Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
TD300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 06.08.2006 02:29

Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi

Viesti Kirjoittaja TD300 »

Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.

Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???
Savua ja suhinaa sopivan paineen alla...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos sää tehokkaan haluat, niin sää tarvit isolohko, eli 300D:n ja sen pitää olla alkuperänen turpokone, että siä on ne öljyruiskut, muuten niitä joutuu sinne itte laitteleen.

jos siitä 200D:stä haluaa kulkevan, ni ostat sen w201 pikkukoppasen, ku se on kevyempi ja ketterämpi, mutta sitten taas piänempi. siihenkin on porukka turpoja jonku verran laittanu. kyllähän niistäki tehoo jonku verta saa. onhan tohonki koriin saatavana valmis 2,5 litranen turpo kiiseli. ja sit jos mistään noista koneista oikeen tehokasta haluaa, ni kannattaa kokeilla hakua, pistä hakusanaks vaikka, että ST tai SUPERTURBO. sit siä on kaikkia juttua, kuinka mopo alkaa kulkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Riippuu tietysti ihan tehotavoitteista, että millainen aihio kannattaa hankkia.

Vaparikone vakioelementeillä + coolerilla kestää järkevällä ajolla. Tehot vakioelementeillä pumppu täysillä karkeasti 2.0=120hv, 2.5=150hv ja 3.0=180hv. Vakioelementeillä ahtaminen on vielä kohtuullisen halpaa puuhaa.

Jos lähtee tuolle isoelementtilinjalle, niin kannattaa hankkia alkuperäinen turbomoottori. Tässä tilanteessa sitten alkaa kuluja tulla myös voimansiirron päivittämisestä. Tehot 200hv->. Tämä ei ole enää ihan niin halpaa touhua.
TD300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 06.08.2006 02:29

Viesti Kirjoittaja TD300 »

kyllä kyllä... no sehän se 250td vois olla sit parempi ku ku se on alkuperää turbo kone. Ja kyllähä toi w201 tilat vielä riittää pitkäksi aikaa. Onneks on kavereita joilla on tietoa näistä pumpun laitoista. ja laitteet nii säästää vähän ku osaa itekki tehä jotain.
Savua ja suhinaa sopivan paineen alla...
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

"Julli" osais varmaan tähän sanoa jotakin. Silä on jo toinen solmu 200:ssa jäteöljyvatkaimessa. Pitää sanoa sille että vilkasee forumia!
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Samuli H kirjoitti: Vaparikone vakioelementeillä + coolerilla kestää järkevällä ajolla. Tehot vakioelementeillä pumppu täysillä karkeasti 2.0=120hv, 2.5=150hv ja 3.0=180hv. Vakioelementeillä ahtaminen on vielä kohtuullisen halpaa puuhaa.
Omasta nykyisestä eilen polkaistu lappu vakiotapeilla 162 Kw. Tietty pumppu käyny Mynän huollossa
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

MeSee kirjoitti: Omasta nykyisestä eilen polkaistu lappu vakiotapeilla 162 Kw. Tietty pumppu käyny Mynän huollossa
Oho, aika hurja lukema vakioelementeillä. Onko tuohon tehty muita muutoksia kuin pumpun säätö? Ja osaatko sanoa mitä tekivät pumpulle.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Cooleri on tietty laitettu ihan ekana, ja ahtoja nostettu ihan vähän
Pumpun säätöä olen vähä huono kommentoimaan, vaikka pajalla usein tuleekin notkuttua...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

onkos "MeSee:llä" mikä turbo paikoillaan? 8)

vakio turbo ei varmaan enää riitä mitenkään TURVALLISESTI noille tehoille :roll:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Vakio turbo paikoillaan, aika hyvin tuntuu palavan kaikki mitä pistää kun ei pahemmin penkissä savunnu. Maksimi ahtopaine 0,85, maksimi teho tulee 4600 kierokksella johon veto päättyi, ei siis käyrä lähtenyt edes vielä laskuun.

Penkityksen tarkoistus kun ei ollut mitata maksimi tehoa vaan, saada auto katsastettua coolerin kanssa.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

MeSee miten sun konstruktio on toiminut ? Teitkö suorituskykymittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ? Miten kulutus on muuttunut ?
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

herkko kirjoitti:MeSee miten sun konstruktio on toiminut ? Teitkö suorituskykymittauksia ennen ja jälkeen päivityksen ? Miten kulutus on muuttunut ?
No onhan tuo ihan eri auto kun ennen, toimii ihan mukavasti, kulutus pienentynyt ehkä joku vajaan litran satasella...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Re: Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

TD300 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.

Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???
Sillä superturboon menevällä rahamäärällä ostaa monta litraa bensaa! :roll: :roll:
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Tupe1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 25.10.2004 09:08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupe1 »

Otsikkoon liittyen..Jos tuohon talvi käyttikseen "200d" sitte jonku solmun hyllystä nakkais..niin mitä imu- ja pakosatsii porukka on käyttäny ja löytyykö tarkempaa rojekti selostusta kellää?

t, TuPe
RACECOM.FI
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: Muokkaus 200d:stä -> 200Td:ksi

Viesti Kirjoittaja petska »

rei7pir8 kirjoitti:
TD300 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia/hyviä neuvoja tähän hommaan?? Alko toi bensan hinta ottaa otsaan. Autoa en ole vielä hankkinu. Miten kestää turbottamista kyseinen 200D kone?? ja minkälaisia tehoja ovat ottaneet? Mitä kannattaa tehdä? Ja sitten että auto tulee ihan käyttötarkoitukseen. Kone varmaan tulee W124 tai W201 keulalle.Ja laatikoksi manuaali. Sitten kun intti loppuu nii alkais suunnitteleen sinne 300TD:tä.

Myös 250Td ois ihan jees mutta mitä kannattaa tehä että löytyy tehoa ja kestää???
Sillä superturboon menevällä rahamäärällä ostaa monta litraa bensaa! :roll: :roll:
laitaa vaan saman tehoisen ja kulkuisen bensiinin niin johan kuluu bensaa... :lol: kaikki on suhteellista......
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin