Pyyhkijän sulat - mikä on se oikea merkki vai onko sitä ?
Bosch on hyvä vaihdoin joulukuussa ajettu noin 10000km ja toimii kuin uusi maksoi 14euroa pari 115 koriseen mersuun.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Ainakin Vehosta muuten saa useimpiin malleihin pelkkää alkuperäistä irtokumia. Varteenotettava vaihtoehto noissa arvokkaammissa peleissä, mutta miksei myös esim. 124.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Ostin testimielessä Unipoint-sulat 2klp 14€ ala Motonet.
Aikas hyvin pyyhkii, kunhan hieman muotoili tuota sulan yläpäätä lasinkaarevuuden vuoksi. Kiinnitysmekanismi on lapsellinen verrattuna Boschin sulkiin.
Kattellaan kuinka pitkälle näillä sulilla päästään.
Hyllyssä olis ollut irtosulkia Boschiin 6,5€ kpl
Aikas hyvin pyyhkii, kunhan hieman muotoili tuota sulan yläpäätä lasinkaarevuuden vuoksi. Kiinnitysmekanismi on lapsellinen verrattuna Boschin sulkiin.
Kattellaan kuinka pitkälle näillä sulilla päästään.
Hyllyssä olis ollut irtosulkia Boschiin 6,5€ kpl
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
WURTH-merkkinen paikallisesta öljynvaihto-lafkasta ja hyvin on pyyhkinyt.Bosch oli edellinen ja toimi ihan hyvin.Turva-ura on ja mielestäni se lisää sulan käyttöikää? Tosin sulan ja tuulilasin kohdalla enemmän ajavan on turha säästää;uusi lasi lisää taatusti turvallisuutta.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Ostin tänään SWF:n sulan. Kiinni laittaessa huomasin, että kumissa lukee Valeo..Olli Lajunen kirjoitti:SWF kuuluu Valeo -konserniin. Ainakin tämän mukaan. Ei tietysti tarkoita sitä että molempien tuotteet olisivat samoja. Em. mainospuheenkin mukaan etenkin saksalaismerkit käyttävät SWFää ensiasennuksiin.
Itsellä on boschit tällä hetkellä. Alussa toimivat kohtalaisesti, mutta nyt alkaa raitoja jäädä paluujälkeen, vaikkeivat sulat ole kuin talven olleet tositoimissa. Taidampa kokeilla noita SWFiä seuraavaksi.
Paremmuudesta Boschiin verrattuna vaikea sanoa, aika näyttää..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Heeh, kävi viikko sitten köpelösti tuon pahimman myräkän aikaan, notta kuskin puolen sulka jäätyi koppuraksi ja helläkätisenä sain sen tietenkin solmuun "puhdistusta" tehdessäni eli varteen tuleva kiinnike murtui.
Lähin apu löytyi Löytöteksistä
, jossa tuuman verran alamittaiset (21 vs. 22") sulat, merkki jokin Wipex tai Wipemax, maksoivat 2,50€ pari
Laiton parkkipaikalla tämän 1,25 euron sulan kiinni ja ällistys - vekotin pyyhkii täysin raidattoman jälken ja tosi tiukasti, pesunestettä kun lurauttaa niin kolme kertaahan vinkkarit vispaavat ja viimeisellä varvissa lasi on jo niin kuiva, että sulka narajaa kuin henkihieverissä.
Viikon käytön jälkeen sulka tekee edelleen priimajälkeä. Ainoa moite on tuo hirmuinen rutina kuivalla lasilla. Siitäkin pääsee eroon. Jos tämä keksintö kestää kuukaudenkin päivät, niin saavat 85€ / pari Boschit jäädä hyllyyn. Nekin nimittäin ovat entiset, jos epähuomiossa tempaa ne pystyyn jäiseltä lasilta.
Mieluummin sitten pilaa tyhmyyttään Wipexit
Lähin apu löytyi Löytöteksistä


Laiton parkkipaikalla tämän 1,25 euron sulan kiinni ja ällistys - vekotin pyyhkii täysin raidattoman jälken ja tosi tiukasti, pesunestettä kun lurauttaa niin kolme kertaahan vinkkarit vispaavat ja viimeisellä varvissa lasi on jo niin kuiva, että sulka narajaa kuin henkihieverissä.
Viikon käytön jälkeen sulka tekee edelleen priimajälkeä. Ainoa moite on tuo hirmuinen rutina kuivalla lasilla. Siitäkin pääsee eroon. Jos tämä keksintö kestää kuukaudenkin päivät, niin saavat 85€ / pari Boschit jäädä hyllyyn. Nekin nimittäin ovat entiset, jos epähuomiossa tempaa ne pystyyn jäiseltä lasilta.
Mieluummin sitten pilaa tyhmyyttään Wipexit

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Näin kehuvat.Valeo X-TRM pyyhkijänsulka
Uusi huippusulka vaativaan käyttöön. Runko koostuu yhdestä osasta ja painautuu näin paremmin ja tasaisemmin tuulilasiin kuin perinteinen sulka.
Eipä toiminut MB:ssä. Spoileri ei sovi yksisulka järjestelmään.

Vaihdoinpa 500 km ajon jälkeen perinteiseen Valeoon

autodidakti
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Onkohan tuo sama härpäke minkä ostin tarjoustalosta. Taisi olla valeon valmistetta. Sellanen missä ei ole sitä metallirunkoa ollenkaan? Mulla ainakin toiminut moitteetta nyt n. 8kk. Ei pahaa sanottavaa. Kuulin moisista sulista sellaisen tarinan että sitä ei saa missään tapauksessa nostaa ylös lasista pakkasyöksi. Se kun on jotenkin esijännitetty aika tiukalle kaarelle ja tahtoopi sitten jäätyä mutkalle. Eli kun sen laskee takas lasille niin ei pyyhi kun kärjistään kunnes sulaa. Mutta tää nyt on näitä Esson baari juttuja, ei omakohtaisia kokemuksia.epk kirjoitti:onkos joku kokeillut motonetin uutta "taipuisaa" silikoni sulkaa vai mikä lie olikaan, 124:seen vähän alle 30 egee.. ?
Noista urista sen verran että kyllä ne sulan elinkaarta jatkaa, ne kun paitsi pitää sen puhtaana, myös terottavat lasia pyyhkivän reunan. Ovat mielästäni ehdottomat ajettaessa siinä

Tuli itsekin ostettua W202 kinneriin hetken mielijohteesta sellainen kokokuminen rungoton sulka, merkkiä en yhtäkkiä muista, aika kaareva oli paketissaan. Ja olipas aika yllätys, pyyhkii upeasti, ei raitoja, ei narinaa ja pyyhkii koko alalta.
Aattelin että pakkasella varmana ei toimi, mutta nuo 10 asteen pakkaset ei ainakaan suorituskykyä heikentäneet.
Ja hintaa mokomalla oli ~15€
Aattelin että pakkasella varmana ei toimi, mutta nuo 10 asteen pakkaset ei ainakaan suorituskykyä heikentäneet.
Ja hintaa mokomalla oli ~15€

En ole ostanut halppiksia enää muutamaan vuoteen, kun niiden rungot ei kestä. Ja runkojen löystyminen alkaa jättää jälkeä pyyhkimistulokseen. Bosch kestää kyllä rungoltaan loistavasti, jopa niin, että siihen voi kerran vaihtaa pelkän kumin , mutta ajattelin kyllä koittaa itsekin SWF/Valeota seuravaksi.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Tossa on nyt Lidl:n sellaiset Hopeiset spoileri sulat pyyhkiny jonkin aikaa, alkaa vaan perhana olee niin pirun jäässä noi aina ettei pyyhi
Pitäis ostaa sellaset silikonisulat, tai mitkä onkaan, "kokokumiset"... Ettei oo niitä rautaosia ollenkaan... taitaa vaan mokomat olla hyvän hintaset, ja ei oikein ole missää näkynykkään niitä... Kaikkialla myydään vaan Perus Boscheja täälläpäin, ja sitte robbari myy jotain roadstaria ja wiperiä... swf tai champion ois mun mielestä vaihtoehto kokeilla, mutta ku ei löydy mistään!

Pitäis ostaa sellaset silikonisulat, tai mitkä onkaan, "kokokumiset"... Ettei oo niitä rautaosia ollenkaan... taitaa vaan mokomat olla hyvän hintaset, ja ei oikein ole missää näkynykkään niitä... Kaikkialla myydään vaan Perus Boscheja täälläpäin, ja sitte robbari myy jotain roadstaria ja wiperiä... swf tai champion ois mun mielestä vaihtoehto kokeilla, mutta ku ei löydy mistään!

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Pyyhkijän sulat
Olen käyttänyt Bosch:n ja SWF:n sulkia. Molemmissa näyttää olevan yksilöitä, eikä puhdistuskaan aina auta. Vaihdan uudet sulat joka kevät ja syksy vaikka maksaakin maltaita. Priimakunnossa sulka ei näytä pysyvän tuota pidempään.
Niitä kokokumisia olen kysellyt useammasta paikasta, mutta 124:n ei ole löytynyt, eikä Bosch:n luettelokaan niitä tuntenut. Onko jotain muuta merkkiä saatavana 124:n ja mistä?
Niitä kokokumisia olen kysellyt useammasta paikasta, mutta 124:n ei ole löytynyt, eikä Bosch:n luettelokaan niitä tuntenut. Onko jotain muuta merkkiä saatavana 124:n ja mistä?
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
Daimler kirjoitti:WURTH-merkkinen paikallisesta öljynvaihto-lafkasta ja hyvin on pyyhkinyt.Bosch oli edellinen ja toimi ihan hyvin.Turva-ura on ja mielestäni se lisää sulan käyttöikää? Tosin sulan ja tuulilasin kohdalla enemmän ajavan on turha säästää;uusi lasi lisää taatusti turvallisuutta.
Noista turva-urista olen samaa mieltä siinä että pyyhkii huomattavasta paremmin kuin ilman uraa mutta mutta



W124 300D aut -89
Re: Pyyhkijän sulat
Valeo X-TRM (UM700), myy esim. MotonetEskill kirjoitti:Niitä kokokumisia olen kysellyt useammasta paikasta, mutta 124:n ei ole löytynyt, eikä Bosch:n luettelokaan niitä tuntenut. Onko jotain muuta merkkiä saatavana 124:n ja mistä?
Kts. ylempänä mielipide asiasta.
Spoileri sulassa on vain yhteen suuntaan. W124 on yksipyyhin sulka, ei spoileri toimi toivotulla tavalla, pikemminkin tuntuu irtoavan lasista moottoritienopeuksissa.
Omakohtaisen kokemukseni myötä, en näe mitään lisähyötyä perinteiseen sulkaan nähtynä. Turha lisäsijoitus. Valeo VM17 sulka on rumempi, eikä edes muodikas mutta parempi

Mutta kuka mistäkin tykkää...
autodidakti
sulka
Kyllä Boschilainen on ajanut asiansa ihan täysin minulla ainakin.
Ja Autoverin tuulilasinpinnoitekäsittely (vrt 5sateesta) toimii, suosittelen!
Jyväskylässä ainakin tuota tehdään eräässä merkkiliikkeessä
ja hintaa oli muistaakseni 50€.
Ja Autoverin tuulilasinpinnoitekäsittely (vrt 5sateesta) toimii, suosittelen!
Jyväskylässä ainakin tuota tehdään eräässä merkkiliikkeessä
ja hintaa oli muistaakseni 50€.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Felmit puhuu asiaa - taas kerran - samoilla linjoilla ollaan
Myös antaisin pisteet Valeolle (runkomalli) huomattavasti parempi kuin Bosch!
Myös antaisin pisteet Valeolle (runkomalli) huomattavasti parempi kuin Bosch!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
yttewi kirjoitti:No näin on ainakin 5sateesta käsittelyn jälkeen on aika turha yrittää paikkausta.felmit kirjoitti:ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee
Miten tollanen käsittely vaikuttaa lasinkorjaukseen? Eikö toi 5sateesta ole jonkinlainen tuulilasivaha joka vedetään siihen pintaan. Vaikuttaako se jotenkin vaurion havaittavuuteen vai mikä siinä mättää?
En nyt oikeen hahmota mistä tässä on kysymys vaikka laseja korjailenkin.
Neuvokaa ny tyhmää...
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
No aika montaa tommosta olen koittanut paikata ja se vaan ei onnistuJuriPotkuri kirjoitti:yttewi kirjoitti:No näin on ainakin 5sateesta käsittelyn jälkeen on aika turha yrittää paikkausta.felmit kirjoitti:ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee
Miten tollanen käsittely vaikuttaa lasinkorjaukseen? Eikö toi 5sateesta ole jonkinlainen tuulilasivaha joka vedetään siihen pintaan. Vaikuttaako se jotenkin vaurion havaittavuuteen vai mikä siinä mättää?
En nyt oikeen hahmota mistä tässä on kysymys vaikka laseja korjailenkin.
Neuvokaa ny tyhmää...


W124 300D aut -89
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Ahaa, joo siis tilanne on sellainen että vaha on vedetty ventin päälle vaurion
jälkeen. Näin siis nyt ainakin ymmärsin. Kuullostaa ihan loogiselta. Vai meinaatko että se voisi myös
jotenkin "valua" halkeamaan esim. pyyhkijöiden avituksella? Siis joku ennen venttiä tehty käsittelykin.
Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.
Terv. "Juri"
jälkeen. Näin siis nyt ainakin ymmärsin. Kuullostaa ihan loogiselta. Vai meinaatko että se voisi myös
jotenkin "valua" halkeamaan esim. pyyhkijöiden avituksella? Siis joku ennen venttiä tehty käsittelykin.
Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.
Terv. "Juri"
http://www.easynetti.com/company_3.jsp?id=222
Nämä kaverit opastivat asiassa.
Kertauksena oppimäärästä:
Jos lasiin tulee vaurio, laita heti vaurion päälle teippi. Kosteus on myrkkyä.
Tarkoitukseen hyviä teipin palasia saa lasiliikkeistä.
Yritä päästä mahdollisimman pian korjaukseen. Onnistumismahdollisuudet paranee. Hyvää korjausta tuskin havaitset jälkeenpäin.
Jos lasia on käsitelty aikaisemmin mainituilla aineilla, ei kannata korjausta yritää. Eivät perusteleet miksi?
Tai jos tulee yli 20 cm pituinen halkeama...
Reikiä ei porata nykyään, vaan lämmöllä yritetään halkeama ohjata halutumpaan suuntaa ennakoidusti.
Nämä kaverit opastivat asiassa.
Kertauksena oppimäärästä:
Jos lasiin tulee vaurio, laita heti vaurion päälle teippi. Kosteus on myrkkyä.
Tarkoitukseen hyviä teipin palasia saa lasiliikkeistä.
Yritä päästä mahdollisimman pian korjaukseen. Onnistumismahdollisuudet paranee. Hyvää korjausta tuskin havaitset jälkeenpäin.
Jos lasia on käsitelty aikaisemmin mainituilla aineilla, ei kannata korjausta yritää. Eivät perusteleet miksi?
Tai jos tulee yli 20 cm pituinen halkeama...
Reikiä ei porata nykyään, vaan lämmöllä yritetään halkeama ohjata halutumpaan suuntaa ennakoidusti.
autodidakti
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Osuit taas felmit naulan kantaan. Lisätään vielä tuohon kertaukseen että kuuman ilman puhaltamista lasille on vältettävä ennen kuin pääsee korjattavaksi. Ei siellä autossa palella tarvitse, mutta suuntaa lämpimän ilman tulon jonnekkin muualle kun tuulilasille. Pakkohan sitä on vähän sinne ohjata ettei mene huuruun, mutta yritettävä välttää lasin nopeita lämmönvaihteluta.
Sääli kun eivät perustelleet tuota miksei korjausta kannata yrittää, se olisi juuri kiinnostanut. Kyllä itse ainakin yrittäisin, varsinkin jos kyseessä on vasta iskemä joka ei VIELÄ ole kerinnyt muuttua halkeamaksi. Halkeamathan on sitten jo ihan toinen juttu korjata muutenkin. Se että porataanko ja tehdään ns. halkeamapäätös, vai yritetäänkö johtaa halkeama johonkin lasin reunaan täytyy katsoa aina tapauskohtaisesti. Tarkoitan tällä tapausta jos esim. A-pilarin keskivaiheilta lähtee halkeama vaakatasossa kohti lasin keskustaa, niin eipä tuolle poraukselle juuri jää vaihtoehtoja. Sinällään tuo mainitsemasi mitta 20cm on kyllä aika lähellä totuutta. Olen kyllä korjannut pidempiäkin, mutta silloin täytyy jo asiakasta informoida homman riskeistä, eli lopputuloksen kestävyydestä suhteessa korjauksen hintaan.
Ps. Perhana, taidettiin livetä vähän tuosta alkuperäisestä pyyhkijänsulka-aiheesta
Sääli kun eivät perustelleet tuota miksei korjausta kannata yrittää, se olisi juuri kiinnostanut. Kyllä itse ainakin yrittäisin, varsinkin jos kyseessä on vasta iskemä joka ei VIELÄ ole kerinnyt muuttua halkeamaksi. Halkeamathan on sitten jo ihan toinen juttu korjata muutenkin. Se että porataanko ja tehdään ns. halkeamapäätös, vai yritetäänkö johtaa halkeama johonkin lasin reunaan täytyy katsoa aina tapauskohtaisesti. Tarkoitan tällä tapausta jos esim. A-pilarin keskivaiheilta lähtee halkeama vaakatasossa kohti lasin keskustaa, niin eipä tuolle poraukselle juuri jää vaihtoehtoja. Sinällään tuo mainitsemasi mitta 20cm on kyllä aika lähellä totuutta. Olen kyllä korjannut pidempiäkin, mutta silloin täytyy jo asiakasta informoida homman riskeistä, eli lopputuloksen kestävyydestä suhteessa korjauksen hintaan.
Ps. Perhana, taidettiin livetä vähän tuosta alkuperäisestä pyyhkijänsulka-aiheesta

Muutaman "varman"tapauksen tiedän jossa vaha on vedetty ennen kiveniskemää,yhteistä näille oli että vahaus oli tehty suht vähän aiemmin kuin iskemä. Näpituntuma olis että eihän lasilla ainakaan pyyhkijän alueella mikään vaha kovin pitkään pysy eli jos vahauksesta on pidemmän aikaa kannattaa yrittääJuriPotkuri kirjoitti:Ahaa, joo siis tilanne on sellainen että vaha on vedetty ventin päälle vaurion
jälkeen. Näin siis nyt ainakin ymmärsin. Kuullostaa ihan loogiselta. Vai meinaatko että se voisi myös
jotenkin "valua" halkeamaan esim. pyyhkijöiden avituksella? Siis joku ennen venttiä tehty käsittelykin.
Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.
Terv. "Juri"


W124 300D aut -89
On muuten Roadstar halppis sulka vieläkin paikallaan,ei mitään vikaa.Ei jätä raitoja,ei vingu tai tee muutakaan epämukavaa.Ollut nyt siis puolitoista vuotta eli kauemmin/enemmän kilometrejä kuin pari edellistä boschia.Ja noitahan siis saa noin 10 kpl boschin hinnalla...AM kirjoitti:Champion oli kohtalainen, mutta sen jälkeen laitoin paikalleen boshin...Ei kauaa kestänyt ja nyt lasia pyyhkii muutaman euron hintainen RoadstarJa hyvin pyyhkii,ei mitään valittamista.Tosin ollut vasta noin 2kk /10tkm paikallaan.Toiseen mersuun laitoin Würthin sulan,sekin on ollut ihan hyvä.
Toinen auto vaihtui ja "uudessa" on sitten taas boshin sulka paikallaan kun ei muutakaan siihen hätään löytynyt.Tositaiseksi toiminut,noin vuoden ja 25tkm.Luultavasti ei enää pitkä ikäinen
