Eli perus kieppimittari ongelma, johon en löydä ratkaisua...
Olen etsinyt ylijänniterelettä ja vauhtipyörää lukevaa anturia, mutta en löydä autostani kumpaakaan?? Onko näin vanhassa mersussa kierroslukumittari jotenkin erilailla kytketty kuin uudemmissa??
Eikös mittari ota lukemat laturista? Jostain syystä olen päässyt tällaiseen käsitykseen, mutta en ole kyllä varma asiasta. Asiasta paremmin tietävät korjatkoon
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Akun takaa ei vaan yksinkertaisesti löydy semmosta ylijänniterelettä!! Enkä löydä sitä anturia vauhtipyörän ympäristöstä... Nostin auton tänään ylös, ja etsin sitä, mutta ei vaan löydy....??
rado kirjoitti:Missä se anturi sijaitsee? Entä vikasuojarele?
Mitäs jos mittari toimii satunnaisesti?
Anturi on DIISSELEISSÄ starttimoottorin alapuolella ja lukee vauhtipyörän hampaita. Bensoissa kierroslukumittarille signaali tulee sytkäboxilta TD-navasta.
Ylijännitesuojarele on 124ssa akun takana, Kirkasboxi jossa autosta riippuen yksi tai kaksi sulaketta päällä.
Jos mittari toimii milloin haluaa niin vika on mitä ilmeisemmin tuossa ylijännitesuojassa. Releen sisällä juotoksia irti.
Akun takana ei ole mitään kirkasta boxia!! Voiko se yjs rele olla jossain muualla??
Juuri starttimoottorin alta olen sitä anturia etsinyt, enkä perkule löydä sitä!! Jos se anturi on normaali impulssi -anturi, niin luulisi sen näkyvän hyvin??
Olisiko jollain tosiaankin kuvaa kyseisen anturin sekä releen sijainnista??
Itsellänikin vikaa jossain releessä kun kickdown ei toimi. Kurkin akun takaa myös tuota ylijännitesuojarelettä mutta ei minullakaan mitään kirkasta relettä, saatika sulakkeita siellä ollut. Kolme isoa mustaa relettä vain.