Jakopyörästön kotelon hitsaus
Jakopyörästön kotelon hitsaus
Mitä ainetta 124 300d moottori mahtaa olla? Alumiinisekoitetta? Millä puikolla pystyisi hitsaamaan jakopyörästön korvakkeen repeämän? Repeämä on noin 5cm pitkä. Ilmeisesti katkennut moniurahihna pääsi viimeisillää tekemään tämän repeämän.
Viimeksi muokannut holpe, To 19.10.2006 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öö. Onkohan puikkoja ees alumiinille? Voin tarkistaa ESABin lisäainetaulukosta, ku pääsen himaan, ellei joku oo sitä ennen ehtiny. Tig-hitsaus olis tolle paras menetelmä. Ei muuta ku ettimään joku tuttu joka on metallipajalla hommissa.
Viimeksi muokannut jackie, To 12.10.2006 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
moottorissa montaakin eri ainetta.
ei kuitenkaan vaikuta korvakkeen materiaaliin. on niin huono muisti, etten muista millanen kovake on. yleensä kuitenkin terästä. ja voihan sitä alumiiniakin hitsata oikeilla välineillä. jos se on alumiinia niin väristähän sen näet (ALUVANTEET YLEENSÄ)

exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Tuollaiset huokoiset alumiiniset moottorinosat on yleensä senverran öljyisiä että tig hitsaus voipi olla hankalaa. Ainakin kunnon liuotinpesu ja lämmitys on tarpeen yleensä jotta saa öljyt pois. IMO alumiinin hitsaus on hankalaa kaikilla menetelmillä, vois sanoa että kertaluokkaa hankalempaa kuin mustan raudan hitsaaminen.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Ostin jakopyörästön kannen käytettynä ja jätän hitsaukset väliin. Suurin osa moottorista on silumiinia eli alumiinin ja piin sekoitusta (Al 87 Si 13). Silumiini on juoksevampaa valuvaiheessa, kuin alumiini.
Silumiinia voi ehkä hitsata alumiinipuikoilla, mutta jätetään väliin.
Seuraava ongelma onkin kampiakselin pään 27mm pultti. Miten se saadaan auki särkemättä mitään muuta siinä ohessa? Miten kiinnilaitto?
Silumiinia voi ehkä hitsata alumiinipuikoilla, mutta jätetään väliin.
Seuraava ongelma onkin kampiakselin pään 27mm pultti. Miten se saadaan auki särkemättä mitään muuta siinä ohessa? Miten kiinnilaitto?
Heh. Kuukauden viiveellä tulee tieto, mutta parempi myöhään ku liian aikaisin.jackie kirjoitti:Öö. Onkohan puikkoja ees alumiinille? Voin tarkistaa ESABin lisäainetaulukosta, ku pääsen himaan, ellei joku oo sitä ennen ehtiny. Tig-hitsaus olis tolle paras menetelmä. Ei muuta ku ettimään joku tuttu joka on metallipajalla hommissa.
ESABin taulukko kerto alumiinista seuraavaa:
Seostamaton (puhdas) OK 96.20
Alumiinivalut (silumiinit) OK 96.50
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)