W116 kytkentäkaavio

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Perttu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 01.02.2006 17:57

W116 kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Terve

Sain juuri mersun museokuntoon ja konttorille pitäisi mennä katsastamaan. Ongelmana on kuitenkin ihmeellisesti toimivat ajovalot. Lyhyet päällä palaa ainoastaan matkustajan puoleinen ja pitkillä palaa ainoastaan kuskinpuoleinen. Ja kyllä, olen tarkastanut polttimot :)

Olisikohan jollain tietoa mistä saisi sähköisessä muodossa kytkentäkaaviot, jotta pääsisi tutkimaan asiaa ilman ihan tolkutonta purkamista...
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Viimeksi kun ropasin tuollaista vikaa, niin lyhdylle menevä pistoke oli painettu
väärään kohtaan. Siis ohjain tappi (keskellä ) kohdistetaan pistokkeeessa olevaan koloseen. Kyseisessä tapauksessa pistoke oli siis painettu yhtä liitin
riviä liian alas, juuri samanlaisin vaikutuksin kuin tämä w116.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jos englanti on hallussa niin tuolta löytyy service manual W116 mallille ja sähkökaaviot siinä samalla: http://www.w116.org/library.php

Mistäpäin olet, tuommoista olisi mukava nähdä jos lähistöllä sattuis olemaan.
mikä malli ja mikä väri.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Perttu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 01.02.2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Kiitos tiedoista, vielä on vika selvittämättä, mutta ei se ainakaan liittimissä ollut. Olisikohan joku maadoitusjohto hankautunut...
Turustahan minä. Malli on 280 SEL ja vm oli -77. Tummansininen väri ja automaattilaatikko, vakionopeudensäädin, keskuslukko ym. kilkkeet löytyy. Mittarissa on 143000 kilsaa ja se pitää paikkansa.
pirkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.09.2006 18:51

Tuolla on kiinnostava tieto lyijyttömän bensan käytöstä

Viesti Kirjoittaja pirkka »

OS: http://www.w116.org/library.php?fuel

kerrotaan että lyijytön kelpaa sellaisenaan kaikkiin vanhoihin ja uudempiin mersuihinkin ilman lisäaineita tai muutoksia. Ainoa mitä tehtaan edustajan lausunnossa suositellaan, on suuremmat venttiilinvälykset.

Itselläkin on museorekisteröity 350 SE ja pientä vaille museoauto 450 SEL.

[quote="Tomi"]Jos englanti on hallussa niin tuolta löytyy service manual W116 mallille ja sähkökaaviot siinä samalla: http://www.w116.org/library.php

Mistäpäin olet, tuommoista olisi mukava nähdä jos lähistöllä sattuis olemaan.
mikä malli ja mikä väri.[/quote]
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuolla on kiinnostava tieto lyijyttömän bensan käytöstä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

pirkka kirjoitti:OS: http://www.w116.org/library.php?fuel

kerrotaan että lyijytön kelpaa sellaisenaan kaikkiin vanhoihin ja uudempiin mersuihinkin ilman lisäaineita tai muutoksia. Ainoa mitä tehtaan edustajan lausunnossa suositellaan, on suuremmat venttiilinvälykset.

Itselläkin on museorekisteröity 350 SE ja pientä vaille museoauto 450 SEL.
Kyllä tuosta liyjyttömän käytöstä oli tälläkin foorumilla puhetta kun sitä MB classic centteristä kyselin. Annoin sen vastauksen noillekin. Ihmetystähän se monessa vielä herättää. (se venttiilin säätöasia koskee suurempaa mittaustiheyttä, ei suurempaa välystä)

No ompas täällä paljon kunnostettuja w116 ässiä
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ainakin 95 voi aihetuttaa naputusta noissa vanhemmissa koneissa, oktaanisuositus on jotain 98 luokkaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin