VIN gallup
- juppepuputti
- Vakiokalustoa

VIN gallup
Pitäiskö mielestänne autoinsinöörin tietää että , esimerkiksi Mercedeksen VIN koodista (runkonumerosta) , voi saada irti tiedon mitä lisävarusteita on autossa ollut tehtaalta lähtiessä ?
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Re: VIN gallup
Niin pelkän numeronhan perusteella ei välttämättä saa mitään tietoa. Mitä tässä haettiin takaa...juppepuputti kirjoitti:Pitäiskö mielestänne autoinsinöörin tietää että , esimerkiksi Mercedeksen VIN koodista (runkonumerosta) , voi saada irti tiedon mitä lisävarusteita on autossa ollut tehtaalta lähtiessä ?
Mutta jos joku ei tiedä, että valmistenumeron perusteella tietokannasta saa nämä tiedot niin... Heh. Varmaan japsiautojen kanssa tekemisissä ollut
Re: VIN gallup
Jep, jep.raul kirjoitti:Niin pelkän numeronhan perusteella ei välttämättä saa mitään tietoa. Mitä tässä haettiin takaa...![]()
Mutta jos joku ei tiedä, että valmistenumeron perusteella tietokannasta saa nämä tiedot niin... Heh. Varmaan japsiautojen kanssa tekemisissä ollut
OT:
Ja kai jokainen vanhalla Mersulla ajava muistaa autonsa valmistenumeron ulkoa.
t.
Risto
E500 – 211.070
- juppepuputti
- Vakiokalustoa

Juu , tuli ihan aidosti vastaan se jumalasta seuraava , eli tullin virkamies , joka sattui vieläpä olemaan autoinsinööri (ainakin puheittensa mukaan) .
Sanoi etteivät noita historiallisia prosentteja laskiessaan voineet tietää mitä lisävarusteita autoissa on . Kuitenkin runkonumerot löytyy , niin kyllä niitten perusteella olisi pitänyt löytyä lisävarusteetkin , aikakin mersuihin . Runkonumerosta sitä ei tosiaan suoraan saa purettua , mutta tietokanta (VIN decoder) mersuihinhan on löydettävissä ihan netistäkin , kuinkahan on muiden automerkkien kohdalla .???
Muutenkin mua rupes naurattamaan toi keskustelu tonne tulliin päin , "En mä oikeastaan tiä näistä verotushommista mitään , mähän olen vain autoinsinööri"
Sanoi etteivät noita historiallisia prosentteja laskiessaan voineet tietää mitä lisävarusteita autoissa on . Kuitenkin runkonumerot löytyy , niin kyllä niitten perusteella olisi pitänyt löytyä lisävarusteetkin , aikakin mersuihin . Runkonumerosta sitä ei tosiaan suoraan saa purettua , mutta tietokanta (VIN decoder) mersuihinhan on löydettävissä ihan netistäkin , kuinkahan on muiden automerkkien kohdalla .???
Muutenkin mua rupes naurattamaan toi keskustelu tonne tulliin päin , "En mä oikeastaan tiä näistä verotushommista mitään , mähän olen vain autoinsinööri"
-= Veteran of 1000 psychic wars =-