öljynpaluu turbolta M102 mottoriin + runkolaakeri pultit?!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

öljynpaluu turbolta M102 mottoriin + runkolaakeri pultit?!

Viesti Kirjoittaja wmix »

Elikkäs mitenkäs ootte vetäny öljynpaluun turbolta nuissa bensakoneissa, voiko sen vetää aivan öljypohjan yläreunaan vai onko öljynpinta aivan yläreunassa. Vai kannattaako tehdä lohkoon reikä nipalle, löyty tietoo haulla dieseleihin mut koskeeko sama öljyntaso bensakoneissakin?! ja toinen juttu on et pitääkö runkolaakereiden pultit vaihtaa uusiin kuin vaihtaa runkolaakerit vai käykö vanhat?! sama koskien kiertokankien pultit?!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

hyvin on ainakin skulannu kun on aivan öpohjan yläpinnassa paluu... kyllähän ne kandeis uusia ne pultit jos oikein meinaa rasittaa konetta... ja kai uusiiin kiertokankiin uudet pultit kandee laittaa :wink:
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

tohon tulee noi samat kanget eli orkkikset, on vissin aika kiven alla noi runkolaakereiden pultit, tietty siihen vois varmaan jostain kaivaa pultit kun näyttää ihan standardi 10.9 kovuusluokan pultit olevan.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

yhtä helppo oli löytää 5-syl dieselin kietokangen pultteja , kysyin länsiautosta, maahantuojalta ei löytyny, raskone, ei niitä oo ikinä vaihdettu.
Venyvät pultit ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

Viesti Kirjoittaja wmix »

noi kiertokangen pultit on vissin venyvää mallia ku ovat yhdestä kohtaan ohuemmat. Mut noi runkolaakeri pultit on kyllä ihan standardi pultit siis yhtäpaksut kannasta päähän. tuntuis vaan aika hullulta että noi venyy ku on kuitenki aika järeetä tavaraa.. jätitkö vaihtamatta noi vai miten teit?!
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

En löytäny uusia kietokangen pultteja mistään.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Itse löysin ainaki Kouvolasta "Veholta", mikälie päivän auto onkaan.
[edit] Jaa, mutta sulla olikin diisseli. Tosiaan itse metsästin m102:seen alakerran pultteja. Koneistamo ei saanut, eikä mitkään varaosaputkatkaan. Hain sitten Veholta.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

sunbeam kirjoitti:En löytäny uusia kietokangen pultteja mistään.
Olisit käskenyt tilata! Tulee päivässä - parissa, ja maksaa reilu 4e kpl... Ei ne mitään tilaa, jos ei erikseen pyydä... Turha sanoa ettei saa mistään! 60 luvun bensamersuun saa vielä mm. mäntiä päivän toimitusajalla tehtaan varastosta....
Vastaa Viestiin