W 201 moottorinlämpötila

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Samppa A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 13.04.2006 21:45
Paikkakunta: Jyväskylä

W 201 moottorinlämpötila

Viesti Kirjoittaja Samppa A »

Kuinka korkealle teillä muilla vastaavan 2 litraisen bensakoneen omistajilla nousee moottorinlämpötila näillä keleillä? Itselläni vaikka termostaatti on vaihdettu reilu vuosi sitten (aikaisempi omistaja vaihtanut ja ei tiedossa lämpötilaa) niin lämpömittari näyttää ajossa noin 70-75 astetta.
Vaihto on tehty nimenomaan nostamaan talvella koneen lämpöjä.
:?:
super_majuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37

Viesti Kirjoittaja super_majuri »

Karvan verran yli 80 astetta
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

1.8ruisku ja lämmöt siinä 80 kieppeillä. :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

sama täällä

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Täällä kans karvan verran yli 80astetta pakkasesta riippumatta.


Eli sun kannattas varmaan kattoa se termari?
Helppo ja nopea hommahan se on.
edesmennyt
W201
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

190E 2.0 ruisku ja noin 80c. Siinä se on pysynyt kelistä riippumatta. Kokemuksia ei ole kuitenkaan kuin -5c ja 29c väliltä ja noin 5000 km. Pikkusen viileältä kuulostaa... ei pahasti. En varmaankaan kiinittäisi siihen edes huomiota itse.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 13.04.2006 21:21
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja AJL »

70 - 75 astetta
BMW 530da -03

Ex.
BMW 330da touring -01
w201 190e -91 Sportline
w201 190 -89
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

190E 2.0 on saatavissa 79asteinen ternmari ja 87 asteinen termari

79 asteinen kesäkeleille...
87 asteinen talveksi ettei tarvi palella

vaihtoonhan menee varmaan kymmenen minuuttia jos sitäkään kun kolme M6 pulttia aukaisee ja termari on kuin "Pässin otassa" :lol:

nestettä ei tule pahastikkaan pihalle...ja vaikuttaa kulutukseenkin...
Itse tein ja säästin
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

1.8 ja vasta vaihdoin talveksi 92 asteisen termarin, nyt moottori lämmöt noin 2 viisarin paksuutta yli 80 astetta!! auto on nyt vähän lämpimämpi kuin ennen kun oli 87 asteinen termari! mut varmaan joutuu keväällä vaihtamaa takas sen 87 kun voi olla et 92 on liian lämpönen.
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Täällä kanssa samoja ongelmia ollut lämpöjen kanssa eli ostoslistallla on ollut jo jonkin aikaa termostaatti. Pitääkös tuuon vaihdossa ottaa jotain erikoista huomioon, esim tarvitseeko järjestelmää jotenkin ilmata?
Eikös homma mene niin, että ensin lasketaan vähän vettä pois jäähdyttäjän allapuolella olevasta propusta ja sen jälkeen avataan termostaatin kotelo ja vaihdetaan uusi termari?
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Niinhän se menee.Ei tartte stressiä potea ilmauksen suhteen.Halutessaan voi tietysti posottaa lämppäri täysillä(ja painekorkki irti?) useampia minuutteja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

en ole ite muuta kun potkaissut paljun alle ja koppa auki kun nopeana on niin ei sieltä paljoa nestettä tule ja kun täyttää paisari niin ilmaan tuu kun käyttää korkki auki....paljon helpommin kun esim. toi nykynen diiseli...

-Sekin vielä et vaikka ostaa uuden termostaatin niin niissä voi/on eroja vaikka asteet olisi samoja ja sama potee lämpömittarin näyttämään kun sekin on jännitteestä vähän kiinni...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin