Elikkäs mitenkäs ootte vetäny öljynpaluun turbolta nuissa bensakoneissa, voiko sen vetää aivan öljypohjan yläreunaan vai onko öljynpinta aivan yläreunassa. Vai kannattaako tehdä lohkoon reikä nipalle, löyty tietoo haulla dieseleihin mut koskeeko sama öljyntaso bensakoneissakin?! ja toinen juttu on et pitääkö runkolaakereiden pultit vaihtaa uusiin kuin vaihtaa runkolaakerit vai käykö vanhat?! sama koskien kiertokankien pultit?!
hyvin on ainakin skulannu kun on aivan öpohjan yläpinnassa paluu... kyllähän ne kandeis uusia ne pultit jos oikein meinaa rasittaa konetta... ja kai uusiiin kiertokankiin uudet pultit kandee laittaa
tohon tulee noi samat kanget eli orkkikset, on vissin aika kiven alla noi runkolaakereiden pultit, tietty siihen vois varmaan jostain kaivaa pultit kun näyttää ihan standardi 10.9 kovuusluokan pultit olevan.
yhtä helppo oli löytää 5-syl dieselin kietokangen pultteja , kysyin länsiautosta, maahantuojalta ei löytyny, raskone, ei niitä oo ikinä vaihdettu.
Venyvät pultit ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
noi kiertokangen pultit on vissin venyvää mallia ku ovat yhdestä kohtaan ohuemmat. Mut noi runkolaakeri pultit on kyllä ihan standardi pultit siis yhtäpaksut kannasta päähän. tuntuis vaan aika hullulta että noi venyy ku on kuitenki aika järeetä tavaraa.. jätitkö vaihtamatta noi vai miten teit?!
Itse löysin ainaki Kouvolasta "Veholta", mikälie päivän auto onkaan.
[edit] Jaa, mutta sulla olikin diisseli. Tosiaan itse metsästin m102:seen alakerran pultteja. Koneistamo ei saanut, eikä mitkään varaosaputkatkaan. Hain sitten Veholta.
sunbeam kirjoitti:En löytäny uusia kietokangen pultteja mistään.
Olisit käskenyt tilata! Tulee päivässä - parissa, ja maksaa reilu 4e kpl... Ei ne mitään tilaa, jos ei erikseen pyydä... Turha sanoa ettei saa mistään! 60 luvun bensamersuun saa vielä mm. mäntiä päivän toimitusajalla tehtaan varastosta....