Kokemuksia Master Power Turboista
Kokemuksia Master Power Turboista
Kertokaapa kokemuksia noista ahtimista, Maurilla on kokemuksia ja varmasti muillakin?
Miten tuo isoin Masteri mahtaa toimia OM606:sessa, jos sitä verrataan vaikka HX40 tai HX50 ahtimiin?
Miten tuo isoin Masteri mahtaa toimia OM606:sessa, jos sitä verrataan vaikka HX40 tai HX50 ahtimiin?
ja kun kompura on vääränlainen, ei turbiinipuolen rukkaus ole kuin maskeerausta; itse ongelma ei poistu.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
HEVOSVOIMA.COM YouTube
Mitä höpötät?TDIfreak kirjoitti:^^Eli kompura ei tee painetta, liian pieni trimmi? Vai jättöpään korkeus liian suuri?
HEVOSVOIMA.COM YouTube
HEVOSVOIMA.COM YouTube
http://www.turbominivan.com/tech/turbo201.htm
Sielät lukemalla voi oppia parit perusasiat. Eli esim tuon trimmin ja muutakin hyöryllistä. Tuo jätön korkeus meinaa kompurasiiveen jättö eli exducer osan korekutta. Mitä matalampi tuo on suhteessa imuun eli induceriin niin sen kovempia paineita kyseinen siipi pystyy tuottamaan. Tai ainakin näin minä sen olen käsittänyt
Voin olla väärässä... Ei olisi ensimmäinen kerta 
Sielät lukemalla voi oppia parit perusasiat. Eli esim tuon trimmin ja muutakin hyöryllistä. Tuo jätön korkeus meinaa kompurasiiveen jättö eli exducer osan korekutta. Mitä matalampi tuo on suhteessa imuun eli induceriin niin sen kovempia paineita kyseinen siipi pystyy tuottamaan. Tai ainakin näin minä sen olen käsittänyt

diipa daapa...
Jep, tehdään ahdin "laiskemmaksi", ettei kierrosnopeus nouse ilmamassavirtaan nähden liian suureksi ja siten vältytään sakkaukselta. Samalla menetetään herkkyyttä.Mauri H. kirjoitti:Ei välttämättä joo, tosin sakkasongelma voi pienentyä siedettäväksi erilaisella pakopään setupilla.
Eli joko koneen perushengitystä paremmaksi(lähinnä nokat/ajoitus) tai pienempi ottohalkaisija kompressoriin.
HEVOSVOIMA.COM YouTube
HEVOSVOIMA.COM YouTube