w201 moniurahihnan kiristimen irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

w201 moniurahihnan kiristimen irroitus

Viesti Kirjoittaja pinion »

Kesä meni joten nyt on taas hyvä ruveta korjaamaan autoa, nimimerkillä räntäsateita odotellessa.

Mutta asiaan, eli tarvis vaihtaa toi moniurahihnan kiristin iskari. kone on 2.3 ja kiristin on mallia "yläpuolinen". Miten ton iskarin ylempi pultti kannattaa irroittaa, sijaitsee ikävästi kiristinrullan takana, ja on vielä ruuvattu mielestäni koneen puolelta, kiinni ja väliin ei tunnu mahtuvan mitään työkaluja.

eli heittäkääs pari vinkkiä mistä kannattaa lähteä purkamaan, kannattaako esim hihna ottaa kokonaan pois jne.
MB 190E 2.3 -92
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 moniurahihnan kiristimen irroitus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pinion kirjoitti:Kesä meni joten nyt on taas hyvä ruveta korjaamaan autoa, nimimerkillä räntäsateita odotellessa.

Mutta asiaan, eli tarvis vaihtaa toi moniurahihnan kiristin iskari. kone on 2.3 ja kiristin on mallia "yläpuolinen". Miten ton iskarin ylempi pultti kannattaa irroittaa, sijaitsee ikävästi kiristinrullan takana, ja on vielä ruuvattu mielestäni koneen puolelta, kiinni ja väliin ei tunnu mahtuvan mitään työkaluja.

eli heittäkääs pari vinkkiä mistä kannattaa lähteä purkamaan, kannattaako esim hihna ottaa kokonaan pois jne.
Itse kun vaihdoin iskarin, niin purin koko hässäkän pois. Tuulettimen ropeli pois, hihna pois, kiristin ja sen iskari pois. Samalla vaihdoin kiristinhässäkän vivun joka oli murtunut aiemmin ja hätäkorjauksena hitsattu (nyt paikalla itse tehty vipu joka ei kyllä varmasti hajoa ikinä). Katselin sitä kyllä sillä silmällä, että saisiko sen irti ilman kiristimen rungon irroitusta, mutta valitsin tuon idioottivarman keinon.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Niijja se kiristin ei taida sopia tulemaan pois, ennenkuin irrottaa ohjaustehostimen pumpun pyörän. Ainakaan omassa ei onnistunut. Keljutti kummasti, kun en ollut hoksinut avata pultteja ennen hihnan irrotusta. Vielä kun se kiristimen "heikko paikka" särkyi irrottaessa, niin piti keksiä vippaskonstit, joilla saada pyörä pysymään paikallaan pultteja avatessa. :x

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin