Kesä meni joten nyt on taas hyvä ruveta korjaamaan autoa, nimimerkillä räntäsateita odotellessa.
Mutta asiaan, eli tarvis vaihtaa toi moniurahihnan kiristin iskari. kone on 2.3 ja kiristin on mallia "yläpuolinen". Miten ton iskarin ylempi pultti kannattaa irroittaa, sijaitsee ikävästi kiristinrullan takana, ja on vielä ruuvattu mielestäni koneen puolelta, kiinni ja väliin ei tunnu mahtuvan mitään työkaluja.
eli heittäkääs pari vinkkiä mistä kannattaa lähteä purkamaan, kannattaako esim hihna ottaa kokonaan pois jne.
w201 moniurahihnan kiristimen irroitus
w201 moniurahihnan kiristimen irroitus
MB 190E 2.3 -92
Re: w201 moniurahihnan kiristimen irroitus
Itse kun vaihdoin iskarin, niin purin koko hässäkän pois. Tuulettimen ropeli pois, hihna pois, kiristin ja sen iskari pois. Samalla vaihdoin kiristinhässäkän vivun joka oli murtunut aiemmin ja hätäkorjauksena hitsattu (nyt paikalla itse tehty vipu joka ei kyllä varmasti hajoa ikinä). Katselin sitä kyllä sillä silmällä, että saisiko sen irti ilman kiristimen rungon irroitusta, mutta valitsin tuon idioottivarman keinon.pinion kirjoitti:Kesä meni joten nyt on taas hyvä ruveta korjaamaan autoa, nimimerkillä räntäsateita odotellessa.
Mutta asiaan, eli tarvis vaihtaa toi moniurahihnan kiristin iskari. kone on 2.3 ja kiristin on mallia "yläpuolinen". Miten ton iskarin ylempi pultti kannattaa irroittaa, sijaitsee ikävästi kiristinrullan takana, ja on vielä ruuvattu mielestäni koneen puolelta, kiinni ja väliin ei tunnu mahtuvan mitään työkaluja.
eli heittäkääs pari vinkkiä mistä kannattaa lähteä purkamaan, kannattaako esim hihna ottaa kokonaan pois jne.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Niijja se kiristin ei taida sopia tulemaan pois, ennenkuin irrottaa ohjaustehostimen pumpun pyörän. Ainakaan omassa ei onnistunut. Keljutti kummasti, kun en ollut hoksinut avata pultteja ennen hihnan irrotusta. Vielä kun se kiristimen "heikko paikka" särkyi irrottaessa, niin piti keksiä vippaskonstit, joilla saada pyörä pysymään paikallaan pultteja avatessa. 
t.
Risto

t.
Risto
E500 – 211.070