E-sarjan laatu (2002-2007)?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jacques
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 18.11.2006 00:10

E-sarjan laatu (2002-2007)?

Viesti Kirjoittaja Jacques »

Olen kiinnostunut vuoden 2005 E-sarjan farmarista. Täällä Saksassa niitä saa vuoden vanhoja lähes puoleen hintaan uuteen verrattuna (ilman alvia). Paikallnen MB-liike myy esim. MB E 220CDI T-sarja (8/2005, 25tkm) kaikilla varusteilla ml. automaatti, nahka, xenon ja navi hintaan 27t euroa (ilman alvia).

Minua arvelluttaa tuo E-sarjan laatumaine joka on kehno ja varmaan selittää arvonalennuksen. Tehtaan takuuta on vielä vuosi jäljellä ja sen jälkeen voi ostaa 2 lisävuotta 850 eurolla (täystakuu). Myyjä sanoi että vuodet 2002-2003 oli pahimmat ja 2005 on "OK". Faceliftin jälkeen laatu on kuulemma "loistava". Lisäksi kaikki E-sarjan autot kutsuttiin ylimääräiseen huoltoon vuonna 2005 jolloin pahimmat viat muka korjattiin.

Teenkö huonot kaupat?
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: E-sarjan laatu (2002-2007)?

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Jacques kirjoitti:Olen kiinnostunut vuoden 2005 E-sarjan farmarista. Täällä Saksassa niitä saa vuoden vanhoja lähes puoleen hintaan uuteen verrattuna (ilman alvia). Paikallnen MB-liike myy esim. MB E 220CDI T-sarja (8/2005, 25tkm) kaikilla varusteilla ml. automaatti, nahka, xenon ja navi hintaan 27t euroa (ilman alvia).

Minua arvelluttaa tuo E-sarjan laatumaine joka on kehno ja varmaan selittää arvonalennuksen. Tehtaan takuuta on vielä vuosi jäljellä ja sen jälkeen voi ostaa 2 lisävuotta 850 eurolla (täystakuu). Myyjä sanoi että vuodet 2002-2003 oli pahimmat ja 2005 on "OK". Faceliftin jälkeen laatu on kuulemma "loistava". Lisäksi kaikki E-sarjan autot kutsuttiin ylimääräiseen huoltoon vuonna 2005 jolloin pahimmat viat muka korjattiin.

Teenkö huonot kaupat?
8) Terve! Anna mennä vaan, itsellänikin tekisi mieli "nuortua" Ei noissa uudemmissa W211 eteenpäin pitäisi ongelmia olla korrooosion suhteeen!!
Jacques
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 18.11.2006 00:10

Ei se korroosio vaan elektroniikka!

Viesti Kirjoittaja Jacques »

Elektroniikka on nykyisen E-sarjan murheenkryyni. Varsinkin tuo Mersun oma Sensotronic Brake Control- jarrysysteemi. Mersu sanoo että ne kaikki uusittiin korjaamolla vuonna 2005. Auto Bild sanoo että E-sarjaa pitää välttää alkuvuoteen 2005 asti, jonka jälkeen se on "problemlos". Onko tosiaan näin?
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Laatu ja maine

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Ei varmaan 05 .ssa autossa ruoste mikään ogelma mutta turha täällä on
hehkuttaa että ongelmat ohi kun ei tiedä kuntoa 4-5 vuoden päästä
jolloin se alkaa näkymään.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tuollainen S211 on tulossa taloon, kunhan Bader Meinhof Wagenista pääsen eroon. Mitkään viat eivät enää pelota, kun on kahlannut läpi muutaman "ruosteettoman" väyrysen ja pari bimmeriä. Kaikki pahin on jo koettu 8)
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Avantgarde kirjoitti:Tuollainen S211 on tulossa taloon, kunhan Bader Meinhof Wagenista pääsen eroon. Mitkään viat eivät enää pelota, kun on kahlannut läpi muutaman "ruosteettoman" väyrysen ja pari bimmeriä. Kaikki pahin on jo koettu 8)
No vähän samanlainen fiilis on ittellä. Just laittelin juttua tuonne perään.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=60

Kaikenlaista on ollut aikasemmissa ja tässäkin autossa. Nyt pidän kumminkin toistaiseksi "pään kylmänä", enkä vaihda mihkään tästä.

Koska auto on juuri semmoinen, kuin haluan niin ajan nyt tällä ja laitan tuon ruostepuolen kuntoon. Se on strategia toistaiseksi...

Alkaa vaan käymään vähiin nuo vaihtoehdot seuraavaksi autoksi.

Kun kriteerinä on suoralla kutosella oleva iso diesel-auto, niin muita ei oikein ole, kuin E-mallin diesel-Mese (Kun kerran BMW:hen ei uskalla erehtyä), niin mitä jää:

E-malliin tuli diesel-V6 2005 lopusta / 2006 alusta. Tuossa yllä ketjussa mainittiin, että karseita vikoja on 2005 alkuvuoteen asti. No pitäs löytää sitten 2005 kesältä / loppukesältä oleva 320 CDI. Farmaria en huoli, eli pitää olla W211.

Tarkaksi menee, kun luteen hirttäminen, että löytäis Saksan maalla tehdyn kelvollisen auton.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

V6 tuli toukokuussa 2006. Kyllä sopivia rivikuutosia 05-06 autoja varmasti löytyy siinä vaiheessa, kun vaihto alkaa olla ajankohtainen.

Ja jollei myöhemmin V6 kelpaa, niin onhan V8 :D


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pforsell kirjoitti:V6 tuli toukokuussa 2006. Kyllä sopivia rivikuutosia 05-06 autoja varmasti löytyy siinä vaiheessa, kun vaihto alkaa olla ajankohtainen.

Ja jollei myöhemmin V6 kelpaa, niin onhan V8 :D

pforsell
No joo, onhan sitä. Menipä vaan ihan huumoriksi, kun miettii, että on pari kuukautta vaan tehty semmosia Mesejä, mitkä olis mulle sopivia. :D :D :D

Huvittavaa on myös tämä panikointi näitten murheitten kanssa. Jos vikaa on, niin laitetaan kuntoon sitten. Onhan sitä maailman sivu autoja korjattu.

Mites sulla on toiminu tuo laite ? Sehän olis just semmonen, kuin pitääkin. En nyt tältä istumalta usko, että vasta 2005 kesällä opittiin tekeen noita. Tuo aiemmin tehty tarjous on voimassa, sitten kun oot vaihtamassa. Jos tulee semmonen tilanne kohdalle puolin/toisin... Kuka tietää... Eipä ajankohtainen vielä moneen vuoteen...

Huomasin tossa, että meinaat suojata myös. Siihen liittyen:

Kysyitkös Vehosta sitä ruoste-suojauksen suositusta, kuten mainitsin siinä jutussa? Kannattaa varmistaa, että kyseinen suojaus, minkä ajattelit tehdä on heidän suosituksen mukainen. Muutoin voi tulla jotain sanktioo takuisiin. Väykyissä nyt varmaan mikä vaan suojaus on plussaa, mutta tuossa W211:ssa voi olla jo eri tilanne.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jacques
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 18.11.2006 00:10

Paljonko tarjoan heti aluksi?

Viesti Kirjoittaja Jacques »

MB-piirimyyjää pyytää 27k tuosta vuoden 2005 MB E-sarjan autosta (kaikki varusteet, 25tkm ja tehtaan täystakuu).

OIin alunperin ajatellut sijoittaa 25k autoon.

Mikä on yleensä alin tarjous (%:na pyyntöhinnan alle), joka ei silti loukkaa myyjää eikä hän ala pitään minua pellenä johon ei kannata uhrata aikaa? Olisko 10% pyynnön alle pilkkaa? Vai 5%?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paljonko tarjoan heti aluksi?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jacques kirjoitti:MB-piirimyyjää pyytää 27k tuosta vuoden 2005 MB E-sarjan autosta (kaikki varusteet, 25tkm ja tehtaan täystakuu).

OIin alunperin ajatellut sijoittaa 25k autoon.

Mikä on yleensä alin tarjous (%:na pyyntöhinnan alle), joka ei silti loukkaa myyjää eikä hän ala pitään minua pellenä johon ei kannata uhrata aikaa? Olisko 10% pyynnön alle pilkkaa? Vai 5%?
kyllä lähempänä 5 kuin 10% taitaa olla.
tuttu osti mazda 3 tilaauton isosta liikkeestä kun hinta laski 2000 euroa.Oli ollut vaihtoautona yli 2 kk ja laskivat sen jälkeen hintaa,oli kuulemma käytäntö.Lähtee se tavara liikkeelle tuöllaisellakin jipolla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

pforsell kirjoitti:V6 tuli toukokuussa 2006. Kyllä sopivia rivikuutosia 05-06 autoja varmasti löytyy siinä vaiheessa, kun vaihto alkaa olla ajankohtainen.

Ja jollei myöhemmin V6 kelpaa, niin onhan V8 :D
pforsell
Kyllä V6 oli jo 2006 alusta lähtien. Joskus 2005 syksyllä ensimmäiset. Omassani V6 ja se on tehty tammikuulla 2006. Syksyllä kun tilailin autoa niin kävin koittamassa 320cdi joka myös oli jo V6 koneella.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Ahaa, ok.

Tietoni perustui www.mercefreaken.com -sivustoon, jossa vaihtokohdaksi ilmoitetaan mai 2006. Lienee joko viaton lyöntivirhe tai olisiko Tanskassa malli vaihtunut esimerkiksi tilauskannasta johtuen eri aikaan?


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Homma etenee ...

Bader M Wagen myyty ja lauttaliput tilattu itsepäisyyspäivän viikolle :wink:

Nyt pitäisi vielä löytää sopiva S211; harkinnassa ovat 220 cdi tai 200 kompressor.
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vastaa Viestiin