w201 ei kierrä ja tehot hävinneet
w201 ei kierrä ja tehot hävinneet
Tälläinen vika ilmeni tänään eli vuosimallia -85 ja 2 litran kaasuttinkoneella ei ota kierroksia ja tehot ovat hävinneet. Hyytyy mäkiin niin, että vauhti hiipuu aina 30 km/h asti. tasaisella maalla vauhtia saa korkeintaan 60 km/h.
Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Sytytystulpissa vika ei ollut, sillä vaihdoin ne.
Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään? Sytytystulpissa vika ei ollut, sillä vaihdoin ne.
Käyntiin lähtee samalla lailla kuin ennenkin. Tyjäkäynti muuttui sellaiseksi, että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Alkoi myös ravistamaan konetta pirusti tyhjäkäynnillä. Tämä poistuu, kun painaa varovasti kaasua.
Economi mittari ei mene kuin puoleenväliin asti, vaikka laittaisi kaasun pohjaan. Voiko tästä päätellä mitään?
Economi mittari ei mene kuin puoleenväliin asti, vaikka laittaisi kaasun pohjaan. Voiko tästä päätellä mitään?
Oisko kaasuläppä jumissa/likanen?
Ootko tulpanjohdot mitannu?
Onko kaasuttimessa sähköhärpäkkeitä? Kokeileppa että kaikki johtimet jotka vaikuttavat sytkään ovat kunnolla kiinni.
Saakohan tuo bensaa tarpeeksi?
Oisko ilmavuoto pa-linjassa?
Onkos virranjakajan kansi kunnossa ja pyörijä ehjä?
Jos tossa nyt sellasia on... En tiedä.
Tulpista säädit varmaan kärkivälin oikein.
Onko tulpanjohdot varmasti laitettu oikein?
Ootko tulpanjohdot mitannu?
Onko kaasuttimessa sähköhärpäkkeitä? Kokeileppa että kaikki johtimet jotka vaikuttavat sytkään ovat kunnolla kiinni.
Saakohan tuo bensaa tarpeeksi?
Oisko ilmavuoto pa-linjassa?
Onkos virranjakajan kansi kunnossa ja pyörijä ehjä?
Jos tossa nyt sellasia on... En tiedä.
Tulpista säädit varmaan kärkivälin oikein.
Onko tulpanjohdot varmasti laitettu oikein?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Siis vika ilmeni jo ennen tulppien vaihoaHaisuli kirjoitti: Tulpista säädit varmaan kärkivälin oikein.
Onko tulpanjohdot varmasti laitettu oikein?

Täytyy käydä tota listaa lävitse ja katsella löytyykö sieltä mitään vikaa.
Kaasuttimen kumilaipan repeytymä saattaa muistini mukaan aiheuttaa tuollaistakin.Varmaan helppo tarkistaa ja hintaa näemmä reilut 20e(Motonet) jos vaihdon tarve.Juu,muistankin nyt elävästi että samat oireet oli menon hyytymisen suhteen itselläni aikoinaan ja kalvossa vika.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpgAri kirjoitti:Kaasuttimen kumilaipan repeytymä saattaa muistini mukaan aiheuttaa tuollaistakin.Varmaan helppo tarkistaa ja hintaa näemmä reilut 20e(Motonet) jos vaihdon tarve.Juu,muistankin nyt elävästi että samat oireet oli menon hyytymisen suhteen itselläni aikoinaan ja kalvossa vika.
Tätäkö osaa tarkoitit? Pääsllisin puolin näytti olevan kunnossa. Vai onko halkeama vaikeakin havaita?
Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Koneen luonna on pa-pumppu, eli siis mekaaninen? Eli tämä ei ole ainakaan kyseessä?
Näin minäkin muistelen, että mekaaninen pumppu koneella eikä relettä.[tomppa] kirjoitti:Aku P kirjoitti:Ei kai ole relettä tässä, eikö pa-pumppu kaasaripelissä ole mekaaninen.[tomppa] kirjoitti:Saattaskohan pa-rele aiheuttaa tuollaisia vaivoja? Tuntuu olevan yleinen vika....(Kai tässäkin mallissa on sellainen?)
Koneen luonna on pa-pumppu, eli siis mekaaninen? Eli tämä ei ole ainakaan kyseessä?
Se on sitten toinen juttu, että pumpusta voi olla kalvo tms. hajalla, ja mylly aineen puutteessa ei jaksa vetää. Itse asiassa vika kuuloistaisi paljonkin sensuuntaiselta...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitenkähän tätä asiaa voisi testailla kotioloissa? Muistelisin kyllä, että pa-pumppu olisi vaihdettu uuteen noin 5-vuoden sisällä. Kaikkihan on tosin mahdollista, jos siihen on silloin laitettu joku tarvike pumppu.Näin minäkin muistelen, että mekaaninen pumppu koneella eikä relettä.
Se on sitten toinen juttu, että pumpusta voi olla kalvo tms. hajalla, ja mylly aineen puutteessa ei jaksa vetää. Itse asiassa vika kuuloistaisi paljonkin sensuuntaiselta...
Kaasuttimesta on kalvo revennyt.
Motonetin osana:
190-2.0 Stromberg/Pierburg 175CDT kalvo. . . . . . . . . . 28-1007 1.68
Kuva:
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Motonetin osana:
190-2.0 Stromberg/Pierburg 175CDT kalvo. . . . . . . . . . 28-1007 1.68
Kuva:
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Tänään tarkistelin tuota kaasuttimen kalvoa ja aika heikossa hapessa se näytti olevan. Maanantaina näkee, että lähteekö toimimaan tuon osan vaihdolla.Rassaaja kirjoitti:Kaasuttimesta on kalvo revennyt.
Motonetin osana:
190-2.0 Stromberg/Pierburg 175CDT kalvo. . . . . . . . . . 28-1007 1.68
Kuva:
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
No sitä kumikalvoahan minäkin tarkoitin,kirjoitin epähuomiossa "kumilaippa".(':(')
kun tarkistin kiiruulla Motonetin sivua.
Tuossa vanhassa 230:ssä oli kammottava muuttuvakurkkuinen Strömberg 175CD ja kalvo täytyi kerran vaihtaa kun ei meinannut eteenpäin päästä.
kun tarkistin kiiruulla Motonetin sivua.
Tuossa vanhassa 230:ssä oli kammottava muuttuvakurkkuinen Strömberg 175CD ja kalvo täytyi kerran vaihtaa kun ei meinannut eteenpäin päästä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Laitetaan kuvaa "hyvässä" kunnossa olevasta kalvosta
Pientä reikää kalvossa:
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... h=imgAnch1
Ei ihan kuosissaan eneeän:)
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... G_8564.jpg
Kysytään vielä tässä sellaista asiaa, että huomenna kun alan asentamaan uutta osaa paikalleen, niin kuinka paljon tuohon kaasuttimeen kaadetaan ATF öljyä suurinpiirtein? 0.1 desiä 1 desi?

Pientä reikää kalvossa:
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... h=imgAnch1
Ei ihan kuosissaan eneeän:)
http://s63.photobucket.com/albums/h123/ ... G_8564.jpg
Kysytään vielä tässä sellaista asiaa, että huomenna kun alan asentamaan uutta osaa paikalleen, niin kuinka paljon tuohon kaasuttimeen kaadetaan ATF öljyä suurinpiirtein? 0.1 desiä 1 desi?
Ei sitä öljyä paljon mene, alle desi vaikka olisi purettu välillä ja kaikki vanha öljy poistettu. Kun siitä pienenpienestä täyttöreiästä kaataa öljyä sisään niin kannattaa välillä käsin liikutella sitä luistia, jotta pulputtaa ilmat pois ja ei tarvitse heti uudestaan täyttää. Luistin liikkeen pitäisi olla vaimennettu sitä käsin liikutettaessa jos öljyt on paikoillaan ja määrä riittävä.