124 dieselin polttoainesuodattimen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
thomas
Sisäänajossa
Sisäänajossa

124 dieselin polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja thomas »

Vaihtaessani polttoainesuodattimen (molemmat) joudun starttaamaan akun suurinpiirtein tyhjiin, ennenkuin lähtee käyntiin, vaikka olen täyttänyt suodattimen. Onko jokin poppakonsti olemassa käynnistyksen helpottamiseksi?
dieselflosse
Valvoja
Valvoja

Suutinputki auki

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Noin se käy helpoimmin. Hieman ilman poistumista helpottanee suutinputkien löysääminen koneen päästä. Silloin on hyvä olla kaveri starttailemassa, kun itse sulkee putkia löpön roiskuessa.

Hyvä akku on kuitenkin helpoin lääke...
Terveisin
Tero
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei mulla ollu mitään ongelmaa, kummallista? ite vaihdoin sen ison alumiinisen suadattimen, enkä ees täyttäny sitä, kun ei ollu mitään millä täyttää. starttasin, heti lähti käyntiin. annoin käydä minuutin tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen sammu. sit sahasin n.3 sekunttia ja taas kävi normaalisti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Justiin vaihdoin kans kummatkin suodattimet. Täytin sen alumiinitörpön kiisselillä ja kyllä sitä hetken piti sahailla, mutta ei mitenkään kovin kauan. Ehkä 15-20 sek?

Kummallista.
dansku
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja dansku »

pera8x kirjoitti:ei mulla ollu mitään ongelmaa, kummallista? ite vaihdoin sen ison alumiinisen suadattimen, enkä ees täyttäny sitä, kun ei ollu mitään millä täyttää. starttasin, heti lähti käyntiin. annoin käydä minuutin tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen sammu. sit sahasin n.3 sekunttia ja taas kävi normaalisti.
ettei nyt menny väärinpäin.. :wink: annoit käydä 3sek tyhjäkäyntiä, ja sit sammu. sit minuutin sahauksen jälkeen lähtee jälleen.

niin se oikeesti menee. :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
cuuno
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....no tietenkin aina suodattimen vaihdossa kaadetaan puhdasta naftaa uusi suodatin täyteen ja eiku kiinni :!: ...ja lähtee melkein kuin laakista :twisted: ....ei sitä starttia kannata turhaan sulattaa :lol:
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

dansku kirjoitti:
pera8x kirjoitti:ei mulla ollu mitään ongelmaa, kummallista? ite vaihdoin sen ison alumiinisen suadattimen, enkä ees täyttäny sitä, kun ei ollu mitään millä täyttää. starttasin, heti lähti käyntiin. annoin käydä minuutin tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen sammu. sit sahasin n.3 sekunttia ja taas kävi normaalisti.
ettei nyt menny väärinpäin.. :wink: annoit käydä 3sek tyhjäkäyntiä, ja sit sammu. sit minuutin sahauksen jälkeen lähtee jälleen.

niin se oikeesti menee. :roll:
ei, kun juurikin noin, miten sanoin. luulin joutuvani kaivaan akkukaapeleita ja lisävirtaa, mutta turhaan. jos 200D:ssä on tehokkaampi imuteho pumpussa! :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

tuossa yks vehon mies meinas että polttoaine suodatin kannattaa vaihtaa vasta kun talvidiesel on tankissa..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
dansku
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja dansku »

pera8x kirjoitti:ei, kun juurikin noin, miten sanoin. luulin joutuvani kaivaan akkukaapeleita ja lisävirtaa, mutta turhaan. jos 200D:ssä on tehokkaampi imuteho pumpussa! :wink:

no jos nyt ei oo kuitenkaan.. :roll:

en mä mitään suotimien vaihdosta tiedä, mutta sen kakstoista vuotta mitä oon niitä vaihdellu ittelleni, niin ei se kyl IKINÄ lähde käyntiin ilman pitkää sahausta. varsinkaan kun on pääsuodin tyhjänä.

ei se auto voi nääs käydä pelkällä ilmalla :!:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

dansku kirjoitti:no jos nyt ei oo kuitenkaan.. :roll:

en mä mitään suotimien vaihdosta tiedä, mutta sen kakstoista vuotta mitä oon niitä vaihdellu ittelleni, niin ei se kyl IKINÄ lähde käyntiin ilman pitkää sahausta. varsinkaan kun on pääsuodin tyhjänä.

ei se auto voi nääs käydä pelkällä ilmalla :!:
ei se lähekkän, jos aukoo ja tyhjentää suutinputket ja suuttimet ja pumpun jakaiken muun siitä suadattimen ja moottorin välistä. mutta jos tyhjentää pelkästään sen suadattimen, niin väitän, että lähtee kyntiin ja käykin jonkin aikaa, ennen ku sammuu. aivan, sen sammumisen jälkeen joutuu sahaan jonkin aikaa. enpäs tiädä miks, mutta mulla nyt vaan sattu semmonen tilanne, jottai ei tarttenu ihan kauheesti sahailla. ei tota mikään pakko oo uskoo, jos ei halua. ei se niin tärkee asia mulle oo, että siitä kannattaa kauhee numero tehä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Wikke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kun minä vaihdoin viime syksynä tuon suodattimen niin piti sahata ainakin 30min ennenkuin auto jäi käymään. Ihan ekalla startilla toki kävi muutaman sekunnin mutta sitten menikin hankalaksi. Piti vielä antaa toisesta autosta apuvirtaa kun oma akku alkaa olla jo melko vanha. Mie sain ilmaa pois järjestelmästä löysäämällä suodatinta kaverin startatessa sen verran että ilma pääsi kumitiivisteen raosta pois. Ei varmaan ole yhtä hyvä tapa kuin suutinputkien/polttoaineputken löysäys, mutta toimi ainakin mulla.

Virallinen WIS:n ohje kuuluu, että eka startin jälkeen kun kone käynnistyy, niin nostetaan kierrokset heti n. 1500. Jos koneen päästää sammumaan, niin silloin joutuu saahaamaan pitkän aikaa.
1991 420 SE
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on nuo om601:et käyttäytyneet kanssa siten, että putsareiden vaihdon jälkeen lähtee hetkeksi käyntiin ja sitten sammuu. Kaasu pohjassa startatessa ovat jääneet kohtuu äkkiä käymään, noin 10-15 sekuntia on riittänyt. Pitää vaan lämän tiskissä, niin jää aikaisemmin käymään.
teinitähti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

itse kun vaihtelin suodattimet joku aika sitten, niin avasin putsarin "jalasta" lähtöputken, sitten kun alko tihkuun pelkkää naftaa sieltä, niin kiristys :wink:
tälläkään konstilla ei tarvinnu sahata kauhean pitkään
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JP74 kirjoitti:Kaasu pohjassa startatessa ovat jääneet kohtuu äkkiä käymään, noin 10-15 sekuntia on riittänyt. Pitää vaan lämän tiskissä, niin jää aikaisemmin käymään.
Näimpä... Kannattaa kokeilla... :wink: Diisseli käynnistyy paremmin mitä enemmän se saa polttoainetta startatessa.

Mutta muistaa hehkutella välillä. :D
Vastaa Viestiin