Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi
Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi
Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.
Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???
Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???
Savua ja suhinaa sopivan paineen alla...
jos sää tehokkaan haluat, niin sää tarvit isolohko, eli 300D:n ja sen pitää olla alkuperänen turpokone, että siä on ne öljyruiskut, muuten niitä joutuu sinne itte laitteleen.
jos siitä 200D:stä haluaa kulkevan, ni ostat sen w201 pikkukoppasen, ku se on kevyempi ja ketterämpi, mutta sitten taas piänempi. siihenkin on porukka turpoja jonku verran laittanu. kyllähän niistäki tehoo jonku verta saa. onhan tohonki koriin saatavana valmis 2,5 litranen turpo kiiseli. ja sit jos mistään noista koneista oikeen tehokasta haluaa, ni kannattaa kokeilla hakua, pistä hakusanaks vaikka, että ST tai SUPERTURBO. sit siä on kaikkia juttua, kuinka mopo alkaa kulkeen.
jos siitä 200D:stä haluaa kulkevan, ni ostat sen w201 pikkukoppasen, ku se on kevyempi ja ketterämpi, mutta sitten taas piänempi. siihenkin on porukka turpoja jonku verran laittanu. kyllähän niistäki tehoo jonku verta saa. onhan tohonki koriin saatavana valmis 2,5 litranen turpo kiiseli. ja sit jos mistään noista koneista oikeen tehokasta haluaa, ni kannattaa kokeilla hakua, pistä hakusanaks vaikka, että ST tai SUPERTURBO. sit siä on kaikkia juttua, kuinka mopo alkaa kulkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Riippuu tietysti ihan tehotavoitteista, että millainen aihio kannattaa hankkia.
Vaparikone vakioelementeillä + coolerilla kestää järkevällä ajolla. Tehot vakioelementeillä pumppu täysillä karkeasti 2.0=120hv, 2.5=150hv ja 3.0=180hv. Vakioelementeillä ahtaminen on vielä kohtuullisen halpaa puuhaa.
Jos lähtee tuolle isoelementtilinjalle, niin kannattaa hankkia alkuperäinen turbomoottori. Tässä tilanteessa sitten alkaa kuluja tulla myös voimansiirron päivittämisestä. Tehot 200hv->. Tämä ei ole enää ihan niin halpaa touhua.
Vaparikone vakioelementeillä + coolerilla kestää järkevällä ajolla. Tehot vakioelementeillä pumppu täysillä karkeasti 2.0=120hv, 2.5=150hv ja 3.0=180hv. Vakioelementeillä ahtaminen on vielä kohtuullisen halpaa puuhaa.
Jos lähtee tuolle isoelementtilinjalle, niin kannattaa hankkia alkuperäinen turbomoottori. Tässä tilanteessa sitten alkaa kuluja tulla myös voimansiirron päivittämisestä. Tehot 200hv->. Tämä ei ole enää ihan niin halpaa touhua.
kyllä kyllä... no sehän se 250td vois olla sit parempi ku ku se on alkuperää turbo kone. Ja kyllähä toi w201 tilat vielä riittää pitkäksi aikaa. Onneks on kavereita joilla on tietoa näistä pumpun laitoista. ja laitteet nii säästää vähän ku osaa itekki tehä jotain.
Savua ja suhinaa sopivan paineen alla...
Omasta nykyisestä eilen polkaistu lappu vakiotapeilla 162 Kw. Tietty pumppu käyny Mynän huollossaSamuli H kirjoitti: Vaparikone vakioelementeillä + coolerilla kestää järkevällä ajolla. Tehot vakioelementeillä pumppu täysillä karkeasti 2.0=120hv, 2.5=150hv ja 3.0=180hv. Vakioelementeillä ahtaminen on vielä kohtuullisen halpaa puuhaa.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Vakio turbo paikoillaan, aika hyvin tuntuu palavan kaikki mitä pistää kun ei pahemmin penkissä savunnu. Maksimi ahtopaine 0,85, maksimi teho tulee 4600 kierokksella johon veto päättyi, ei siis käyrä lähtenyt edes vielä laskuun.
Penkityksen tarkoistus kun ei ollut mitata maksimi tehoa vaan, saada auto katsastettua coolerin kanssa.
Penkityksen tarkoistus kun ei ollut mitata maksimi tehoa vaan, saada auto katsastettua coolerin kanssa.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
No onhan tuo ihan eri auto kun ennen, toimii ihan mukavasti, kulutus pienentynyt ehkä joku vajaan litran satasella...herkko kirjoitti:MeSee miten sun konstruktio on toiminut ? Teitkö suorituskykymittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ? Miten kulutus on muuttunut ?
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Re: Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi
Sillä superturboon menevällä rahamäärällä ostaa monta litraa bensaa!TD300 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.
Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???


Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Re: Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi
laitaa vaan saman tehoisen ja kulkuisen bensiinin niin johan kuluu bensaa...rei7pir8 kirjoitti:Sillä superturboon menevällä rahamäärällä ostaa monta litraa bensaa!TD300 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.
Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???![]()

Itse tein ja säästin