Hölmöin ominaisuus mersussa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Re: sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja mittari »

Ekku kirjoitti:Tuosta "sadetunnistimesta" kun pääsis eroon.
Se kun ei ole ainakaan näissä minun mersuissa koskaan toiminut niin kuin sen minun mielestäni pitäsi.
'Ei se oikein edistystä ole, kun tihku-asentoa ei käytännössä ole olemassa lainkaan. Saa vaan manuaalisesti siitä viiksen päästä painella...
Näin juuri on, kyllä on huono ratkaisu. Yleensä pyyhkäisee turhan tiuhaa tahtia - muutaman pisaran takia. Olen myös käyttänyt lähes yksinomaan viiksen päästä painelua.

Toinen ominaisuus, joka alunperin on kait vika mutta joka on mielestäni väyrysessä jo ominaisuus, on etuparkkilamppujen tiuha kärähtäminen. Kun toisen lampun saa vaivoin useiden sormiin tulleiden haavojen myötä ahtaassa tilassaan vaihdetuksi, onkin toinen lamppu taas parin tunnin käytön jälkeen palanut loppuun. Tätä rataa jatkuu. Vuorotellen kumpikin lamppu odottaa uusimistaan. Onkohan pitkien käyttämisellä jotakin tekemistä parkkilampun sammumisen kanssa? Liittimet näyttäisivät olevan kunnossa.
Kyllä niitä lamppuja vaihtais, mikäli niiden esiinkaivaminen olisi hieman helpompaa. Tosin ovat turhan arvokkaitakin - jotakin 6 W halogeeneja - turhaa hienostelua - kävisköhän paikalle jotkin muunlaiset polttimot?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: sadetunnistin

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

mittari kirjoitti:
Ekku kirjoitti:Tuosta "sadetunnistimesta" kun pääsis eroon.
Se kun ei ole ainakaan näissä minun mersuissa koskaan toiminut niin kuin sen minun mielestäni pitäsi.
'Ei se oikein edistystä ole, kun tihku-asentoa ei käytännössä ole olemassa lainkaan. Saa vaan manuaalisesti siitä viiksen päästä painella...
Näin juuri on, kyllä on huono ratkaisu. Yleensä pyyhkäisee turhan tiuhaa tahtia - muutaman pisaran takia. Olen myös käyttänyt lähes yksinomaan viiksen päästä painelua.
No kyllä toi mun mielestä pelaa ihan hyvin. Sulka vaan pitää olla suht. tuore. Olen jopa hieman ihmetelly, miten se niin hyvin voikaan pelata. Toki välillä tulee turhan paljon pyyhkäsyjä, kun kosteus jää "kalvoksi" lasin pintaan. Silloin auttaa kerran / pari tunnistin pois päältä ja takas. Tällöin yleensä asettuu taas "normaali" rytmiin.

Liekö tässä sitten jotain kehitystä tullut tuossa 2000-paikkeilla ?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sadetunnistimen silmä pitää olla puhdas, muuten alkaa huitoa turhaan. W211 oikean sulan pää tykkää vetää jäähän näillä paskakeleillä ja jättää vesivanan juuri sille kohtaa pyyhkäistessään. Sais olla lämmityspiuhat siellä pyyhinten lepopaikassa lasin alareunassa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mariini kirjoitti:Sais olla lämmityspiuhat siellä pyyhinten lepopaikassa lasin alareunassa.
Pitää hankkia W126, jos tuollaista kaipaat! :wink: Vakiona kuumavesipussi pyyhkijöiden alla, jos en väärin muista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 01.05.2006 00:03
Paikkakunta: +- 0

Viesti Kirjoittaja kossu »

Ruostumis ongelmat, aikahölmöä vai mitä ? Ja tässä tarkoitetaan nyt niitä tehtaan mokia mitä on vuosienpäästä korjailtu...
pienempinä hölmöilyinä sen valomuistin puuttuminen, säädettävän tihkun puuttuminen , ja tuo ksksiosainen lämmönsäätö sisälle on toki sitä Mersumaisuutta , mutta käytännössä kyllä turhake jos vaan uskallat sen tunnustaa.
Tekniset murheet kanssa aikahölmöjä , kun kerran "laatuautosta" puhutaan - eli cdi koneen suutinvuodot ohkasien kiinnityspulttien osasyynä , imusarjantukkeutuminen , suhteellisen moni auto puoltaa johonkinsuuntaan ja on uaherkkä jne.
Eli jonkinasteista pettymystä aiheuttaa kyllä. Itsellä kokemusta uutenaostetusta että käytettynä ostetuista , ja molemmissa näitä yhtäläisyyksiä on .
Viimeksi muokannut kossu, Ti 07.11.2006 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Liukkaalla kelillä ajettaeassa vakionopeuden säätimellä. Kiihdytys heittää auton linkkuun. Olkaa siis varovaisia älkääkä käyttäkö vakionopeuden säädintä pääkallokelillä.

Itäväylällä auto nelipyöräluisussa ei onneksi ollu liikennettä/osunut mihinkään.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:
Mariini kirjoitti:Sais olla lämmityspiuhat siellä pyyhinten lepopaikassa lasin alareunassa.
Pitää hankkia W126, jos tuollaista kaipaat! :wink: Vakiona kuumavesipussi pyyhkijöiden alla, jos en väärin muista.
Vaan eikö tuo sulana pito 126:ssa ole kuitenkin hoidettu ihan kuuman ilman kanssa, kertoo muistini. (Joka on pettänyt minut niin harvoin etten edes muista kuinka harvoin... :shock: )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aku P kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Mariini kirjoitti:Sais olla lämmityspiuhat siellä pyyhinten lepopaikassa lasin alareunassa.
Pitää hankkia W126, jos tuollaista kaipaat! :wink: Vakiona kuumavesipussi pyyhkijöiden alla, jos en väärin muista.
Vaan eikö tuo sulana pito 126:ssa ole kuitenkin hoidettu ihan kuuman ilman kanssa, kertoo muistini. (Joka on pettänyt minut niin harvoin etten edes muista kuinka harvoin... :shock: )
Tuulilasin alareunassa lasian alla kiertää jäähdytysneste. :D Joka on vielä mekaanisella termostaatilla ohjattu. :D
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

Gate kirjoitti:Liukkaalla kelillä ajettaeassa vakionopeuden säätimellä. Kiihdytys heittää auton linkkuun. Olkaa siis varovaisia älkääkä käyttäkö vakionopeuden säädintä pääkallokelillä.
Eikös ASR, luistonesto, heitä kaasun välittömästi pois päältä tasanopeussäätimestä huolimatta - mielestäni itselläni on kerran käynyt niin.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mittari kirjoitti:
Gate kirjoitti:Liukkaalla kelillä ajettaeassa vakionopeuden säätimellä. Kiihdytys heittää auton linkkuun. Olkaa siis varovaisia älkääkä käyttäkö vakionopeuden säädintä pääkallokelillä.
Eikös ASR, luistonesto, heitä kaasun välittömästi pois päältä tasanopeussäätimestä huolimatta - mielestäni itselläni on kerran käynyt niin.
No sehän taas riippuu ihan autosta. Kuitenkaan suurimmasta osata autoja tuota luistonestoa ei löydy.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hölmöin ominaisuus on se että vanha manuaalimersu loikkii kuin kenguru vaikka kemijärveltä siperiaan ellei sillä ole "tottunut" ajamaan, tämähän ei kuulemma ole ollenkaan vika vaan "ominaisuus" :roll:

Nyt minulle tuli seitsemäs manuaali mersu (W124 200B -86) ja se ei suureksi ihmetykseskseni loiki ollenkaan vaikka miten ajais... Onkohan siinä sitten se "vika" :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Gate kirjoitti:Liukkaalla kelillä ajettaeassa vakionopeuden säätimellä. Kiihdytys heittää auton linkkuun. Olkaa siis varovaisia älkääkä käyttäkö vakionopeuden säädintä pääkallokelillä.
Tietysti tämmöistä ei saisi sanoa, mutta jos autossa on ajoa mukauttavia lisävarusteita, pitää silti käyttää omaa järkeä niiden käytössä. Jos on pääkallokeli, ei missään nimessä käytetä vakkaria, tuossa vaiheessa jos käy ongelmia, pitää mennä vain peilin eteen katsomaan missä se syy on.

Toisaalta tuossa vakkarissakin on sellainen turvatoimi, että vaikka autossa ei olisi mitään luistonestoja, niin jos kierrosluku nousee liian nopeasti (juurikin sutimisesta johtuen), kytkeytyy se automaattisesti pois.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Ei ikinä vakkaria liukkaalla vaikka ESP onkin,ehtii pyöräyttää vetävää rengasta sen verran että hätäinen kuski tekee paniikkiliikkeitä. Sama koskee muutenkin luistonestoon sokeasti luottavaa,liukkaalla mukava mutta petollinen varuste.

Jos tuntuu liukkaalla että sama ajaako vakkarilla vai annosteleeko vauhtia itse,parempi pysyä kotona. Sillä silloin ratin ja penkin välissä matkustaja eikä kuski :roll:

Muistan kun eka kerran koeajoin facelift väyrystä,paha pöpperö keli ja auto meni kuin juna liian kovassa vauhdissa ja kääntyikin minne halusi. Ei ihme että rytisee näillä uudemmilla,silloin vanhaan 124 mersuun istahtaminen tuntui tutulta ja turvalliselta,lipsui ja suttas eikä tehnyt mieli ajaa yhtään kovempaa kuin muut :)
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jube kirjoitti:Hölmöin ominaisuus on se että vanha manuaalimersu loikkii kuin kenguru vaikka kemijärveltä siperiaan ellei sillä ole "tottunut" ajamaan, tämähän ei kuulemma ole ollenkaan vika vaan "ominaisuus" :roll:

Nyt minulle tuli seitsemäs manuaali mersu (W124 200B -86) ja se ei suureksi ihmetykseskseni loiki ollenkaan vaikka miten ajais... Onkohan siinä sitten se "vika" :?
Näin. Onko kyllä niin saakelin ärsyttävä ominaisuus :x
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Antti V kirjoitti:
Gate kirjoitti:Liukkaalla kelillä ajettaeassa vakionopeuden säätimellä. Kiihdytys heittää auton linkkuun. Olkaa siis varovaisia älkääkä käyttäkö vakionopeuden säädintä pääkallokelillä.
Tietysti tämmöistä ei saisi sanoa, mutta jos autossa on ajoa mukauttavia lisävarusteita, pitää silti käyttää omaa järkeä niiden käytössä. Jos on pääkallokeli, ei missään nimessä käytetä vakkaria, tuossa vaiheessa jos käy ongelmia, pitää mennä vain peilin eteen katsomaan missä se syy on.

Toisaalta tuossa vakkarissakin on sellainen turvatoimi, että vaikka autossa ei olisi mitään luistonestoja, niin jos kierrosluku nousee liian nopeasti (juurikin sutimisesta johtuen), kytkeytyy se automaattisesti pois.
Tarkoitus oli laitaa tämä vain varottavaksi esimerkiksi, kun en sitä tuolta listalta löytänyt. :shock:

Autossa on ASR, mutta keli oli vaan niin paha että se puolen renkaan pyörähdys riitti.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jube kirjoitti:Hölmöin ominaisuus on se että vanha manuaalimersu loikkii kuin kenguru vaikka kemijärveltä siperiaan ellei sillä ole "tottunut" ajamaan, tämähän ei kuulemma ole ollenkaan vika vaan "ominaisuus" :roll:

Nyt minulle tuli seitsemäs manuaali mersu (W124 200B -86) ja se ei suureksi ihmetykseskseni loiki ollenkaan vaikka miten ajais... Onkohan siinä sitten se "vika" :?
Mitä tällä loikkimisella tarkoitetaan? Kokemusta on kolmesta manualista (250 D -85, 280 CE "-77", 280 S -77), enkä havainnut mitään epänormaalia etenemisessä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Timo L. kirjoitti:Mitä tällä loikkimisella tarkoitetaan? Kokemusta on kolmesta manualista (250 D -85, 280 CE "-77", 280 S -77), enkä havainnut mitään epänormaalia etenemisessä?
En tiedä onko erilaisesta loikkimisesta kyse mutta ainakin oma joskus rupeaa rytkymään, jos ykkösellä polkaisee varomattomasti kaasua. Eli ensin pitää ottaa kuminivelistä "löysät pois" ja sitten vasta tarjota isommin kaasua – muuten loikkiminen laantuu vasta kaasun kokonaan löysäämällä tai kytkimellä. En tosin ole kokeillut, rytkyykö vielä, kun alustaan on vaihdettu parin sylyksellisen verran osia.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmm, kyllä joka vehje liikahti niin kuin piti vaikka ykkösellä painoi kaasun kerralla pohjaan, jopa W124, jossa jousia ja vaimentimia lukuunottamatta koskematon (ja sitä myöten ajossa sietämätön) alusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.T kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Mariini kirjoitti:Sais olla lämmityspiuhat siellä pyyhinten lepopaikassa lasin alareunassa.
Pitää hankkia W126, jos tuollaista kaipaat! :wink: Vakiona kuumavesipussi pyyhkijöiden alla, jos en väärin muista.
Vaan eikö tuo sulana pito 126:ssa ole kuitenkin hoidettu ihan kuuman ilman kanssa, kertoo muistini. (Joka on pettänyt minut niin harvoin etten edes muista kuinka harvoin... :shock: )
Tuulilasin alareunassa lasian alla kiertää jäähdytysneste. :D Joka on vielä mekaanisella termostaatilla ohjattu. :D
No niinpä se olikin. :oops: :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Etupenkkien hieronta

Mielestäni ylivoimaisesti "lävein" ja samalla aikas hyödytön tai voihan se olla hyödyllinenkin, tyyliin otan aina aamuruuhkassa hieronnassa 8) siksi olen näin notkea :D
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

RENGASMELU on W211 aivan liian kova varsinkin nastarenkailla.
Tässä kohtaa ominaisuudet ovat heikentyneet roimasti edellisestä mallista!
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

W124:n huonoimpia ominaisuuksia on kyllä ehdottomasti manuaalivaihteisissa tuo Bonanza-ilmiö, mutta sen lisäks:

- liian lyhyet turvavyöt (ainakin vanhemmissa sedaneissa), ei saa vauvan turvakaukaloa kuin etupenkille ja sittenkin vain taaimmassa asennossa -> takana istuvalla polvet suussa
- sedanissa liian matala tavaratila, joutuu irrottamaan lastenvaunuista pyörät tai kopan (tai ehkä ostamaan erimerkkiset vaunut)
- sedanissa ei mahdollisuutta kuljettaa mitään pidempää tavaraa, ei suksiluukkua tai käännettäviä selkänojia takapenkissä

Näiden ominaisuuksien takia on vakavasti alettu harkita jopa merkin vaihtoa tai ainakin farmaria automaatilla.

Pienempi häiriö on sitten se, kun vaihtoi polttimot kojelaudassa oleviin lämmityssuuttimien säätimiin, niin nepä heijastelivat ikävästi tuulilasiin pimeällä. Ainakin itseäni häiritsi suunnattomasti valkonen täppä tuulilasissa just silmän korkeudella. Ei oo kyllä ihan viimiseen asti mietitty ratkaisu. Voihan niitä säätää himmeämmäksi, mutta sitte ei nää myöskään mittareista mitään. Nekin valot on ihan tarpeeks himmeät jo valmiiksi. Tai sit jos vaihtaa kirkkaammat polttimot, sulaa koko mittariston kuori... Samaan kategoriaan menee sitte ne lämmityslaitteen säätönupikat (puhalluksen voimakkuus ja suunta), joiden keskellä olevat polttimot luovuttaa niin paljon lämpöä, että sormia polttelee.

Noo, kaikkeen tottuu ja näitä viimeksi mainittuja ei enää paljon edes ajattele. Sinänsä pieniä vikoja.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko Samih varmasti laitellut oikeita polttimoita kojetauluun?Ettei ole normaaleja kirkkaita?Mersuunhan kuuluu ne sellaiset "maito"lasiset,Wattimääriä en muista :roll:
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

KL:lta saa ainakin oikeankokoisia polttimoita, olikohan ne 0,4 W:sia. Tästä aihessta löytää haulla varmasti juttua. Itse vaihdoin oikeankokoisiin noi lämmpärin numiskojen lamput ja eipä kuumene enää. (tosin W123:ssa)

Wade


AM kirjoitti:Onko Samih varmasti laitellut oikeita polttimoita kojetauluun?Ettei ole normaaleja kirkkaita?Mersuunhan kuuluu ne sellaiset "maito"lasiset,Wattimääriä en muista :roll:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Joo en. Niitä RobinHood kirkkaita sinne vaihtelin onks ne nyt 0,5 W polttimoita. Omaa hölmöyttä sitte, mutta palakoon (pottimot ja sormet) ja vaihdetaan sitte tulevaisuudessa niitä oikeanlaisia (jos muistetaan ostaa enää sillon).

Pyyhkikäämme tuon huonon ominaisuuden pois listalta. Itse aiheutettua näemmä. :oops:
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noita maitolasipolttimoita mulla on kourallinen ja ne o 0,2W. Onko ne niitä oikeita? Eniveis sellasilla minä toteutin polttimonvaihdot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Minusta 124 mesen turhin hilpetööri on keinukatkaisin keskikonsolissa, joka vapauttaa takapenkin niskatuet. Ne retkahtavat taakse ja lyövät kajareihin jotka on kyllä laitettu jälkeenpäin huonolle kohtaa.
Mutta mitä hyötyä on jos saa takapenkin niskatuet kääntymään taakse etupenkiltä käsin? Siis muuta kuin että saa herätettyä takapenkkiläiset jotka nukkuvat pää niskatuessa...
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

jaska-r kirjoitti:Mutta mitä hyötyä on jos saa takapenkin niskatuet kääntymään taakse etupenkiltä käsin? Siis muuta kuin että saa herätettyä takapenkkiläiset jotka nukkuvat pää niskatuessa...
Näkee paremmin peruutettaessa...
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Sami H. kirjoitti: - liian lyhyet turvavyöt (ainakin vanhemmissa sedaneissa), ei saa vauvan turvakaukaloa kuin etupenkille ja sittenkin vain taaimmassa asennossa -> takana istuvalla polvet suussa
Itsellä auttoi asiaan kun pujotteli turvavyön ensin kaukalon korvakkeista ja laittoi sitten vasta vyön lukkoonsa. Ainakin noissa allekirjoituksen kakspuolikkaissa takapenkillä, edessä en ole edes kuskannut.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

pitää paikkansa

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Tapio_Tre kirjoitti:RENGASMELU on W211 aivan liian kova varsinkin nastarenkailla.
Tässä kohtaa ominaisuudet ovat heikentyneet roimasti edellisestä mallista!
Kyllähän sitä rengasmelua riittää, mutta en minä silti kitkarenkaisiin siirry.

Tosin, satunnainen kyydissä olija ei tuota rengasääntä kovin pahana pidä, kun useampikin asiakas on kysellyt, että "oko tässä kitkat alla?"

Missäköhän autossa on kuulo mennyt noin huonoksi? :D
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Vastaa Viestiin