380 SL kojetaulu
380 SL kojetaulu
Onko kukaan korjannut tai vaihtanut kojetaulun päälisosaa?
SLS:llä on myynnissä kyseinen osa, onko kokemuksia laadusta ja paikalleen asettumisesta?
SLS:llä on myynnissä kyseinen osa, onko kokemuksia laadusta ja paikalleen asettumisesta?
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
jotakin vastausta....
Niin - kyseessähän ei ole alkuperäinen osa, vaan jälkituotantona valmistettu
ratkaisu kojetaulun korjaamiseen. Tämä nyt ei ollut ihan vastaus kysymykseesi, mutta kuitenkin... Jossakin nettikuvissä näitä näkee paikoillaan.
( ja siis juuri tuossa Mufflerin kuvassa näkyy osana paremmin ).
Jos kojetaulu on "vain halki" tai haalistunut , niin sitä voidaan korjata suht'
menestyksellisesti. Mutta jos se on vääntynyt muodostaan, niin silloin ei tuo päällinenkään ihan helposti istu.
ratkaisu kojetaulun korjaamiseen. Tämä nyt ei ollut ihan vastaus kysymykseesi, mutta kuitenkin... Jossakin nettikuvissä näitä näkee paikoillaan.
( ja siis juuri tuossa Mufflerin kuvassa näkyy osana paremmin ).
Jos kojetaulu on "vain halki" tai haalistunut , niin sitä voidaan korjata suht'
menestyksellisesti. Mutta jos se on vääntynyt muodostaan, niin silloin ei tuo päällinenkään ihan helposti istu.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Minulla on tuollainen kuori, istuu hyvin paikoilleen. Minulla oli alunperin vaalea kojelauta joten alkuperäistä väriä joutuu vähän peittelemään tuuletusräppänoiden kohdalla. 
Amerikasta aikoinaan ostin, hinta nyt esim Millerillä (www.millermbz.com) 99 USD, eli noin puolet SLS:n 145 eurosta.
On minulla ylimääräinen creme värinen ehjä kojelautakin jos sellaiselle on tarvetta.

Amerikasta aikoinaan ostin, hinta nyt esim Millerillä (www.millermbz.com) 99 USD, eli noin puolet SLS:n 145 eurosta.
On minulla ylimääräinen creme värinen ehjä kojelautakin jos sellaiselle on tarvetta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
lisää....
Tuo korjaaminen ja sen lopputulos on aina viitseliäisyydestä ja ammattitaidosta kiinni.
Pieniä halkeamia voi korjata erityisillä muovin korjaus sarjoilla ( esim. Korrek).
Isommat halkeamat on sitten haastavampia.
Tuossa Korrekin sarjassa on mukana kuvioituja paloja
joilla voi painella kitattuun kohtaan nahkakuvioita - näin korjaus on mahdollisimman huomaamaton.
Ongelma on suurempi jos halkeamat on jo suurempia railoja, ja jos muovin reunat ovat alkaneet käpertyä ylöspäin.... Silloin voisi olla avuksi vaikkapa
Sikaflexin uretaanimassa.
Korjatun kohdan voi sitten maalata jollakin muovi/ pienoismalli maalilla,
tai nahkavärillä.
Sanoisin, että aina kannattaa yrittää -jos ei onnistunut, niin ainahan voi sitten
tilata tuollaisen "pintaverhouksen". ( PS: hinta voi olla USA:ssa halvempi,
mutta rahti on eri tasolla kuin Saksasta ).
Pieniä halkeamia voi korjata erityisillä muovin korjaus sarjoilla ( esim. Korrek).
Isommat halkeamat on sitten haastavampia.
Tuossa Korrekin sarjassa on mukana kuvioituja paloja
joilla voi painella kitattuun kohtaan nahkakuvioita - näin korjaus on mahdollisimman huomaamaton.
Ongelma on suurempi jos halkeamat on jo suurempia railoja, ja jos muovin reunat ovat alkaneet käpertyä ylöspäin.... Silloin voisi olla avuksi vaikkapa
Sikaflexin uretaanimassa.
Korjatun kohdan voi sitten maalata jollakin muovi/ pienoismalli maalilla,
tai nahkavärillä.
Sanoisin, että aina kannattaa yrittää -jos ei onnistunut, niin ainahan voi sitten
tilata tuollaisen "pintaverhouksen". ( PS: hinta voi olla USA:ssa halvempi,
mutta rahti on eri tasolla kuin Saksasta ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
kojetaulun korjaus
Kiitokset Henry V. korjausvinkistä ja Matti R kuvista.
Yritetään ensin korjata ja katsotaan kuinka käy...
- Katja -
Yritetään ensin korjata ja katsotaan kuinka käy...
- Katja -
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Eräs mobilsti tuttu omistaa PPG värikaupan. Muutama vuosi sitten hän teki minulle parchment-väriä sen aikaisen 107:ni sisustuksen restaurointiin.
Perusväriä hän sotki paria-kolmea tosiaan lähellä olevia sävyjä (maalihan kuivuessaan muuttaa sävyä märästä) Tarkoituksena että voin maalatessa vielä muuttaa sävyä jos tarvis. No tähän kittiin sisältyy joustoaine, mattapasta, kovete ja tietysti ohenne. Sain häneltä reseptin jossa oli tarkat sekoitussuhteet.
Pinnat piti ennen käsittelyä pestä hyvin ja lopuksi vielä aineella jota myös häneltä ostin. Ennen maalia suikutettiin vielä ohut sumu vaaleanpunaista kiinnytys- tai pohja ainetta, mitä sitten olikaan.
Maalauksen tein ruiskulla useana ohuena liki kuivana kalvona. Kojelauta, konsoli, penkit, ovipahvit.
Lopputulos oli sellaista laatua että auto alkoi voittamaan palkintoja näyttelyissä. On kuulemma vieläkin ihan show-kunnossa.
Ainoa pikkuvirhe joka jäi näkymään (jos virheitä etsi) oli tuulilasin ja ilma-aukon välissä oleva noin 3 sentin halkema jonka korjasin sikaflexillä.
Ammattiautofiksarit oisivat sen pystyneet korjaamaan näkymättömiin siihen maailman aikaan. (korjasivat menestyksekkäästi paljon tuolloin autopuhelinten kiinnitysreikiä kojetauluissa)
Perusväriä hän sotki paria-kolmea tosiaan lähellä olevia sävyjä (maalihan kuivuessaan muuttaa sävyä märästä) Tarkoituksena että voin maalatessa vielä muuttaa sävyä jos tarvis. No tähän kittiin sisältyy joustoaine, mattapasta, kovete ja tietysti ohenne. Sain häneltä reseptin jossa oli tarkat sekoitussuhteet.
Pinnat piti ennen käsittelyä pestä hyvin ja lopuksi vielä aineella jota myös häneltä ostin. Ennen maalia suikutettiin vielä ohut sumu vaaleanpunaista kiinnytys- tai pohja ainetta, mitä sitten olikaan.
Maalauksen tein ruiskulla useana ohuena liki kuivana kalvona. Kojelauta, konsoli, penkit, ovipahvit.
Lopputulos oli sellaista laatua että auto alkoi voittamaan palkintoja näyttelyissä. On kuulemma vieläkin ihan show-kunnossa.
Ainoa pikkuvirhe joka jäi näkymään (jos virheitä etsi) oli tuulilasin ja ilma-aukon välissä oleva noin 3 sentin halkema jonka korjasin sikaflexillä.
Ammattiautofiksarit oisivat sen pystyneet korjaamaan näkymättömiin siihen maailman aikaan. (korjasivat menestyksekkäästi paljon tuolloin autopuhelinten kiinnitysreikiä kojetauluissa)
Kunnostus etenee
Nyt on kojetaulu kunnostettu.
Ei vanhasta uutta saa eikä uudenveroistakaan, mutta halkeamat on pois näkyvistä.
Ennen


ja jälkeen


ja linkistä muutakin kunnostustarinaa
http://www.autonkuvat.jossain.com/MB380SL.htm
Ei vanhasta uutta saa eikä uudenveroistakaan, mutta halkeamat on pois näkyvistä.
Ennen
ja jälkeen
ja linkistä muutakin kunnostustarinaa
http://www.autonkuvat.jossain.com/MB380SL.htm
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Hyviä kuvia remontista. Mukava nähdä lisää kun homma etenee.
Takajarruvalo on jenkeissä 560SL:ssä, mutta ei 380SL:ssä vakiona. On erittäin yleinen jälkiasennettuna.
Etukulmat lampun yläpuolella on vakiopaikka ruosteelle. Se toinenkin puoli kannattaa putsata sisäpuolelta jos ei ole vielä puhki.
Onko tietoa mistä päin jenkkilää auto on tullut?
Onnea matkaan!
Takajarruvalo on jenkeissä 560SL:ssä, mutta ei 380SL:ssä vakiona. On erittäin yleinen jälkiasennettuna.
Etukulmat lampun yläpuolella on vakiopaikka ruosteelle. Se toinenkin puoli kannattaa putsata sisäpuolelta jos ei ole vielä puhki.
Onko tietoa mistä päin jenkkilää auto on tullut?
Onnea matkaan!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Mikä ihmeen reikä tuossa kojelaudan päällä on tuuletus reikien kohdalla?
Ei kai joku ole asentanut taustapeiliä kojelautaan, niin kuin joissain auto merkeissä on tapana...
Ei kai joku ole asentanut taustapeiliä kojelautaan, niin kuin joissain auto merkeissä on tapana...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Automaatti-ilmastoinnin "lämpötilahaistelijan" reikä.W111 kirjoitti:Mikä ihmeen reikä tuossa kojelaudan päällä on tuuletus reikien kohdalla?
Ei kai joku ole asentanut taustapeiliä kojelautaan, niin kuin joissain auto merkeissä on tapana...
Eri asia sitten kuinka hyvin toimii käytännössä kun siihen koko ajan aurinko paistaa. Kai se avoautossa toimii noinkin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Matti R kerkesi jo vastaamaankin, että automaatti-ilmastointiinhan se liittyy.
Ilmeisesti ennen Suomeen tuloa auto on seisonut vuodesta 2002.
Takajarruvalon asennus olikin sen näköinen, että se on jälkikäteen laitettu.
Taidan jättää sen pois ja laittaa paksin kannesta reijät umpeen.
Auto on tuotu Suomeen Oregonista keväällä 2006.Onko tietoa mistä päin jenkkilää auto on tullut?
Ilmeisesti ennen Suomeen tuloa auto on seisonut vuodesta 2002.
Takajarruvalon asennus olikin sen näköinen, että se on jälkikäteen laitettu.
Taidan jättää sen pois ja laittaa paksin kannesta reijät umpeen.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
hyvä tosta tulee. yllättävää ettei lattiassa ruostetta, ileisesti ei sitten ole vuotanu vettä sisään. Noi pyöräkotelot varsinkin edessä polkimien alla melko arka paikka.
etuapurungon kumit (4 kpl) vaatii todenn. vaihtoa jos ei vaihdettu. näkee etupyöräkotelosta. Vaikuttaa pirusti ohjausvakauteen.
niin ja tosi hyvä väri, sama ku tässäki
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... icture.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... b14837.jpg
tsemppiä
etuapurungon kumit (4 kpl) vaatii todenn. vaihtoa jos ei vaihdettu. näkee etupyöräkotelosta. Vaikuttaa pirusti ohjausvakauteen.
niin ja tosi hyvä väri, sama ku tässäki
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... icture.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... b14837.jpg
tsemppiä
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Re: lisää....
Juu ja EU:n (tai oikeastaan ETA-alueen) ulkopuolelta tilaamalla hintaan lisätään tulli. Tullin määrä riippuu tuotteesta, mutta yleensä se on muutaman prosentin luokkaa. Sitten vielä päälle 22% arvonlisävero, joka lasketaan hinnasta, joka sisältää myös tullin ja rahtikulut! (Jos summa jää alle 10 euron, sitä ei kanneta.) Eli äkkiä tuo Jenkkilästä tilattu listahinnaltaan halvempi osa onkin EU-alueelta tilattua kaveriaan kalliimpi tai ainakin saman hintainen.Henry V. kirjoitti:PS: hinta voi olla USA:ssa halvempi,
mutta rahti on eri tasolla kuin Saksasta
Lisää aiheesta
W123 280TE -79