CDI motin lämpeneminen
CDI motin lämpeneminen
Forumilla on ollut paljon puhetta CDI koneiden lämmöistä, lämmitysvastuksista yms. Itseäni on vähän ihmetyttänyt tuo 320cdi:n hidas lämpeneminen, nimittäin rauhallisella ajolla lämmöt ei nouse yli 80 edes kymmenen kilometrin ajolla. Jos polkee enemmän hönkää putkeen, silloin lämmöt yleensä alkaa nousta aika nopeasti. Tuo bensa 320 lämpenee normaalilämpöihin alle puolet siitä matkasta mitä tuolla cdi:llä menee - vastuksista huolimatta.
Eli kysymys on pitäisikö tilata termarin vaihto vai onko nuo isotkin cdi:t niin onnettoman huonoja lämpenemään?
Eli kysymys on pitäisikö tilata termarin vaihto vai onko nuo isotkin cdi:t niin onnettoman huonoja lämpenemään?
No mulla ei nouse yli 80 käytännössä ikinä edes kesällä eikä varsinkaan talvella, paitsi jos kaupungissa ajelee nurkka-ajoa pitemmän pätkän. Tällöin nousee reippaasti yli tuon 80-rajan. Ihan sama näkyy olevan parin kaverin diesel-Väykyissä kanssa. Nää dieselit käy kylminä, ilmeisesti se on ominaisuus.
Jos kabiiniin haluaa (no varmaan kaikki haluaa) lämmintä, niin pakkasilla tarttee laittaa ennen lähtöä webastoa 15-30 min. vähintään. Sitten tarpeen mukaan voi jättää päälle vielä alkumatkan ajaksi. Ite en pitemmällä pätkällä ole pitänyt webastoa/lisälämmitintä päällä (punainen pikku valo tuhkakupin vieressä palaa, kun on pois päältä). Kun on ensin lämminnyt, niin riittää.
Pari juttua on tosi täällä foorumilla näkyny termostaatin vaihdoista. Voisiko olla sitten siinä vika, jos on epänormaalin alhaalla lämpö.
Jos kabiiniin haluaa (no varmaan kaikki haluaa) lämmintä, niin pakkasilla tarttee laittaa ennen lähtöä webastoa 15-30 min. vähintään. Sitten tarpeen mukaan voi jättää päälle vielä alkumatkan ajaksi. Ite en pitemmällä pätkällä ole pitänyt webastoa/lisälämmitintä päällä (punainen pikku valo tuhkakupin vieressä palaa, kun on pois päältä). Kun on ensin lämminnyt, niin riittää.
Pari juttua on tosi täällä foorumilla näkyny termostaatin vaihdoista. Voisiko olla sitten siinä vika, jos on epänormaalin alhaalla lämpö.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Niin se vastushan samuu jo ennen kun on 80 astetta koneessa. En nyt muista oliko se 60 vai 70. Tällaisilla viileämmillä keleillä ei se taida yli 80 asteen kaupunki pyrähdyksissä noustakaan. Mersun kone kyllä lämpiää suorastaan valon nopeudella ainakin vw:n dieseliin verrattuna
W213 220d +W242 electric drive
Manuaalin mukaan 70.markoala kirjoitti:Niin se vastushan samuu jo ennen kun on 80 astetta koneessa. En nyt muista oliko se 60 vai 70.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eilisen termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee huomattavasti korkeammalle.
Ennen jotain 70 astetta nyt nousee liki 90 ,vaikea sanoa tarkkaan kun tuo asteikko aika laaja.
Onhan tuo tehtaan ilmoittama lukema 92 astetta termostaatissa,joka on vakio termari.
Kumminkin kaksi viisarin vahvuutta yli 80 merkkiviivan yli.
Kyllä termari näkyy väsyvän ajansaatossa,
Uudessa tulee koko koppa mukaan, jossa on myös lämpömittarin anturi mukana.
Olettaisin että nyt kone käy niillä lämmöillä jolla on toiminta tarkoitettukin.
Liian alhaisilla lämmöillä karstottuu kone ja polttoainetta kuluu enemmän.
Kapiinissa voi tulla pakkasella vilu vaikka olis webasto,kokemusta viime talvelta.
Ennen jotain 70 astetta nyt nousee liki 90 ,vaikea sanoa tarkkaan kun tuo asteikko aika laaja.
Onhan tuo tehtaan ilmoittama lukema 92 astetta termostaatissa,joka on vakio termari.
Kumminkin kaksi viisarin vahvuutta yli 80 merkkiviivan yli.
Kyllä termari näkyy väsyvän ajansaatossa,
Uudessa tulee koko koppa mukaan, jossa on myös lämpömittarin anturi mukana.
Olettaisin että nyt kone käy niillä lämmöillä jolla on toiminta tarkoitettukin.
Liian alhaisilla lämmöillä karstottuu kone ja polttoainetta kuluu enemmän.
Kapiinissa voi tulla pakkasella vilu vaikka olis webasto,kokemusta viime talvelta.
No taitaa olla sitten mullakin tuo sama vika termarissa ja ehkä sitten kavereillakin. Mikäs CDI-kone sulla ?kaltio15 kirjoitti:Eilisen termarin vaihdon jälkeen lämmöt nousee huomattavasti korkeammalle.
Ennen jotain 70 astetta nyt nousee liki 90 ,vaikea sanoa tarkkaan kun tuo asteikko aika laaja.
Onhan tuo tehtaan ilmoittama lukema 92 astetta termostaatissa,joka on vakio termari.
Kumminkin kaksi viisarin vahvuutta yli 80 merkkiviivan yli.
Kyllä termari näkyy väsyvän ajansaatossa,
Uudessa tulee koko koppa mukaan, jossa on myös lämpömittarin anturi mukana.
Olettaisin että nyt kone käy niillä lämmöillä jolla on toiminta tarkoitettukin.
Liian alhaisilla lämmöillä karstottuu kone ja polttoainetta kuluu enemmän.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jos sun termari on kunnossa, niin kymmenen kilometrin ajossa näillä keleillä lämpöjen kuuluu nousta sinne vähän alta 90 astetta. Jos sulla on automaatti-ilmastointi, niin sieltä saat näkyviin mm jäähdytysnesteen lämmöt. You know.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
No on automaatti-ilmastointi. Eipä havaintoa ole tämmösestä. Pitääpä tutkia...P.M.N. kirjoitti:Jos sun termari on kunnossa, niin kymmenen kilometrin ajossa näillä keleillä lämpöjen kuuluu nousta sinne vähän alta 90 astetta. Jos sulla on automaatti-ilmastointi, niin sieltä saat näkyviin mm jäähdytysnesteen lämmöt. You know.
Lämpö ei nouse yli 80-viivan ikinä, paitsi jos ajaa kaupungissa pitemmän pätkän, vaikka 30 min. tms. On tyypillisesti 2-3 viisarin leveyttä alapuolella 80:n.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Taitaa likimain koskea kaikkia nyky dieseleitä, tuo matala lämpöisyys. Sen takia ainakin Mersuissa ja osin volvoissa on se webasto tai muun merkkinen polttoaine lämmitin vakiona, kun motti itsessään on niin tiukkaan puristettu, että sieltä ei hukkalämpöä heru, niin optimaali käyntilämpötilan saavuttamiseksi on sitten webasto. Väykyssähän se webasto pyörii automaattiasennossa ollessaan jos ulkolämpötila on alle 8 ja moottorin nesteet alle 70 astetta.
Mutta kun se webasto on vakiovaruste, niin onko joku teistä laitattanut sitä kello automatiikkaa jälkiasennuksena?
Mutta kun se webasto on vakiovaruste, niin onko joku teistä laitattanut sitä kello automatiikkaa jälkiasennuksena?
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Nimimerkki P.M.N viime talvena informoi että lämpöjen PITÄÄ nousta ja kyllähän ne alkoikin nousemaan uudella termarilla. Eli mars termarin ostoon,vaihto erittäin helppo operaatio,vaatii vain vähän näppäryyttää ja huolellisuutta kuten auton roplaaminen yleensäkin. Konehan juurikin 320CDI. Niin juu,eikä oo webastoa,ainoastaan sähkövastukset kuten vakiona tämän ikäisissä onkin,-01.
Samoihin aikoihin lastutuskin mutta sillä ei vaikutusta lämpöihin kuin kovaa ajettaessa ja siihen pitää tehdä töitä niin paljon että joko kortti kuivumassa/kolari tai järki voittaa,ei oo tullu kokeiltua vielä mitään noista. Paitsi tuota viimeistä,järki on aina voittanut vaikka piru olkapäällä huuteleekin muuta
Samoihin aikoihin lastutuskin mutta sillä ei vaikutusta lämpöihin kuin kovaa ajettaessa ja siihen pitää tehdä töitä niin paljon että joko kortti kuivumassa/kolari tai järki voittaa,ei oo tullu kokeiltua vielä mitään noista. Paitsi tuota viimeistä,järki on aina voittanut vaikka piru olkapäällä huuteleekin muuta

320 cdi,on kone.
Termostaatti ohjaa moottorin veden kiertoa jota säädetään termostaatissa olevalla ,lämpötilaan reakoivalla suljin levyllä,elikkä peltinen pyöreä levy.
Levy on kiinni osassa joka liikkuu lämpötilan mukaan,joka säätää veden kiertoa,moottorissa ja syylärissä,lauhdutinkin voi olla nimi.
Ei auta edes webasto jos termari aukeea liian aikaisin ,elikkä lämmöt ei nouse tarpeeksi ,vaan jäähdytin neste menee liian aikaisin syyläriin ja lämpö menee harakoille.
Kyllä ainut keino on uusia termostaatti. 92" on oikea lämpötila koneessa ja sitten voi odotaa sisäilmankin olevan lämmintä
Termostaatti ohjaa moottorin veden kiertoa jota säädetään termostaatissa olevalla ,lämpötilaan reakoivalla suljin levyllä,elikkä peltinen pyöreä levy.
Levy on kiinni osassa joka liikkuu lämpötilan mukaan,joka säätää veden kiertoa,moottorissa ja syylärissä,lauhdutinkin voi olla nimi.
Ei auta edes webasto jos termari aukeea liian aikaisin ,elikkä lämmöt ei nouse tarpeeksi ,vaan jäähdytin neste menee liian aikaisin syyläriin ja lämpö menee harakoille.
Kyllä ainut keino on uusia termostaatti. 92" on oikea lämpötila koneessa ja sitten voi odotaa sisäilmankin olevan lämmintä

Viimeksi muokannut nautseri, Su 08.10.2006 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luultavasti jumittaa termostaatti,aina hiukan raollaan? Mulla matkaa keskustaan 4-5km kuuden kympin rajoituksella,aiemmin talvella lämpimästä tallista lähtiessä lämmöt kabiinissa laski kauppareissulla,termarin vaihdon jälkeen kylille päästessä hönkii jo lämmintä ja koneen lämmötkin ehtii jonkin verran nousemaan.e320 kirjoitti:Itsellä olen huomannut että jo sekin nostaa lämpöjä huomattavasti nopeammin jos vedättää esim. liikennevaloista aina niin että ahdot pääsee nousemaan. Jos taas lähtee pintakaasulla niin lämpömittari nousee todella hitaasti.
Tuossa on vain pieni paradoksi kun ei viitsisi vedättää kylmällä koneella.
Ennen termarin vaihtoa talvella lämmöt, pahvi syylärin edessä, jäi noin 75:een,termarin vaihdon jälkeen kymmenen kilsan koelenkillä -25 pakkasessa nousi lämmöt yli 90 asteen. Kyllä hymyilytti,sai unohtaa puheet uusien dieselien kylmyydestä, samalla lailla tarkenee kuin 124 koppaisissakin.
Jostain syystä noista cdi-koneisista menee termostaatteja paljon useammin, kuin vanhemmista. Syy voi olla, että pienikin vuoto näkyy lämpömittarissa, vanhoissa ei tainnut olla ihan niin nuukaa, ei näkynyt mittarissa.
Mä vaihdoin omaan cdi:hin myös termostaatin, ja vaikutti selvästi lämpöihin, nousevat aina kahdeksaankymppiin. Välillä mittarin verran ylikin.
Mä vaihdoin omaan cdi:hin myös termostaatin, ja vaikutti selvästi lämpöihin, nousevat aina kahdeksaankymppiin. Välillä mittarin verran ylikin.
Hmm, olen tosiaan ollut vasta muutaman viikon ensimmäisen dieselini (ja ensimmäisen meseni) omistaja. Lämpömittarissa näyttäisi olevan about 80 astetta maantieajossa. Vaikea sanoa kovin tarkasti, kun mittari on tuollainen digitaalinen nintendo.
Näillä keleillä ei vielä lämpenemisestä osaa mitään sanoa; lämmintä puhaltaa sisään välittömästi, kun koneen käynnistää johtuen sähkövastuksista. Tulevat viikot kertovat enemmän.
Onko tuo "noin" 80 astetta normaalilämpö 320 CDI:lle? Vai pitäisikö olla 90? Pitääkö talveksi tukkia koko etureikä pahvilla? Autossani ei ole Webastoa.
pforsell

Näillä keleillä ei vielä lämpenemisestä osaa mitään sanoa; lämmintä puhaltaa sisään välittömästi, kun koneen käynnistää johtuen sähkövastuksista. Tulevat viikot kertovat enemmän.
Onko tuo "noin" 80 astetta normaalilämpö 320 CDI:lle? Vai pitäisikö olla 90? Pitääkö talveksi tukkia koko etureikä pahvilla? Autossani ei ole Webastoa.
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
No kyllä tätä ja noita edellisiä juttuja lukiessa taitaa olla selvä tapaus. Termari menee mulla vaihtoon ilman muuta. Ei nouse kuin poikkeuksellisen pitkässä ja hitaassa kaupunki-ajossa kesäkuumalla yli 80:n. On käytännössä aina reippaasti alle näilläkin 10-15 asteen keleillä. Matka-ajossa ei ikinä nouse edes lähelle 80-viivaa (monta viisarin leveyttä alle).e320 kirjoitti:Mulla nousee lämmöt aina viivan verran yli 80 ajossa, mutta nousu on paaljon hitaampaa kuin tuossa bensa-320:ssa
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
jpk kirjoitti:Niin juu,eikä oo webastoa,ainoastaan sähkövastukset kuten vakiona tämän ikäisissä onkin,-01.
:
Siis miten sen menikään? Eli jos -01 mallissa on sähkövastus, niin missä se on? Lämmittääkö se nesteitä vai öljypohjaa vai mitä? Ja onko se myös -00 mallissa. Manuaalissa vain puhutaan lisälämmitys laitteesta, ja tästä luulin, että kysymys on automaattisesti polttoainekäyttöisestä laitteesta.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Hain sitten oikein manuaalin autosta, ja siellä kerrotaan näin: Autosi on varustettu polttoainetoimisella lisälämmittimellä. Sen avulla auton sisätila... jne.
Mutta tietääkö joku asiasta enemmän??
Mutta tietääkö joku asiasta enemmän??
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
320 cdi termari on erinlainen kuin pienemmissä
Morot kaikille, minä vaihdoin jo viime talvena termarin, kun lämmöt ei noussut kuin just nippa nappa 80 viivalle kovassa ajossa. Vaihdon jälkeen nousi pari mittarin neulan vertaa yli 80. Eli termarin vaihto auttoi. Muuten lämpenee mielstäni ihan normaalisti n. 5-7 km ajoa ja lämmintä riittää.



MB mopo e320 cdi
Heps! Täällä koitetaan korjata samaa vikaa, vaihtamalla termari. tulee näköjään termari kotelon kanssa, koko pakettina.JP74 kirjoitti:Jostain syystä noista cdi-koneisista menee termostaatteja paljon useammin, kuin vanhemmista. Syy voi olla, että pienikin vuoto näkyy lämpömittarissa, vanhoissa ei tainnut olla ihan niin nuukaa, ei näkynyt mittarissa.
Mä vaihdoin omaan cdi:hin myös termostaatin, ja vaikutti selvästi lämpöihin, nousevat aina kahdeksaankymppiin. Välillä mittarin verran ylikin.
Samalla tulee pyöräytettyä talvihuolto.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
Re: 320 cdi termari on erinlainen kuin pienemmissä
No joo. Tuossa tutkin vielä tarkemmin, että miten tuo lämpömittari nyt tarkkaan ottaen käyttäytyy. "Nousee" maantieajossa (150 km seurantaa) pari viisarin leveyttä yli 60-viivan !!! On siis asteikosta päätellen jotain 65 astetta. Reippaan kiihdytyksen jälkeen nousee ehkä 60 / 80 viivojen puoleenväliin, eli ilmeisesti 70 astetta ja palaa sitten pian takas alemmas. On mielestäni tässä kesän mittaan mennyt selvästi alemmas, kuin ennen. Ilman muuta siis termari rikki. Pitää vaihtaa heti kun kerkee...jarppaho kirjoitti:Morot kaikille, minä vaihdoin jo viime talvena termarin, kun lämmöt ei noussut kuin just nippa nappa 80 viivalle kovassa ajossa. Vaihdon jälkeen nousi pari mittarin neulan vertaa yli 80. Eli termarin vaihto auttoi. Muuten lämpenee mielstäni ihan normaalisti n. 5-7 km ajoa ja lämmintä riittää.![]()
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ylläpidolta anteeksi, tämä on 100% OT ja saa poistaa. Mutta
Titu hyvä,
olen pahoillani, jos Sinulla on ollut autosi kanssa huonoja kokemuksia.
Tämän palstan tarkoitus on uskoakseni kuitenkin nimenomaan *keskustella* niistä ongelmista ja etsiä niihin ratkaisuja, eikä pelkästään purkaa omaa pahaa oloa, kuten näytät tekevän.
Luin juuri kaikki 11 kirjoittamaasi viestiä, eikä niissä ollut informatiivista sisältöä ollenkaan, ainoastaan mersun mollaamista merkkinä yleensä. Mollaaminenkaan ei auta, kun joku on mennyt rikki. Se pitää vain hyväksyä, että mersutkin ovat ihmisen tekemiä vehkeitä. Rikki menneet vehkeet pitää korjata, myydä rikkinäisenä tai romuttaa. A fact of life.
Jos Sinulla ei ole muuta kirjoittamista, kuin mollata mersua merkkinä yhden rivin kommenteilla, pyydän, että jättäisit senkin vähemmälle. Itse olet ukoakseni alunperin ostopäätöksen tehnyt, ja jos se osoittautui virheelliseksi, et kuitenkaan saa hyvitystä trollaamalla harrastajien foorumilla.
Trollaa maahantuojaa, jälleenmyyjää, huoltoa tai valmistajaa ihan suoraan. Kirjeitse omalla nimelläsi tai puhelimitse. Anonyymi trollaaminen täällä ei kerää Sinulle sympatiaa eikä poista ongelmiasi.
Ystävällisesti,
Peter Forsell
041-4343199
Pori
Titu hyvä,
olen pahoillani, jos Sinulla on ollut autosi kanssa huonoja kokemuksia.
Tämän palstan tarkoitus on uskoakseni kuitenkin nimenomaan *keskustella* niistä ongelmista ja etsiä niihin ratkaisuja, eikä pelkästään purkaa omaa pahaa oloa, kuten näytät tekevän.
Luin juuri kaikki 11 kirjoittamaasi viestiä, eikä niissä ollut informatiivista sisältöä ollenkaan, ainoastaan mersun mollaamista merkkinä yleensä. Mollaaminenkaan ei auta, kun joku on mennyt rikki. Se pitää vain hyväksyä, että mersutkin ovat ihmisen tekemiä vehkeitä. Rikki menneet vehkeet pitää korjata, myydä rikkinäisenä tai romuttaa. A fact of life.
Jos Sinulla ei ole muuta kirjoittamista, kuin mollata mersua merkkinä yhden rivin kommenteilla, pyydän, että jättäisit senkin vähemmälle. Itse olet ukoakseni alunperin ostopäätöksen tehnyt, ja jos se osoittautui virheelliseksi, et kuitenkaan saa hyvitystä trollaamalla harrastajien foorumilla.
Trollaa maahantuojaa, jälleenmyyjää, huoltoa tai valmistajaa ihan suoraan. Kirjeitse omalla nimelläsi tai puhelimitse. Anonyymi trollaaminen täällä ei kerää Sinulle sympatiaa eikä poista ongelmiasi.
Ystävällisesti,
Peter Forsell
041-4343199
Pori
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Lämmöt
Komppaan Peteriä täysin. Yhteispaineruiskutuksella ei ole suuresti tekemistä lämpöjen tai termostaattien kanssa.titu kirjoitti:seilaa cdi:ssä todella paljon. Ilmeisesti taas yksi cdi:n tyyppivika. Niitähän siinä piisaa. Onneksi sain omani myytyä.
Ei seilaa lainkaan. Pysyy kesät, talvet kuin tatti viisarimitalla n. 77 asteessa, mitä sitten lie todellinen. Saisi puolestani käydä hieman lämpimämpänä talvella, mutta - toisaalta - alkaisi varmaan turhaan huolestuttaa vaan, jos jatkuvasti lämmöt ovat mittarissa yli puolen välin.
Onneksi sain omani ostettua.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031