Eri merkkien tehokkaimmat sarjatuotantodieselit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Moi,

Hienoa että muitakin kiinnostaa ainakin ajatustasolla 4-veto ja iso diisseli E:ssä :-)

Olin ymmärtäväni jostain M-class maasturin yhteydessä olleesta lehtijutusta, että 400CDI V8:n ymppääminen 4-Maticciin on tilanpuutteen vuoksi E:ssä mahdotonta. Niinkun että etupyörien toinen vetari joutuisi menemään öljypohjan läpi. Ja että M-class maasturissa tilaa taasen löytyy kiertämään mosa?

No, kaikkihan olisi tehtävissä --> saman konsernin Chrysy 300C farkussahan 4-vedon vetari menee Hemi-kasin öljypohjasta läpi, mutta kyseinen "brutaali jenkkiviritys" lienee poissa laskuista Singelfingenin insinööreiltä Mersun ollessa kyseessä?

Toivoa sopii, että uudessa ja tulevassa 315hp 400CDI:ssä on semmonen parempi öljypohja jossa on tietyssä kohtaa semmonen ura tai kuoppa ;-)

Ja sitä en ainakaan tiedä, että miten 400CDI:n voi nykypäivänä saada normaaliin takavetoiseen uuteen E-sedaniin, muttei mitenkään farmariin.

No, jatkamma harjoituksia ... :-)
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

parhaasta en tiedä, mutta

Viesti Kirjoittaja Ekku »

kunhan nyt saisivat sen uuden 320cdi:n markkinoille, niin pääsisi kokeilemaan.

Vaikka tämä nykyinen onkin nykymittapuun mukaan jo vanhanaikainen, niin hyvin on kerinnyt , että sen puoleen ei ole kiirettä.

On se vaan jännä homma, että kun 200-hevosvoimaiseen moottoriin lisätään joku 20 lisää, niin ei sitä juuri suorituskyvyssä huomaa.

Jos nyt uusi moottori vaikka kuluttaisi vähän vähemmän, niin sitten voisi perustella vaihtoa ihan taloudellisuudella :D
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Piirimyyjä kirjoitti: No, kaikkihan olisi tehtävissä --> saman konsernin Chrysy 300C farkussahan 4-vedon vetari menee Hemi-kasin öljypohjasta läpi, mutta kyseinen "brutaali jenkkiviritys" lienee poissa laskuista Singelfingenin insinööreiltä Mersun ollessa kyseessä?
Eikös 124 nelivedoissa vetari mene öljypohjan läpi? Tämän olen täältä foorumilta tainnut lukea, kun on mietitty, sopiiko nelivedon lohko takavetoiseen tai toisinpäin..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Jaah,

No osuisikohan se öljypohjan läpi menevä vetari 400CDI E:ssä sitten jo "kampuran limppuihin / öljyn pick-uppiin" tms? Niinku että toi kone on tolle vetarille liian alhaalla uudessa E:ssä?

Vai onko kyseessä vaan jonkun Mersun Singelfingenin pääkonttorin kustannuslaskijan päätös, että noita V8-4Maticceja menis kuitenkin kaupaks niiiiin vähän, ettei tommosen spesiaaliöljypojan tuotanto kannata. Ja ruksit päälle lasitornissa sillekin päiväunelle.... :-(

Ja antaa Audin hillua tuolla 4-veto V8-diesel-rintamalla yksin :evil: :
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Morjens,

AutoBildissä ja netissä lukee, jotta Mersun uusi V8 diesel on nimeltään 420 CDI , koneen koko kuitenkin 4 litraa, ruiskupaine 1600baaria, vääntö kivat 730nm ja tehoa 314hp. Kulutus E-mallissa alle kympin 100km:llä.

Asiakampe ;-) Kyllä vaan kovasti kiinnostaa kuinka paljon noista vakiodiisseleistä otetaan voimaa irti. Ei sillä että ne mitenkään pärjäisi "meidän" Super-Turboille, mutta kuitenkin.

Audilta kai on julkistettu 4.2 litran V8 diesel jossa on joku yli 320 hepoa. Se on kai saatavilla ilmeisesti vain A8:iin, joten eiköhän S Mersu vastaa 600 CDI V12 :lla kohta ;-)
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
CdiManiac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 11.11.2006 15:01

Viesti Kirjoittaja CdiManiac »

Toivottavasti en nyt saa iskuja kupoliin kun nostan näin vanhan aiheen esiin.

Mutta siis Audilla on nyt tällainen:
http://www.caranddriver.com/carnews/116 ... 2-tdi.html

5,9 V12 Diesel ja siinä 500hv/1000nm.
Vastaa Viestiin