Sain juuri mersun museokuntoon ja konttorille pitäisi mennä katsastamaan. Ongelmana on kuitenkin ihmeellisesti toimivat ajovalot. Lyhyet päällä palaa ainoastaan matkustajan puoleinen ja pitkillä palaa ainoastaan kuskinpuoleinen. Ja kyllä, olen tarkastanut polttimot
Olisikohan jollain tietoa mistä saisi sähköisessä muodossa kytkentäkaaviot, jotta pääsisi tutkimaan asiaa ilman ihan tolkutonta purkamista...
Viimeksi kun ropasin tuollaista vikaa, niin lyhdylle menevä pistoke oli painettu
väärään kohtaan. Siis ohjain tappi (keskellä ) kohdistetaan pistokkeeessa olevaan koloseen. Kyseisessä tapauksessa pistoke oli siis painettu yhtä liitin
riviä liian alas, juuri samanlaisin vaikutuksin kuin tämä w116.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kiitos tiedoista, vielä on vika selvittämättä, mutta ei se ainakaan liittimissä ollut. Olisikohan joku maadoitusjohto hankautunut...
Turustahan minä. Malli on 280 SEL ja vm oli -77. Tummansininen väri ja automaattilaatikko, vakionopeudensäädin, keskuslukko ym. kilkkeet löytyy. Mittarissa on 143000 kilsaa ja se pitää paikkansa.
kerrotaan että lyijytön kelpaa sellaisenaan kaikkiin vanhoihin ja uudempiin mersuihinkin ilman lisäaineita tai muutoksia. Ainoa mitä tehtaan edustajan lausunnossa suositellaan, on suuremmat venttiilinvälykset.
Itselläkin on museorekisteröity 350 SE ja pientä vaille museoauto 450 SEL.
[quote="Tomi"]Jos englanti on hallussa niin tuolta löytyy service manual W116 mallille ja sähkökaaviot siinä samalla: http://www.w116.org/library.php
Mistäpäin olet, tuommoista olisi mukava nähdä jos lähistöllä sattuis olemaan.
mikä malli ja mikä väri.[/quote]
kerrotaan että lyijytön kelpaa sellaisenaan kaikkiin vanhoihin ja uudempiin mersuihinkin ilman lisäaineita tai muutoksia. Ainoa mitä tehtaan edustajan lausunnossa suositellaan, on suuremmat venttiilinvälykset.
Itselläkin on museorekisteröity 350 SE ja pientä vaille museoauto 450 SEL.
Kyllä tuosta liyjyttömän käytöstä oli tälläkin foorumilla puhetta kun sitä MB classic centteristä kyselin. Annoin sen vastauksen noillekin. Ihmetystähän se monessa vielä herättää. (se venttiilin säätöasia koskee suurempaa mittaustiheyttä, ei suurempaa välystä)
No ompas täällä paljon kunnostettuja w116 ässiä
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98