
w126 500sec:iin hifiä??
w126 500sec:iin hifiä??
onko kukaan laitellut tollaseen 500sec;in hattuhyllylle 10"subbareita?että mahtuuko olemaan??entä minkälaisia kajareita olette laittaneen kojelaudan päällä oleviin alkuperäisiin kaijutinreikiin.ne alkuperäisethän ei oikein bassoa anna ulos
tuleeko tonne mankan taakse minkäväriseen johtoon jatkuva virta?laittakaa kuvia jos olette tehneet tälläseen vehkeeseen hifi rakennuksia!!

Re: w126 500sec:iin hifiä??
Itsellä sama auto.sec500 kirjoitti:onko kukaan laitellut tollaseen 500sec;in hattuhyllylle 10"subbareita?että mahtuuko olemaan??entä minkälaisia kajareita olette laittaneen kojelaudan päällä oleviin alkuperäisiin kaijutinreikiin.ne alkuperäisethän ei oikein bassoa anna ulostuleeko tonne mankan taakse minkäväriseen johtoon jatkuva virta?laittakaa kuvia jos olette tehneet tälläseen vehkeeseen hifi rakennuksia!!
Eteen ostin laadukkaat 3,5", irrotin vanhat kaiuttimet muovista ja asensin uuden kaiuttimen siihen vanhan muoviin että istui hienosti ja sai hyvin kiinni.
Taakse ostin laadukkaat 4x6 ja tein saman tempun eli porasin "niitit" pois alkuperäisestä jotta sain uuden kaiuttimen alkuperäisiin kehykseen että saa hyvin istutettua.
Eihän tuollaisista pienistä kaiuttimista ole tarkoituskaan bassoa irrota ja miksi pitäisi jos erillisen basson pistät?
Hattuhyllylle ei oikein saa istutettua bassoa, eikä ole oikein järkeä edes istuttaa ellei ota sitä peltiä sieltä alta pois.
Takaluukusta taas basso ei oikein kuulu ja kun pistää julmetun kovalle että kuuluu niin koko auto paukkuu. Yksi ratkaisu kuitenkin olisi se että laittaa jytkyn basson koteloon taka luukkuun ja vetää sieltä laatikosta suoraan refleksiputken hattuhyllystä läpi.
Itse ajattelin rakentaa 2kpl 12" takapenkkien istuinosien tilalle.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Bandpass -kotelo takakonttiin ja reflexiputket hattuhyllystä läpi. 4 kpl MTX Black Goldia luukutti aika kivasti 1kw vahvistinteholla, mutta kyllästyin kokoonpanoon, koska takakonttiin mahtui tuon jälkeen ainoastaan golf-bägi. Siirsin siis kolme kymppiä free-airina hattuhyllyyn. Free-airinakin nuo menevät mukavan alas, mutta painetta ei saa lähellekään yhtä mukavasti kuin kunnon kotelosta. Joka tapauksessa hattuhyllyä joutuu leikkelemään aika tavalla peltisaksilla, jos aikoo sinne jotain tunkea.
Eteen ei saa bassoa/midbassoa kuin rakentamalla etuoviin lehtitaskujen tilalle vanerista/lasikuidusta sopivat kotelot. Mulla on edessä orkkispaikoilla pelkät diskantit.
Eteen ei saa bassoa/midbassoa kuin rakentamalla etuoviin lehtitaskujen tilalle vanerista/lasikuidusta sopivat kotelot. Mulla on edessä orkkispaikoilla pelkät diskantit.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Ja ne lokerot kannattaa ottaa sieltä hattuhyllyn välistä pois ja laittaa jotku tuet pitämään niitä luukkuja auki. Humppaa noin 37x paremmin. Tukka lähtis jos toisen 12":sen itelle laittais. Sitten 6,5":sille oviin kunnon paikat... Tuohon vielä kun sais 8":sille kotelot jalkotilaan niin avot.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Jos asentaa kolme laadukasta kymppiä yhden 12" sijaan, niin toistavaa kartiopinta-alaa on huomattavasti enemmän. Kympit on lisäksi helppo jemmata samanlevyisellä kaiutinkankaalla verhoillulla levyllä kuin mitä ne alkuperäiset ensiapu- yms. kotelot ovat
.

S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990