntoon.
Hyvää työtähän Teijo teki. Mitäs työ sitten makso per tunti?
Sullahan on yksrivinen ketju, paljonko kesti kilometrejä?
Nostettiin ruiskun paineita . . .
Eli tuossa vuosimallissa niitä voi nostaa?
Miksi muuten nostettiin?
Jälkiasennettu katalysaattori . . .
Saksassa sillä on saatu alennettua käyttömaksua.
Lamda säätö ei toimi oikein, liian hidas . . .
No ei tuohon katti kyllä mitenkään vaikuta.
Kuinkas Teijo tuon sitten hoiti? Vaihtoi anturin?
Säätikö muuten seoksen?
Olisko ideoita et mitenkä lähteä asiaa ajamaan . . .
Suomijobbarit on huijareita kaikki tyyni.
Mulle sopii, että viet saunan taa.
Tunti veloitus 43€, Bosh service
Joo tossa on yks rivinen, mittarin mukaan on rullattu 192t km, ketju oli venyny 5% Eli metrin pitunen ketju 5cm! Oli vissiin ollu aika lähellä paukahtaminen....
Nostettiin paineita koska oli ollu kuulemma hiukan alhaset.
Mä otan ton katin kokonaan pois, ei vaadita tässä vuosimallissa, eikä oo merkattu vähäpäästöseks. Sit otan tuon lamda-anturin pistokkeen irti hanttimiehen jalkatilasta, silloin ruisku menee perus-seoksella, ja kone ei enää vaella tyhjäkäynnillä. Kyllä se tuon perus-seoksenkin sääti. Tuo ecu, ei kuulemma lue tota lamba koodia tarpeeks nopeasti, tuli loivaa käyrää testerissä, vaika pitäis olla jyrkkää pulssia.
Näihin kaikkiin kului aikaa 10.5 tuntia, jobbarin mielest se oli liikaa eikä suostu kun maksamaan 100€ koko rempasta, vaikka kuluttaja-asiamieskin otti siihen yhteyttä, seuraava vaihe olis sit käräjille meno, mut se on niin kallis ja pitkä rojekti et en siihen kyllä ryhdy, vaan tyydyn tohon sataan euroon, enkä enää ole tekemisissä ko. firman kanssa, ja kehoitan teitäkin kiertämään sen kaukaa...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
ecu, ei kuulemma lue tota lamba koodia tarpeeks nopeasti, tuli loivaa käyrää testerissä, vaika pitäis olla jyrkkää pulssia . . .
Joo niin pitäs, mutta yhtä hyvinhän se voi johtua anturista. Kyllä tuo anturi pitäs suoraankin testata, jollei sitä tehty. Muutenhan vika on sitten ECU:ssa!
Vaikkei kattia ole alunperin ollutkaan, niin kyllä siellä tuo labda-säätö on ollut. Vaikuttaa kyllä (tyhjä)käyntiin ja kulutukseen.
Joo niin pitäs, mutta yhtä hyvinhän se voi johtua anturista. Kyllä tuo anturi pitäs suoraankin testata, jollei sitä tehty. Muutenhan vika on sitten ECU:ssa!
Vaikkei kattia ole alunperin ollutkaan, niin kyllä siellä tuo labda-säätö on ollut. Vaikuttaa kyllä (tyhjä)käyntiin ja kulutukseen.
Kulutuksen perusteella, jos sekalaista ajoa (ja talvella), voisi päätellä, että aikas laihalla toimii.
Onkos tuo kulutus sun mielestä alle tehtaan speksien?
Eikö tunnu ajettavuudessa? Käykö kuumempana? Miltä tulpat näyttää?
Näähän ei oo varsinaisesti mitään laihaseos moottoreita, joten kestääkö pidemmän päälle esim. pakoventtiilit?
Onkos tuo kulutus sun mielestä alle tehtaan speksien?
Eikö tunnu ajettavuudessa? Käykö kuumempana? Miltä tulpat näyttää?
Näähän ei oo varsinaisesti mitään laihaseos moottoreita, joten kestääkö pidemmän päälle esim. pakoventtiilit?
Eikös ton pitäs alle 9 litran mennäkin, jos kaikki on kunnossa.
Ainakaan mulla ei ole tossa -88 M103-koneessa.
Periaatteessahan toi on sama ruisku,6:ssa vaan pari kynttilää enemmän.
Ei ole tainnut alunperin olla lambdasäätöä jos ei oo kattiakaan ollut.Ponton kirjoitti:ecu, ei kuulemma lue tota lamba koodia tarpeeks nopeasti, tuli loivaa käyrää testerissä, vaika pitäis olla jyrkkää pulssia . . .
Joo niin pitäs, mutta yhtä hyvinhän se voi johtua anturista. Kyllä tuo anturi pitäs suoraankin testata, jollei sitä tehty. Muutenhan vika on sitten ECU:ssa!
Vaikkei kattia ole alunperin ollutkaan, niin kyllä siellä tuo labda-säätö on ollut. Vaikuttaa kyllä (tyhjä)käyntiin ja kulutukseen.
Ainakaan mulla ei ole tossa -88 M103-koneessa.
Periaatteessahan toi on sama ruisku,6:ssa vaan pari kynttilää enemmän.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
- Grafenwalder
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 10.03.2011 17:46
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 190E ei pysy käynnissä kylmäkäynnistyksen jälkeen
Näyttää olevan yleinen ongelma, itsellä -85 2,0 Ke-Jetronicilla, käynnistäessä käyttää pari sekuntia kierroksilla, mutta ei jää käyntiin, kolmannella tai neljännellä alkaa ehkä käydä (huonosti, 3 pytyllä).
Virittäjävelhoystävä sanoi ettei tajua noin vanhoista ruiskuista oikeastaan mitään, mutta epäili että ulkoilman tai moottorinlämmön anturi vois aiheuttaa moista?
Seuraavan puhelun otin Alppilan Autohuoltoon, on kuulema senverran vanhoja partoja vielä töissä että tunnin veloituksella paikallistajan vian, eri juttu on kannataako alkaa korjaamaan, riippuu osatarpeesta, Bosch on kuulema tehnyt poistuville osille "pienen" hinnannoston, potentiometrin (ilmeisesti säätöyksikkö?) hinta tänäpäivänä n. 1200€, eli mielummin toivoisi että vika on suuttimissa.
On muuten aika nolottavaa käyttää autoa parkkiksella pari minuuttia, ennenkuin viittii lähteä liikkeelle, tuntuu vaan niin pahalta pysähtyä esim. risteykseen D päällä kun kone käy niin ontuen että konepelti tärisee
Mulla muuten, muistaakseni lukee siellä säätönupissa EZL-KAT, eli silloin ilmeisesti lienee tehdasasennuskatti? Se oli asennossa N, koska autolla on ajettu ja ajetaan 98E vaihdoin sen asentoon S, kuuluuko olla niin?
Vaihdoin myös automaatin säädön asennosta E asentoon S
, tosin se nyt ei kuulu ihan tähän aihepiiriin, oli vaan vähän nihkee kiihdyttäessä 
Virittäjävelhoystävä sanoi ettei tajua noin vanhoista ruiskuista oikeastaan mitään, mutta epäili että ulkoilman tai moottorinlämmön anturi vois aiheuttaa moista?
Seuraavan puhelun otin Alppilan Autohuoltoon, on kuulema senverran vanhoja partoja vielä töissä että tunnin veloituksella paikallistajan vian, eri juttu on kannataako alkaa korjaamaan, riippuu osatarpeesta, Bosch on kuulema tehnyt poistuville osille "pienen" hinnannoston, potentiometrin (ilmeisesti säätöyksikkö?) hinta tänäpäivänä n. 1200€, eli mielummin toivoisi että vika on suuttimissa.
On muuten aika nolottavaa käyttää autoa parkkiksella pari minuuttia, ennenkuin viittii lähteä liikkeelle, tuntuu vaan niin pahalta pysähtyä esim. risteykseen D päällä kun kone käy niin ontuen että konepelti tärisee

Mulla muuten, muistaakseni lukee siellä säätönupissa EZL-KAT, eli silloin ilmeisesti lienee tehdasasennuskatti? Se oli asennossa N, koska autolla on ajettu ja ajetaan 98E vaihdoin sen asentoon S, kuuluuko olla niin?
Vaihdoin myös automaatin säädön asennosta E asentoon S


190E 1985 2.0 Automatic (Ex)
190E 1986 2.0 Automatic
190E 1986 2.0 Automatic