Ongelma vielä jatkuu.On pientä nykimistä tai oikeastaan kierrosten vaihtelua.
Tekee tätä tuossa 60-70km/h nopeudessa.Välillä pelaa ihan hyvin
Mistä vois lähtee vikaa metsästään?Onko esim. jarrukytkimessä jotain
eletroniikkaa?
Lucas pumpulla olevissa on ollut tällaista ominaisuutta, moottorin kierroksilla n.2000 rpm. Se että mistä se johtuu ??? Mynän mukaan ei välttämättä korjaannu vaikka vaihtaa pumpun sähkölelut. Omasta väyrysestä (220D -96)nykiminen lähes poistui kun kytkin EGR-härpättimet toimimaan.
Minulla kanssa 220d lucas versio.Herkes nykimästä kun otin pakokaasun kierrätys systeemit pois toiminnasta.Eli läppä pois imu puolelta,ja pakosarjan venttiiliin hauli jotta ali paine ei aukaise sitä.
Kävin torstaina eräällä nyrkkipajalla,jolla oli ohjelma vikakoodien lukuun.
Vikoja oli kaikkiaan 9 kappaletta,mutta testattaessa ei mikään ollut niistä"päällä".Paljon oli sellaisia vikoja,mitä ennen ollut edes huomannut.
Väitti vikaa esim. vakionopeussäätimessä,vaikka on toiminut ihan ok.
Vikamuisti nollattiin ja autoa käytettiin vähän 2000kier/min.
Muistiin tuli vika pakokaasun kierrätysviasta ja imuilman säätö oli virheellinen.
Tutkittiin asiaa.Edellinen omistaja oli tukkinut kierrätysjärjestelmän letkun
pienellä kuulalla.Tämä tietysti on hyvä asia.Pysyy kone puhtaampana.
Kuula oli laitettu myös imuilman säätöputkeen.Vikakoodia ei enää tullut(p1225),kun poistettiin kuula.Tämäkin voi aiheuttaa pientä nykimistä.
Ihmeellistä sinänsä,koska tämä kuula on ollut ilmeisesti letkussa auton ostosta saakka (n.3 vuotta) ja oireilee vasta nyt.Nyt venttiili toimii,niinkuin pitää.
Täytyy mennä uudestaan testiin ja lukea muisti uudelleen.Tsekata pumppukin ja vaikka laatikostakin testi.
Onko mitään muuta paikkaa,mitä vois testata?Tyypillisiä vikoja c220d
mallissa?
Petromax kirjoitti:Kävin torstaina eräällä nyrkkipajalla,jolla oli ohjelma vikakoodien lukuun.
Vikoja oli kaikkiaan 9 kappaletta,mutta testattaessa ei mikään ollut niistä"päällä".Paljon oli sellaisia vikoja,mitä ennen ollut edes huomannut.
Väitti vikaa esim. vakionopeussäätimessä,vaikka on toiminut ihan ok.
Vikamuisti nollattiin ja autoa käytettiin vähän 2000kier/min.
Muistiin tuli vika pakokaasun kierrätysviasta ja imuilman säätö oli virheellinen.
Tutkittiin asiaa.Edellinen omistaja oli tukkinut kierrätysjärjestelmän letkun
pienellä kuulalla.Tämä tietysti on hyvä asia.Pysyy kone puhtaampana.
Kuula oli laitettu myös imuilman säätöputkeen.Vikakoodia ei enää tullut(p1225),kun poistettiin kuula.Tämäkin voi aiheuttaa pientä nykimistä.
Ihmeellistä sinänsä,koska tämä kuula on ollut ilmeisesti letkussa auton ostosta saakka (n.3 vuotta) ja oireilee vasta nyt.Nyt venttiili toimii,niinkuin pitää.
Täytyy mennä uudestaan testiin ja lukea muisti uudelleen.Tsekata pumppukin ja vaikka laatikostakin testi.
Onko mitään muuta paikkaa,mitä vois testata?Tyypillisiä vikoja c220d
mallissa?
Näissä atk-ajan ihmeissä kannattaa muistaa myös se että vähänkään heikko akku saattaa aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja joilla ei ole todellisuuspohjaa.
Niimpä.Pari viikkoa sitten käynnisteltiin yhtä w124 käyntiin.Alkuun vähän epäilin,että uskaltaako antaa lisävirtaa.Eipä siitä mitään ongelmia tullut.
Muistiin saattaa silti tallentua kaikenlaista,kun jännite vaihtelee.