Lojahti sitte W123:n oikea etujarruputki koulun autolabran lattialle kun tehtiin sähkömittauksia (harvinaisen sopiva paikka tolle vahingolle). Mittasin sopivat putket eteen ja koulun jälkeen kävin teetättämässa paikallisesta AD-liikkeestä sopivanmittaiset kupariset putket. Alfamerin W123D-opas sanoo osion "Jarrujärjestelmä" kappaleen 7 (Jarruletkujen ja -putkien tarkastus ja vaihto) kohdassa 6 (Jarruputket) seuraavaa:
"Putkia vaihtaessasi osta kaksiseinämäisiä teräsputkia (ei kupariputkia)."
Millä perusteella tässä tapauksessa (tai yleisesti) ei kuparisia jarruputkia saisi käyttää?
Jarruputkien vaihto, Alfamer sanoo ei kupariputkia?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 16.03.2005 19:44
- Paikkakunta: Elimäki
Tuskin AD-liikkeet niitä kupariputkesta tekee, vaan jarruputkeksi hyväksytystä kupari / nikkeliputkesta.Yleensä vähän tummempaa väriltään kuin kupariputki ja jäykempää.
Kupariputkea taisi ainakin ennen saada "miesten Tiimarista" (Biltema)
siihen on helpompi tehdä päät halvalla työkalulla kun on pehmeämpää, kupariputki vaan pakkaa murtumaan tärinästä. Tuollaista en autooni laittaisi.
Tuo 2-kerroksinen rautaputki on ehkä joku käänöskukkanen, sellaista tuskin saa muualta kuin Vehon kautta tilaamalla, luultavasti ei sieltäkään.
Pistä vaan ne AD:n putket paikalleen ja ajele huolettomia kilometrejä
Kupariputkea taisi ainakin ennen saada "miesten Tiimarista" (Biltema)
siihen on helpompi tehdä päät halvalla työkalulla kun on pehmeämpää, kupariputki vaan pakkaa murtumaan tärinästä. Tuollaista en autooni laittaisi.
Tuo 2-kerroksinen rautaputki on ehkä joku käänöskukkanen, sellaista tuskin saa muualta kuin Vehon kautta tilaamalla, luultavasti ei sieltäkään.
Pistä vaan ne AD:n putket paikalleen ja ajele huolettomia kilometrejä

JariN