Ostamassa 124 200TD
Ostamassa 124 200TD
Kaverille pitäs mennä katsomaan tuommoista autoa viikonloppuna tai ehkä ensiviikolla. Kyseessä on -87 ilmeisesti paljon ajettu, edullinen ja 1+1 pakettiautoksi rekisteröity yksilö.
Mitähän tuollaisesta pitäisi tarkastaa ennen kaupan tekoa? Mitään virheetöntä ei nyt olla hakemassa vaan hyvää käyttöautoa. Mitä yleensä ovat kalleimmat korjaus kohteet tuollaisessa autossa?
Vaihdossa olisi menossa 123 230CE.
Mitähän tuollaisesta pitäisi tarkastaa ennen kaupan tekoa? Mitään virheetöntä ei nyt olla hakemassa vaan hyvää käyttöautoa. Mitä yleensä ovat kalleimmat korjaus kohteet tuollaisessa autossa?
Vaihdossa olisi menossa 123 230CE.
W123 240TD
En nyt osaa äkkiseltään sanoa mitä noissa on vikoja (varmaan aika samat kuin muissa kakkosnelosissa), mutta oletko miettinyt tuota konepuolta?
Itse olen kans katsellut nettiautosta farkkulankkuja ja huomannut, että suurin on osa on 2,5 litrasella pannulla tai sitten kolmilitrasella. Myös kaksilitraisia on joukossa, mutta vähemmistönä.
Tuntuu vaan, että tuo oma 200D seedani on melko nuhapumppu (yllätys yllätys
) niin miten sitten kun laitetaan vähän painoa vielä lisää ja sama pannu pyörii kuitenkin pellin alla. Menohalut hyytyy entisestään
. Tosin eihän nää kakssatkut ole mitkään kiireisen miehen vehkeitä (superit on sitten asia erikseen, harvemmin niitäkään kakslitrasina), mutta itse jättäisin sellaiset farkut rauhaan, joissa kakkonen pyörii keulilla.
Itse olen kans katsellut nettiautosta farkkulankkuja ja huomannut, että suurin on osa on 2,5 litrasella pannulla tai sitten kolmilitrasella. Myös kaksilitraisia on joukossa, mutta vähemmistönä.
Tuntuu vaan, että tuo oma 200D seedani on melko nuhapumppu (yllätys yllätys


Joo.. Tuo kakssatasen laiskuus on tiedossa mutta, toisaaltahan tuo on melko taloudellinen ajella? Pakettiauton pikkuverolla ja rauhallisella ajolla tuo 200 nen pitäs käsittääkseni mennä 6litran hujakoille? Mielummin tietysti ottais isomman koneen mutta tuo nyt on melko edullinen ja vaihto kävis sopivasti.
Mitä ne 124sen perusviat sitten yleensä on.
Kokemusta on lähinnä nuista 123sista.
Taitaa olla alustaltaan aika paljon erilainen. Moni on kirjottanu ajoltaan surkeista, vetelevistä 124sista, mutta mikä niissä silloin on vikana? Kulutusosia? Onko kallista korjata?
Missä pahimmat ruostepaikat? Tai kyllähän nuo edulliset on ruosteessa vähän ympäriinsä. Mistä ruosteviat on paha korjata (vrt. BMW ruostuu etutolpan yläpäät irti)?
Mitä ne 124sen perusviat sitten yleensä on.
Kokemusta on lähinnä nuista 123sista.
Taitaa olla alustaltaan aika paljon erilainen. Moni on kirjottanu ajoltaan surkeista, vetelevistä 124sista, mutta mikä niissä silloin on vikana? Kulutusosia? Onko kallista korjata?
Missä pahimmat ruostepaikat? Tai kyllähän nuo edulliset on ruosteessa vähän ympäriinsä. Mistä ruosteviat on paha korjata (vrt. BMW ruostuu etutolpan yläpäät irti)?
W123 240TD
Kyllähän se tosi on että varsinkin painavahkona farmarimallina tuo 200 on hieman laiska, sen huomaa varmaan eniten ohitustilanteissa. Muuten kyllä se menee mukavasti kun vauhtiin saa. 300 TD tai 300 TD Turbo olisivat sitten jo suorituskyvyltään eri luokkaa eikä kulutuskaan nouse suhteellisesti ottaen kovin paljoa. Mutta, mutta... kuka mitäkin ominaisuutta arvostaa.JSK kirjoitti:Joo.. Tuo kakssatasen laiskuus on tiedossa mutta, toisaaltahan tuo on melko taloudellinen ajella? Pakettiauton pikkuverolla ja rauhallisella ajolla tuo 200 nen pitäs käsittääkseni mennä 6litran hujakoille? Mielummin tietysti ottais isomman koneen mutta tuo nyt on melko edullinen ja vaihto kävis sopivasti.
Mitä ne 124sen perusviat sitten yleensä on.
Kokemusta on lähinnä nuista 123sista.
Taitaa olla alustaltaan aika paljon erilainen. Moni on kirjottanu ajoltaan surkeista, vetelevistä 124sista, mutta mikä niissä silloin on vikana? Kulutusosia? Onko kallista korjata?
Missä pahimmat ruostepaikat? Tai kyllähän nuo edulliset on ruosteessa vähän ympäriinsä. Mistä ruosteviat on paha korjata (vrt. BMW ruostuu etutolpan yläpäät irti)?
Itsellä on kyllä ihan pelkästään hyviä ajokokemuksia 124 malleista, ei ole vedelleet mihinkään suuntaan, tasaisesti ja suoraan ne menee jos kaikki on kohdallaan. Syitä vaelteluun voivat olla väärät pyöränkulmat, väärä rengastus, väärä vanteen leveys/ET jolloin raideleveys muuttuu liikaa jne.
Osat ja korjaaminen eivät vie konkurssiin jos ei nyt ihan vähän väliä joudu autoa pajalle viemään. Kannattaa katsoa että perusasiat on kunnossa ja toimii niin pikkuvikojen/kuluvien osien uusimisten kanssa kyllä pärjää.
Ruostuvathan nuo satalankutkin niinkuin muutkin niin että kannattaa tarkastaa auto mahdollisimman hyvin ettei kovin paljon ruosteenalkuja näy. Työläitä korjata ja jos ei korjaa kunnolla niin hetikohta pilkistää ruoste uudelleen esiin. Luullakseni 124 ei kuitenkaan ole tuon ruosteen suhteen pahimmasta päästä eli suojaus on tehty jo alunperin kohtuullisen hyvin. Takaluukun alue ja lokasuojat on hyviä paikkoja etsiä alkavaa ruostetta.
Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen 124 malliin, öljyn ja suodattimien vaihdoilla ja bensan ostamisella on ainakin tähän asti pysynyt hyvin liikkeellä ilman suurempia murheita.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Taloudellinenhan se on, varsinnii jos et aio koko ajan ajaa poka päällä. Koppahan noissa taitaa ennen mätiä kuin kone. Eli pintapellithän sä näät ulkoa päin, mutta jos mahdollista käy nosturilla. Pari paikka pohjassa kertoo, että korroosio alkanut ja lisää saattaa tulla. Siis asiaa peltisepälleJSK kirjoitti:Joo.. Tuo kakssatasen laiskuus on tiedossa mutta, toisaaltahan tuo on melko taloudellinen ajella? Pakettiauton pikkuverolla ja rauhallisella ajolla tuo 200 nen pitäs käsittääkseni mennä 6litran hujakoille?

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Turbodiesel voidaan normaalikokoonpanossa laskea joukosta pois, vaparit vievät huomattavasti vähemmän, etenkin manuaaleina. Ero mitataan litroissa.Eldorado kirjoitti: Muuten kyllä se menee mukavasti kun vauhtiin saa. 300 TD tai 300 TD Turbo olisivat sitten jo suorituskyvyltään eri luokkaa eikä kulutuskaan nouse suhteellisesti ottaen kovin paljoa. Mutta, mutta... kuka mitäkin ominaisuutta arvostaa.
Alkuperäiselle kysyjälle, jolla taloudellisuus taitaa olla painava asia vaakakupissa, suosittelen 250 TD:tä. Polttoaineenkulutus lähes sama kuin OM601:ssä, mutta kuitenkin ekstrat n. 18 hv. Kulkee jo eri tavalla kuin nelisylinterinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu noita kulkuvikoja noissa kuulemma on. Alustassa kun on melko monta niveltä, niin helposti meinaa satakakslankut kuulemma lähteä ajelehtimaan maantiellä.
Hesarin sivuilla oli tällainen kooste noista satakakslankkujen vioista, mielestäni tuossa on aika hyvin tyypillisimpiä vikoja. Tuossa on kyllä aika paljon sellaistakin, mistä ei kovin usein kuule, mutta jouset poikki ja virtalukko takkuaa on aika yleinen vika. Virtalukko pitää muuten vaihtaa HETI kun alkaa takkuamaan, ei sitten kun on jumissa. Siinä vaiheessa kun avain kääntyy vielä on homma helppoa kuin heinnäteko.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075
Hesarin sivuilla oli tällainen kooste noista satakakslankkujen vioista, mielestäni tuossa on aika hyvin tyypillisimpiä vikoja. Tuossa on kyllä aika paljon sellaistakin, mistä ei kovin usein kuule, mutta jouset poikki ja virtalukko takkuaa on aika yleinen vika. Virtalukko pitää muuten vaihtaa HETI kun alkaa takkuamaan, ei sitten kun on jumissa. Siinä vaiheessa kun avain kääntyy vielä on homma helppoa kuin heinnäteko.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075
Tohon Hesarin juttuun viitaten: "käsijarru pitää huonosti jne."Sampo N. kirjoitti:Juu noita kulkuvikoja noissa kuulemma on. Alustassa kun on melko monta niveltä, niin helposti meinaa satakakslankut kuulemma lähteä ajelehtimaan maantiellä.
Hesarin sivuilla oli tällainen kooste noista satakakslankkujen vioista, mielestäni tuossa on aika hyvin tyypillisimpiä vikoja. Tuossa on kyllä aika paljon sellaistakin, mistä ei kovin usein kuule, mutta jouset poikki ja virtalukko takkuaa on aika yleinen vika. Virtalukko pitää muuten vaihtaa HETI kun alkaa takkuamaan, ei sitten kun on jumissa. Siinä vaiheessa kun avain kääntyy vielä on homma helppoa kuin heinnäteko.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075



Katsotaan nyt tämä yksilö ja pitää sitten jatkossa katsella enemmän nuita 250siä.Alkuperäiselle kysyjälle, jolla taloudellisuus taitaa olla painava asia vaakakupissa, suosittelen 250 TD:tä. Polttoaineenkulutus lähes sama kuin OM601:ssä, mutta kuitenkin ekstrat n. 18 hv. Kulkee jo eri tavalla kuin nelisylinterinen.
Miten muuten pakettiautoksi rekisteröinti nykyään onnistuu? Saako 1+1 pakettiauton kun vaan purkaa takapenkin pois? Henkilöautona taitaaa käyttövoimavero olla aika kova..
Viimeksi muokannut JSK, To 12.10.2006 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 240TD
Ite oon kans samaa pohtinut, kuinka tehdä paku. Sen verran on tietoo, että takapenkin kiinnikkeisiin pitää hitsata pellipala eli tehdä kiinnikkeet sellaisiksi, ettei niihin voi takapenkkiä laittaa paikalleen. Muutos kannattaa tietenkin tehdä niin, että haluttaessa takapenkin käyttöön se voidaan tehdä pienellä vaivalla.JSK kirjoitti:.
Miten muuten pakettiautoksi rekisteröinti nykyään onnistuu? Saako 1+1 pakettiauton kun vaan purkaa takapenkin pois? Henkilöautona taitaaa käyttövoimavero olla aika kova..
Painorajahommista en tiedä. Näyttää niitä pakuina olevan kaikkia konekoosta riippumatta.