W124: Lämmityslaiteongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ahis12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 21.10.2006 12:08

W124: Lämmityslaiteongelma

Viesti Kirjoittaja ahis12 »

Puhallin ei lähde käyntiin. Kun läpsäyttää kädellä pelkääjän puolen jalkatilassa keskikonsolin kylkeen, lähtee pyörimään, mutta pitää aika rumaa ääntä. Mistä voisi olla kyse?
ahis12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 21.10.2006 12:08

Viesti Kirjoittaja ahis12 »

Samalla uutena Mersun omistajana kysyn: W124 vm 90. Voiko ko. malliin asentaa jonkinlaiset tuloilman suotimet? Roskaa tulee pirusti sisään.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Puhaltimen moottori vaihtoon! Toivottavaahan sun kohdallas olis että moottorin vois vaihtaa konehuoneen puolelta ettei tarvis repiä kojetaulua irti. Haulla löytyy lisää juttua operaatiosta.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: W124: Lämmityslaiteongelma

Viesti Kirjoittaja petska »

ahis12 kirjoitti:Puhallin ei lähde käyntiin. Kun läpsäyttää kädellä pelkääjän puolen jalkatilassa keskikonsolin kylkeen, lähtee pyörimään, mutta pitää aika rumaa ääntä. Mistä voisi olla kyse?
moottorista hiilet loppu....siis lämmityslaitteen moottorista... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

ahis12 kirjoitti:Samalla uutena Mersun omistajana kysyn: W124 vm 90. Voiko ko. malliin asentaa jonkinlaiset tuloilman suotimet? Roskaa tulee pirusti sisään.
Samaa mäkin olen kiroillut,kun kaikki koivun urput
ja lehdet tulee sisään asti,en tiedä saisko siihen
jotkut suodattimet.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

KL lopettanut W124 koppasten suotimien tuonnin :?
autodidakti
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Motonetistä näyttäisi saavan jälkiasennusversiota 8)
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

W124 JÄLKIasennus 93-- (37x9cm). . . . . . . . . . . . . . 19-2021 11.90
Tuo sana JÄLKI epäilytti, kun ovat olleet alkuperäisasennuksena.
Nyt on hinnastoon ilmestynyt mitat ja rohkenin ostattaa putiikista ja sieltähän ne löytyivät.
Taas ilma kulkee :!:
autodidakti
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

felmit kirjoitti:
W124 JÄLKIasennus 93-- (37x9cm). . . . . . . . . . . . . . 19-2021 11.90
Tuo sana JÄLKI epäilytti, kun ovat olleet alkuperäisasennuksena.
Nyt on hinnastoon ilmestynyt mitat ja rohkenin ostattaa putiikista ja sieltähän ne löytyivät.
Taas ilma kulkee :!:
No hätäpäivää !
minne se suodin laitetaan ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Raitisilmasuotimien irroitus, W124E ilmastoitu, orginal

Viesti Kirjoittaja felmit »

Raitisilmasuotimien irroitus:
-Aluksi kannattaa nykäistä kaikki 3 kumitiivistettä irti.
Jos olet vaihtamassa vain suotimia, riittää kumin nykäisy vain kuljettajan puolelta.
-Seuraavana irroittaisin muovilistan, joka on ritilöiden edessä pystyssä, siis moottoritilan ja ritilöiden välissä. (tulipellissä) Se on kiinnitetty taipuvilla muovikielillä molemmista päistä (4 muovikieltä). (Periaatteessa tässäkin riittää kuskin puolelta irroitus)
-Sulakekotelon takana, lasin alareunassa olevasta muovikourusta (26) irroitetaan kourun vasemmassa alareunassa oleva valkoinen muoviklipsi (35)(vedä vaakasuorassa kohti auton keulaa). Kourun yläreunassa kumitiivisteen alta 2 ristipää (philips 2) peltiruuvia irti. (32)
Kourua ei tarvitse vältämättä iroittaa, mutta sitä pitää nostaa jatkossa, että saat seuraavan kourun osan (5) irti sen alta.
-Kouru on kiinni neljällä ruuvilla, kaksi peltiruuvia jälleen (32) lasin alareunassa olevan kumitiivisteen alla ja kaksi ristipäistäkoneruuvia kuskin puoleisen ritilän vasemmassa reunassa.
(-Irroita keskimmäinen pieni ritilä (23) nostamalla se ylös) Nuo em. koneruuvit on tämän ritilän oikeassa reunassa. Jos otat tämän ritilän irti, kannattaa se tehdä vasta nyt, niin pysyy koneruuvit tallessa
-Ja nyt voit nostaa kuskin puoleisen muovisuojan ylöspäin (5) ja suotimet on vaihdettavissa.
Nappaa alimmaisen suodin ensin nostamalla sitä kuskin puolelta ylöspäin.

Eli kommentina toteaisin: ei kovin vaikea tehtävä vaihtaa suotimia. Ajattelen, että ilmeisesti alunperin W124 koriin ei oltu suunniteltu asennettavaksi raitisilmasuotimia.

linkki varaosakirjaan, josta suluissa olevat No löytyy
autodidakti
Vastaa Viestiin