w203 sähköikkunain mukavuustoiminto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
spedator
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.05.2006 21:45

w203 sähköikkunain mukavuustoiminto

Viesti Kirjoittaja spedator »

Morjess... Pääsin sitte vihdoin hoiteleen näitä juttuja omalla koneella. Viimeixi lymyilin ton Punisherin nimimerkin takana näissä samoissa asioissa. Ensinnä kiitoxet kaikille jotka kyselyäin kommentoivat.
Elikäs homma on tämä. Sähkölasit sulkeutuivat autoa lukittaessa vain ensimmäisellä kerralla kun moista yritin. Ja siinä se sitten olikin.. ei ole sen jälkeen moinen toistunut vaikka on kaukosäätimillä söhötetty jos johonkin reikään, ja pidelty nappia pohjassa peukku valkosena. Myös tuota neuvottua rajojen normitusta koitin mutta sama meininki jatkuu. Sulakkeista en löytäny yhtään palaneen oloista. Myöskään ikkunat eivät toimi ilman virta-avainta. Eikö niiden pitäis skulata ilman virtojakin jos on kuskin ovi auki? Kaikki muu toimii moitteetta.Ikkunat aukee ja sulkeutuu kytkimen "kakkos-asennossa" tappiinsa asti(virrat päällä). Tietääkö kukaan kyseisen toiminnon boxin ja releiden sijaintia? Autohan oli w203T 200cdi 2001.

Mää kiitän ja pokkaan jo etukäteen..[/b]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ikkunat eivät toimi ilman virtaa vaikka ovi olisikin auki, ei ainakaan mun autossa. Mukavuustoiminto avaimesta kylläkin, mutta releistä en tiedä muuta kuin että joka ovessa on oma "Tursteuergerät" Mutta jos ei mikään ikkuna sulkeudu niin vika on tietty jossain avaimen vastaanottimen ja ikkunoiden välissä. Oletko yrittänyt bootata irroittamalla akunkengän ?
W203CDI
spedator
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.05.2006 21:45

Viesti Kirjoittaja spedator »

Joo mä en ole päässy taaskaan koneen äärille ptkiin aikoihin. Tota akkukaabelibuuttausta eijoo kyllä tullu kokeiltua.Pitänee koittaa, toivoen ettei se sitte aiheuta tas jotain muita kikulijuttuja. Kiitti vinkistä.. Yritetään ja paletaan taas aasiaan ku päästään näihin bittinörttihommiin takasin käsix...
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Akunkenkäbuuttaus aiheuttaa vain ESP-valon syttymisen, mutta se korjautuu kun rattia kääntää kumpaankin ääriasentoon.
W203CDI
tuoppiman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 04.02.2010 17:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

Ihnmettelen itse samaa, koska omassa -02 C220CDI:ssä ns. mukavuustoiminto osoitti olemassaolonsa talvella (sähläsin autoa koeajon yhteydessä ja ikkunat aukesi kaukosäädintä "väärin" painellessa).

Nyt siis ongelmana on se, että en saa enää samassa autossa tuota ns. mukavuusikkunatoimintoa pelaamaan. Samoin jos esim. kattoluukku voisi mennä kiinni autosta poistuessa, mutta nyt vaan aamulla huomaa, että oho! Mitä kannattaisi tehdä? Kummalakin avaimelle olen kokeillut ohjekirjan mukaan kikkailla sormi valkoisena.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13748
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuoppiman kirjoitti:Ihnmettelen itse samaa, koska omassa -02 C220CDI:ssä ns. mukavuustoiminto osoitti olemassaolonsa talvella (sähläsin autoa koeajon yhteydessä ja ikkunat aukesi kaukosäädintä "väärin" painellessa).

Nyt siis ongelmana on se, että en saa enää samassa autossa tuota ns. mukavuusikkunatoimintoa pelaamaan. Samoin jos esim. kattoluukku voisi mennä kiinni autosta poistuessa, mutta nyt vaan aamulla huomaa, että oho! Mitä kannattaisi tehdä? Kummalakin avaimelle olen kokeillut ohjekirjan mukaan kikkailla sormi valkoisena.
Mitä tarkoitat kattoluukun kiinni menemisellä autosta poistuttaessa? Eihän sitä saa automaattisesti sulkeutumaan, tarkoitatko nimenomaan tuota mukavuustoimintoa eli autosta poistuttua voi ikkunat ja luukun vielä sulkea avaimesta?

Yllä olikin normituksesta juttua. Kannattaa tarkistaa ensin että ikkunat/luukku sulkeutuvat kertapainalluksella (ei onnistu ellei normitus ole kunnossa).

Jos avaimesta ei normituksen jälkeenkään saa ikkunoita/kattoluukkua liikkeelle niin sitten IR-vastaanottimen täytyy olla rikki. Jos autossa on myös toisessa ovessa IR-silmä niin kannattaa siitä kokeilla.
c180mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.07.2003 19:47
Paikkakunta: tampere

Kaken testi

Viesti Kirjoittaja c180mersu »

Kokeile kamerapuhelimella lähettääkö avaimet infapunaa. Sit voi olla vastaanotin ovikahvassa rikki johtoliitin hapettunut tai oviohjainlaite särki. Testerillä selvii missä piilee vika.Itsellä tekee samaa aukeaa ja sulkeutuu kun on aurinkon paistaa kuskin oveen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13748
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kaken testi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

c180mersu kirjoitti:Kokeile kamerapuhelimella lähettääkö avaimet infapunaa. Sit voi olla vastaanotin ovikahvassa rikki johtoliitin hapettunut tai oviohjainlaite särki. Testerillä selvii missä piilee vika.Itsellä tekee samaa aukeaa ja sulkeutuu kun on aurinkon paistaa kuskin oveen.
Ymmärsin että auto lähtee käymään avaimella joten kyllä se sitten infrapunaa lähettelee.

Tuo onkin mielenkiintoinen juttu jos ikkunat aukeilee kun aurinko sopivasti sähköttää IR:ää ovikahvaan.
tuoppiman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 04.02.2010 17:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

DBFI kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti:Ihnmettelen itse samaa, koska omassa -02 C220CDI:ssä ns. mukavuustoiminto osoitti olemassaolonsa talvella (sähläsin autoa koeajon yhteydessä ja ikkunat aukesi kaukosäädintä "väärin" painellessa).

Nyt siis ongelmana on se, että en saa enää samassa autossa tuota ns. mukavuusikkunatoimintoa pelaamaan. Samoin jos esim. kattoluukku voisi mennä kiinni autosta poistuessa, mutta nyt vaan aamulla huomaa, että oho! Mitä kannattaisi tehdä? Kummalakin avaimelle olen kokeillut ohjekirjan mukaan kikkailla sormi valkoisena.
Mitä tarkoitat kattoluukun kiinni menemisellä autosta poistuttaessa? Eihän sitä saa automaattisesti sulkeutumaan, tarkoitatko nimenomaan tuota mukavuustoimintoa eli autosta poistuttua voi ikkunat ja luukun vielä sulkea avaimesta?

Yllä olikin normituksesta juttua. Kannattaa tarkistaa ensin että ikkunat/luukku sulkeutuvat kertapainalluksella (ei onnistu ellei normitus ole kunnossa).

Jos avaimesta ei normituksen jälkeenkään saa ikkunoita/kattoluukkua liikkeelle niin sitten IR-vastaanottimen täytyy olla rikki. Jos autossa on myös toisessa ovessa IR-silmä niin kannattaa siitä kokeilla.
Tuota mukavuushomelia juuri tarkoitin. Jos toimisi voisi alkaa opetella käyttämään.

Ikkunat menee kiinni kertapainalluksella, mutta kattoluukku ei (muistaakseni). Täytyy vielä tutkia. :)
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
tuoppiman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 04.02.2010 17:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

tuoppiman kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti:Ihnmettelen itse samaa, koska omassa -02 C220CDI:ssä ns. mukavuustoiminto osoitti olemassaolonsa talvella (sähläsin autoa koeajon yhteydessä ja ikkunat aukesi kaukosäädintä "väärin" painellessa).

Nyt siis ongelmana on se, että en saa enää samassa autossa tuota ns. mukavuusikkunatoimintoa pelaamaan. Samoin jos esim. kattoluukku voisi mennä kiinni autosta poistuessa, mutta nyt vaan aamulla huomaa, että oho! Mitä kannattaisi tehdä? Kummalakin avaimelle olen kokeillut ohjekirjan mukaan kikkailla sormi valkoisena.
Mitä tarkoitat kattoluukun kiinni menemisellä autosta poistuttaessa? Eihän sitä saa automaattisesti sulkeutumaan, tarkoitatko nimenomaan tuota mukavuustoimintoa eli autosta poistuttua voi ikkunat ja luukun vielä sulkea avaimesta?

Yllä olikin normituksesta juttua. Kannattaa tarkistaa ensin että ikkunat/luukku sulkeutuvat kertapainalluksella (ei onnistu ellei normitus ole kunnossa).

Jos avaimesta ei normituksen jälkeenkään saa ikkunoita/kattoluukkua liikkeelle niin sitten IR-vastaanottimen täytyy olla rikki. Jos autossa on myös toisessa ovessa IR-silmä niin kannattaa siitä kokeilla.
Tuota mukavuushomelia juuri tarkoitin. Jos toimisi voisi alkaa opetella käyttämään.

Ikkunat menee kiinni kertapainalluksella, mutta kattoluukku ei (muistaakseni). Täytyy vielä tutkia. :)
Nyt kokeiltu: ikkunat sekä kattoluukku toimivat siten, että kertapainalluksella menee auki/kiinni. Kameralla totesin, että avaimessa hehkuu vaalea piste. Ei vaan muuta toimintaa siis ole :(
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mun pitää pidättää pohjassa painiketta että menee kinni. Myös kattoluukku menee samoin kiinni. Sitten jos jättää kattoluukun auki (kokonan) ja laittaa ovet lukkoon niin luukku menee kiinni ja nousee auki niin että takaosa nousee ylös. Näin ei mene vesi/rosvo ainakaan niin helposti sisään.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13748
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuoppiman kirjoitti: Nyt kokeiltu: ikkunat sekä kattoluukku toimivat siten, että kertapainalluksella menee auki/kiinni. Kameralla totesin, että avaimessa hehkuu vaalea piste. Ei vaan muuta toimintaa siis ole :(
Tulikohan tässä threadissa jo mainittua: mukavuustoiminto toimii infrapunalla eli avaimen IR-lähettimellä (kärjellä) pitää osoittaa kohtuulliselta etäisyydeltä sitä oven kahvassa olevaa IR-vastaanotinta ja kuten yllä sanottiinkin, pitkä painallus avaimesta (ikkunat/kattoluukku liikkuu niin kauan kuin napista painaa).

Tarkistitko onko auton toisessa ovessa IR-vastaanotin? Vaikuttaa siltä että tuo IR-vastaanotin on rikki, ainakin 211:ssä noita on mennyt.
tuoppiman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 04.02.2010 17:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

DBFI kirjoitti:
tuoppiman kirjoitti: Nyt kokeiltu: ikkunat sekä kattoluukku toimivat siten, että kertapainalluksella menee auki/kiinni. Kameralla totesin, että avaimessa hehkuu vaalea piste. Ei vaan muuta toimintaa siis ole :(
Tulikohan tässä threadissa jo mainittua: mukavuustoiminto toimii infrapunalla eli avaimen IR-lähettimellä (kärjellä) pitää osoittaa kohtuulliselta etäisyydeltä sitä oven kahvassa olevaa IR-vastaanotinta ja kuten yllä sanottiinkin, pitkä painallus avaimesta (ikkunat/kattoluukku liikkuu niin kauan kuin napista painaa).

Tarkistitko onko auton toisessa ovessa IR-vastaanotin? Vaikuttaa siltä että tuo IR-vastaanotin on rikki, ainakin 211:ssä noita on mennyt.
Kyllä olen ymmärtänyt ton IR-homman ja kahvassa olevaa pikkuneliötä olen yrittänyt osoitella. Kaipa toi on rikki, mutta olkoon. :roll:
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Vastaa Viestiin