Turbo-eemeli kirjoitti:paloviita kirjoitti:Turbo-eemeli kirjoitti:
Tuikulle sen verran, et vois sitä cdi 270: kin jalostaa aikas mukavasti.
Tarkoitatko moottoria vai tuon ahtimen jalostamista?
Jos on ajatusta, miten kyseisen ahtimen saisi toimimaan yli 1.7 barin ahtopaineilla, kerro toki lisää...
Turboa tottakai, otetaan "kenkälusikka" käteen ja muutetaan isommaksi.
Paljonko pakopainetta nyt
Voi olla ettei pääse ahdoissa 1.7 yli järkevillä pakopaineilla, mutta lisäähän muutos hengitystä.
Huomasin vasta nyt.
Auton rakentelut on nyt olleet pari kuukautta pannassa, kun mulla on ollut muuta puuhaa.....
Talvella sitten homma jatkuu.
Olen kuullut huhuja, että eemeli olisi garretin kuoriin laittanut sellainen kompurasiiven, jolla pystyy 2bar ahtoihin ?
Minullahan se olisi sellaisen tarve, tuohon gt2359,n imusiiveksi.
Kun joudun coolerin vaihdon yhteydessä kuitenkin nostamaan auton pukeille muutamiksi päiviksi, niin siihen yhteyteen pitää jossain tuota ahdintakin päivittää.
Kerro jotain lisää siitä pienemmän ahtimen muutoksesta (gt2256).
Se kiinnostaa täällä Paloviidan lisäksi monia muitakin.
Se ahdin kun on niin helppo vaihtaa nelipyttyiseen vakion tilalle.
Vakiomappi antaa mahdollisuuden nostaa ahdot 1,7bar.
Silloin ei varmaan enää ilman muutosta pakopuoli riitä.
Valmiit osat olisi molemmille puolille, jos siitä 320,sen ahtimesta gt2359,stä siirtoistuttaisi akseleineen ja säätösiipineen.
Siinä olisi valmis bolt-on ahdin meseen 170KW tehoon asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5