Hölmöin ominaisuus mersussa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

w202 rengasmelu, viiksen veto

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Rengasmelu on joo yllättävän suuri, mutta ei nuo samanikäiset ja muut nykyautotkaan sen hiljaisempia ole. Tuskin sitä melua kuitenkaan on tietentahtoen suunniteltu ominaisuudeksi...

Viiksi sopii mullekin hyvin. Ja onhan tuossa mun w202:ssa kaksi viikseä, joita vedellä. Vakionopeudensäätimelle on omansa! Kai senkin ois vielä voinu ympätä tuohon yhteen. :lol:

Pitkän tavaran kanssa tulee puutteeksi tuo takapenkkien kiinteys. Kaatuva selkänoja oli lisävaruste tuolloin ja aika harva uuden auton ostaja sitä valitsee..? Eli me köyhät muiden vanhoilla ajelijat joudutaan tyytymään ensimmäisen omistajan tekemiin ratkaisuihin.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: w202 rengasmelu, viiksen veto

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JP74 kirjoitti:Ja onhan tuossa mun w202:ssa kaksi viikseä, joita vedellä. Vakionopeudensäätimelle on omansa! Kai senkin ois vielä voinu ympätä tuohon yhteen. :lol:
Olen nähnyt kojelaudan kuvia uudesta (faceliftatusta) W211:stä jossa näkyy kolmas pieni viiksi ratin oikealla puolella. Automaattivaihteen valitsin se ei ole koska W211:ssä on ko. valitsin lattiamallinen, oisko jotain tekemistä ilmastoinnin säädön kanssa? Jostain muistelen lukeneeni jotain tuonsuuntaista mutta kun artikkeli oli auf deutch ja tuo saksankieli ei oikeen meikäläisellä ole hallinnassa...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Linguatronic (puheohjaus) kytkinviiksi luullakseni?
Oli tuollainen?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mul ei tuu mitään mieleen. Tosin kokemuksiakaan ei ole W124 '95 mallia uudemmista laitteista. Varmaan noissa uudemmissa suunittelun kukkasiakin on monenlaisia.

Mutta ennenhän automallia suunniteltiin 10v ja valmistettiin vähintään yhtä kauan. Nyt autoja suunnitellaan 3kk ja valmistetaan 3v jonka aikana viat evoluutioissa "parannellaan" pois.
Viimeksi muokannut Sergey, To 05.10.2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mariini kirjoitti:Linguatronic (puheohjaus) kytkinviiksi luullakseni?
Oli tuollainen?
Paljon mahdollista että liittyy tuohon. Tuo näkemäni kuvan (W211) oikeanpuoleinen viiksi oli paljolti samankokoinen ja -näköinen kuin vasemman puolen vakionopeudensäätimen viiksi, myös aikalailla samalla korkeudella.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

Eräs insinööritaidon tyylinäyte tämäkin. :shock:
Polttoainetankin täyttöaukko moottoritilassa pakosarjan yläpuolella. Onneksi korkki ei ole vielä unohtunut tankkauksen jälkeen auki. :D



Kuva

Kuva
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Takalasin pyyhkimen "automaattitoiminto",ääni tälle. Yks prse,vielä jokin viivekin joka tarttee aikaa pyyhkijän pois päältä ottamisen ja pakin kytkemisen välillä. Ellei sekuntia,paria odota,pyyhkijä pyyhkäisee vaikka ensin pyyhkijän ottaakin pois päältä ja sitten vasta pakkia päälle.
Aivan turha toiminto,takalasi menee piloille kun ittellä vito työautona ja rapa roiskuu,sitä pyyhkijä joskus pyyhkäisee niin kipeää tekee :twisted: Samoin Timon L:n mainitsemaa viivettä veden tulolle ja pyyhkijän kytkeytymiselle tarvitsisi nimenomaan takalasilla jossa useimmin muutakin kuin vettä.

Viikseen ympätyt toiminnot tekee mersusta mersun,kaikki tutusti käsillä eikä viiksiviidakkoa mistä arvotaan seuraava toiminto :)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jpk kirjoitti:Viikseen ympätyt toiminnot tekee mersusta mersun,kaikki tutusti käsillä eikä viiksiviidakkoa mistä arvotaan seuraava toiminto :)
Tähän on vieläkin kommentoitava, kun jäi kamalat elinikäisen traumat C5 Citinästä, anteeksi :oops:
Mutta se oli oikein lottokone ohjauspyörältään ja viiksiviidakoltaan :x
Eikä Fordit paljon sen kummempia :evil:

Mersun kuskin paikka on suorastaan rauhan tyyssija näihin verrattuna :|
Vaan niinhän jossain testissä joskus todettiinkin, että liikenteessä mersukuskin verenpaine on kaikkein alhaisin muilla merkeillä ajaviin verrattuna :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

TIMO T T kirjoitti:Vaikka kyllä ne autotehtaan suunnitteliat ovat varsin usein umpiluupäitä. Tulee mieleen mm. taannoiset arvostelut Mersun "vanerilevy/vieteripenkistä", Volkkakrin liian pienistä taustapeileistä tai Fiatin surkeasta ajoergonomiasta. Vaikka autolehdet jatkuvasti näistä parjasi, niin aina vaan tehtiin samoja virheitä... :roll:
En tiedä penkkijutusta mitään, mutta tuskin ne autotehtaan suunnittelijat ihan luupäitä on ainakaan sillä perusteella, etteivä lue ja poimi autojen kehitysehdotuksia jostain Autobildin kesätoimittajan esikoisraportista.

Minun mielestä autolehdet ihan yhtä paskaa mediaa kuin 7-päivää lehti ja niillä ei ole mitään tekemistä oikean tekniikan tuntemisen ja auton suunnittelun kanssa.

Suunnittelussa jokainen ominaisuus on kompromissi useamman vaihtoehdon välillä, voi olla että se vieteripenkki on pysynyt sen ajan tietämyksellä ja vaihtoehdoilla parhaiten kuosissaan. Mitä oli ne vaihtoehdot, putkirunkoinen superlooni klimppi joka alkaa purkaantua jo 200-300 tkm. Mersun penkit sentäs kestää helposti tuplasti.

Ja volkkarin peilit on luultavasti sen takia liian pienet ettei ole viitsittu muotoilla ja rakentaa äänieristystä sille tasolle, ettei suuret peilit ala vinkumaan tuulessa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eipä tule vitosta mieleen mitään hölmöä/turhaa ominaisuutta.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Joo, ei vitossa ole mitään turhaa, siinä on vaan pieniä puutteita... :D
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Asian vierestä sen verran, että joskus kummastuttaa, notta miksi ne molemmat kädet pitää koko ajan olla ratissa kiinni - ainakin silloin kun hallintalaitteita arvioidaan.
Ääritilanteissa esim. kun pimeällä rekka roiskauttaa lasin täydeltä suola/loskakuraa niin pidän sitä suotavana ja helpottavana tekijänä kun ei tarvitse irroittaa käsiä ratista vaan voi yrittää sompailla huipputunnokkaalla :twisted: ohjauksella jotta pysyy kaistalla. Kukin tavallaan, automaattinen sadetunnistin luonnollisesti auttaisi tässä paljon jos sellainen olisi. Jotenkin se vain on niin paljon helpompaa (minulle) kun voi vain ojentaa yhden sormen ja niin pyyhin on nopeasti ja turvallisesti käynnistetty. Tietysti saatan olla kokematon ja muutenkin köpö kun en osaa ajaa (mersulla) :roll: :D
300td -91, manuaali.
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

Mulla kävi edellisen auton kans kikkaillessa mielessä kun kansi pamahti et miksei sitä summeri piipitys killjuntaa saa toimimaan tuon moottorin ylikuumentumisen kans eli summeri varottas jos kone alkas oleen vaarassa(vesipumppu meni). kyllä ne sillon vinkuu ku jättää avamet virtalukkoon, valot päälle tai ulkona alkkaa olemaan pakkasta.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

rekke kirjoitti:Mulla kävi edellisen auton kans kikkaillessa mielessä kun kansi pamahti et miksei sitä summeri piipitys killjuntaa saa toimimaan tuon moottorin ylikuumentumisen kans eli summeri varottas jos kone alkas oleen vaarassa(vesipumppu meni). kyllä ne sillon vinkuu ku jättää avamet virtalukkoon, valot päälle tai ulkona alkkaa olemaan pakkasta.
Niin, tai miksei myös päinvastoin. Mulla on ollut ilmeisesti alusta asti termari rikki (käytettynä ostettu auto tietysti) ja lämmöt alhaalla. No milläs tämän tajuaa, kun on ekaa kertaa CDI. Miksei yhtä hyvin voisi varoittaa rikkinäisestä termostaatista. Rikkinäisestä lampusta kyllä herjaa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Jotenkin se vain on niin paljon helpompaa (minulle) kun voi vain ojentaa yhden sormen ja niin pyyhin on nopeasti ja turvallisesti käynnistetty. Tietysti saatan olla kokematon ja muutenkin köpö kun en osaa ajaa (mersulla) Rolling Eyes Very Happy

Tarkoittiko tuo edellinen lainaus sitä että on tyytyväinen siihen että mersun pyyhkijät saa toimimaan yhdellä napin painalluksella siittä katkaisian päästä painamalla vai jotain muuta ????????
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kardaani kirjoitti:Ari66:n kanssa aivan samaa mieltä. Yksiviiksijärjestelmä on yksi mersun hienoimpia ominaisuuksia
Tämä on totta. Ja yksipyyhinsysteemi kanssa.

Tosiaan, kun tässä on tullut viime aikoina ajeltua muidenkin kiesien kuin omien mersujen kanssa, niin on saanut huomata miten loppuun asti mietityt mb:n toiminnat sittenkin ovat.

Paitsi tietty se takapyyhin, joka pyyhkii ensin ja roiskii vettä vasta sitten. :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:Paitsi tietty se takapyyhin, joka pyyhkii ensin ja roiskii vettä vasta sitten. :x
Ainakin omassa toimii siten, että pumppu ruiskauttaa vettä siinä heti liikkeen alussa ja katkaisee veden tulon loppuajaksi. :shock: Ja taas lisää vettä, kun pyyhin aloittaa uuden liikkeen. Olettaisin, että toimii, niinkuin on tarkoitettu.

Voisikohan tuohon häiriöön vaikuttaa viallinen takaiskuventtiili (kestää aikansa, että saa pumpattua letkun taas täyteen) vai liekö pyyhinmoottorin kontakteissa jotain häikkää (pumpun virta kulkee sitä kautta ja katkoisi väärin pumpun virtaa).

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Tarkoittiko tuo edellinen lainaus sitä että on tyytyväinen siihen että mersun pyyhkijät saa toimimaan yhdellä napin painalluksella siittä katkaisian päästä painamalla vai jotain muuta ????????
No, enpä sitä tarkoittanut vaan sitä että jossain toisessa autossa missä on erillinen viiksi niin homma hoituu vaivattomasti ja turvallisesti, kaikkeen tottuu ja oppii käyttämään. Minä vain en tuota ole vielä muutamassa vuodessa sisäistänyt tuota yksiviiksijärjestelmän hienoutta! tämä on siis minun MIELIPIDE ja siten kiistatta totta (minulle) :wink: Kokonaisuutenahan puhutaan varsinkin noiden vanhojen osalta erittäin lladukkaista autoista jotka on todella tehty kestämään ja olemaan huolettavissa ja korjattavissa.
300td -91, manuaali.
hedlu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 10.08.2005 17:20
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja hedlu »

Täytyy lisätä w201 huono ominaisuus. Mielestäni tilaa on kaasujalalle pystysuunnassa liian vähän. Jos ajelen vaikka vaelluskengät jalassa, niin mulla ottaa kengänkärki kiinni kojelaudan alapuoliseen muoviin. Lisäksi jalan siirto jarrulle kopsahtaa usein ohjausputken kohdan pullistumaan kyseisessä muovissa.

Homma menee vielä pahemmaksi mikäli on joku lisämattosarja alkuperäisten mattojen päällä.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

hedlu kirjoitti:mulla ottaa kengänkärki kiinni kojelaudan alapuoliseen muoviin.
Hep! Omassa 124:ssa on samaa vikaa kytkinpolkimen kohdalla. Ilmiö esiintyy, jos ei paina poljinta aivan kengän kärjellä. Kytkintä nostaessa kärki jää muovin taakse nalkkiin ja sen jälkeen seuraa joko kengän liu'uttamista alaspäin taikka nykivä lähtö. Pitäisi varmaan virittää sitä muovia ylemmäksi.

t.
Risto
E500 – 211.070
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Höh, onko mersuissa kytkinpoljinkin? :lol: 8)
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

e320 kirjoitti:Höh, onko mersuissa kytkinpoljinkin? :lol: 8)
Pitäähän sitä jotain tekemistä ajaessa olla. :wink:

t.
Risto
E500 – 211.070
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Minusta 124:n kattotelineen kiinnitystä ei ole mietitty loppuun asti. En tiedä millaiset ovat alkuperäiset kattotelineet, mutta Thulen malli on ainakin surkea. Teline makaa katolla pehmusteiden varassa mikä on sinällään ihan OK, mutta kun kiinnikkeet vedetään oviaukon karmeihen koukuilla, jossa pelti peltiä vasten tekee hyvää jälkeä taakan heiluessa ajettaessa. Lisäksi koukut kulkevat ovien tiivisteiden läpi muuttaen niiden toimintatarkoitusta.
Avatar
hannuv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 28.10.2006 07:00
Paikkakunta: Oulu

Turhaako...?

Viesti Kirjoittaja hannuv »

Täysin turhia värkkejä vaikka millä mitalla. E-mallissa vm.2006, edelleen ns.puhelinvalmius johon ei osaa kukaan asentaa Nokialaista. Puhelinta ei saa edes kuulumaan radion kaiuttimista, mikkiäkään ei kuitenkaan ole valmiina. Navigaattorikin on, mutta vain osa etelä-suomen karttaa ja mersun cd levyt maksavat enemmän kuin koko navigaattori levyineen päivineen. Ohjekirja liki 400 sivuinen, täynnä asioita joita ei ole kuitenkaan kuin osassa autoja, löydä sieltä sitten hakemasi. Parkkitutkat ei toimi kuin kesällä kuivalla säällä jne, jne, jne,.....

t. silti tyytyväinen omistaja
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

kaarik kirjoitti:Minusta 124:n kattotelineen kiinnitystä ei ole mietitty loppuun asti. En tiedä millaiset ovat alkuperäiset kattotelineet, mutta Thulen malli on ainakin surkea. Teline makaa katolla pehmusteiden varassa mikä on sinällään ihan OK, mutta kun kiinnikkeet vedetään oviaukon karmeihen koukuilla, jossa pelti peltiä vasten tekee hyvää jälkeä taakan heiluessa ajettaessa. Lisäksi koukut kulkevat ovien tiivisteiden läpi muuttaen niiden toimintatarkoitusta.
Alkuperäisissä telineissä on kumipehmusteet kaikissa peltiä vasten tulevissa osissa. :wink: Minun mielestäni suksitelineiden kiinnitys on toteutettu varsin nerokkaasti verrattuna moneen muuhun merkkiin. (Esimerkiksi Peugeotissa alkuperäiset telineet tulevat pulteilla kiinni tiivisteiden alla oleviin reikiin.. eikä pehmusteista tietoakaan... Arvatkaapa ruostuuko?) :x
1991 420 SE
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Tuosta "sadetunnistimesta" kun pääsis eroon.

Se kun ei ole ainakaan näissä minun mersuissa koskaan toiminut niin kuin sen minun mielestäni pitäsi.

'Ei se oikein edistystä ole, kun tihku-asentoa ei käytännössä ole olemassa lainkaan. Saa vaan manuaalisesti siitä viiksen päästä painella...
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Ehdottomasti huonoin/hölmöin ominaisuus, suorastaan vika, on se että vaimon mersu on parempi ajaa kuin mun volkkari. Se on lämpimämpi talvella ja kesällä ilmastointi viilentää, sisällä voi jutella ajaessa huutamatta, umpihangessa 4matic menee mutta passatti hyytyy.
Katsastuksessa inssi kehuu mersua mutta vokkee haukkuu eikä päästä läpi.

Kyllä muuten ottaa kupoliin!!!

:wink:

Pete
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ekku kirjoitti:Tuosta "sadetunnistimesta" kun pääsis eroon.

Se kun ei ole ainakaan näissä minun mersuissa koskaan toiminut niin kuin sen minun mielestäni pitäsi.

'Ei se oikein edistystä ole, kun tihku-asentoa ei käytännössä ole olemassa lainkaan. Saa vaan manuaalisesti siitä viiksen päästä painella...
Säädettävä tihkuajoitus voisi kyllä olla paikallaan mersussakin, sitä joskus kaipaa.

Mielenkiintoista sinänsä, että yksiviiksisysteemi on päässyt mm. Sisun kuorma-autoihin... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

kardaani kirjoitti:Ari66:n kanssa aivan samaa mieltä. Yksiviiksijärjestelmä on yksi mersun hienoimpia ominaisuuksia
Näin on. Rimpulat on erikseen.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

w202:ssa alkuperäinen kangasmatto ei pysy paikallaan, vaan aina työntyy polkimien alle ja sitten ei pysty painamaan kytkintä kunnolla ja kaasu jää päälle tasasessa vauhissa...
elikkäs eipä kyllä suurempia valittamisia ole ainakaan tuosta mallista :lol: 8)
Vastaa Viestiin