Jaksaako vetää vaunua?
Jaksaako vetää vaunua?
Tuli ostettua 200 D -85. Mukava sillä on ajella, mutta armottoman laiskahan se on. Nyt sitten sain päähäni, että ostaisin jonkun homeisen, vanhan, halvan asuntovaunun roikkumaan vetokoukkuun.
Onko kellään kokemusta vaunun repimisestä vastaavanlaisella menopelillä?
Pystyykö ylipäätään vetämään yhtään mitään perässään? (muuta kuin kilometrin jonoa)
Terveisin
Teidentukko
Onko kellään kokemusta vaunun repimisestä vastaavanlaisella menopelillä?
Pystyykö ylipäätään vetämään yhtään mitään perässään? (muuta kuin kilometrin jonoa)
Terveisin
Teidentukko
Re: Jaksaako vetää vaunua?
oma jaksaa ainakin vetää ihan kohtuudella autotraileria, jossa n. 1t auto päällä.vexi kirjoitti:Tuli ostettua 200 D -85. Mukava sillä on ajella, mutta armottoman laiskahan se on. Nyt sitten sain päähäni, että ostaisin jonkun homeisen, vanhan, halvan asuntovaunun roikkumaan vetokoukkuun.
Onko kellään kokemusta vaunun repimisestä vastaavanlaisella menopelillä?
Pystyykö ylipäätään vetämään yhtään mitään perässään? (muuta kuin kilometrin jonoa)
Terveisin
Teidentukko
tosin omasta ruuvattu syöttöö lisää, vakio pelillä voi olla jo tuskaa

Omalla w124 200 D -87 vedettiin aikoinaan jotain vanhempaa (tiiliskivi) telivaunua ympäri lappia ja itäsuomea. Ihan kohtalaisesti tuo jaksaa vetää sen vaunun vauhtiin, mutta ilmanvastus oli ainakin omassani ongelmana. Kolmosen ja nelosen väli on turhan pitkä, joten kolmosella kone huutaa kuin syötävä ja nelosella tuntuu ettei kierrä aivan tarpeeksi. Joten varmaan tuo syötön suurennus olisi ihan asiaa leppoisaan matkusteluun.
Kulutuksessa ei muuten ollut paljon väliä kummalla vaihteella ajeli, joten ajelin sitten nelosella kaikki tasamaat.
Kulutuksessa ei muuten ollut paljon väliä kummalla vaihteella ajeli, joten ajelin sitten nelosella kaikki tasamaat.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Kyllä kulkee
Meillä on ansiokkaassa keikkäkäytössä sentään W115 200D. Puntarilla käytiin täyden soittolaitevaunun kanssa. Vaunussa oli massaa 660 kg, korkeutta vaunulla oli n. 60 cm yli pystärin korkeuden. Molemmat luvut ovat toki suotuisammat kuin asuntovaunulla, mutta kuitenkin. Oli vetoautokin muinaisempaa vuosikertaa ja kyydissä lisäksi n. 350 kg suomalaista soittajalihaa
Nelosella päästiin ajelemaan tasamaat, jyrkät tai pitkänsitkeät nousut vaativat kolmosta, itäsuomalaiset pahimmat mäet jopa kakkosta. Mutta kyllä sillä yhdistelmällä jopa ohiteltiin, ainakin fillareita alamäessä....
Ihmeen sitkeä Pystis oli kiskomaan, mutta vauhdin kerääminen olikin projekti sinänsä. Kulku oli about rättisitikan luokkaa (se 12-heppaisen mallin
)
Mutta kun pitkän reissun jälkeen vaunun tiputti pois ja matka jatkui "yksi päällä", niin tuntui, notta tällähän lähtee kortti kuivumaan justiinsa

Nelosella päästiin ajelemaan tasamaat, jyrkät tai pitkänsitkeät nousut vaativat kolmosta, itäsuomalaiset pahimmat mäet jopa kakkosta. Mutta kyllä sillä yhdistelmällä jopa ohiteltiin, ainakin fillareita alamäessä....
Ihmeen sitkeä Pystis oli kiskomaan, mutta vauhdin kerääminen olikin projekti sinänsä. Kulku oli about rättisitikan luokkaa (se 12-heppaisen mallin

Mutta kun pitkän reissun jälkeen vaunun tiputti pois ja matka jatkui "yksi päällä", niin tuntui, notta tällähän lähtee kortti kuivumaan justiinsa

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Penskana olin vanhempien mukana kun kierreltiin w115 220 D -71 mallilla ympäri eurooppaa vaunu perässä. Vaunu oli ruåtsalainen Cabby, tuskin painoi mahdottomasti, mutta oli autossa kuitenkin kaksi aikuista ja kaksi lasta + parin viikon matkatavarat. Ja ihan hyvin kulki, vaikka sitten saksassa mentiinkin autobaanalla rekkojen seassa ja väliin ne taisi kyllä meitä ohitellakin..
Sitten myöhemmin olikin suurempi vaunu ja veturina 123 korinen 240 D vm 75. Joskus sitten olikin juhlaa kun pääsi 300 D:n kyytiin, sen saman jota nyt olen vähän kaupittelemassa itselleni.
On tainnut jäädä lapsuudesta tämäkin hulluus mersuihin. Suvussa niitä oli vähän enemmänkin.
Pitäisiköhän kollata joku vanha kuva tuosta 115 + Cabby -yhdistelmästä avatar-kuvaksi.

Sitten myöhemmin olikin suurempi vaunu ja veturina 123 korinen 240 D vm 75. Joskus sitten olikin juhlaa kun pääsi 300 D:n kyytiin, sen saman jota nyt olen vähän kaupittelemassa itselleni.
On tainnut jäädä lapsuudesta tämäkin hulluus mersuihin. Suvussa niitä oli vähän enemmänkin.
Pitäisiköhän kollata joku vanha kuva tuosta 115 + Cabby -yhdistelmästä avatar-kuvaksi.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
En usko! Ei kai w123:a vielä 1975 tehty.Jossi kirjoitti:Sitten myöhemmin olikin suurempi vaunu ja veturina 123 korinen 240 D vm 75.


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Done that, kolme koiramettäreissua tullut tehtyä, vaununa vähän toistatonninen Knaus, ennakoivalla ajolla saa vauhdin pidettyä lakisääteisenä 80 km/h melkein tilanteessa kuin tilanteessa - mutta jos antaa vauhdin kuolla ylämäessä, niin kestää kauan saada yhdistelmä säädylliseen vauhtiin.epk kirjoitti:juu tosiaan , mikä korimalli.
w123 200D, kannattaako ees yrittää vaunua perään![]()
Ja toi 80 km/h siis mitattuna mittariston kylkeen pultatulta gps:ltä - ei omalta mittarilta.
Mutta en mä niin masokisti ole, etten ens kesäks vaihtais isokoneisempaa ja uudempikorista mersua (w124 250D)
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
Lähteitä on monia, muun muassa http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... ction.htmlMarko M kirjoitti:Mistä lähteestä on peräisin tiedot jonka mukaan 123sia on tehty jo 75??
Pilottisarja W123:sta lähti heinäkuussa 1975, koskien kaikkia sedanmalleja. Näistä varsinaiseen tuotantoon 1975 puolella ehti vain 280 ja 280 E 12/75. Muiden tuotanto alkoi 2/1976.Marko M kirjoitti:Mistä lähteestä on peräisin tiedot jonka mukaan 123sia on tehty jo 75??
Ja lähde oli J. Taylor: Mercedes-Benz since 1945, Vol. 3.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jep, sitä ajattelinkin, että "tuotannossa" W123 ei ole vielä 75 ollutTimo L. kirjoitti:Pilottisarja W123:sta lähti heinäkuussa 1975, koskien kaikkia sedanmalleja. Näistä varsinaiseen tuotantoon 1975 puolella ehti vain 280 ja 280 E 12/75. Muiden tuotanto alkoi 2/1976.Marko M kirjoitti:Mistä lähteestä on peräisin tiedot jonka mukaan 123sia on tehty jo 75??
Ja lähde oli J. Taylor: Mercedes-Benz since 1945, Vol. 3.

230 C 1978
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
W123 200D vetojuhtana
Edesmenneellä W123 200D:lläni en sentään asuntovaunua tullut vetäneeksi mutta kylläkin paria eri perävaunua lisälaidoin täydessä klapikuormassa ja (jumalatonta yli-)painoa vajaan tonnin verran.
Yllätyksekseni elämänsä ehtoopuolella kulkeva masiina oli aivan loistava ajettava peräkärryn kanssakin, sama asia kuin W124sella eli peräkärryn olemassaoloa ei huomaa oikein mistään.
Kun 200D, jopa tuo "tehokkaampi" 60hv (?) -84 malli, on niitä autoja jotka hyytyvät ylämäkeen itsekseenkin niin toki peräkärryn kanssa saa vauhtia ottaa.
Yhtä kaikki itsellä ei riitä hermot että vetäisin asuntovaunua 200D:llä muuten kuin just johonkin koiramettään pikkuteillä. Pääteille en varmaan lähtisi.
H
Yllätyksekseni elämänsä ehtoopuolella kulkeva masiina oli aivan loistava ajettava peräkärryn kanssakin, sama asia kuin W124sella eli peräkärryn olemassaoloa ei huomaa oikein mistään.
Kun 200D, jopa tuo "tehokkaampi" 60hv (?) -84 malli, on niitä autoja jotka hyytyvät ylämäkeen itsekseenkin niin toki peräkärryn kanssa saa vauhtia ottaa.
Yhtä kaikki itsellä ei riitä hermot että vetäisin asuntovaunua 200D:llä muuten kuin just johonkin koiramettään pikkuteillä. Pääteille en varmaan lähtisi.
H
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"