Moro!
Nyt pääsin vasta koneen ääreen kertomaan tätä huikeaa seikkailutarinaa!
Tätä koko tapahtumaa minä voin muistella sitten vanhana mummelina, että kuinkas sitä nuorena tytönhupakkona menin eka kertaa Mersufoorumille!
Noh, Kipsu kertoi teille taustatietoja, hän tajusi sen vian, minkä piti olla se epätodennäköinen vika.... Mersu ei siis meille kehrännyt pätkääkään.
Isukki sitten lentoasemalle tulemaan, ja minä tippa linssissä vuodatin sille, kuinka paljon olen nähnyt vaivaa Mersu-poloisen vuoksi. Kerroin niistä unettomista öistä, joita sen vuoksi valvoin sekä siitä tapahtumasta, kun ekaa kertaa menin Mersufoorumille -ja enteriä painamalla saatoin ensimmäisen
viestini matkaan. Minä reppana sinne mersu-spesialistien keskusteluun menin, minä, -joka vasta tänään sain TÄNÄÄN tietää että autojen tankin läpässä lukee, kumpaa bensaa sinne laitetaan, 95 vai 98:a.
Kerroin siitä kuinka värjöttelin ulkona, viimassa ja tuiskussa tunteja ihmetellen sitä autoa. Räntääkin välillä satoi.
Noh, isukki kuunteli maltillisesti, ja tapansa mukaan vähän naureskeli ja hymähteli. Ja oli kovin kiinnostunut vikalistasta, minkä Kipsu teki. Soitteli siinä samalla tutuilleen ja keskusteli vikalistasta.
Matkalla alkoi sitten toisella suupielellään kiroilemaan ja kuvitteli tietty mielessään että "vit*u kun tule saatanallisen iso remontti". Kävi sitten ostamassa vielä uuden kanisterin (5l) dieseliä ja jatkoimme matkaa sen silmäterän luo.
Isukki kaatoi löpön sisään. Mä juoksin sisälle hakemaan välineitä letkujen "ilmastointiin" ja hanskoja. -menin hakemaan niitä dementoituneilta vanhuksilta, voitte arvella miten pitkään siin kommunikoinnissa meni...

Tulin takaisin, ja voi jessus kun se Mersu hörähti onnellisena isukin istuessa siin "omalla paikallaan"! Ja se hörnötti kauan, aivan kuin se olisi sanonut että sillä oli faijaa ikävä. Ja se ei sammunut! -Siin vaiheessa mä aloin kiljumaan rumia sanoja ja hyppimään tasajalkaa, onnellisena mersun hörähtelyistä. Mutta kun tajusin että auton "hajotessa" laitettiin alunperin LIIAN VÄHÄN SITÄ LÖPÖÄ SINNE TANKKIIN niin kyllä vitutti!
Minäkin fiksuna sanoin Kipsulle että 10 laitettu sisään, vaikka olikin laitettu 5...
Olinkin jo ihan maani myynyt: tyttölapsi, mitäs sinä näistä autoista ymmärrät... Naiskuski....

Isukki sitten siinä lohdutteli että -bensavalo oli rikki. Ai jaa....

Itse mittari näytti että menovesi on LÄHES lopussa...
Siin sitten loppu hyvin ja kaikki hyvin. Remonttia ei tullut.

Mese oli sikaonnellinen taas isukin käsissä. Niin kauan kunnes myöhemmin illalla
sitä piti STARTATA KUUSI KERTAA ETTÄ LÄHTI UUDELLEEN KÄYMÄÄN. Siellä vilkkui taas monenlaiset vikailmoitukset, näytti joulukuuselle, jossa jouluvalot vilkkaa kilpaa!
-Sen pituinen se-