123:sen virtalukko
123:sen virtalukko
onko kellään tietoa että pittääkö vaihtaa koko virtalukko runkoineen vai riittääkö että vaihtaa sen avain pesän? minkä saa irroitettua, koska minulla ei avain rupia oikein kääntymään jos sen ottaa pois paikaltaan. ja varsinkin sitten jos rattilukko naksahtaa lukkoon niin avain ei varmasti käänny ennenkuin on sitä puolituntia värkännyt
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Re: 123:sen virtalukko
Tämä on melkeinpä ominaisuus näissäjimi82 kirjoitti:varsinkin sitten jos rattilukko naksahtaa lukkoon niin avain ei varmasti käänny ennenkuin on sitä puolituntia värkännyt

Mielestäni lukkopatruunan kunnosta pitää olla huolestunut kun:
1) Avaimen saa poistettua missä tahansa asennossa
2) Muut avaimet (ja jäätelötikku) käyvät samaan patruunaan
3) Patruuna takertelee (jollain tai ) kaikilla alueilla
Moi!
Jos se avain vielä siinä lukossa kääntyy, niin älä missään nimessä käytä sitä enää
Ota heti tänä iltana se patruuna sieltä pois(foorumissa löytyy ohjeita miten) ja ajele vaikka nokkapihdeillä siihen saakka kun saat uuden patruunan tilalle.
Se on aika hankala (ja kallis) revohka vaihtaa jumittuneen virtalukon tilalle toinen.
Jos se avain vielä siinä lukossa kääntyy, niin älä missään nimessä käytä sitä enää

Ota heti tänä iltana se patruuna sieltä pois(foorumissa löytyy ohjeita miten) ja ajele vaikka nokkapihdeillä siihen saakka kun saat uuden patruunan tilalle.
Se on aika hankala (ja kallis) revohka vaihtaa jumittuneen virtalukon tilalle toinen.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
okei nyt täytyy olla ajamatta vähän aikaa, katsoin juuri tuolta kl:sivuilta että sieltä se löytyis 35e ei ole ainakaan hinnalla pilattu jospa se vika nyt ois sitten siinä vaikkei se taija muualla voida ollakkaan kuin kuluneessa lukossa
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
nyt rupesin vaihtamaan sitä lukkoa mutten saa sitä irti vaikka tein sopivan piikin siihen. eikö se ollutkin jotenkin sillain että se piikki työnnetään siihen koloon joka on siinä patruunassa. ja vetäistään?
onko siihen mitään muuta konstia kun mulla jää tuo avainkin käteen kun vetäsen?

onko siihen mitään muuta konstia kun mulla jää tuo avainkin käteen kun vetäsen?


123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Irrota ensin se kromirinkula-koriste, sen voi kaivaa vaikka puukolla tai talttapääruuvimeisselillä pois. Käännä 2.asentoon virtalukko. Tökkää piikki reikään syvälle (esim. taiteltu klemmari). Pyöritä lukon ympärillä olevaa mustaa osaa auki (se missä on numerot), siinä on todellakin kierteet. Kun mustasta osasta on kierteet loppu niin koko setin voit irroittaa, irtoaa melkein itsekseen.jimi82 kirjoitti:nyt rupesin vaihtamaan sitä lukkoa mutten saa sitä irti vaikka tein sopivan piikin siihen. eikö se ollutkin jotenkin sillain että se piikki työnnetään siihen koloon joka on siinä patruunassa. ja vetäistään?
onko siihen mitään muuta konstia kun mulla jää tuo avainkin käteen kun vetäsen?![]()
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Olen lähivuosina vaihtanut kumpaankin autooni ko. patruunat.
Helpoiten homma onnistui lattapäisellä ns. hienomekaanikon ruuvarilla. (näitä ruuvari sarjoja myydään esim joka halpahallissa). Paksuutta en muista, pitäisköhän se olla jotain 1,5mm
Siinä vaiheessa kun se irtoaa, tajuat miksi siinä piikissä pitää olla kiilakärki.
Onnea yritykseen!
Helpoiten homma onnistui lattapäisellä ns. hienomekaanikon ruuvarilla. (näitä ruuvari sarjoja myydään esim joka halpahallissa). Paksuutta en muista, pitäisköhän se olla jotain 1,5mm

Siinä vaiheessa kun se irtoaa, tajuat miksi siinä piikissä pitää olla kiilakärki.
Onnea yritykseen!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Patruunan vaihto
Minkätakia se kiiltävä renkas täytyy ottaa pois. En minä ole sitä pois ottanut olen ainkin kolmeen autooni vaihtanut Ja jollei halua kuin yhtä avainta käyttää niin se pitää sarjoittaa joka maksaa muutaman kympin veho kautta se onnistuu.