Pyyhkijän sulat - mikä on se oikea merkki vai onko sitä ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

Bosch on hyvä vaihdoin joulukuussa ajettu noin 10000km ja toimii kuin uusi maksoi 14euroa pari 115 koriseen mersuun.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Ainakin Vehosta muuten saa useimpiin malleihin pelkkää alkuperäistä irtokumia. Varteenotettava vaihtoehto noissa arvokkaammissa peleissä, mutta miksei myös esim. 124.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Original sulka on ja en muita ostele. :wink:
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

SWF:ää käyttänyt jo pidempään...
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mites se jääkaappi mainos menikään,,,,,hyvin tehty se on Bosch :lol:
Sama pätee myös tähän.
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Ostin testimielessä Unipoint-sulat 2klp 14€ ala Motonet.

Aikas hyvin pyyhkii, kunhan hieman muotoili tuota sulan yläpäätä lasinkaarevuuden vuoksi. Kiinnitysmekanismi on lapsellinen verrattuna Boschin sulkiin.

Kattellaan kuinka pitkälle näillä sulilla päästään.

Hyllyssä olis ollut irtosulkia Boschiin 6,5€ kpl
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

WURTH-merkkinen paikallisesta öljynvaihto-lafkasta ja hyvin on pyyhkinyt.Bosch oli edellinen ja toimi ihan hyvin.Turva-ura on ja mielestäni se lisää sulan käyttöikää? Tosin sulan ja tuulilasin kohdalla enemmän ajavan on turha säästää;uusi lasi lisää taatusti turvallisuutta.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Olli Lajunen kirjoitti:SWF kuuluu Valeo -konserniin. Ainakin tämän mukaan. Ei tietysti tarkoita sitä että molempien tuotteet olisivat samoja. Em. mainospuheenkin mukaan etenkin saksalaismerkit käyttävät SWFää ensiasennuksiin.

Itsellä on boschit tällä hetkellä. Alussa toimivat kohtalaisesti, mutta nyt alkaa raitoja jäädä paluujälkeen, vaikkeivat sulat ole kuin talven olleet tositoimissa. Taidampa kokeilla noita SWFiä seuraavaksi.
Ostin tänään SWF:n sulan. Kiinni laittaessa huomasin, että kumissa lukee Valeo..
Paremmuudesta Boschiin verrattuna vaikea sanoa, aika näyttää..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Heeh, kävi viikko sitten köpelösti tuon pahimman myräkän aikaan, notta kuskin puolen sulka jäätyi koppuraksi ja helläkätisenä sain sen tietenkin solmuun "puhdistusta" tehdessäni eli varteen tuleva kiinnike murtui.

Lähin apu löytyi Löytöteksistä :lol: , jossa tuuman verran alamittaiset (21 vs. 22") sulat, merkki jokin Wipex tai Wipemax, maksoivat 2,50€ pari :shock:

Laiton parkkipaikalla tämän 1,25 euron sulan kiinni ja ällistys - vekotin pyyhkii täysin raidattoman jälken ja tosi tiukasti, pesunestettä kun lurauttaa niin kolme kertaahan vinkkarit vispaavat ja viimeisellä varvissa lasi on jo niin kuiva, että sulka narajaa kuin henkihieverissä.

Viikon käytön jälkeen sulka tekee edelleen priimajälkeä. Ainoa moite on tuo hirmuinen rutina kuivalla lasilla. Siitäkin pääsee eroon. Jos tämä keksintö kestää kuukaudenkin päivät, niin saavat 85€ / pari Boschit jäädä hyllyyn. Nekin nimittäin ovat entiset, jos epähuomiossa tempaa ne pystyyn jäiseltä lasilta.
Mieluummin sitten pilaa tyhmyyttään Wipexit :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Valeo X-TRM pyyhkijänsulka
Uusi huippusulka vaativaan käyttöön. Runko koostuu yhdestä osasta ja painautuu näin paremmin ja tasaisemmin tuulilasiin kuin perinteinen sulka.
Näin kehuvat.
Eipä toiminut MB:ssä. Spoileri ei sovi yksisulka järjestelmään. :?
Vaihdoinpa 500 km ajon jälkeen perinteiseen Valeoon :D
autodidakti
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

epk kirjoitti:onkos joku kokeillut motonetin uutta "taipuisaa" silikoni sulkaa vai mikä lie olikaan, 124:seen vähän alle 30 egee.. ?
Onkohan tuo sama härpäke minkä ostin tarjoustalosta. Taisi olla valeon valmistetta. Sellanen missä ei ole sitä metallirunkoa ollenkaan? Mulla ainakin toiminut moitteetta nyt n. 8kk. Ei pahaa sanottavaa. Kuulin moisista sulista sellaisen tarinan että sitä ei saa missään tapauksessa nostaa ylös lasista pakkasyöksi. Se kun on jotenkin esijännitetty aika tiukalle kaarelle ja tahtoopi sitten jäätyä mutkalle. Eli kun sen laskee takas lasille niin ei pyyhi kun kärjistään kunnes sulaa. Mutta tää nyt on näitä Esson baari juttuja, ei omakohtaisia kokemuksia.

Noista urista sen verran että kyllä ne sulan elinkaarta jatkaa, ne kun paitsi pitää sen puhtaana, myös terottavat lasia pyyhkivän reunan. Ovat mielästäni ehdottomat ajettaessa siinä :evil: suolamoskassa mitä täällä pääkaupunkiseudulla on melkosen usein. Kyllähän se Dymonauhakin sulkaa putsaa ja sikäli ajaa osan asiaa mutta kun se ei ole tarpeeksi terävä reunainen teroittaakseen sulan.
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Tuli itsekin ostettua W202 kinneriin hetken mielijohteesta sellainen kokokuminen rungoton sulka, merkkiä en yhtäkkiä muista, aika kaareva oli paketissaan. Ja olipas aika yllätys, pyyhkii upeasti, ei raitoja, ei narinaa ja pyyhkii koko alalta.

Aattelin että pakkasella varmana ei toimi, mutta nuo 10 asteen pakkaset ei ainakaan suorituskykyä heikentäneet.

Ja hintaa mokomalla oli ~15€ 8)
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

En ole ostanut halppiksia enää muutamaan vuoteen, kun niiden rungot ei kestä. Ja runkojen löystyminen alkaa jättää jälkeä pyyhkimistulokseen. Bosch kestää kyllä rungoltaan loistavasti, jopa niin, että siihen voi kerran vaihtaa pelkän kumin , mutta ajattelin kyllä koittaa itsekin SWF/Valeota seuravaksi.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Tossa on nyt Lidl:n sellaiset Hopeiset spoileri sulat pyyhkiny jonkin aikaa, alkaa vaan perhana olee niin pirun jäässä noi aina ettei pyyhi :shock:

Pitäis ostaa sellaset silikonisulat, tai mitkä onkaan, "kokokumiset"... Ettei oo niitä rautaosia ollenkaan... taitaa vaan mokomat olla hyvän hintaset, ja ei oikein ole missää näkynykkään niitä... Kaikkialla myydään vaan Perus Boscheja täälläpäin, ja sitte robbari myy jotain roadstaria ja wiperiä... swf tai champion ois mun mielestä vaihtoehto kokeilla, mutta ku ei löydy mistään! :?
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 22.11.2004 21:58

Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Olen käyttänyt Bosch:n ja SWF:n sulkia. Molemmissa näyttää olevan yksilöitä, eikä puhdistuskaan aina auta. Vaihdan uudet sulat joka kevät ja syksy vaikka maksaakin maltaita. Priimakunnossa sulka ei näytä pysyvän tuota pidempään.
Niitä kokokumisia olen kysellyt useammasta paikasta, mutta 124:n ei ole löytynyt, eikä Bosch:n luettelokaan niitä tuntenut. Onko jotain muuta merkkiä saatavana 124:n ja mistä?
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Daimler kirjoitti:WURTH-merkkinen paikallisesta öljynvaihto-lafkasta ja hyvin on pyyhkinyt.Bosch oli edellinen ja toimi ihan hyvin.Turva-ura on ja mielestäni se lisää sulan käyttöikää? Tosin sulan ja tuulilasin kohdalla enemmän ajavan on turha säästää;uusi lasi lisää taatusti turvallisuutta.

Noista turva-urista olen samaa mieltä siinä että pyyhkii huomattavasta paremmin kuin ilman uraa mutta mutta :? kun useita satoja laseja vuosittain vaihdan olen tehnyt semmosen huomion että lasi jossa on urat on huomattavasti kuluneempi kuin ilman uria/uraa eli pyyhkijän suuntaista raamua on todella paljon enemmän ja tämän voi jokainen todeta vaihtoautohalleissa laseja katsellen :evil: Eli olen miettinyt asian niin että jos uraa ei puhdisteta hiekka paskasta riittävän usein niin se hiekka kuivuu siihen lasiin ja pyyhittäessä aiheuttaa naarmuja elikkä jos lasissa on urat puhdistakaa niitä riittävän usein :!:
W124 300D aut -89
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja felmit »

Eskill kirjoitti:Niitä kokokumisia olen kysellyt useammasta paikasta, mutta 124:n ei ole löytynyt, eikä Bosch:n luettelokaan niitä tuntenut. Onko jotain muuta merkkiä saatavana 124:n ja mistä?
Valeo X-TRM (UM700), myy esim. Motonet
Kts. ylempänä mielipide asiasta.
Spoileri sulassa on vain yhteen suuntaan. W124 on yksipyyhin sulka, ei spoileri toimi toivotulla tavalla, pikemminkin tuntuu irtoavan lasista moottoritienopeuksissa.
Omakohtaisen kokemukseni myötä, en näe mitään lisähyötyä perinteiseen sulkaan nähtynä. Turha lisäsijoitus. Valeo VM17 sulka on rumempi, eikä edes muodikas mutta parempi :!:
Mutta kuka mistäkin tykkää...
autodidakti
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Olen huomannut, että vuoden kestää hyvä sulka ja sen jälkeen ei tahdo varsinkaan pimeällä nähdä mitään , jos sataa. Bilteman sulkia en enää osta, koska jokunen hajosi käytössä: lähti kumi irti rungosta kesken matkan. Kiva ajella vesisateessa, kun ei voinut käyttää pyyhintä lainkaan.
Avatar
OPH200D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.04.2006 23:16
Paikkakunta: Uurainen
Viesti:

sulka

Viesti Kirjoittaja OPH200D »

Kyllä Boschilainen on ajanut asiansa ihan täysin minulla ainakin.
Ja Autoverin tuulilasinpinnoitekäsittely (vrt 5sateesta) toimii, suosittelen!
Jyväskylässä ainakin tuota tehdään eräässä merkkiliikkeessä
ja hintaa oli muistaakseni 50€.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89

Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee :(
autodidakti
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Felmit puhuu asiaa - taas kerran - samoilla linjoilla ollaan
Myös antaisin pisteet Valeolle (runkomalli) huomattavasti parempi kuin Bosch!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

felmit kirjoitti:ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee :(
No näin on ainakin 5sateesta käsittelyn jälkeen on aika turha yrittää paikkausta.
W124 300D aut -89
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

yttewi kirjoitti:
felmit kirjoitti:ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee :(
No näin on ainakin 5sateesta käsittelyn jälkeen on aika turha yrittää paikkausta.


Miten tollanen käsittely vaikuttaa lasinkorjaukseen? Eikö toi 5sateesta ole jonkinlainen tuulilasivaha joka vedetään siihen pintaan. Vaikuttaako se jotenkin vaurion havaittavuuteen vai mikä siinä mättää?
En nyt oikeen hahmota mistä tässä on kysymys vaikka laseja korjailenkin.

Neuvokaa ny tyhmää...
Avatar
teamhyypio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja teamhyypio »

itekkin menin bossin sulan (23€) ostamaan kun kaikki sitä niin ylistävät.kyllähän se viikon pari pyyhki pirun hyvin,mutta sen jälkeen alkanut raitoja jättämään...
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

JuriPotkuri kirjoitti:
yttewi kirjoitti:
felmit kirjoitti:ja noiden käsittelyjen jälkeen "häränsilmien" ym. vaurioiden korjausonnistumiset vähenee :(
No näin on ainakin 5sateesta käsittelyn jälkeen on aika turha yrittää paikkausta.


Miten tollanen käsittely vaikuttaa lasinkorjaukseen? Eikö toi 5sateesta ole jonkinlainen tuulilasivaha joka vedetään siihen pintaan. Vaikuttaako se jotenkin vaurion havaittavuuteen vai mikä siinä mättää?
En nyt oikeen hahmota mistä tässä on kysymys vaikka laseja korjailenkin.

Neuvokaa ny tyhmää...
No aika montaa tommosta olen koittanut paikata ja se vaan ei onnistu :cry: eli näyttää et hartsi painuu halkeamaan ihan normaalisti ja homma ok,mut sitten kun kovettaa paikan lampulla niin ventti näyttää ihan kuin ei olisi paikattukaan tai päivän , parin päästä sama homma, eli vissiin tämä "vaha" painuu myös sinne venttiin estäen liiman tarttumisen.Vaikutusajasta lasilla en osaa sanoa mitään :shock:
W124 300D aut -89
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Ahaa, joo siis tilanne on sellainen että vaha on vedetty ventin päälle vaurion
jälkeen. Näin siis nyt ainakin ymmärsin. Kuullostaa ihan loogiselta. Vai meinaatko että se voisi myös
jotenkin "valua" halkeamaan esim. pyyhkijöiden avituksella? Siis joku ennen venttiä tehty käsittelykin.

Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.
Terv. "Juri"
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

http://www.easynetti.com/company_3.jsp?id=222
Nämä kaverit opastivat asiassa.

Kertauksena oppimäärästä:
Jos lasiin tulee vaurio, laita heti vaurion päälle teippi. Kosteus on myrkkyä.
Tarkoitukseen hyviä teipin palasia saa lasiliikkeistä.
Yritä päästä mahdollisimman pian korjaukseen. Onnistumismahdollisuudet paranee. Hyvää korjausta tuskin havaitset jälkeenpäin.

Jos lasia on käsitelty aikaisemmin mainituilla aineilla, ei kannata korjausta yritää. Eivät perusteleet miksi?

Tai jos tulee yli 20 cm pituinen halkeama...

Reikiä ei porata nykyään, vaan lämmöllä yritetään halkeama ohjata halutumpaan suuntaa ennakoidusti.
autodidakti
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Osuit taas felmit naulan kantaan. Lisätään vielä tuohon kertaukseen että kuuman ilman puhaltamista lasille on vältettävä ennen kuin pääsee korjattavaksi. Ei siellä autossa palella tarvitse, mutta suuntaa lämpimän ilman tulon jonnekkin muualle kun tuulilasille. Pakkohan sitä on vähän sinne ohjata ettei mene huuruun, mutta yritettävä välttää lasin nopeita lämmönvaihteluta.

Sääli kun eivät perustelleet tuota miksei korjausta kannata yrittää, se olisi juuri kiinnostanut. Kyllä itse ainakin yrittäisin, varsinkin jos kyseessä on vasta iskemä joka ei VIELÄ ole kerinnyt muuttua halkeamaksi. Halkeamathan on sitten jo ihan toinen juttu korjata muutenkin. Se että porataanko ja tehdään ns. halkeamapäätös, vai yritetäänkö johtaa halkeama johonkin lasin reunaan täytyy katsoa aina tapauskohtaisesti. Tarkoitan tällä tapausta jos esim. A-pilarin keskivaiheilta lähtee halkeama vaakatasossa kohti lasin keskustaa, niin eipä tuolle poraukselle juuri jää vaihtoehtoja. Sinällään tuo mainitsemasi mitta 20cm on kyllä aika lähellä totuutta. Olen kyllä korjannut pidempiäkin, mutta silloin täytyy jo asiakasta informoida homman riskeistä, eli lopputuloksen kestävyydestä suhteessa korjauksen hintaan.

Ps. Perhana, taidettiin livetä vähän tuosta alkuperäisestä pyyhkijänsulka-aiheesta :roll:
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

JuriPotkuri kirjoitti:Ahaa, joo siis tilanne on sellainen että vaha on vedetty ventin päälle vaurion
jälkeen. Näin siis nyt ainakin ymmärsin. Kuullostaa ihan loogiselta. Vai meinaatko että se voisi myös
jotenkin "valua" halkeamaan esim. pyyhkijöiden avituksella? Siis joku ennen venttiä tehty käsittelykin.

Kiitos muuten nopeasta vastauksesta.
Terv. "Juri"
Muutaman "varman"tapauksen tiedän jossa vaha on vedetty ennen kiveniskemää,yhteistä näille oli että vahaus oli tehty suht vähän aiemmin kuin iskemä. Näpituntuma olis että eihän lasilla ainakaan pyyhkijän alueella mikään vaha kovin pitkään pysy eli jos vahauksesta on pidemmän aikaa kannattaa yrittää :roll: Oma mielipide on ettei mitään ylimääräistä kissanrasvaa kannata tuulilasiin laittaa,muille laseille ehkä.Ja sitten vielä tuohon pyyhkijä asiaan laitoin vuosi sitten Swf merkkisen sulan bossilaisiin pettyneenä(ennen kestivät todella hyvin mut nykyään ei vuotta sit millään pyyhi kunnolla) ainakin vielä swf pyyhkii äänettömästi ja todella hyvin ilman raitoja :D
W124 300D aut -89
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

AM kirjoitti:Champion oli kohtalainen, mutta sen jälkeen laitoin paikalleen boshin...Ei kauaa kestänyt ja nyt lasia pyyhkii muutaman euron hintainen Roadstar 8) Ja hyvin pyyhkii,ei mitään valittamista.Tosin ollut vasta noin 2kk /10tkm paikallaan.Toiseen mersuun laitoin Würthin sulan,sekin on ollut ihan hyvä.
On muuten Roadstar halppis sulka vieläkin paikallaan,ei mitään vikaa.Ei jätä raitoja,ei vingu tai tee muutakaan epämukavaa.Ollut nyt siis puolitoista vuotta eli kauemmin/enemmän kilometrejä kuin pari edellistä boschia.Ja noitahan siis saa noin 10 kpl boschin hinnalla...

Toinen auto vaihtui ja "uudessa" on sitten taas boshin sulka paikallaan kun ei muutakaan siihen hätään löytynyt.Tositaiseksi toiminut,noin vuoden ja 25tkm.Luultavasti ei enää pitkä ikäinen :roll:
Vastaa Viestiin