Xenon- valoa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Kyllä nuo xenonit hyvin valaisee ja eron kyllä huomaa jos halogeeneihin vertaa.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Laitapa kuva c- mersusta missä on toisessa umpiossa halogeeni ja toisessa xenon. Siitä näkee eron kirkkaudessa. Halogeenilla päästään korkeintaan vähän yli 3000K värilämpötilaan, päivänvalo on jossain 5500K luokkaa.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Eipä ole noita kuva vehkeitä. Täytyy nyt vielä tutkia tuota tilannetta.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No nyt se ihme tapahtui. Xenonit rupesi antamaan valoa täydeltä laidalta. Eilen illalla töihin ajaissani vaan yks kaks yllättäin valot kirkastui. :shock: Täytyy myöntää nyt noilla näkee. :D Viasta tai muusta en tiedä.Täysin hebreaa mikä siellä sitten kummitteli. No tämän päivää ovat pelanneet loistavasti. Jotenka toivossa on hyvä elää, jotta toimivat eteenpäinkin. Täytyy kuitenkin nuo H7 pitää varalta mukana.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Oliko molemmilla puolilla sama juttu valojen kirkastumisen suhteen?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kyllä, molemmat hehkut rupesi loistamaan saman aikaisesti. Kotihallitukseltakin tuli jo kehuja, kun äsken tuli töistä kotiin. Junttasin vielä lisäksi keulalle lisävalot eilen illalla. Kuulemma ihan mukava nyt ajella. Mietin vaan tässä olisiko noissa sytyttimissä ollut jotain uutuuden kankeutta, mutta kyllä ne nyt toimii. :D
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

paljonko ois hintaa xenom setillä 124 meseen :?:
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Katso tarjoukset ylhäältä :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mites.. Kuuluuko xenon polttimon olla uutena aivan kirkas? Siis sen kohdan jossa kaasu "palaa"

nm.. Alanko kyselemään tilalle OIKEASTI uusia polttimoita.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kyllä kuuluu, ei pysty paljain silmin kovin pitkään katsomaan.

Uusia xenonsarjoja myynnissä verkkokaupassa!
mm. huippubixenonsarja jossa on 2 kaasusäiliötä per lamppu.

Muistakaa kysellä tarjouksia foorumilaisille!!
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No juuu... tarkotin kyllä että sammuksissa ollessa.......
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Onpa keskustelu päässyt valahtamaan alas :D

Eli polttimossa saa olla kaasusäiliössä sameutta, ei kuitenkaan mikään musta/tummanharmaa.

Uudet polttimot ovat kyllä yleensä kirkkaita.
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Minullakin on ollut jo kohta vuoden päivät pöytälaatikossa ballistit ja "eemeliltä" tilatut H7 xenon polttimot. Enkä ole mukamasten kerinnyt laittaa...
Itse asiassa kiinnostusta on laskenut tuo mahdollinen vikavalon syttyminen. Onko kukaan laittanut W210 jälkiasennus xenoneita? Syttyykö vikavalo? Kyseisen auton vikavalo systeemi on käsitykseni mukaan vähän kehittyneempi kuin esim. 124 mersuissa.
Uskaltaako kukaan tunnustaa asentaneensa, tai tietäiskö eemeli tuosta vikavalo jutusta?
-Jussi-
W212
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

En tunne näitä jälkiasennus-xenoneita ollenkaan. Nettisivulta ei minulle selviä, löytyykö W211:een bi-xenoneita. Ja jos, niin onko sellaista sarjaa, jolla ei tuo polttimovika-ilmoitus täyttäisi koko ajotietokoneen näyttöä?

Ajelin muutaman vuoden parilla V70:llä joissa oli xenonit ja nyt täytyy todeta, että Mesen H7:t ovat huonommat, kuin uskalsin pelätäkään. Lähivaloissa Philips H7 VisionPlus +50% (hahaa BS!) ja kaukovaloissa johtojen kärähtämisenkin uhalla Philips Rally H7 80W.

Toden sanoakseni näillä valoilla ei näe hevon v***akaan. :evil:

pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Terve.

onko nyt olemassa katsastusmiehen hyväksymää Bixenon sarjaa w124 koriseen? Kyseinen w124 on vuosimallia -90/91, jossa on lyhtypesurit.

tarvitseeko umpiot vaihtaa?
Onko automaattinen valojen korkeudensäätö pakollinen?
Onko vihdoinkin olemassa H4 kantanen polttimo, että on lyhyet että pitkät xenonit?
Onko sarja plug and play, eli tarvitseeko alkuperäisiä johtosarjoja tuhoamaan,
vai asettuuko pikaliittimillä?
Onko valoissa syttymisviive, esim pitkien vaihdossa lyhkäsiin ja takaisin pitkiksi?

Ajan päivässä sen 130km noita mutka/mettäteitä, niin olisi kiva joskus nähdäkkin jotain. Lisäpitkien asentamisella en viitsi auton ulkonäköä pilata..
220.128 Black Mirror
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

eemeli kirjoitti:Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
Oisko ihan noin yksinkertainen...Parkkivalot kun korvaa ledeillä, niin vikailmoitus tulee. Tällöinhän kuorma on yhtäsuuri oikean ja vasemman kesken, tosin paljon pienempi kuin alkuperäisellä hehkulla.

Mutta onko kukaan oikeasti asentanut väyryseen jälkiasennus xenoneja ja voi raportoida tuosta vikailmoituksesta?
W212
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

eemeli kirjoitti:Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
laitoin yhteen w211 noi eemeliltä ostetut jälkiasennus xenonit ja ei se ainankaan herjannut et ois mitään hämminkiä.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kryptonite kirjoitti:Terve.

onko nyt olemassa katsastusmiehen hyväksymää Bixenon sarjaa w124 koriseen? Kyseinen w124 on vuosimallia -90/91, jossa on lyhtypesurit.

tarvitseeko umpiot vaihtaa?
Onko automaattinen valojen korkeudensäätö pakollinen?
Onko vihdoinkin olemassa H4 kantanen polttimo, että on lyhyet että pitkät xenonit?
Onko sarja plug and play, eli tarvitseeko alkuperäisiä johtosarjoja tuhoamaan,
vai asettuuko pikaliittimillä?
Onko valoissa syttymisviive, esim pitkien vaihdossa lyhkäsiin ja takaisin pitkiksi?

Ajan päivässä sen 130km noita mutka/mettäteitä, niin olisi kiva joskus nähdäkkin jotain. Lisäpitkien asentamisella en viitsi auton ulkonäköä pilata..
Vastaukset lyhyesti:

On
Ei
Ei
On
Ei tarvitse tuhota johtosarjoja.
Pieni viive, ei mikään ongelma.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

pforsell kirjoitti:En tunne näitä jälkiasennus-xenoneita ollenkaan. Nettisivulta ei minulle selviä, löytyykö W211:een bi-xenoneita. Ja jos, niin onko sellaista sarjaa, jolla ei tuo polttimovika-ilmoitus täyttäisi koko ajotietokoneen näyttöä?

Ajelin muutaman vuoden parilla V70:llä joissa oli xenonit ja nyt täytyy todeta, että Mesen H7:t ovat huonommat, kuin uskalsin pelätäkään. Lähivaloissa Philips H7 VisionPlus +50% (hahaa BS!) ja kaukovaloissa johtojen kärähtämisenkin uhalla Philips Rally H7 80W.

Toden sanoakseni näillä valoilla ei näe hevon v***akaan. :evil:

pforsell
H7-sarja kiinni umpioihin niin homma hoituu. Leimalla tuon ikäinen auto tarvitsee automaattikorkeussäädön tai ilmajouset/takapään tasonsäädön.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

eemeli kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Terve.

onko nyt olemassa katsastusmiehen hyväksymää Bixenon sarjaa w124 koriseen? Kyseinen w124 on vuosimallia -90/91, jossa on lyhtypesurit.

tarvitseeko umpiot vaihtaa?
Onko automaattinen valojen korkeudensäätö pakollinen?
Onko vihdoinkin olemassa H4 kantanen polttimo, että on lyhyet että pitkät xenonit?
Onko sarja plug and play, eli tarvitseeko alkuperäisiä johtosarjoja tuhoamaan,
vai asettuuko pikaliittimillä?
Onko valoissa syttymisviive, esim pitkien vaihdossa lyhkäsiin ja takaisin pitkiksi?

Ajan päivässä sen 130km noita mutka/mettäteitä, niin olisi kiva joskus nähdäkkin jotain. Lisäpitkien asentamisella en viitsi auton ulkonäköä pilata..
Vastaukset lyhyesti:

On
Ei
Ei
On
Ei tarvitse tuhota johtosarjoja.
Pieni viive, ei mikään ongelma.
Mitähän tuollaiset xenonit satalankkuun maksaa? Ja mistä kannattaa kysellä?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Eldorado kirjoitti:
eemeli kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Terve.

onko nyt olemassa katsastusmiehen hyväksymää Bixenon sarjaa w124 koriseen? Kyseinen w124 on vuosimallia -90/91, jossa on lyhtypesurit.

tarvitseeko umpiot vaihtaa?
Onko automaattinen valojen korkeudensäätö pakollinen?
Onko vihdoinkin olemassa H4 kantanen polttimo, että on lyhyet että pitkät xenonit?
Onko sarja plug and play, eli tarvitseeko alkuperäisiä johtosarjoja tuhoamaan,
vai asettuuko pikaliittimillä?
Onko valoissa syttymisviive, esim pitkien vaihdossa lyhkäsiin ja takaisin pitkiksi?

Ajan päivässä sen 130km noita mutka/mettäteitä, niin olisi kiva joskus nähdäkkin jotain. Lisäpitkien asentamisella en viitsi auton ulkonäköä pilata..
Vastaukset lyhyesti:

On
Ei
Ei
On
Ei tarvitse tuhota johtosarjoja.
Pieni viive, ei mikään ongelma.
Mitähän tuollaiset xenonit satalankkuun maksaa? Ja mistä kannattaa kysellä?
Tarjous laitettu privana.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

jussi70 kirjoitti:Mutta onko kukaan oikeasti asentanut väyryseen jälkiasennus xenoneja ja voi raportoida tuosta vikailmoituksesta?
Laitoin tuollaiset väykkyyn, eikä tullut minkäänlaista virhekommenttia. Tuo väykky on vielä niitä aivan viimeisiä, joten kai siinä kaikki väylä ohjaukset jo on.

Ja Eemeliltä / MHTurvastahan noi valot tuli.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

eemeli kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Terve.

onko nyt olemassa katsastusmiehen hyväksymää Bixenon sarjaa w124 koriseen? Kyseinen w124 on vuosimallia -90/91, jossa on lyhtypesurit.

tarvitseeko umpiot vaihtaa?
Onko automaattinen valojen korkeudensäätö pakollinen?
Onko vihdoinkin olemassa H4 kantanen polttimo, että on lyhyet että pitkät xenonit?
Onko sarja plug and play, eli tarvitseeko alkuperäisiä johtosarjoja tuhoamaan,
vai asettuuko pikaliittimillä?
Onko valoissa syttymisviive, esim pitkien vaihdossa lyhkäsiin ja takaisin pitkiksi?

Ajan päivässä sen 130km noita mutka/mettäteitä, niin olisi kiva joskus nähdäkkin jotain. Lisäpitkien asentamisella en viitsi auton ulkonäköä pilata..
Vastaukset lyhyesti:

On
Ei
Ei
On
Ei tarvitse tuhota johtosarjoja.
Pieni viive, ei mikään ongelma.
Mikäli ymmärsin oikein niin umpiot tarvitsee vaihtaa. Minkälälaiset umiot?
Mikä Hinta kokonaisuudelle mahtaa tulla? 6000k xenonit olis tarkotus tuohon laitaa, kun pääsee vaan innostukseen.. Ymmärsinkö oikein että sellanen paketti on olemassa, että katsastusmies ei rupea rutisemaan? Itselläni ei ole mielenkiintoa repiä joka vuosi katsastuksen yhteysessä xenoneita pois..
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Minun tietääkseni 124seen ei saa xenoneille hyväksyttyjä umpioita.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei tartte vaihtaa. Lue uudestaan se vastaus mitä vaaditaan. :wink:
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

lampinen kirjoitti:
eemeli kirjoitti:Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
laitoin yhteen w211 noi eemeliltä ostetut jälkiasennus xenonit ja ei se ainankaan herjannut et ois mitään hämminkiä.

Onko todella niin, ettei W211 korisessa tarvitse ohjelmallisesti aktivoida järjestelmää, kun vaihtaa H7 paikalle tarvike-xenonit ballasteineen?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

paloviita kirjoitti:
lampinen kirjoitti:
eemeli kirjoitti:Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
laitoin yhteen w211 noi eemeliltä ostetut jälkiasennus xenonit ja ei se ainankaan herjannut et ois mitään hämminkiä.

Onko todella niin, ettei W211 korisessa tarvitse ohjelmallisesti aktivoida järjestelmää, kun vaihtaa H7 paikalle tarvike-xenonit ballasteineen?
Auttaako, jos kytkee sähköt releiden kautta?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

paloviita kirjoitti:
lampinen kirjoitti:
eemeli kirjoitti:Väyrynen tutkii eri puolen valojen kuormaa. Xenonit eivät aiheuta hämminkiä w210:ssa, w211 on eri asia.
laitoin yhteen w211 noi eemeliltä ostetut jälkiasennus xenonit ja ei se ainankaan herjannut et ois mitään hämminkiä.

Onko todella niin, ettei W211 korisessa tarvitse ohjelmallisesti aktivoida järjestelmää, kun vaihtaa H7 paikalle tarvike-xenonit ballasteineen?
Joo se 211 ei ainakaan herjannu mistään.ei ohjelmoitu mitään ku laitoin ballastit ja lamput paikalleen.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Vastaa Viestiin