
Öljyt perään ja laatikkoon
Öljyt perään ja laatikkoon
Hei viisaammat, ajattelin kysyä mitähän öljyä laitetaan automaatilaatikkoon ja mitä perään kun auto on 290E tdi -97 auto on kasattu tehtaala 12.1997 ja kuinka paljon jos tyhjentää turbiinin esim ja onko perä öljyn vaidossa jotain mitä pitäis tehdä samalla muistaakseni joku mainitsi huohottimen tukkeutumisen. 

Re: Öljyt perään ja laatikkoon
[quote="heikkja"]Hei viisaammat, ajattelin kysyä mitähän öljyä laitetaan automaatilaatikkoon ja mitä perään kun auto on 290E tdi -97 auto on kasattu tehtaala 12.1997 ja kuinka paljon jos tyhjentää turbiinin esim ja onko perä öljyn vaidossa jotain mitä pitäis tehdä samalla muistaakseni joku mainitsi huohottimen tukkeutumisen.
[/quote]
No perään sain menemään 1,3 litraa jonka jälkeen alko valutta täyttö reiästä ulos liikoja. Laatikko öjyt on vielä vaihtamatta kun myyjä lykkäs 7 litraa öljyä ja sano että riittää, mutta kun olin lukevina jostakin että 9 litraa turbiinin tyhjennyksen kanssa. Joten takas kauppaan hakeen pari litraa lisää Vai olenko väärässä. Kauppa olimuuten merteil herttoniemessä ja minusta palvelu oli ihan ok

No perään sain menemään 1,3 litraa jonka jälkeen alko valutta täyttö reiästä ulos liikoja. Laatikko öjyt on vielä vaihtamatta kun myyjä lykkäs 7 litraa öljyä ja sano että riittää, mutta kun olin lukevina jostakin että 9 litraa turbiinin tyhjennyksen kanssa. Joten takas kauppaan hakeen pari litraa lisää Vai olenko väärässä. Kauppa olimuuten merteil herttoniemessä ja minusta palvelu oli ihan ok

Re: Öljyt perään ja laatikkoon
heikkja kirjoitti:No perään sain menemään 1,3 litraa jonka jälkeen alko valutta täyttö reiästä ulos liikoja. Laatikko öjyt on vielä vaihtamatta kun myyjä lykkäs 7 litraa öljyä ja sano että riittää, mutta kun olin lukevina jostakin että 9 litraa turbiinin tyhjennyksen kanssa. Joten takas kauppaan hakeen pari litraa lisää Vai olenko väärässä. Kauppa olimuuten merteil herttoniemessä ja minusta palvelu oli ihan okheikkja kirjoitti:Hei viisaammat, ajattelin kysyä mitähän öljyä laitetaan automaatilaatikkoon ja mitä perään kun auto on 290E tdi -97 auto on kasattu tehtaala 12.1997 ja kuinka paljon jos tyhjentää turbiinin esim ja onko perä öljyn vaidossa jotain mitä pitäis tehdä samalla muistaakseni joku mainitsi huohottimen tukkeutumisen.

Öljyt perään ja laatikkoon
No tulihan vaihdettua ja laatikkoon sain menemään 6,5lit kun sain tyhjennettyä turbiininkin kohtalaisen helppo homma kun on oma monttu. Nyt sitten ihmettelen millä kuivatan toisen umpion kun olin kannen laittanu huonosti kiinni lamppua vaihtaessa ja sinne pääsi kosteus pirulainen huurruttamaan umpion lasia HITTO 

[quote="JariN"]Ota Kansi ja polttimo irti ja lämmitä ulkopuolelta vaikka emännän hiustenkuivaajalla tai varovasti kuumailmapuhaltimella, kosteus poistuu samaa tietä mitä tulikin
[/quote]
Kiitos vinkistä hiusten kuivaaja voi olla parempi vaihtoehto, minun tuurilla sulatan kuumailmapuhaltimella muovisen lasin pilalle. Loppuis toi sade niin sais tohotella pihalla.

Kiitos vinkistä hiusten kuivaaja voi olla parempi vaihtoehto, minun tuurilla sulatan kuumailmapuhaltimella muovisen lasin pilalle. Loppuis toi sade niin sais tohotella pihalla.

Re: Öljyt perään ja laatikkoon
No eikös montun yläpuolella ole kattoa? 
sais olla sateelta suojassa!

sais olla sateelta suojassa!
edesmennyt
W201
W201
Tomaatin öljyt
Sain meneen omaan 5-vaihteiseen sähkölootaan 7,5 litraa ja vähän rapiat.
Siis c220d-98 farkku.Tarkistettiin korjaamolla edellis päivänä öljyn taso.
Tämän mukaan oli helppo edetä asiassa.Tehtiin mittatikku kirkkaasta
eperin putkesta.Putki sisään ja sormenpää putken päähän.Nyt pysyy öljy sisällä ja vedetään putki ylös.Mitattiin "pinnan" taso mauserilla.
Tässä siis edullinen mittatikku.Kokeiltiin muiden auton pitempiä tikkuja,mutta eivät ne suostu taittumaan jyrkkiin mutkiin.
Mitä öljylaatua laitoit muuten?
Siis c220d-98 farkku.Tarkistettiin korjaamolla edellis päivänä öljyn taso.
Tämän mukaan oli helppo edetä asiassa.Tehtiin mittatikku kirkkaasta
eperin putkesta.Putki sisään ja sormenpää putken päähän.Nyt pysyy öljy sisällä ja vedetään putki ylös.Mitattiin "pinnan" taso mauserilla.
Tässä siis edullinen mittatikku.Kokeiltiin muiden auton pitempiä tikkuja,mutta eivät ne suostu taittumaan jyrkkiin mutkiin.
Mitä öljylaatua laitoit muuten?
Hieno idea toi putki/letku ja sormi tukkeeksi kun pohjan tavoittaa. Öljyn laatuu oli mersun omaa atf jotain merteilistä. Monttu on kyllä tallissa mutta kuten aina niin sen tyhjentäminen autoa varten on aina oma työmaa, tosin kun ei ole lohkoa eikä webastossa kelloa vielä niin voi olla jotta kovimmilla pakkasilla täytyy talli rauhoittaa autoa varten. 

Öljyn määrän mittaaminen onnistu hienosti etolasta ostamallani muoviputkella johon tusilla merkkasin ylä ja alarajan ja pitihän sinne laitta puoli litraa lisää öljyä. Hitto nyt tuli uus työmaa kakkos sylinterin polttoaine putki vuotaa liekö halki vai vaan hangannut ittensä puhki kiinnikkeeseen. No uusi putki on tilattu kl:stä ja viikonloppuna vaihtoon. Loppuu naftan haju firman tallissa 
