Mikäs mahtaa olla vikana,kun jostain peräpäästä kuuluu outo kolahdus. Vähän niinkuin joku löis vasaralla tankkiin. Iskareista se ei johdu, vaihdettiin nääs just. Jouset pitäis myös olla ok. Irtonaisia osia ei tuntunut löytyvän mistään. Ääni kuuluu joskus liikkeelle lähtiessä, mutta AINA oikealle kääntyessä. Jossain muistan lukeneeni jostain puslasta, mikä sen saattaisi aiheuttaa. Liekö mitään perää? Jos, niin missä ko.osa mahtaa sijaita.
Toinen murheen aihe on se, että kaunottareni kuullostaa 70 -luvun volkkarilta.
Säksättää ja nakuttaa. Öljyt on vaihdettu ja STP:tä on seassa. Tiivisteitä on vaihdettu ja yhä vaan säksättää. Venttiilinpuhdistusainetta onmenoveden seassa. Silti nakuttaa. Taitaa olla se hydraulinen "venttiilinnostinjuttu",
mistä täällä tuntuvat muutkin valittelevan.Onkos semmoisen vaihtaminen kovinkin kallista / vaikeaa. Löytyisköhän joltain sopuhintaan osia ja ohjeita?
Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.
MB 190 / 201 vm 1985 / Runko paukkuu ja kone nakuttaa
kuullostaa tutulta toi takapään kolina.puslat siellä kolisee,ei ole kamalan kalliita tosin suurempi kustannus on toi koneen rallatus,
ILMAINEN MAINNOS mulla olis tuolla myydäänautoja osastolla, 190e vaihdetaan tavaraan.
kato sieltä on meinaa hyvä kone ja automaatti paikoillaan mut puslat on samassa mallissa kun sullakin.
ILMAINEN MAINNOS mulla olis tuolla myydäänautoja osastolla, 190e vaihdetaan tavaraan.
kato sieltä on meinaa hyvä kone ja automaatti paikoillaan mut puslat on samassa mallissa kun sullakin.
venttiilinnosatjien vaihto
Minkäslainen rupema se on, kun hydr. venttiilinnostajat pitäis vaihtaa.
Onko vaikeakin homma? Motonet näytti osia myyvän, onkohan ne kelvollisia, vai pitääkö ostaa merkkiliikkeestä merkkitavaraa? Mites sitten tiivisteiden uusiminen, mitä kaikkea tarvii uusia. Kopan tiivari ja mitä muuta?
Ja palaisin vielä tohon pusla-asiaan. Missä se sijaitsee, käykö remppa kotrikonstein ja minkälaista puslaa varaosamyyjältä pyydän?
Onko vaikeakin homma? Motonet näytti osia myyvän, onkohan ne kelvollisia, vai pitääkö ostaa merkkiliikkeestä merkkitavaraa? Mites sitten tiivisteiden uusiminen, mitä kaikkea tarvii uusia. Kopan tiivari ja mitä muuta?
Ja palaisin vielä tohon pusla-asiaan. Missä se sijaitsee, käykö remppa kotrikonstein ja minkälaista puslaa varaosamyyjältä pyydän?
Haulla pitäisi löytyä;yksi kaveri juuri teki tuon nostajaremontin.Oli helppoa kuin heinän teko(!?).Osat oli muistaakseni vähän toista satkua?
En tiedä mitä puslia tarvinnet,mutta itselleni laitettiin takakelkan etummaiset puslat(hydrauliset 2kpl 55e) ja taka-alatukivarren ulommat helat(2kpl 40e)+työ 150e(yhteensä 245e).Näihin meni kuitin mukaan asiantuntijaliikkeeltä 2,5 tuntia(EI Veho).
Ainakin edellämainittuja toiset kuulemma helpostikin itse vaihtelee.
Noilla vaihdoilla hävisi perän "holtittomuus",tosin takakelkan etummaiset tyynyt kuulemma juurikin aiheuttavat kolahduksia varsinkin 2:selle vaihtaessa(jos oikein muistan).Itselläni ei noita kolahduksia ollut.
En tiedä mitä puslia tarvinnet,mutta itselleni laitettiin takakelkan etummaiset puslat(hydrauliset 2kpl 55e) ja taka-alatukivarren ulommat helat(2kpl 40e)+työ 150e(yhteensä 245e).Näihin meni kuitin mukaan asiantuntijaliikkeeltä 2,5 tuntia(EI Veho).
Ainakin edellämainittuja toiset kuulemma helpostikin itse vaihtelee.
Noilla vaihdoilla hävisi perän "holtittomuus",tosin takakelkan etummaiset tyynyt kuulemma juurikin aiheuttavat kolahduksia varsinkin 2:selle vaihtaessa(jos oikein muistan).Itselläni ei noita kolahduksia ollut.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
"rungon" paukkuminen
Okei. Sitten seuraava kysymys: Mikä on takakelkka?
Ei ole vielä oikein termistö hanskassa
, mut opetellaan...
Ei ole vielä oikein termistö hanskassa
