ML 400cdi harkinnassa, kokemuksia?
ML 400cdi harkinnassa, kokemuksia?
Tervehdys vain kaikille, uusi naama esittäytyy.
Katse on nyt kääntynyt saksan suuntaan ja mielessä siintelee ML 400 cdi. Olen vielä vihreä mersisti, ainuttakaan en ole omistanut mutta seuraava auto tulee olemaan ML. Millaisia kokemuksia arvon raadilla on ko. autosta, ja nimenomaan tuosta koneesta? Onko "sudenkuoppia" jne. tiedossa? Kaikki info on tervetullutta joko päätöstä tukemaan tai päinvastoin. Vuosimalli jota etsin on kutakuinkin 2001-2003 ja automaattilaatikolla (liekö tuota edes manuaalina saatavilla?). Kiitoksia jo etukäteen!
Katse on nyt kääntynyt saksan suuntaan ja mielessä siintelee ML 400 cdi. Olen vielä vihreä mersisti, ainuttakaan en ole omistanut mutta seuraava auto tulee olemaan ML. Millaisia kokemuksia arvon raadilla on ko. autosta, ja nimenomaan tuosta koneesta? Onko "sudenkuoppia" jne. tiedossa? Kaikki info on tervetullutta joko päätöstä tukemaan tai päinvastoin. Vuosimalli jota etsin on kutakuinkin 2001-2003 ja automaattilaatikolla (liekö tuota edes manuaalina saatavilla?). Kiitoksia jo etukäteen!
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
No kirjoitetaan nyt että edes jotain lukemista on 
Itsellä oli myös taululla sama ajatus tuos vuosi takaperin. Ässä olin vaihtamas uudempaan ja silloin tarjoutui vaihtoehdoksi tuollanen ML 400cdi -02 muistaakseni. Koeajamassa kävin ja moottorin puolesta olin kyllä tyytyväinen. Muusta sisustuksesta en sitten niinkään paljon, nahka kyllä tuoksui ja varusteita oli suomiautoksi aika hyvin. Pahaa tekee sanoa mersu miehenä tämä mutta kyllä Bemarin X5 tai pienempi X3 on parempi ajettava kun toi ML. 4 litrasta 8 dieseliä ei kyllä tosin voita mikään! Mutta ajettavuudeltaan ML ei vastannut sitä mitä odotin noitten bemareitten jälkeen. Joten lyhkäisyydessään valitsin uuden E 280cdi 4-maticin neliveto kun oli se mitä hain ja tässä E:ssä on minun mielestä paljon paljon paremmat ajominaisuudet.
Vähä OT tämä toisaalta mutta kun ei muutakaan tekstiä tää näy niin tässä minun kokemukset ja päätökset.

Itsellä oli myös taululla sama ajatus tuos vuosi takaperin. Ässä olin vaihtamas uudempaan ja silloin tarjoutui vaihtoehdoksi tuollanen ML 400cdi -02 muistaakseni. Koeajamassa kävin ja moottorin puolesta olin kyllä tyytyväinen. Muusta sisustuksesta en sitten niinkään paljon, nahka kyllä tuoksui ja varusteita oli suomiautoksi aika hyvin. Pahaa tekee sanoa mersu miehenä tämä mutta kyllä Bemarin X5 tai pienempi X3 on parempi ajettava kun toi ML. 4 litrasta 8 dieseliä ei kyllä tosin voita mikään! Mutta ajettavuudeltaan ML ei vastannut sitä mitä odotin noitten bemareitten jälkeen. Joten lyhkäisyydessään valitsin uuden E 280cdi 4-maticin neliveto kun oli se mitä hain ja tässä E:ssä on minun mielestä paljon paljon paremmat ajominaisuudet.
Vähä OT tämä toisaalta mutta kun ei muutakaan tekstiä tää näy niin tässä minun kokemukset ja päätökset.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
No hyvä että edes jotain vastauksia saatiin. Älkää nyt arvoisat mersuihmiset suuttuko, mutta eihän mersun voi olettaa olevan yhtä hyvä ajettava kuin bemari. Tietysti nämä on myös makuasioita, mutta itse olen kallistunut autovalinnoissani aina audiin tai bemariin nimenomaan paremman ajettavuuden takia. Nyt kun on "maasturi" hankinnassa, niin en painota ihan ekana sitä ajettavuutta joka tuskin kuitenkaan on mitenkään erityisen huono ML:ssäkään? Eipä kai se auta kun lennähtää saksaan katselemaan paikan päälle, ja tarkoitus olis 400:lla tulla takas. Jos menee rikki, niin sitten korjataan. Jos on huono ajaa, niin sitten vaihdetaan osia. Eihän mersun dieseleissä pitäisi pahemmin olla vikoja, ainakaan noissa isommissa?
Käy hakeen pois,kaveri haki kesällä eikä vielä oo moitteita kuulunut. Ajettavuudesta kuullut samaa kommenttia mutta eihän X5 ole ML400
Komealta kuulosta edelleen,just äskenkin, tulee actros väkisinkin mieleen siitä tyhjäynnistä eikä se ole pahan kuuloinen mielikuva. Tuntuu 320CDI lepsulta räpätykseltä

Komealta kuulosta edelleen,just äskenkin, tulee actros väkisinkin mieleen siitä tyhjäynnistä eikä se ole pahan kuuloinen mielikuva. Tuntuu 320CDI lepsulta räpätykseltä

Re: ML 400cdi harkinnassa, kokemuksia?
Itselläkin tässä on "maasturikuume" päällä, face-liftattu ML 320 A olisi meikäläiselle omiaan, mutta finanssit eivät ihan vielä anna periksi.. Tosin ensi tilassa on tarkoitus siirtyä sanoista tekoihin...CdiManiac kirjoitti:...mielessä siintelee ML 400 cdi...
CdiManiac, olet ehkä koeajanut joitakin yksilöitä, millaisen mielipiteen olet muodostanut auton laadusta yleensä? Tästä mallista kun kuulee valitettavasti pääasiassa negatiivisia... Omat kokemukset rajoittuvat vielä toistaiseksi joihinkin koeistumisiin autoliikkeissä ja noissakin tilanteissa on tullut vastaan monenlaisia yksilöitä...
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Allekirjoittaneella käyttöautona tuollainen ML 400 CDI vm. 2002, eikä ole pahaa sanottavaa autosta. Nyt mittarissa 122.000 km eikä mitään ihmeellisiä ole pitänyt tehdä. Toisinaan jopa harmittaa kun kasikone kiertää suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tuntumassa kaupunkiajossa, mutta tarpeen vaatiessa sitten puhtia TODELLA löytyy. Ja ne äänet...on kasissa sitä jotain vaikka diesel onkin.
Viano 4matic (w639)
Linkkaanpa tämän keskustelun tänne, koska se sisältää viittauksia kokemuksiini Yhdysvalloissa valmistetuista W163-korin ML-Mersuista.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]