ISO MERSUKUUME

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
arihop
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.10.2006 18:39
Paikkakunta: Espoo

ISO MERSUKUUME

Viesti Kirjoittaja arihop »

Tere!
Olen tässä liikuttavan likellä vaihtaakseni taloudellisen riisipussini ( toyota Corolla ) vuoden 2002 c220:seen diesel mersuun. Syy: yksinkertaisesti kilometrejä tulee niin paljon että diesel olisi kannattava hankinta ja puheiden mukaan ainakin mersun diesel kestää "ikuisesti". Arveluttaa kuitenkin tämä oston kohde, euto on päällisin puolin virheetön, vm. 2002, ajettu 100000km, farkku ja erittäin hyvin varusteltu. Minulla ei ole ollut pitkään aikaan noin vanhaa autoa ja nuo kilometrit arveluttavat, mitä olette mieltä? Ja vielä tietääkö kukaan mitä dieselvero on kyseiseen vehkeeseen?
Kiittäen

Arppa
Arppa
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

No eihän sitä ole vielä edes kunnolla sisäänajettu :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei muuta kuin rohkeasti ostamaan. Joku sellainen kaveri mukaan joka tuntee mersut. Ei sellaista, joka kateuttaan tyrmää kaikki mersut. Toinen vaihtoehto on, että käytät katsastuskonttorin tarkastuksessa. Kilometrien puolesta ei pitäisi olla mitään huolta. Dieselvero on sellaista 500 e luokkaa. Hyvä auto sulla on entinenkin, mutta mersu on aina mersu. :wink:
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Diesel veron lisäksi kannattaa varautua kalliimpiin huoltoihin kuin Corollassa. Samalla kannattaa henkisesti valmistautua siihen, että vaikka Mersun dieselpata kestää ajoa, mahtuu matkalle jo alle 100 tkm:n kaikkea hajonnutta osaa mihin et Corollan kanssa ole tottunut. Tyyppivikalista varmaan löytyy tältä foorumilta. Eli rahaa menee ylläpitoon taatusti enemmän vaikka kone itsessään diesel onkin ja polttoainekulut on edullisempia.
eeviiskyt
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Diesel veron lisäksi kannattaa varautua kalliimpiin huoltoihin kuin Corollassa. Samalla kannattaa henkisesti valmistautua siihen, että vaikka Mersun dieselpata kestää ajoa, mahtuu matkalle jo alle 100 tkm:n kaikkea hajonnutta osaa mihin et Corollan kanssa ole tottunut. Tyyppivikalista varmaan löytyy tältä foorumilta. Eli rahaa menee ylläpitoon taatusti enemmän vaikka kone itsessään diesel onkin ja polttoainekulut on edullisempia.
Tähän nyt vaatis vähän perusteluja!? ei ne corollatkaan kaikki niin huolettomia ole. Eikä noissa w203 pitäs noilla kilometreillä olla muuta kuin se ilmastoinnin säätötanko ongelma.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
titu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 10.10.2006 19:30

Pysy

Viesti Kirjoittaja titu »

toyotassa. Varo varsinkin cdi moottorilla olevia mersuja. Ihmeellisiä vikoja. Niitä voit lukea tekniikka palstalta.
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Cmeli kirjoitti:Tähän nyt vaatis vähän perusteluja!? ei ne corollatkaan kaikki niin huolettomia ole. Eikä noissa w203 pitäs noilla kilometreillä olla muuta kuin se ilmastoinnin säätötanko ongelma.
Turha tästä on mitään juupaseipäs -leikkiä tehdä. Corolla nyt vaan on halvempi ylläpitää kuin W203, sitä on ihan turha kenenkään kiistää. Ja yllättäviin menoeriin kannattaa aina varautua kun saksalaista käytettyä ollaan hankkimassa, merkkiin katsomatta.

Tuskin kukaan muutenkaan W203 dieseliä ostaa sen vuoksi että kustannukset per kilometri on minimissä?
Viimeksi muokannut Kameleontti, La 14.10.2006 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eeviiskyt
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: ISO MERSUKUUME

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

arihop kirjoitti:Tere!
Olen tässä liikuttavan likellä vaihtaakseni taloudellisen riisipussini ( toyota Corolla ) vuoden 2002 c220:seen diesel mersuun. Syy: yksinkertaisesti kilometrejä tulee niin paljon että diesel olisi kannattava hankinta ja puheiden mukaan ainakin mersun diesel kestää "ikuisesti"
Arppa
No muistapa kuitenkin, että Toyota ja Mese on eri kaliiberin/kohderyhmän laitteita. Ei Meseä ole ymmärtääkseni tehty maksimaalisen edulliseen etenemiseen, vaikka se monesti voi näin ollakin tosi isoilla kilsoilla (taksi käyttö ja silleen...). Eli jos pelkästään katsot kustannuksia, niin riisi-versiot voi olla paree. Eipä kait ne muuten olis "kansanautoja" ja niin suosittuja, vai ?

Kustannukset voi olla tosi paljon ajettuna mahdollisesti halvemmat, mutta pitää muistaa, että kaikki remppa on todennäköisesti kalliimpaa.

Jos kuitenkin haluat parempaa kyytiä kohtuullisella lisähinnalla, niin sitten ollaankin jo paremmin kartalla. Itse olen ajatellut siten, että kohtuuhinnalla saa sopivasti jopa ylellisyyttä pitkään reissuun (kun työkseen ajellaan) ja MESE on valintani.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin