Kaasu jää päälle
Kaasu jää päälle
Eli 190 2.6:ssa semmonen vika, kun kierrokset käy yli 3000 rpm niin kaasu palautuu hitaasti. Ajaminen on melko rasittavaa, kun rivakammin kiihdyttäessä aina meno melkoista loikkimista..
Lisäilmaluistin johdon kun ottaa irti niin vika häviää..
Eli mikä ohjaa luistin toimintaa vai onko luisti kenties rikki?!
Ei raskis heti ostaa uutta luistia jos vika ei olekkaan siinä..
Lisäilmaluistin johdon kun ottaa irti niin vika häviää..
Eli mikä ohjaa luistin toimintaa vai onko luisti kenties rikki?!
Ei raskis heti ostaa uutta luistia jos vika ei olekkaan siinä..
MB 190E 2.6 Sportline
Käytin kyllä irti ja puhdistelin. Tuntui liikkuvan melko kevyesti kun käytti virtoja päällä ja pois. Sitä ajattelin että jos se saa jostain väärää tietoa ja aukeilee silloin kun ei pitäisi? Eli mikähän sitä sitten ohjaa? ECU?
Vivustot ja vaijerit on ok ja autohan pelaa oikein kun irrottaa johdot luistista... Jos esim. vaijeri jumittais niin sillonhan kaasu jäis aina päälle?
Vivustot ja vaijerit on ok ja autohan pelaa oikein kun irrottaa johdot luistista... Jos esim. vaijeri jumittais niin sillonhan kaasu jäis aina päälle?
MB 190E 2.6 Sportline
Re: Kaasu jää päälle
Katso aivan ensin kaikki alipaineletkut. Voihan vika olla itse lisäilmamoottorissakin.E.H kirjoitti:Eli 190 2.6:ssa semmonen vika, kun kierrokset käy yli 3000 rpm niin kaasu palautuu hitaasti. Ajaminen on melko rasittavaa, kun rivakammin kiihdyttäessä aina meno melkoista loikkimista..
Lisäilmaluistin johdon kun ottaa irti niin vika häviää..
Eli mikä ohjaa luistin toimintaa vai onko luisti kenties rikki?!
Ei raskis heti ostaa uutta luistia jos vika ei olekkaan siinä..
Lisäilmaluistin (lisäilmamoottori) pohjassa on ruuvi, Jos se on pudonnut niin kierrokset on todella kovat. Jos ruuvia kiinni kiertämällä kierrokset putoaa niin vika on mikrokytkimessä johdon liitoksissa tai akun takana olevissa "mustanlaatikon" liitoksissa. Ylijänniterele voi olla myös syyllinen. ÄLÄ anna kaverille virtaa,ainakaan niin että autosi käy.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mitähän tuollainen mikrokytkin maksanee?E.H kirjoitti:Ok, pitääpä huomenna mittaillaVille S. kirjoitti:Tarkistappa, että kaasuvivustossa toimii se mikrokytkin. Mittaa toiminta esim yleismittarilla. Naapurin kolmesatkussa oli samanlainen oire, joka korjaantui mikrokytkimen asentoa korjaamalla.
Mulla nousee välillä tyhjäkäynti kierrokset korkeelle 1000-2000,mutta kun koskee tuohon kytkimeen palautuu normaaliksi.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No jos kyse on nyt kaasuläpänasentotunnistimesta niin itse kysyin hintaa niin 550euroa(veho).
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No eilen sen mikrokytkimen putsasin ja liittimet suihkuttelin CRC:lläManu300cea24 kirjoitti:No jos kyse on nyt kaasuläpänasentotunnistimesta niin itse kysyin hintaa niin 550euroa(veho).
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.
niin tyhjäkäynti oli tänä aamuna ihan normaali, oli ilmeisesti jotain kosketushäiriöitä,seurataan tilannetta,mutta jos tuo kytkin on noin halpa täytyyy ostaa uusi,ihme,että mersun ruiskulaitteistoon saa jotain noin halvalla.
KL:ssä niin täytyy hakea uusi.
550 e kuulostaa liian pahalta hinnalta

varsinkin auton kokonaishintaan verrattuna.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Taitaa olla eri vehje eli mikrokytkin on about siinä kohtaa mihin kaasuvaijeri tulee päästänsä kiinni,ei siellä läppäkotelossa oleva.Tää mikrokutkin antaa esim tiedon moottorijarrutuksesta jne.Manu300cea24 kirjoitti:No jos kyse on nyt kaasuläpänasentotunnistimesta niin itse kysyin hintaa niin 550euroa(veho).
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Taitaa olla eri vehje eli mikrokytkin on about siinä kohtaa mihin kaasuvaijeri tulee päästänsä kiinni,ei siellä läppäkotelossa oleva.Tää mikrokutkin antaa esim tiedon moottorijarrutuksesta jne.[/quote]
Juu se mikrokytkin mikä on siellä kaasuvivuston yhteydessä katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa(niin olen asian ymmärtänyt).
Eli tuo 56:nen
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 135&SGN=07
Kun mulla nimenomaan temppuilee tuo kaasuläppäasentotunnistin.
Pistokkeen kun ottaa irti niin käyntikin tasoittuu mutta menee hieman epätasaiseksi.
Toisin sanoen menee liian pienelle(500-600rpm).
Eli minun tapauksesa on vika siellä kaasuläpänasentotunnistimessa.
Kun se välillä luulee että on osakaasu päällä vaikka on kaasu ylhäällä.
Juu se mikrokytkin mikä on siellä kaasuvivuston yhteydessä katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa(niin olen asian ymmärtänyt).
Eli tuo 56:nen
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 135&SGN=07
Kun mulla nimenomaan temppuilee tuo kaasuläppäasentotunnistin.
Pistokkeen kun ottaa irti niin käyntikin tasoittuu mutta menee hieman epätasaiseksi.
Toisin sanoen menee liian pienelle(500-600rpm).
Eli minun tapauksesa on vika siellä kaasuläpänasentotunnistimessa.
Kun se välillä luulee että on osakaasu päällä vaikka on kaasu ylhäällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sitä ihmettelen mut miten sen kaasuvivuston yhteydessä olevan kytkimen koskettelu vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Ja nyt se kävi tänään ihan kohtuullisen hyvin,välillä oli kylmänä vähän yli 1000
tyhjäkäynti,mutta sit se taas tasottui,olisko kumminkin se kuuluisa ilmamäärä sellainen potikka mitä moni täällä on veikannut menevän huonoon kuntoon?
Jaa sitä kaasuläppätunnistimen mikrokytkintä en ole edes katsellut,se taitaa olla sen kaasuläpän alla oleva ja sen vieressä oleva johon johto menee ?
Ja nyt se kävi tänään ihan kohtuullisen hyvin,välillä oli kylmänä vähän yli 1000
tyhjäkäynti,mutta sit se taas tasottui,olisko kumminkin se kuuluisa ilmamäärä sellainen potikka mitä moni täällä on veikannut menevän huonoon kuntoon?
Jaa sitä kaasuläppätunnistimen mikrokytkintä en ole edes katsellut,se taitaa olla sen kaasuläpän alla oleva ja sen vieressä oleva johon johto menee ?

-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Saman tyyppiset oireet on kun mullakin.kekes kirjoitti:Sitä ihmettelen mut miten sen kaasuvivuston yhteydessä olevan kytkimen koskettelu vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Ja nyt se kävi tänään ihan kohtuullisen hyvin,välillä oli kylmänä vähän yli 1000
tyhjäkäynti,mutta sit se taas tasottui,olisko kumminkin se kuuluisa ilmamäärä sellainen potikka mitä moni täällä on veikannut menevän huonoon kuntoon?
Jaa sitä kaasuläppätunnistimen mikrokytkintä en ole edes katsellut,se taitaa olla sen kaasuläpän alla oleva ja sen vieressä oleva johon johto menee ?
Välillä vika on päällä ja välillä ei.
Joskus vika häviää kun sammutta ja laittaa uudelleen koneen käyntiin.
Vähän mille päälle tuo auto aina sattuu.
Tuossa näkyy se kaasuläpänasento tunnistin vissiin nro.83
(niin nuo kuvat koskee KE-jettiä)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aika chattailuaManu300cea24 kirjoitti:Saman tyyppiset oireet on kun mullakin.kekes kirjoitti:Sitä ihmettelen mut miten sen kaasuvivuston yhteydessä olevan kytkimen koskettelu vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Ja nyt se kävi tänään ihan kohtuullisen hyvin,välillä oli kylmänä vähän yli 1000
tyhjäkäynti,mutta sit se taas tasottui,olisko kumminkin se kuuluisa ilmamäärä sellainen potikka mitä moni täällä on veikannut menevän huonoon kuntoon?
Jaa sitä kaasuläppätunnistimen mikrokytkintä en ole edes katsellut,se taitaa olla sen kaasuläpän alla oleva ja sen vieressä oleva johon johto menee ?
Välillä vika on päällä ja välillä ei.
Joskus vika häviää kun sammutta ja laittaa uudelleen koneen käyntiin.
Vähän mille päälle tuo auto aina sattuu.
Tuossa näkyy se kaasuläpänasento tunnistin vissiin nro.83
(niin nuo kuvat koskee KE-jettiä)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01

Mutta sitä en ymmärrä miten se tyhjäkäynti muuttuu kun kosken siihen kaasuvivuston kytkimeen?
Tosin tänään en siihen enää koskenut,kun laitoin ilmanputsarin takas
ja en jaksanut enää räplätä.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Itse olen ainakin aukaissutkin sen kaasuläppäkotelossa olevan kytkimen,sen saa auki mattopuukolla varovasti palikkaa kiertämällä.Kasaan menee 2 pienellä nippusiteellä näppärästi.Mutta kyseessähän oon aivan "kuluva"osa jossa heiveröinen metallikärki voipi taipua ajan saatossa jollon osaa tarvii vaan sääätää eri asentoon jotta tunnistaa tyhjäkäynti asennon.Ainakin olen huomannut että sytkä ennakon tämä osa "lukitsee" paikalleen luonnollisesti tyhjäkäynti asennossa


aina vaan fixataan :) 230te -86
Samainen kytkin kertoo myös ECU:lle että koska koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä.Manu300cea24 kirjoitti:
Juu se mikrokytkin mikä on siellä kaasuvivuston yhteydessä katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa(niin olen asian ymmärtänyt).
Eli tuo 56:nen
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 135&SGN=07
Tyhjäkäyntimoottori/ lisäilmaluisti ohjaa koneen käyntiä vain silloin kun mikrokytkin kertoo ECU:lle että koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä.
Jos signaali puuttuu kun kaasu on ylhäällä niin moottori käy alhaisilla kierroksilla koska kaikki koneeseen menevä ilma menee kaasuläpän kautta.
Voisko vaikuttaa myös vähän nahkeeseen käyntiinlähtöön?Mika.T kirjoitti:Samainen kytkin kertoo myös ECU:lle että koska koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä.Manu300cea24 kirjoitti:
Juu se mikrokytkin mikä on siellä kaasuvivuston yhteydessä katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa(niin olen asian ymmärtänyt).
Eli tuo 56:nen
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 135&SGN=07
Tyhjäkäyntimoottori/ lisäilmaluisti ohjaa koneen käyntiä vain silloin kun mikrokytkin kertoo ECU:lle että koneen pitää käydä tyhjäkäyntiä.
Jos signaali puuttuu kun kaasu on ylhäällä niin moottori käy alhaisilla kierroksilla koska kaikki koneeseen menevä ilma menee kaasuläpän kautta.
Varsinkin kylmänä ja pari päivää seisseenä?
Vai onko vika suoraan bensansaannissa?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Hyvä hinta mielestäni tuolle kaasuvivustossa olevalleManu300cea24 kirjoitti:No jos kyse on nyt kaasuläpänasentotunnistimesta niin itse kysyin hintaa niin 550euroa(veho).
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.
mikrokytkimelle hinta 20,00, tuotenumero 5652. KL:ssä
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
'kekes kirjoitti:Hyvä hinta mielestäni tuolle kaasuvivustossa olevalleManu300cea24 kirjoitti:No jos kyse on nyt kaasuläpänasentotunnistimesta niin itse kysyin hintaa niin 550euroa(veho).
Ei pysty vaihtamaan pelkästään tunnistinta vaan pitää kuulema ostaa koko kaasuläppäkotelo.
Oireet on mullakin sellaset että tyhjäkäynti on siinä 1500-2000rpm välillä kun se sille päälle äitiytyy.
Ajetteli kytkee vivustoon suoraan erillisen mikrokytkimen niin ei tarvii koko kaasuläppäkoteloo vaihtaa.
Mikrokytkimen hinta on 2ecua ja toinen vaihtoehto 550ecua niin mitenkähän tuo sitten on kumman laittaa.
mikrokytkimelle hinta 20,00, tuotenumero 5652. KL:ssä
Microkytkimen hinta on 2 ecua ja sen ostin ihan Bebekiltä.
Ei kyllä paha hinta ole tuo 20 ecuakaan ja se käy sitten suoraan ettei tarvii patentteja vääntää.
Ja tuo kaasuläppäkotelo on ihan eri osa ja sille sanottiin 550 hintaa kun kävin Hartikaiselta kysymässä.
Osa jäi hyllyyn.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mistäs ne vuotavat suuttimet näkee?Mika.T kirjoitti:Tuo tuntuis äkkiseltään vuotavilta suuttimilta.kekes kirjoitti:
Voisko vaikuttaa myös vähän nahkeeseen käyntiinlähtöön?
Varsinkin kylmänä ja pari päivää seisseenä?
Vai onko vika suoraan bensansaannissa?
Ei mitään vuotoja näy.
Vai täytyykö olla oikein mittausvehkeet?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei ne ulospäin vuoda vaan ne suuttimet ns. kusee.kekes kirjoitti:Mistäs ne vuotavat suuttimet näkee?Mika.T kirjoitti:Tuo tuntuis äkkiseltään vuotavilta suuttimilta.kekes kirjoitti:
Voisko vaikuttaa myös vähän nahkeeseen käyntiinlähtöön?
Varsinkin kylmänä ja pari päivää seisseenä?
Vai onko vika suoraan bensansaannissa?
Ei mitään vuotoja näy.
Vai täytyykö olla oikein mittausvehkeet?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Eli?Manu300cea24 kirjoitti:Ei ne ulospäin vuoda vaan ne suuttimet ns. kusee.kekes kirjoitti:Mistäs ne vuotavat suuttimet näkee?Mika.T kirjoitti:Tuo tuntuis äkkiseltään vuotavilta suuttimilta.kekes kirjoitti:
Voisko vaikuttaa myös vähän nahkeeseen käyntiinlähtöön?
Varsinkin kylmänä ja pari päivää seisseenä?
Vai onko vika suoraan bensansaannissa?
Ei mitään vuotoja näy.
Vai täytyykö olla oikein mittausvehkeet?
Siis bensaruisku korjaamoon?
Vai voiko niitä itse korjata?
Uudet suuttimet?
Onko tässä 260 E koneessa muuten tuo muissa
koneissa paljon puhuttu kylmäkäynnistys suutin?
Ja missä jos on?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eipä niille suuttimille oikeen pysty muuta tekemään kun vaihtaa uudet.
Ultraäänipesussa niitä vois elvyttää mutta korjaantuuko vika sillä niin en tiedä.
En muista niille hintaa mutta ihan ilmaset ne ei ollu.
Ja ne kyllä onnistuu vaihtaa itekkin jos vaan avaimet pysyy käsissä.
Tiivisteet tietysti vaihdetaan samalla kertaa.
Ultraäänipesussa niitä vois elvyttää mutta korjaantuuko vika sillä niin en tiedä.
En muista niille hintaa mutta ihan ilmaset ne ei ollu.
Ja ne kyllä onnistuu vaihtaa itekkin jos vaan avaimet pysyy käsissä.
Tiivisteet tietysti vaihdetaan samalla kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei kai niiden vaihtoon mitään erikoistyökaluja tartte?Manu300cea24 kirjoitti:Eipä niille suuttimille oikeen pysty muuta tekemään kun vaihtaa uudet.
Ultraäänipesussa niitä vois elvyttää mutta korjaantuuko vika sillä niin en tiedä.
En muista niille hintaa mutta ihan ilmaset ne ei ollu.
Ja ne kyllä onnistuu vaihtaa itekkin jos vaan avaimet pysyy käsissä.
Tiivisteet tietysti vaihdetaan samalla kertaa.
Onko asiaa neuvottu Alfamerin kirjassa?
Näkyy maksavan 30 € kpl x 6 ei ne todella ole ilmasia
ja tiivisteet päälle,2.20 tai 2.30 kpl
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"