ISO MERSUKUUME
ISO MERSUKUUME
Tere!
Olen tässä liikuttavan likellä vaihtaakseni taloudellisen riisipussini ( toyota Corolla ) vuoden 2002 c220:seen diesel mersuun. Syy: yksinkertaisesti kilometrejä tulee niin paljon että diesel olisi kannattava hankinta ja puheiden mukaan ainakin mersun diesel kestää "ikuisesti". Arveluttaa kuitenkin tämä oston kohde, euto on päällisin puolin virheetön, vm. 2002, ajettu 100000km, farkku ja erittäin hyvin varusteltu. Minulla ei ole ollut pitkään aikaan noin vanhaa autoa ja nuo kilometrit arveluttavat, mitä olette mieltä? Ja vielä tietääkö kukaan mitä dieselvero on kyseiseen vehkeeseen?
Kiittäen
Arppa
Olen tässä liikuttavan likellä vaihtaakseni taloudellisen riisipussini ( toyota Corolla ) vuoden 2002 c220:seen diesel mersuun. Syy: yksinkertaisesti kilometrejä tulee niin paljon että diesel olisi kannattava hankinta ja puheiden mukaan ainakin mersun diesel kestää "ikuisesti". Arveluttaa kuitenkin tämä oston kohde, euto on päällisin puolin virheetön, vm. 2002, ajettu 100000km, farkku ja erittäin hyvin varusteltu. Minulla ei ole ollut pitkään aikaan noin vanhaa autoa ja nuo kilometrit arveluttavat, mitä olette mieltä? Ja vielä tietääkö kukaan mitä dieselvero on kyseiseen vehkeeseen?
Kiittäen
Arppa
Arppa
Ei muuta kuin rohkeasti ostamaan. Joku sellainen kaveri mukaan joka tuntee mersut. Ei sellaista, joka kateuttaan tyrmää kaikki mersut. Toinen vaihtoehto on, että käytät katsastuskonttorin tarkastuksessa. Kilometrien puolesta ei pitäisi olla mitään huolta. Dieselvero on sellaista 500 e luokkaa. Hyvä auto sulla on entinenkin, mutta mersu on aina mersu. 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Diesel veron lisäksi kannattaa varautua kalliimpiin huoltoihin kuin Corollassa. Samalla kannattaa henkisesti valmistautua siihen, että vaikka Mersun dieselpata kestää ajoa, mahtuu matkalle jo alle 100 tkm:n kaikkea hajonnutta osaa mihin et Corollan kanssa ole tottunut. Tyyppivikalista varmaan löytyy tältä foorumilta. Eli rahaa menee ylläpitoon taatusti enemmän vaikka kone itsessään diesel onkin ja polttoainekulut on edullisempia.
eeviiskyt
Tähän nyt vaatis vähän perusteluja!? ei ne corollatkaan kaikki niin huolettomia ole. Eikä noissa w203 pitäs noilla kilometreillä olla muuta kuin se ilmastoinnin säätötanko ongelma.Diesel veron lisäksi kannattaa varautua kalliimpiin huoltoihin kuin Corollassa. Samalla kannattaa henkisesti valmistautua siihen, että vaikka Mersun dieselpata kestää ajoa, mahtuu matkalle jo alle 100 tkm:n kaikkea hajonnutta osaa mihin et Corollan kanssa ole tottunut. Tyyppivikalista varmaan löytyy tältä foorumilta. Eli rahaa menee ylläpitoon taatusti enemmän vaikka kone itsessään diesel onkin ja polttoainekulut on edullisempia.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Turha tästä on mitään juupaseipäs -leikkiä tehdä. Corolla nyt vaan on halvempi ylläpitää kuin W203, sitä on ihan turha kenenkään kiistää. Ja yllättäviin menoeriin kannattaa aina varautua kun saksalaista käytettyä ollaan hankkimassa, merkkiin katsomatta.Cmeli kirjoitti:Tähän nyt vaatis vähän perusteluja!? ei ne corollatkaan kaikki niin huolettomia ole. Eikä noissa w203 pitäs noilla kilometreillä olla muuta kuin se ilmastoinnin säätötanko ongelma.
Tuskin kukaan muutenkaan W203 dieseliä ostaa sen vuoksi että kustannukset per kilometri on minimissä?
Viimeksi muokannut Kameleontti, La 14.10.2006 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eeviiskyt
Re: ISO MERSUKUUME
No muistapa kuitenkin, että Toyota ja Mese on eri kaliiberin/kohderyhmän laitteita. Ei Meseä ole ymmärtääkseni tehty maksimaalisen edulliseen etenemiseen, vaikka se monesti voi näin ollakin tosi isoilla kilsoilla (taksi käyttö ja silleen...). Eli jos pelkästään katsot kustannuksia, niin riisi-versiot voi olla paree. Eipä kait ne muuten olis "kansanautoja" ja niin suosittuja, vai ?arihop kirjoitti:Tere!
Olen tässä liikuttavan likellä vaihtaakseni taloudellisen riisipussini ( toyota Corolla ) vuoden 2002 c220:seen diesel mersuun. Syy: yksinkertaisesti kilometrejä tulee niin paljon että diesel olisi kannattava hankinta ja puheiden mukaan ainakin mersun diesel kestää "ikuisesti"
Arppa
Kustannukset voi olla tosi paljon ajettuna mahdollisesti halvemmat, mutta pitää muistaa, että kaikki remppa on todennäköisesti kalliimpaa.
Jos kuitenkin haluat parempaa kyytiä kohtuullisella lisähinnalla, niin sitten ollaankin jo paremmin kartalla. Itse olen ajatellut siten, että kohtuuhinnalla saa sopivasti jopa ylellisyyttä pitkään reissuun (kun työkseen ajellaan) ja MESE on valintani.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -