eberin polttoaineen otto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ukkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 25.05.2006 15:54
Paikkakunta: pohjois-karjala

eberin polttoaineen otto

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

Pitäisi saada tietoa/ kokemuksia diesel eberin polttoaineen otosta.
auto on -97 220d
olen keskustellut asiasta toisten kanssa ja mielipiteitä on vaikka kuinka,
jos ottaa eberille polttoaineen ,imu putkesta ,voi aiheutaa syöttöpaineen muutoksen tai ajon aikana imee eberin putken tyhjäksi, jolloin eberin käynnistyminen vaikeutuu.
jos laittaa t- liittimen paluu puolelle, ei välttämättä aine riitä eberille, koska
paluupuolella on takaiskuventtiili tankissa.

tankista suoraan otto paras, mutta taitaa olla hankalin homma.
tekiskö oman tankin eberiä varten :lol:

siispä mistä olette ottaneet lisälämmittimelle polttoaineen syötön ja miten on toiminut?

pitkän askartelun jälkeen eberi muuten valmiina mutta tämä polttoaineen otto pistää mittimään.
ei riemulla rajaa kun dieselillä ajaa
MB 220d -97
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Niin,polttoaineen ottopaikkaan ei muuta oikeaa ole kuin tankki.

Harvempi kuitenkin tankkiin poraa reikiä ja kikkailee imuputken
kiristysmutterin sisäpuolelle.

Itsekin olen miettinyt että mistä aineen sais,luultavasti otan sen
konetilasta imupuolelta.
Takaiskuventtiili eberin putkeen olis kova sana.Mistähän sais?

Kertokaahan jos tulee ongelmia cdi:ssä.
Vaikka eihän tuolla suodattimen ja tankin välissä ole kuin alipainetta.(mutu)

Noiden vesiletkujen kanssa kans käsi menee päähän kun,
oma kiertovesipumppu on paikallaan ja sehän pumppaa silleen
että se on paluu puolella ja painaa lämppäriltä tulevaa vesipumpulle päin.

Tarkoitus olis vielä laittaa tuo eberin pumppu samaan syssyyn ja silloin kone
lämpiää ensin ja sitten vasta lämppäri.

Pääsääntöisesti lämppäriä käytetään kaukkarilla tai siinä olevalla ajastimella.
Eli kiertovesipumput ei ole samaa aikaa päällä.Vai kannattaako jättää toinen pois?

Kuinkahan tuolla kierrolla riittää lämppärille kuumaa?
Autohan oli w210 200 cdi ja lämmitin 5.0 kw+easy start r+.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Polttoaine Eberille

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä se tankista pitää ottaa minulla ainakin on ennen tankkia ns kudoslekua ja se T kappaleen kanssa oli heppo ottaa js lehti
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Itse otin omassa 220 d:ssä sillä asennussarjan T-haaralla konetilasta imuputkesta. Mitään ongelmia ei ole ollut. Näin neuvotaan muistaakseni laitteen asennusohjeessakin tekemään. Autot, joissa on siirtopumppu tankissa ovat sitten asia erikseen.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

:arrow: KLIKS
Lisäisin vielä:
Eberin maahantuoja piti W124 (sedan) helpoimpanan ja varmimpana tapana ottaa tankin alta T-liitoksella.
Omalla tankkiulosotolla omat ongelmansa asennuksessa.
Käytännössä olen todennut myös: jos tankin ajaa kovin tyhjäksi, omasta tankkiulosoton pystyputkesta pääsee polttoaine holahtamaan alas eli putkeen jää ilmakuplat väliin, kun tankkaat seuraavan kerran :?
autodidakti
Avatar
ukkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 25.05.2006 15:54
Paikkakunta: pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

jep jep. helpoin homma olisi ollut ottaa konehuoneesta t-haaralla polttoaine,
toinen vaihtoehto t-haara tankista josta löytyi kumiputki tankkien välistä.
no tein sen hankalimman ,ja otin polttoaineen erillisestä säiliöstä jonka rakentelin takakonttiin.

mutta tulen harkitsemaan konehuoneesta T-haaralla polttoaineenottoa kun kerran toimii silleenkin.

eka savut otettu, mutta lämmitin tohisee vähän aikaa sitten sammuu. vähän ajan kuluttua tohisee taas vähän aikaa, sitten sammuu kokonaan.
oisko mahdollista että jäähdytysnestekierrossa ilmaa??
vai jotakin muuta.

kivaa ja mukavaa tämä itsekseen asentaminen kun ei aikasempaa kokemusta laitteesta eikä asennusohjeita.
ei riemulla rajaa kun dieselillä ajaa
MB 220d -97
Vastaa Viestiin