Sairaanhoitaja-neito hädässä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Onpas vekkulia seurata kun äijjillä alkaa niska punottaa... :lol:

Niin tosta ajonestosta ja avaimesta; jonkun EU- tai mikä lie IEC-normin mukaan avaimessa oleva ajonestolaitteen toisen osapuolen toiminta ei saa olla paristosta riippuvainen. Yleensä virtalukon vieressä on induktiivinen antenni ja avaimessa toinen. Yhteys toimii näiden välilllä ja avain saa käyttövoimansa tuon anteniin indusoituneen sähkömotorisen voiman aiheuttaman jännitteen avulla. Avaimessa on siis yksinkertainen lutikka, joka antaa osan laskenta-algoritmia, joka tarvitaan auktorisoidun käyttäjän identifioimiseen... sillai... :oops:

Toisella avaimella voipi vaikka mersseri käynnistyä... :shock:
EDIT: täytyy siis tietysti olla oikea eli vara-avain... :oops:
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Lisään Veskolan tarinaan, että kaikilla autoilla(varsinkaan uudemmilla) ei kannata antaa virtaa, sillä saattaa jännitesäädin hajota ja kalliiksi tulee. Vanhemmat autot kestää antaa virtaa, kuten minun vahna kirnu 8) .
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pena kirjoitti:Minusta näyttää, että pelleilyä koko juttu. Olisko moderaattorilla jo aihetta puuttua asiaan!!!
No nyt ei kyllä Penan fantaasiat pitänny alkuunkaan pitänyt paikkaansa, varsin mukava nuori neitihän siellä oli vastassa ja juttua riitti autoista ja muistakin aiheista. No mutta sitte itse murheenkryyniin:

Ongelmaa en onnistunut täysin ratkaisemaan kun oli aika vähän kortilla enkä uskalla kaikkia samoja temppuja kokeilla kuin mitä vanhemmilla (ja omilla) autoilla tulee tehtyä. Muutamia mittauksia ja havaintoja tuli kuitenkin tehtyä:

-Kyseessä on automaatti, mitä ei ole mainittu aikaisemmin (-> lisää sähköjä :twisted: )

-Auton oma akku on ok (leiman mukaan vm.2003), starttauksessa jännite putosi n.9-10v jaksaa startata pitkään mutta ei käynnisty

-Varmasti toimivalla ja hyvällä sijaisakulla (omasta autosta) sama tulos kuin em.

-Apuvirtaa ei viitsinyt edes kokeilla koska akut todettiin hyviksi

-Pitkän starttaussession päätteeksi ilmoittaa jotain tyyliin Low bat, jännite laskee pitkän rasituksen (starttauksen) jälkeen liiaksi ja auto varoittaa siitä (ihan luonnollista)

-Buuttauskonsti: akun navat irti ja käynnistysyrityksiä ilman akun kytkemistä jotta saa kondensaattorit ja vikamuistit tyhjiksi, ei käynnistynyt senkään jälkeen

-Em. buuttauksen lisäksi hälytin/ajonesto päälle ja poiskytkentä, ei vaikutusta

-Liittimiä en käynyt läpi

-Konetilasta tulipellin läheltä olevasta sulakeboksista mitattu sulakkeiden kunto, ei rikkinäisiä. Mitattu hehkut ja hehkujen sulake, ei rikkinäisiä. En nähnyt tarpeelliseksi mitata meneekö hehkuille virtaa koska hehkuvalo palaa normaalisti ja tuo lähtisi kyllä käyntiin ilman hehkujakin.

-Muita havaittuja vikoja: kaukosäätimen patterit aika finaalissa (toimi kuitenkin jotenkuten), takaovien ojavalot paloivat jatkuvasti, polttoaineen loppumis merkkivalo ei pala

Miten toi automalli ilmoittaa polttoaineen loppumisesta? Tuleeko siihen joku teksti ruutuun vai palaako vain se valo joka tässä ei näyttänyt toimivan.

Ehkä-mutu-epäilys: Polttoaine loppunut ja järjestelmässä on ilmaa tai pa. siirtopumppu ei toimi. Onko tuossa muuten sähköinen pa.siirtopumppu? Tuleeko jotain automaatin kummallisuuksia tai ominaisuuksi... eiku omituisuuksia mieleen jotka voisivat estää käynnistymisen?

Noh, siinäpä sitä miettimistä sitten.
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

OT: Treffaatko Kipsu Nannaa vielä :lol: ??
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

rado kirjoitti:OT: Treffaatko Kipsu Nannaa vielä :lol: ??
Aika hyvä ootee veto tähän väliin. :oops: Eihän tästä elämästä koskaan tierä mihin se vie. Suurinosa edellisistä työpaikoistakin tullu tuurilla. :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mun mielestä automaatti ei tee muuta kuin tietyillä kepin asennoilla virta-avaimesta kääntäessä startti ei edes yritä pyörittää. Eli en usko automaatin sähköjen tjms. aiheuttavan tätä.

Eikö noissa ole polttoainemittaria :roll: heiluttaa, loiskuuko tankissa ? Näkyykö löpölinjoissa ainetta ?

Outoa ja vaikeata :shock:

Kohta se on vietävä tietokoneen johdon päähän kiinni :oops:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

veskola kirjoitti:Mun mielestä automaatti ei tee muuta kuin tietyillä kepin asennoilla virta-avaimesta kääntäessä startti ei edes yritä pyörittää. Eli en usko automaatin sähköjen tjms. aiheuttavan tätä.

Eikö noissa ole polttoainemittaria :roll: heiluttaa, loiskuuko tankissa ? Näkyykö löpölinjoissa ainetta ?

Outoa ja vaikeata :shock:

Kohta se on vietävä tietokoneen johdon päähän kiinni :oops:
P-asennossa yritin startata kuten asiaan kuuluu. Jälkeenpäin tuli mieleen että ois voinnu kokeilla myös N-asennossa startata. Polttoaineletkuja ei näy kunnolla konetilassa kun ne on kaikki piilossa (ml. ruiskutuspumppu) katteiden ja imusarjan alla. En lähtenny purkamaan niitä enkä tehny heiluttelukokeita.

Onkohan se niin että noin uudella autolla on korjaamokäynti edessä jos on ilmaa polttoaine systeemissä?

Nyt oli mokoma tosin parkissa niin että konetila oli ylempänä kuin tankki. Jos tuohon laittais enemmän diesseliä, siirtäis alamäkeen ja koittais käynnistää hyvällä akulla/latauksella niin oiskohan siitä tempusta mihinkään? Se ei tosin kauan auta jos siinä on se sähköinen siirtopumppu hajalla.

Juupajuu, nyt pitää lopettaa jaarittelu kun on muutakin tekemistä. Sit mä haluaisin lähettää vielä terveisiä mummulan kissoille.
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

jos siitä on päässy löpö loppumaan niin ku varmasti onki, nii ei se lähe tarttaamalla käyntiin varsinkaan nyt ku sitä on vielä kuivana tartattu linjastot tyhjäksi. tankkiin ja suodattimeen ainetta ja paineilmaa tankkiin nii sit pitäs hörähtää tulille. ainakaa mun cdi ei lähteny ilman paineilmaa, ei ees lupaillu.
viisaammat jatkaaaaaaaaaa......................................
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Kipsu kirjoitti: Miten toi automalli ilmoittaa polttoaineen loppumisesta? Tuleeko siihen joku teksti ruutuun vai palaako vain se valo joka tässä ei näyttänyt toimivan.

Ehkä-mutu-epäilys: Polttoaine loppunut ja järjestelmässä on ilmaa tai pa. siirtopumppu ei toimi. Onko tuossa muuten sähköinen pa.siirtopumppu? Tuleeko jotain automaatin kummallisuuksia tai ominaisuuksi... eiku omituisuuksia mieleen jotka voisivat estää käynnistymisen?

Noh, siinäpä sitä miettimistä sitten.
Jos tuossa on kyseessä E300 diesel niinkuin tuolla aikaisemmin oli kirjoitettu niin tuossa on kyllä ihan perinteinen polttoainemittari ja varoitusvalo
Siirtopumppu on mekaaninen.
Näillä oireilla
Nanna kirjoitti:Vaihtoehto a.
Se lupaa kovasti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan jää käymään.
kuulostaisi vähän ilmavaivoilta (voi kuinka niiden kanssa on tuskailtukkin)
Se mistä se low bat on kesken ajon syttynyt on? ja ei nuo ilmavian takia kyllä ajosta sammu.
Jos autossa on aikaisemminkin ollut ajonesto ongelmia niin veikkaisin johtosarjassa olevaa vikaa.
Jos Ilmavaivoja epäillään niin se on aika helposti todettavissa konehuoneen puolelta. Tarvittaessa joutaa talkoilemaankin illemmalla
kipsu kirjoitti: Onkohan se niin että noin uudella autolla on korjaamokäynti edessä jos on ilmaa polttoaine systeemissä?
No ei sentään nämä ole vielä avaruus tekniikkaa vanhat konstit toimii..
rekke kirjoitti: tankkiin ja suodattimeen ainetta ja paineilmaa tankkiin nii sit pitäs hörähtää tulille. ainakaa mun cdi ei lähteny ilman paineilmaa, ei ees lupaillu.
viisaammat jatkaaaaaaaaaa......................................
Tästä vanhemmasta selviää vielä ihan ilman paineilmaakin...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Uudempi cdi lähtee polttoaineen loppumisen jälkeen kuin palmun alta, kun täyttää vaan suodattimen. Viekää siihen neitosen pirssiin dieseliä ja riittävästi virtaa ja startatkaa tulille. Polttoaine jos loppuu niin käy pienemmillä kierroksilla ja latausvirta vähenee, niin ilmoittaa alentuneesta latauksesta tietokone. Kokeilkaa tai kokeile vaihdekeppi N asennossa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kaikilla kai kympin kannu on varakanisterina takaluukussa :shock:
:wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olikos se nyt rivipumppukone vai cdi ? Mistä ne muuten aina erottaa milloin on cdi ja milloin sähkörivipumppu :oops: ?

Mikäli rivipumppu niin kyllä se varmaan tarttee suutinputkista päästää ilmoja pihalle samalla kun starttailee.

Mikäli sieltä on tosiaan diesel loppu niin se selittää hyvin miksi kaikki hoitsun autot on "hajonneet" viikon sisään [sori, oli ihan pakko päästää tuo sammakko, hjuumoria peliin näet]
Ari66 kirjoitti:Kaikilla kai kympin kannu on varakanisterina takaluukussa :shock:
:wink:
Ei mulla ole, ei edes kotona tallissa paitsi bensaa, tarttis kyllä olla riiseliäkin.

heh heh, saas nähdä miten tämä aiha alkaa tänään rönsyillä kun mersumiehet ympäri maata ottavat kuppia perjantain kunniaksi :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti:Olikos se nyt rivipumppukone vai cdi ? Mistä ne muuten aina erottaa milloin on cdi ja milloin sähkörivipumppu :oops: ?
Käsitin, että se olis ollut E300 D eli rivipumpullinen vaparidiesel.
Kolmesatasta ei oo ollut CDI:nä.
Toki saatoin käsittää väärinkin, lähtötiedot ovat edelleen hieman hämärän peitossa.... :roll:
veskola kirjoitti: Mikäli rivipumppu niin kyllä se varmaan tarttee suutinputkista päästää ilmoja pihalle samalla kun starttailee.
Ei tartte.

Ari66 kirjoitti:Kaikilla kai kympin kannu on varakanisterina takaluukussa :shock:
:wink:
veskola kirjoitti: Ei mulla ole, ei edes kotona tallissa paitsi bensaa, tarttis kyllä olla riiseliäkin.
Mulla on. "Siperia" on opettanut kerrasta.
Varapolttoaineen mukana rahtaaminen juontaa ajoista, jolloin Lapissa oli vielä asemat harvassa.
Sittemmin niitä alkoi jo olla tiheämmässäkin (tai sitten autojen kulutus laski, mene ja tiedä), vaan taas taitaa olla suuntaus se että asemat vähenee. Siis pohjoisessa lähinnä.

veskola kirjoitti: heh heh, saas nähdä miten tämä aiha alkaa tänään rönsyillä kun
mersumiehet ympäri maata ottavat kuppia perjantain kunniaksi :roll:
Öh.... :roll: :roll: :roll:

:lol:



P.S.
Tosin mulla on oma hoitajatar jo kotona :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Ari66 kirjoitti:Kaikilla kai kympin kannu on varakanisterina takaluukussa :shock:
:wink:
Vitosen kannu, menee sopivasti sinne oikean puolen sivukoteloon taakse :roll:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jos kyseessä on vaparidieseli Väykky, niin yksi selitys voisi olla kovettuneet polttoaineputkien liitoksien o-renkaat. Joskus myös kannessa oleva lämmönvaihdin voi haljeta ja auto vetää ilmat sitä kautta. Väykyn(vapari) ajonestolaite on myös kytketty polttoainelinjaan, imusarjan alle. Sen voisi joku kätevä mekaanikko ohittaa? Tosin menee hiukan riskaapeliksi kokeiluksi. Myös ajonestolaitteen möykky voi vetää ilmoja järjestelmään. Ois oleellista tietää, onko autossa ollut aikaisemmin ongelmia käyntipuolela...?

Jotenkin tuo lowbattery viittaisi häikkään ajonestolaitteessa, kun auto kerta starttaa hyvin apuvirralla?Tämä pelkkää mutua.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

^ ^^^
Elikkäs edellisen pohdinnan tuloksena nyt kannattaisi:

-Ladata akku varmasti täyteen
-Reilusti lisää polttoainetta tankkiin
-Ehkä myös p-a.suodatin täyteen polttoainetta
-Siirtää potilas viereiseen alamäkeen jotta polttoaine virtaa helpommin (moottori alaspäin), nyt kone on ylempänä kuin tankki
-Ja sitte starttailemaan (ja toivoa että lähtis käymään?!)


Eli teidän mielestä (pyhimys) paineilmaa ei tarvisi tässä tapauksessa käyttää eikä suutinputkia availla (Ari66). Tässä laitteessa ei varmaan enään ole vanhanmallista ilmauspumppua W123 tyyliin, ei ainakaan näkynyt. Perinteinen rivipumppu näkyi ainakin tuossa sen verran mitä imusarjojen alle näki.
pyhimys kirjoitti:Se mistä se low bat on kesken ajon syttynyt on?
Meikän testeissä tuo low bat tuli vain yhden pidemmän (0,5 min) starttaus session päätteeksi. Akun varaus laski pidemmän rasituksen tuloksena mikä on ihan ymmärrettävää. Sitä en tiedä voiko auton tietokone jotenkin tilapäisesti seota kun polttoaine loppuu ja ilmoittaa samalla "low bat". :roll:

Niin onko se nyt ihan satavarma että tuossa ei ole sähköistä siirtopumppua polttoaineelle?

Jos ajonesto laitteiden ongelmat on tämän syynä niin sitte voin vain nostaa kädet pystyyn :? Menee jo niin spesiaali touhuksi.
JP74 kirjoitti:Jotenkin tuo lowbattery viittaisi häikkään ajonestolaitteessa, kun auto kerta starttaa hyvin apuvirralla?Tämä pelkkää mutua.
Ei ole kokeiltu apuvirralla (kahdella rinnankytketyllä akulla) vaan kahdella hyviksi todetuilla akuilla (erikseen). Ei viitsinny leikkiä välikaapeleiden kanssa ja mahd. aiheuttaa lisätuhoja. Olisi kyllä tuolla sahaamisella pitänny lähteä joten pois suljetaan akkuongelmat nyt. Sensijaan ajonestolaitteessa voi olla onkelmia, sitä en kiellä.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Suodattimesta letkut irti, startaamaan, tuleeko polttoainetta letkuista. Jos ei niin voi olla että joutuu imemään pumpulle menevästä pa-letkusta imuvaihtajalla tai puhaltamaan paineilmaa tankiin, jotta polttoaineen saa nousemaan sinne pumpulle. Joissain yhteispaineruiskutetuissa siirtopumppu tankissa ja toisissa taas ei.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:roll: :roll: :roll:

Eikö tommosta tavallista vaparidiiseliä nyt saa kukaan käymään kolmen päivän sisään... :shock:
Johan tuon sytyttäis tulitikuillakin jo tähän aikaan :x

Jos ei muu auta, niin teho-osasto paikalle.



Ai mikä teho-osasto ?
No se on Pääkaupunkiseudun Ritarit Ry eli: Ari66, Vuke, Vesqju ja Mercedes.

Mottomme on: "Missä palaa...? .. no eihän täällä enää mikään pala..... :?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Paras aihe pitkään aikaan :!:

Poikkeukksena tietenkin Vito topikit, niissä on sitä aitoa ahdistusta ja tuskaa mukana.


Eli sippasko Nannan isän Mese ajosta suoraan?


Ja onko se tankki mittarin mukaan tyhjä vai täysi?


ja ilta tuo varmasti lisää hyviä kysymyksiä ja vastauksia...... :D
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ari66 kirjoitti:Jos ei muu auta, niin teho-osasto paikalle.
Ai mikä teho-osasto ?
No se on Pääkaupunkiseudun Ritarit Ry eli: Ari66, Vuke, Vesqju ja Mercedes.
Heh, kannatetaan :lol: Sieltä saa hyvää kahvia. Siinäpä olisi teille vähän miittiohjelmaa sunnuntaiksi.
keef kirjoitti:Ja onko se tankki mittarin mukaan tyhjä vai täysi?
Mittarin mukaan lähes tyhjä. Keltainen valo ei pala mutta se ei palanut muutenkaan ennen käynnistystä (wierd). Lieneeköhän rikki?
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Ari66 kirjoitti: Ai mikä teho-osasto ?
No se on Pääkaupunkiseudun Ritarit Ry eli: Ari66, Vuke, Vesqju ja Mercedes.
[/i]
Montakos niitä pyöreän pöydän ritareita olikaan?
Täältä ilmottautuu yksi ilmaongelma spesialisti mukaan :lol:
Kipsu kirjoitti:^ ^^^
Eli teidän mielestä (pyhimys) paineilmaa ei tarvisi tässä tapauksessa käyttää eikä suutinputkia availla (Ari66). Tässä laitteessa ei varmaan enään ole vanhanmallista ilmauspumppua W123 tyyliin, ei ainakaan näkynyt. Perinteinen rivipumppu näkyi ainakin tuossa sen verran mitä imusarjojen alle näki.
Riittää kun imee paluuletkun kautta järjestelmän täyteen. Suutinputken aukaisu kyllä auttaa asiaa, mutta periaatteessa järjestelmä on itse ilmaava.
Kipsu kirjoitti:^ ^^^

Meikän testeissä tuo low bat tuli vain yhden pidemmän (0,5 min) starttaus session päätteeksi. Akun varaus laski pidemmän rasituksen tuloksena mikä on ihan ymmärrettävää. Sitä en tiedä voiko auton tietokone jotenkin tilapäisesti seota kun polttoaine loppuu ja ilmoittaa samalla "low bat". :roll:

Niin onko se nyt ihan satavarma että tuossa ei ole sähköistä siirtopumppua polttoaineelle?
Ymmärsin noista viesteistä, että viesti tuli kesken ajon ja auto sammui, saatoin toki lukea huolimattomasti. Pitemmissä starteissahan tuo on ihan "normaalia".

Ja on satavarma, että on mekaaninen siirtopumppu vakiona, tai lupaan syödä hatullisen hmmmm.. :roll:
Kipsu kirjoitti:
Mittarin mukaan lähes tyhjä. Keltainen valo ei pala mutta se ei palanut muutenkaan ennen käynnistystä (wierd). Lieneeköhän rikki?
Virrat käynnistäessä pitäisi palaa merkkivalon.
Kipsu kirjoitti:^ ^^^
hyviksi todetuilla akuilla (erikseen). Ei viitsinny leikkiä välikaapeleiden kanssa ja mahd. aiheuttaa lisätuhoja. Olisi kyllä tuolla sahaamisella pitänny lähteä joten pois suljetaan akkuongelmat nyt. Sensijaan ajonestolaitteessa voi olla onkelmia, sitä en kiellä.
Omani kesti aikanaan hyvin apuvirran annon. Tämä ei tietenkään ole takuu, että kaikki kestää :roll:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

keef kirjoitti:]Ja onko se tankki mittarin mukaan tyhjä vai täysi?
Mittarin mukaan lähes tyhjä. Keltainen valo ei pala mutta se ei palanut muutenkaan ennen käynnistystä (wierd). Lieneeköhän rikki?[/quote]

Tuntuuko tutulta?? Omasta autosta on kahdesti loppunut löpö, molemmilla kerroilla parempi puolisko ratissa.
Aika myöhään syttyy tuo varoitusvalo ainakin itsellä, autona tosin vm -98 c220cdi, normaalisti menee tuolloin n. 59 litraa 62:n litran tankkiin.
Noh, lisää löpöä tankkiin ja kaasu pohjaa startatessa, kestää noin 15-20s. ja on taas käynnnissä ilman ilmaamista. Jollei kaasu oo pohjas kestää pidempään startata.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Nanna kirjoitti:Mun yksi kaveri kävi nyt sitä autoa kattoo, sanoi että akku on todennäköisesti ok. Ja auto simahti suoraan ajosta...?


:cry:
Saisiko tarkennuksen sammuko auto kesken ajon vain kävitkö jossain ja ei enää käynnistynyt parkista?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

220cdi kirjoitti:Aika myöhään syttyy tuo varoitusvalo ainakin itsellä, autona tosin vm -98 c220cdi, normaalisti menee tuolloin n. 59 litraa 62:n litran tankkiin.
Vertailun vuoksi:
Meillä valon syttyessä tankissa on aika tarkkaan 10 litraa jäljellä eli silloin tankkiin menee tankatessa 60 litraa (70 litran tankki siis).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
luotsakone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
Paikkakunta: oulunlääni

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

Ari66 kirjoitti:
220cdi kirjoitti:Aika myöhään syttyy tuo varoitusvalo ainakin itsellä, autona tosin vm -98 c220cdi, normaalisti menee tuolloin n. 59 litraa 62:n litran tankkiin.
Vertailun vuoksi:
Meillä valon syttyessä tankissa on aika tarkkaan 10 litraa jäljellä eli silloin tankkiin menee tankatessa 60 litraa (70 litran tankki siis).

Kunnolla lientä ja virtasta ja eiku starttiin kiekkoja,aikasa kun kihnuttaa ni kyllä se lähtöö tulille :D pistää tankin sitte täytee ni vot 8)
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 18.10.2006 17:39
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Moro!

Nyt pääsin vasta koneen ääreen kertomaan tätä huikeaa seikkailutarinaa! :D

Tätä koko tapahtumaa minä voin muistella sitten vanhana mummelina, että kuinkas sitä nuorena tytönhupakkona menin eka kertaa Mersufoorumille! :P

Noh, Kipsu kertoi teille taustatietoja, hän tajusi sen vian, minkä piti olla se epätodennäköinen vika.... Mersu ei siis meille kehrännyt pätkääkään.

Isukki sitten lentoasemalle tulemaan, ja minä tippa linssissä vuodatin sille, kuinka paljon olen nähnyt vaivaa Mersu-poloisen vuoksi. Kerroin niistä unettomista öistä, joita sen vuoksi valvoin sekä siitä tapahtumasta, kun ekaa kertaa menin Mersufoorumille -ja enteriä painamalla saatoin ensimmäisen
viestini matkaan. Minä reppana sinne mersu-spesialistien keskusteluun menin, minä, -joka vasta tänään sain TÄNÄÄN tietää että autojen tankin läpässä lukee, kumpaa bensaa sinne laitetaan, 95 vai 98:a. :mrgreen:
Kerroin siitä kuinka värjöttelin ulkona, viimassa ja tuiskussa tunteja ihmetellen sitä autoa. Räntääkin välillä satoi.

Noh, isukki kuunteli maltillisesti, ja tapansa mukaan vähän naureskeli ja hymähteli. Ja oli kovin kiinnostunut vikalistasta, minkä Kipsu teki. Soitteli siinä samalla tutuilleen ja keskusteli vikalistasta.
Matkalla alkoi sitten toisella suupielellään kiroilemaan ja kuvitteli tietty mielessään että "vit*u kun tule saatanallisen iso remontti". Kävi sitten ostamassa vielä uuden kanisterin (5l) dieseliä ja jatkoimme matkaa sen silmäterän luo.
Isukki kaatoi löpön sisään. Mä juoksin sisälle hakemaan välineitä letkujen "ilmastointiin" ja hanskoja. -menin hakemaan niitä dementoituneilta vanhuksilta, voitte arvella miten pitkään siin kommunikoinnissa meni... :)
Tulin takaisin, ja voi jessus kun se Mersu hörähti onnellisena isukin istuessa siin "omalla paikallaan"! Ja se hörnötti kauan, aivan kuin se olisi sanonut että sillä oli faijaa ikävä. Ja se ei sammunut! -Siin vaiheessa mä aloin kiljumaan rumia sanoja ja hyppimään tasajalkaa, onnellisena mersun hörähtelyistä. Mutta kun tajusin että auton "hajotessa" laitettiin alunperin LIIAN VÄHÄN SITÄ LÖPÖÄ SINNE TANKKIIN niin kyllä vitutti! :D 8)
Minäkin fiksuna sanoin Kipsulle että 10 laitettu sisään, vaikka olikin laitettu 5... :oops:

Olinkin jo ihan maani myynyt: tyttölapsi, mitäs sinä näistä autoista ymmärrät... Naiskuski.... :(
Isukki sitten siinä lohdutteli että -bensavalo oli rikki. Ai jaa.... :roll: Itse mittari näytti että menovesi on LÄHES lopussa...

Siin sitten loppu hyvin ja kaikki hyvin. Remonttia ei tullut. :D Mese oli sikaonnellinen taas isukin käsissä. Niin kauan kunnes myöhemmin illalla
sitä piti STARTATA KUUSI KERTAA ETTÄ LÄHTI UUDELLEEN KÄYMÄÄN. Siellä vilkkui taas monenlaiset vikailmoitukset, näytti joulukuuselle, jossa jouluvalot vilkkaa kilpaa! :lol: :lol:

-Sen pituinen se-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

:D Naiset...

No hyvä ettei ollut pahempaa vikaa. Voin helposti kuvitella kuinka hölmöksi itsensä tuossa tilanteessa tuntee kun tajuaa että on vain polttoaine loppu.

Pakko kertoa omista kokemuksista sen verran että kun ensimmäisen mersuni ostin ja "totesin" pissapojan moottorin vialliseksi. eipä siinä muuta kuin takki auki veholle myyjän pakeille että paskan möitte. Poika lompsi autoon ja painoi viiksen päästä ja sehän toimi. No opinpa ainakin että siinä viiksen päässä on kaksi asentoa :D Mut kyllä oli noloa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 18.10.2006 17:39
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Kiitos sympatiasta mersumies... :wink:
5 litraa ei oikasti riitä?
Onko yleisesti autoissa näin, että löpö voi oikeasti loppua, vaikka mittarissa viisari ei ole "tapissa", eikä lähellä punaista aluetta tai punaista viivoitusta?

Kaikista huvittavinta tässä oli se, että mun pikkubroidin auto oli mulla kans lainassa, ja siin palo bensavalo, vaikka mittari näytti et tankki on vajaa puolillaan... kävin sitä tankkia sit ahkeraan täyttämässä, ettei se menovesi vaan pääse loppumaan... :)
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

:lol:
Kyllä oli mielenkiintoinen seikkailu tänä viikonloppuna - parempaa kuin telkkarisarjat (mukaanlukien foorumilaisten kommentit kaikkineen) ja neidon avunpyyntöön vastaavat ritarit tähtihepoillaan ja onnellinen loppu :D
Lisää tällaisia :!:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Nanna kirjoitti:Mutta kun tajusin että auton "hajotessa" laitettiin alunperin LIIAN VÄHÄN SITÄ LÖPÖÄ SINNE TANKKIIN niin kyllä vitutti! :D 8)
Minäkin fiksuna sanoin Kipsulle että 10 laitettu sisään, vaikka olikin laitettu 5... :oops:
Oujee.. saatiin sitten onnellinen loppu tälle stoorille. Onnistuiku muuten ilmaus/ käyntiinlähtö siinä ylämäessä vai siirsittekö autoparan alamäkeen?
Vastaa Viestiin