Nuo vanne hommat on mulle hepreaa ja sen vaan tajua että ne on pyöreet ja jotkin kiiltää jotkut ei.
Niin että käykö nuo ET40 7,5x17" tuohon 24venaseen coupeen?
Entiset on kanssa 8x17" (225 renkaat) mutta ET:stä ei tietoakaan.
Kun siinä on hiukan isommat jarrut kun tuossa 12 venasessa.
Olisi kivat kiekot tarjolla mutta kun en ole ihan varma että mahtuuko jarrujen kanssa olemaan niin asiantuntioiden tuki olisi tarpeen!
Kiitos!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei tuo ET pitäisi olla ongelma. Hieman jää lokasuojan alle enemmän piiloon. Enemmänkin ongelmia voi tuottaa vanteen malli. Tuli joskus kokeiltua ET25 vanteita alle joihin jarrusatula otti kiinni.
Veikkaan kans juuri tuota et se riippuu vanteen mallista kun itsellä ei menny edes et:llä 35 oleva vanne alle...tai meni mutta otti juurikin kiinni jarrusatulaan että riippu todellakin vanteen mallista että mahtuuko vaiko eikö?
Hessu kirjoitti:Veikkaan kans juuri tuota et se riippuu vanteen mallista kun itsellä ei menny edes et:llä 35 oleva vanne alle...tai meni mutta otti juurikin kiinni jarrusatulaan että riippu todellakin vanteen mallista että mahtuuko vaiko eikö?
näin siis TEHO-malleissa, 24 tappinen kutoskone on vielä sen verran mopo että siihen menee melkeen mitkä tahansa tusina vanteet (17"siis) heittämällä, ET siinä 35 paikkeilla.
epk kirjoitti:
näin siis TEHO-malleissa, 24 tappinen kutoskone on vielä sen verran mopo että siihen menee melkeen mitkä tahansa tusina vanteet (17"siis) heittämällä, ET siinä 35 paikkeilla.
Kyl mä epk tarkotin sitä mun 24 venasta ettei siihen menny et:llä 35 olevat vanteet koska noissa on 4 mäntäset satulat edessä kans..
Mut mitä tota kuvaa katoin noista vanteista niin eiköhän noi sinne mee koska "puolat" tulee noin paljon ulospäin..
Manu300cea24 kirjoitti:Ei kun kesä kiekoix nuo tulee.
Saa noi vanhat jäädä talvi renkaille.
Jospa ne nyt passais sit alle.
Tuli sit idea että olisko mitään järkee hiukan tummentaa noita puolia
Mulla on tummanharmaa kupee ja dezentin 17" vanteet hopeisena. Ne jotenkin iskee liikaa silmään, joten meinasin maalata ne tummemmiks tai sitten korin värillä. Istuu paremmin tummaan autoon
Mulla tuli kanssa vähän samanlainen tunne että ne vanteet paistaa liikaa näkyviin.
Mutta sitten näkee kun mallaa ja kattoo.
Kuitenkin ne vois olla hiukan tummat.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No eihän ne vanteet eteen mahdu alkuunkaan ilman mitään levike paloja
Just sen 5mm palaa väliin ja sit vasta mahtuu pyörimään, ettei ota kiinni jarrusatulaan.
Entiset vanteet on ET35 ja hyvin sopii mutta niissä puolat tulee aikapaljon enemmän pihalle.
Pistetään laittomat palikat väliin sorvattavax ja katotaan mitä katastusukki kertoo seuraavan kerran kun mennään leimaa kinuamaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Noi levitepala ratkasut on kyllä huonoja mielestäni, koska se vanne ei keskity ollenkaan, vaan on pelkästään pulttien varassa. Joten kannattaa sitten kirrata
500-600km välein..
Kryptonite kirjoitti:Noi levitepala ratkasut on kyllä huonoja mielestäni, koska se vanne ei keskity ollenkaan, vaan on pelkästään pulttien varassa. Joten kannattaa sitten kirrata
500-600km välein..
Niin no toisaaltaa se kyllä keskittyy jo nuilla pyörän pulteilla sen verran kun tarvii.
Pakostahan vanne keskittyy kun vetää pyöränpultit kiinni kun kerta viisi pulttia mitkä vetää vanteen kiinni.
Vielä kun on kartiolla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
ssdesign kirjoitti:Paljonko panet väliin niin vaihdetaan niihin minun 18" TSW.n vanteisiin?
Ai ne mitä sillon kävin kattomassa?
No sitä pitäis kattoo joskus.
Vein kyllä ne Pillille mietittäväx huomenna että jos se keksis tekee niihin välipalat.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ma 13.11.2006 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite kirjoitti:Noi levitepala ratkasut on kyllä huonoja mielestäni, koska se vanne ei keskity ollenkaan, vaan on pelkästään pulttien varassa. Joten kannattaa sitten kirrata
500-600km välein..
Niin no toisaaltaa se kyllä keskittyy jo nuilla pyörän pulteilla sen verran kun tarvii.
Pakostahan vanne keskittyy kun vetää pyöränpultit kiinni kun kerta viisi pulttia mitkä vetää vanteen kiinni.
Vielä kun on kartiolla.
Kokemuksesta kantapään kautta voin sanoa että kyllähän niitä kannattaa kirrata
Sillä levityspaloja käytettäessä pultteihin kohdistuu huomattavasti normaalia suurempi taivutusmomentti, koska vanne on kauempana navasta.
Itselläni on tuossa kesäcupeessa 25mm levityspalat ja vanteet on ET 60.
Kirraan kiltisti..
.
HUOM: Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.