w201 ei kierrä ja tehot hävinneet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

w201 ei kierrä ja tehot hävinneet

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Tälläinen vika ilmeni tänään eli vuosimallia -85 ja 2 litran kaasuttinkoneella ei ota kierroksia ja tehot ovat hävinneet. Hyytyy mäkiin niin, että vauhti hiipuu aina 30 km/h asti. tasaisella maalla vauhtia saa korkeintaan 60 km/h.

Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Sytytystulpissa vika ei ollut, sillä vaihdoin ne.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onkos se sytkä sitten ihan kohillaan ettei olis päässy jakaja kääntymään itsestään? miten lähtee käyntiin ja miten kone käy muuten, pätkiikö tai mitään?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Käyntiin lähtee samalla lailla kuin ennenkin. Tyjäkäynti muuttui sellaiseksi, että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Alkoi myös ravistamaan konetta pirusti tyhjäkäynnillä. Tämä poistuu, kun painaa varovasti kaasua.

Economi mittari ei mene kuin puoleenväliin asti, vaikka laittaisi kaasun pohjaan. Voiko tästä päätellä mitään?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Oisko kaasuläppä jumissa/likanen?
Ootko tulpanjohdot mitannu?
Onko kaasuttimessa sähköhärpäkkeitä? Kokeileppa että kaikki johtimet jotka vaikuttavat sytkään ovat kunnolla kiinni.
Saakohan tuo bensaa tarpeeksi?
Oisko ilmavuoto pa-linjassa?
Onkos virranjakajan kansi kunnossa ja pyörijä ehjä?
Jos tossa nyt sellasia on... En tiedä.
Tulpista säädit varmaan kärkivälin oikein.
Onko tulpanjohdot varmasti laitettu oikein?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Haisuli kirjoitti: Tulpista säädit varmaan kärkivälin oikein.
Onko tulpanjohdot varmasti laitettu oikein?
Siis vika ilmeni jo ennen tulppien vaihoa :D ja tulpanjohot on oikein. Lisäksi virtavehkeet on uusittu tässä "muutamia" vuosia sitten.

Täytyy käydä tota listaa lävitse ja katsella löytyykö sieltä mitään vikaa.
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kaasuttimen kumilaipan repeytymä saattaa muistini mukaan aiheuttaa tuollaistakin.Varmaan helppo tarkistaa ja hintaa näemmä reilut 20e(Motonet) jos vaihdon tarve.Juu,muistankin nyt elävästi että samat oireet oli menon hyytymisen suhteen itselläni aikoinaan ja kalvossa vika.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Ari kirjoitti:Kaasuttimen kumilaipan repeytymä saattaa muistini mukaan aiheuttaa tuollaistakin.Varmaan helppo tarkistaa ja hintaa näemmä reilut 20e(Motonet) jos vaihdon tarve.Juu,muistankin nyt elävästi että samat oireet oli menon hyytymisen suhteen itselläni aikoinaan ja kalvossa vika.
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg


Tätäkö osaa tarkoitit? Pääsllisin puolin näytti olevan kunnossa. Vai onko halkeama vaikeakin havaita?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Aku P kirjoitti:
[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.

Koneen luonna on pa-pumppu, eli siis mekaaninen? Eli tämä ei ole ainakaan kyseessä?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

[tomppa] kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.

Koneen luonna on pa-pumppu, eli siis mekaaninen? Eli tämä ei ole ainakaan kyseessä?
Näin minäkin muistelen, että mekaaninen pumppu koneella eikä relettä.
Se on sitten toinen juttu, että pumpusta voi olla kalvo tms. hajalla, ja mylly aineen puutteessa ei jaksa vetää. Itse asiassa vika kuuloistaisi paljonkin sensuuntaiselta... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Näin minäkin muistelen, että mekaaninen pumppu koneella eikä relettä.
Se on sitten toinen juttu, että pumpusta voi olla kalvo tms. hajalla, ja mylly aineen puutteessa ei jaksa vetää. Itse asiassa vika kuuloistaisi paljonkin sensuuntaiselta... :?
Mitenkähän tätä asiaa voisi testailla kotioloissa? Muistelisin kyllä, että pa-pumppu olisi vaihdettu uuteen noin 5-vuoden sisällä. Kaikkihan on tosin mahdollista, jos siihen on silloin laitettu joku tarvike pumppu.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Kaasuttimesta on kalvo revennyt.

Motonetin osana:
190-2.0 Stromberg/Pierburg 175CDT kalvo. . . . . . . . . . 28-1007 1.68
Kuva:
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Rassaaja kirjoitti:Kaasuttimesta on kalvo revennyt.

Motonetin osana:
190-2.0 Stromberg/Pierburg 175CDT kalvo. . . . . . . . . . 28-1007 1.68
Kuva:
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Tänään tarkistelin tuota kaasuttimen kalvoa ja aika heikossa hapessa se näytti olevan. Maanantaina näkee, että lähteekö toimimaan tuon osan vaihdolla.
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

-Edit-
Viimeksi muokannut tauno_rulez, To 21.01.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kaasuttimenkalvo siitä on mennyt. Luisti ei nouse ylös, koska kalvo pn paskana. Siksi alipainemittarikin näyttää alipainetta, vaikka kaasu on pohjassa.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

No sitä kumikalvoahan minäkin tarkoitin,kirjoitin epähuomiossa "kumilaippa".(':(')
kun tarkistin kiiruulla Motonetin sivua.
Tuossa vanhassa 230:ssä oli kammottava muuttuvakurkkuinen Strömberg 175CD ja kalvo täytyi kerran vaihtaa kun ei meinannut eteenpäin päästä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Laitetaan kuvaa "hyvässä" kunnossa olevasta kalvosta :o

Pientä reikää kalvossa:
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... h=imgAnch1

Ei ihan kuosissaan eneeän:)
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... G_8564.jpg

Kysytään vielä tässä sellaista asiaa, että huomenna kun alan asentamaan uutta osaa paikalleen, niin kuinka paljon tuohon kaasuttimeen kaadetaan ATF öljyä suurinpiirtein? 0.1 desiä 1 desi?
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ei sitä öljyä paljon mene, alle desi vaikka olisi purettu välillä ja kaikki vanha öljy poistettu. Kun siitä pienenpienestä täyttöreiästä kaataa öljyä sisään niin kannattaa välillä käsin liikutella sitä luistia, jotta pulputtaa ilmat pois ja ei tarvitse heti uudestaan täyttää. Luistin liikkeen pitäisi olla vaimennettu sitä käsin liikutettaessa jos öljyt on paikoillaan ja määrä riittävä.
Avatar
[tomppa]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 20.03.2006 16:30

Viesti Kirjoittaja [tomppa] »

Nyt alkoi mersu taas toimimaan. Vika oli siis tuossa kaasuttimen kalvossa.

Kiitokset kaikille vastaajille!
Vastaa Viestiin