Morjest,
Auto on w124 200E ja vm91
Ongalmana olisi yksi plus johto joka on maissa. Akun pluskengältä lähtee kaksi johtoa "paksu" ja "ohut". Tämä ohut johto on liitetty riviliittimelle, josta lähtee eteenpäin kuusi plus johtoa. keskimmäisen liittimen yksi johdoista on maissa. Tämä johto koostuu kolmesta punaisesta n. 2,5mm^2 johdosta. Ja jatkaa matkaa mustien laatikoiden taakse ( ilmeisesti jotain ohjausyksiköitä). Mutta näyttää, että ei kumminkaan menisi yksiköihin sisään vaan jatkaa matkaa auton vasempaan laitaan.
Olisiko kenelläkään tietoa mikä kyseinen johto on? Startin johto tuli itselläni mieleen??
- Jartsa
W124 Plusnapa oikosulussa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 12.01.2006 15:26
- Paikkakunta: Helsinki
W124 Plusnapa oikosulussa
Jartsa
Re: W124 Plusnapa oikosulussa
Palaako jokin sulake? Jos jokin muu vika niin millä tavoin vika ilmenee?oikosulku1 kirjoitti:Morjest,
Auto on w124 200E ja vm91
Ongalmana olisi yksi plus johto joka on maissa. Akun pluskengältä lähtee kaksi johtoa "paksu" ja "ohut". Tämä ohut johto on liitetty riviliittimelle, josta lähtee eteenpäin kuusi plus johtoa. keskimmäisen liittimen yksi johdoista on maissa. Tämä johto koostuu kolmesta punaisesta n. 2,5mm^2 johdosta. Ja jatkaa matkaa mustien laatikoiden taakse ( ilmeisesti jotain ohjausyksiköitä). Mutta näyttää, että ei kumminkaan menisi yksiköihin sisään vaan jatkaa matkaa auton vasempaan laitaan.
Olisiko kenelläkään tietoa mikä kyseinen johto on? Startin johto tuli itselläni mieleen??
- Jartsa
Jos jokin plus -johto on suoraan maissa niin johto lähtee takuuvarmasti autuaammille maille kun akun kengän laittaa kiinni

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 12.01.2006 15:26
- Paikkakunta: Helsinki
W124 Plusnapa oikosulussa
Morjest,
Sulakekeita ei pala. Näyttäs, että vika on ennen sulakkeita. Tää vika ilmeni siten, että akku tyhjeni. Vaihdoin uuden akun ja tämä tyhjeni myös, jonka jälkeen kävin tutkimaan mikä akun tyhjentää. Ja löytyi sitten tämä johto, joka oli maissa. Tosin ennen tätä vikaa jokin rele piti aikamoista ääntä koetaulun sisällä (vasen laita). Rele on tietysti voinut palaa?? Mutta luulisi että kyseiselle releelle sähköt tulee sulakkeen kautta??
- Jartsa
Sulakekeita ei pala. Näyttäs, että vika on ennen sulakkeita. Tää vika ilmeni siten, että akku tyhjeni. Vaihdoin uuden akun ja tämä tyhjeni myös, jonka jälkeen kävin tutkimaan mikä akun tyhjentää. Ja löytyi sitten tämä johto, joka oli maissa. Tosin ennen tätä vikaa jokin rele piti aikamoista ääntä koetaulun sisällä (vasen laita). Rele on tietysti voinut palaa?? Mutta luulisi että kyseiselle releelle sähköt tulee sulakkeen kautta??
- Jartsa
Jartsa
Re: W124 Plusnapa oikosulussa
Tuo rele taitaa olla vilkun rele jos nyt ei aivan väärin muista. Tuo johto josta mainitsit niin se ei voi olla suoraan maissa. Niinkuin jo aiemmin totesin niin jos se olisi niin se lähtisi sieltä savuna ilmaan kun akun navat kytkee jos olisi suoraan maissa.oikosulku1 kirjoitti:Morjest,
Sulakekeita ei pala. Näyttäs, että vika on ennen sulakkeita. Tää vika ilmeni siten, että akku tyhjeni. Vaihdoin uuden akun ja tämä tyhjeni myös, jonka jälkeen kävin tutkimaan mikä akun tyhjentää. Ja löytyi sitten tämä johto, joka oli maissa. Tosin ennen tätä vikaa jokin rele piti aikamoista ääntä koetaulun sisällä (vasen laita). Rele on tietysti voinut palaa?? Mutta luulisi että kyseiselle releelle sähköt tulee sulakkeen kautta??
- Jartsa
Mitäköhän tapahtuu jos otat moisen johdon irti ja kokeilet käynnistää. Jokin toiminto ei luultavasti pelaa. Suojaa pois irroitettu johto erkalla kokeilun ajaksi Niin voi olla viisasta irroittaa akun miinusnapa ennen tätä kaapelin irroitusta.
Yksi tapa selvittää virran syöjä on tehdä niin että kytket sulakkeella varustetun 10A:n virtamittarin akun miinusnavan sekä akun väliin. Näet nyt millä virralla akku purkautuu. Tämän jälkeen alat käymään sulakerasiasta järjestelmällisesti läpi kaikki sulakkeet kukin kerrallaan irti ja takas kiinni. Näin paljastuu mikä piiri vie virtaa.
Tulipa mieleeni eräs juttu....
Oletko huomannut että laturi olisi lämmin vaikka auto olisi ollut seisomassa jokusen tunnin? Kokeiles piruttaan seuraava juttu. Irroita akun miinuskaapeli Irroita laturin johdot. Kytke virtamittari akun sekä akun kengän väliin. Mikä on lukema?
Kerran kävi niin että tasasuuntaussillan diodi ja taisi olla säädinkin sopivasti rikki ja sitä kautta akku purkautui hiljalleen tyhjäksi. Tapauksesta on senverran aikaa että en jaksa muistaa paloiko latauksen merkkivalo etes himmeästi auton käydessä mutta akun se purki.