Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista
Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista
Terve!
Oletteko paljon tilanneet osia heidän kautta? Miten on heidän katteiden laita... Entä tekevätkö miten kalliilla hinnoilla työnsä.. siis lähinnä hiekkapuhallukset, soodapesut, maalaukset, pintakäsittelyt ym.?
Ja aiheesta poiketen, onko tyypit missä pinnoittaneet mutterit, pultit, ruuvit, peltiosat jne. muut passivoitavat tai kromattavat osat? Lähinnä kiinnostaa se, mitä itse voi/kannattaa tehdä ja mitä kannattaa jättää muille. Muistelen jossain lukeneeni, että esim. mikäli muttereita passivoidaan, ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
Oletteko paljon tilanneet osia heidän kautta? Miten on heidän katteiden laita... Entä tekevätkö miten kalliilla hinnoilla työnsä.. siis lähinnä hiekkapuhallukset, soodapesut, maalaukset, pintakäsittelyt ym.?
Ja aiheesta poiketen, onko tyypit missä pinnoittaneet mutterit, pultit, ruuvit, peltiosat jne. muut passivoitavat tai kromattavat osat? Lähinnä kiinnostaa se, mitä itse voi/kannattaa tehdä ja mitä kannattaa jättää muille. Muistelen jossain lukeneeni, että esim. mikäli muttereita passivoidaan, ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista
Meneppä kirjastoon ja katso kaikki viime vuoden Mobilistit ja niistä "Jussin jorinat" palstat. Jossain niistä on neuvottu hyvin seikkaperäisesti ruosteenpoisto menetelmä jollain sooda-sähkö-menetelmällä. Toteutus on niin helppo että sen voi tehdä kuka vaan.Valkman kirjoitti:ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
Siitä passivoinnista en sitten tiedäkkää miten se toteutetaan.
Valkman kirjoitti:ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
Ainakin kuumasinkityksessä osat laitetaan ensin happokylpyyn, jossa kaikki ruosteet saadaan pois. Maali ei tuossa kylvyssä oikein lähde eli sitä ei saisi olla. Mersun konehuoneessa on aika paljon keltapassivoituja osia ja itsellänikin on käynyt tuo pinnoitusmenetelmä mielessä. Ensinhän osa tosiaankin siis sinkitään ja sen jälkeen osa passivoidaan ja passivointi on lisäkäsittely siihen päälle. Tuollaisia muttereita, ym taidetaan enemmänkin sähkösinkitä ja sen jälkeen passivoida. Tuo kuumasinkitys taitaa olla kuitenkin kestävämpi ja onkin, mutta sillä ei tule yhtä siisti pinta.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Mecapinta http://www.mecapinta.fi/index_sf.html
16 kg ruuveja peltejä yms. keltapassivointi 75€....laatu erinomainen.
Osien tulee olla puhtaita ja ruosteettomia. -> Öljyttömät osat Biltema ruosteenpoisoon n. 7€ litra (Bilteman Fosfori- ja muurahaishappoliuokseen lisätään haluttaessa 50 % vettä lisää ja n. vuorokausi-kaksi vaikutusta -> kunnes ruosteet poistuu ) . Sitten pesu vedellä ja nopea kuivaus.
Eikä maksa paljon...
16 kg ruuveja peltejä yms. keltapassivointi 75€....laatu erinomainen.
Osien tulee olla puhtaita ja ruosteettomia. -> Öljyttömät osat Biltema ruosteenpoisoon n. 7€ litra (Bilteman Fosfori- ja muurahaishappoliuokseen lisätään haluttaessa 50 % vettä lisää ja n. vuorokausi-kaksi vaikutusta -> kunnes ruosteet poistuu ) . Sitten pesu vedellä ja nopea kuivaus.
Eikä maksa paljon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Eivät puhdista osia, käyttävät vain happokylpyä hapettumien poistoon. Itse siis on tehtävä esivalmistelut. -> mitä puhtaampi osa, stä parempi pinta.
Tosiaan, harrastetoiminta tulee tietysti pääliiketoiminnan: teollisuuden pinnoitukset perästä. Siksi toimitusajat n. 3-4 vkoa.
Tosiaan, harrastetoiminta tulee tietysti pääliiketoiminnan: teollisuuden pinnoitukset perästä. Siksi toimitusajat n. 3-4 vkoa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Espoossa Juvan Teollisuuskadulla olen käyttänyt pari kertaa mersun osia keltapassivoinnissa. Hinta taisi olla 20 EUR per satsi, johon olisi mennyt enemmän kuin minulla oli osia. Toimitusaika useita viikkoja, koska tekevät kun muilta töiltä ehtivät. En muista nyt firman nimeä mutta löytynee jos on oikeasti tarvetta. Osat piti puhdistaa itse ensin. Nättejä tuli.

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Amoila OyMatti R kirjoitti:Espoossa Juvan Teollisuuskadulla olen käyttänyt pari kertaa mersun osia keltapassivoinnissa. Hinta taisi olla 20 EUR per satsi, johon olisi mennyt enemmän kuin minulla oli osia. Toimitusaika useita viikkoja, koska tekevät kun muilta töiltä ehtivät. En muista nyt firman nimeä mutta löytynee jos on oikeasti tarvetta. Osat piti puhdistaa itse ensin. Nättejä tuli.
Pieni teollisuuskatu 6
02920 Espoo
Puh. 09-8532355
Hyvää palvelua tuolta olen usein saanut! Pystyvät tekemään lähes kaikki metallipinnoitukset mitä vain keksii pyytää. Kromauksessa tosin rajoitteena saattaa olla sillä hetkellä käytössä olevan upotusaltaan fyysinen koko.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990