ruostemurheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Itselleni tuli soitto paikalliselta valtuutetulta Mersukorjaamolta tänään parin viikon odottelun tuloksena. Olin käynyt valittamassa etupalkin alkavista ruosteista, mitkä havaitsin Webaston huoltotoimien yhteydessä. Alan "ammattilaisena" olin (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että pelkkä kevyt puhallus ja pintakäsittely oikealla maalilla olisi riittänyt hyvään lopputulokseen auton aiotulla käyttöiällä!

Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamalla :roll: Kustannukset minulle luonnollisesti 0 €. Ostin auton Joulukuussa ja huolellinen tarkastus ei ainakaan minulle (tiesin ruosteista, koska edelliseen farkkuväyryseen vaihdettiin kaikki ovet syksyllä 2003 ensimmäisten tapausten joukossa) paljastanut mitään häikkää esim. ovissa. Takaluukkukin oiottiin vakuutusyhtiön piikkiin Joulukuun viimeisellä viikolla samassa pajassa Rostockin peräänajon jälkihoitona ... Eli korjattu ja maalattu luukkukin vaihdetaan tehdastakuna uuteen. Hyvä niin!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
ikegami
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja ikegami »

Dieselpower kirjoitti:joo on nähty jo 99vm 530tkm ajettu väyrynen jossa oli helvetinmoisia reikiä pohjassa,aivan paskoja :evil:
Niin no joo, katselkaapas 99vm 530tkm ajettuja muunmerkkisiä autoja. Niissä maatuminen on vielä pidemmällä. :lol:
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Jaahans

Viesti Kirjoittaja ftw »

Veikko D kirjoitti:Meikälainen käytti kanssa -99 suomi202 farkun oven maalauksessa VEHOlla
tampereella, työnjohto kehui että ongelma on väärän työmenetelmän ja
maalin yhteisvaikutus... :cry:
Kemuksia 202 vm95 ja202vm98 (molemmat suomiautoja.)Maalipinta on jotenkin "outo" ,kun vahaan kyseisiä autoja niihin ei millään saa semmoista "lasikalvoa"maaalipinnanan päälle.

Perheeseen on kuulunut myös 90 luvun VGA konsernin autoja pari kpl.Niihin sai aivan erilaisen lopputuloksen vahauksella kuin noihin mersuihin,
täysin samoilla aineilla (auto glym) ja samalla työskentely menettelyllä,(käsinpesu ja vahaus).En ole ainut joka on todennut saman eron noiden maalipintojen erolla.

Luulis että tuo yhtälö olis toisinpäin,volkkari on volkkari ja MERSU jotain aivan muuta :!:
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja M.K »

Avantgarde kirjoitti:Itselleni tuli soitto paikalliselta valtuutetulta Mersukorjaamolta tänään parin viikon odottelun tuloksena. Olin käynyt valittamassa etupalkin alkavista ruosteista, mitkä havaitsin Webaston huoltotoimien yhteydessä. Alan "ammattilaisena" olin (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että pelkkä kevyt puhallus ja pintakäsittely oikealla maalilla olisi riittänyt hyvään lopputulokseen auton aiotulla käyttöiällä!

Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamalla :roll: Kustannukset minulle luonnollisesti 0 €. Ostin auton Joulukuussa ja huolellinen tarkastus ei ainakaan minulle (tiesin ruosteista, koska edelliseen farkkuväyryseen vaihdettiin kaikki ovet syksyllä 2003 ensimmäisten tapausten joukossa) paljastanut mitään häikkää esim. ovissa. Takaluukkukin oiottiin vakuutusyhtiön piikkiin Joulukuun viimeisellä viikolla samassa pajassa Rostockin peräänajon jälkihoitona ... Eli korjattu ja maalattu luukkukin vaihdetaan tehdastakuna uuteen. Hyvä niin!
Palkki on turvallisuuteen vaikuttava osa. Siksi se vaihdetaan, eikä vain korjata.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Itselleni tuli soitto paikalliselta valtuutetulta Mersukorjaamolta tänään parin viikon odottelun tuloksena. Olin käynyt valittamassa etupalkin alkavista ruosteista, mitkä havaitsin Webaston huoltotoimien yhteydessä. Alan "ammattilaisena" olin (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että pelkkä kevyt puhallus ja pintakäsittely oikealla maalilla olisi riittänyt hyvään lopputulokseen auton aiotulla käyttöiällä!

Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamalla Kustannukset minulle luonnollisesti 0 €. Ostin auton Joulukuussa ja huolellinen tarkastus ei ainakaan minulle (tiesin ruosteista, koska edelliseen farkkuväyryseen vaihdettiin kaikki ovet syksyllä 2003 ensimmäisten tapausten joukossa) paljastanut mitään häikkää esim. ovissa. Takaluukkukin oiottiin vakuutusyhtiön piikkiin Joulukuun viimeisellä viikolla samassa pajassa Rostockin peräänajon jälkihoitona ... Eli korjattu ja maalattu luukkukin vaihdetaan tehdastakuna uuteen. Hyvä niin!
Tarina jatkuu ...

Viime viikon keskiviikkona tuli katseltua autoa tarkemmin ja huomasin muutamassa pyöränkaaressa mitättömän pieniä pullistumia, eli ruostekuplia. Sopivasti kun sairaslomalla flunssaa olin kärsimässä niin ei muuta kuin kiiruusti liikkeeseen näyttämään ja valokuvauttamaan. Ruostetakuukäsittelijän kanta oli, että yleensä ei näitä pyöränkaaria ole takuuseen korjattu. Mutta hän kysyyy kuitenkin asiaa pääkallopaikalta ...

Tänään kun vein autoa pajalle niin selvisi, että pääkallopaikalta oli tullut lupa kaikkien havaittujen kohtien korjaamiseen. Eli kaikki käydään läpi ja maalataan tehtaan piikkiin. Ei paha, onhan autolla ikää jo 6 vuotta.

Samoin sijaisauto järjestyi kivutta, tosin omasta toivomuksesta vasta huomenna koska olin täksi päiväksi kerennyt jo lainata kulkupeliä.

Hetken epätoivo ja eilinen mobile.de:n selaaminen kohdasta Audi A8 Tdi vaihtui taas uskoon tähtikeulaisten paremmuudesta :wink:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve!

itselläni on 96-mallin väyrynen 290TD ja kaverilla myös 96-mallin väyrynen E300D. Voisiko olla että 96-malleissa tätä ruosteongelmaa ei ole, koska näissä autoissa ei ainakaan ole pilkun pilkkua missään. Saksan tuonteja ovat. Toisen hain itse ja toinen tilattiin.

Kumpikin oli Tectyl-takuusuojauksessa, puoli autoa purettiin ja syynättiin tosi tarkkaan, eikä mitään löytynyt. Ovitiivisteet ovat myös virheettömät, samoin takaluukut. Ainoat paikat kummassakin missä oli alkavaa maalivikaa, oli syylärin alla olevan poikittaispalkin alapinta. Siihen muovin päälle vesi jää lillumaan ilmeisesti. Siihenkin ruostesuojaus auttaa varmasti. Ehkä kannattais pienet reiät porata suojamuoveihin ja sitten vielä laittaa jotain sinne muovin ja palkin väliin että jäis ilmarakoa vähän.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

ja tarina jatkuu edelleen ...

Kävin sitten tänään katsomassa autoani peltikorjaamolla. Työnjohtaja ilmoitti ensimmäseksi, ettei auto valmistuisi vielä tällä viikolla, vaikka niin oli sovittu. Ihmetteli vielä ääneen, että kai sinulle oli soitettu odotettua isommasta työmaasta mikä oli paljastunut kynnysmuovien irroituksen jälkeen. Ei oltu soitettu, mutta sainpahan sitten kattavan selostuksen siitä mitä autolle pitää tehdä jotta siitä tulee taas hyvä (= parempi kuin uusi, tässä tapauksessa).

Joka tapauksessa olivat purkaneet auton atomeiksi ulkopuolelta (puskurit, listat, helmat, ym härpäkkeet) ja mutakin ruostemurheita oli paljastunut kuin nuo kuplat muutamassa lokasuojassa. Pienen kädenväännön jälkeen (takuukäsittelijä vs peltikorjaamon työnjohto) lopputulos oli ollut, että KAIKKI epäilyttävät kohdat käydään läpi, eikä vain tähän asti sovittuja korjauksia. Nyt menee uusiksi vielä helmapeltien maalaus (kiveniskumassa pois, peltipinnalle, maalaukset ja uudet suojaukset) ja lukuisat piilossa olleet yksityiskohdat, mm pyöränkaarien alaosat mitkä ovat piilossa muovien alla.

Tehdään nyt kuulemma kaikki kerralla pois, ettei tarvitse jatkaa kohta siitä mihin nyt jäätiin. Kerrassaan hyvä asenne, mikä säästää jopa asiakkaan hermoja ja kustannuksia ajatellen jatkoa tämän auton kanssa.

Hyvä siitä tulee, ja voihan kohta kehuskella ajavansa TÄYSIN ruosteetonta väyrystä ...
perros
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja perros »

Sattuu sitä näköjään paremmissakin piireissä.
Mikä meni pieleen autonhaussa? Muistelen sinun maininneen Suomiautojen olevan suolattuja ruosteläjiä, ruostuu ne autot näköjään muuallakin.
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Mikä meni pieleen autonhaussa? Muistelen sinun maininneen Suomiautojen olevan suolattuja ruosteläjiä, ruostuu ne autot näköjään muuallakin.
Pieleen ei mennyt mikään! Ainakaan ei tunnusteta :wink: (ainoa pieleen mennyt asia sattui jo auton valmistusvaiheessa ...)

Mutta toisaalta en uskalla kuvitellakkaan, millainen vastaava suomisuolattu versio olisi ollut ...

Mutta tuleepahan käsityönä tehtynä kuntoon ja on ehompi kuin uutena!
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W202 vm. 2000 telakalle

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W202 vm. 2000 telakalle

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

nöykkis kirjoitti:... kakkosauton MB C 220 CDI A:n, rek. 9/2000 ...
Onko w202 vai w203 (vanha vai uusi kori)?
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

nöykkis kirjoitti:...W202, siis viimeisiä W202 yksilöitä, joten sen pitäisi olla vailla mitään valmistus- ja suunnitteluvirheitä....Myyjä on maailman vanhin MB-liike, etiikka on korkeimmalla mahdollisella tasolla. Niin on myös auton yhdellä aikaisemmalla haltijalla ja omistajalla...
Toivottavasti en tuota pettymystä, mutta kun vuosi sitten hain omani Saksasta (s202, vm. 4/2000), tuli sillä reissulla katseltua melko paljon vm. 98-00 c-sarjan farkkuja ja vähän sedaneitakin, eikä kohdalle osunut yhtään jossa ei ruostevaurioita olisi ollut juuri niiden takaovien tiivisteiden alla sekä takaluukun alareunassa. Toisissa oli vauriot jo korjattu jolloin niitä ei näkynyt, mutta silloin kyllä myyjä muisti aina mainita kuinka kallis remontti autolle oli tehty ja että nyt on kunnossa.

Itsellä oli kyllä etukäteen tiedossa Mersun takuu jos huoltotiedot on kunnossa, joten omanikin uskalsin ostaa pienellä riskillä jos jotain löytyy. Tampereen Veholta ilmoitettiin että kaikkien ovien karmit pistetään samalla kuntoon riippumatta siitä löytyykö ruostetta vai ei, ja pahimmat mene vaihtoon. Väitti vielä ettei näitä "näin uusissa" autoissa paljoa ole, mutta maalarilla kun kävin autoa tervehtimässä, oli hallissa juuri samaa korjausta odottamassa monta c-sarjalaista ja yksi e-sarjalainenkin.

Myös kaikki tutuilla olevat c-sarjalaiset (2 suomiautoa, 3 saksantuontia. Vm 97-00) ovat jostain kohtaa saman kohtalon kokeneet, toinen suomiautoista pahiten.

Onneksi takuu on kaikki pelastanut, mutta ainakin pari vuotta ilmeisesti pitää käydä Veholla huoltamassa autoa ettei tule ikävää yllätystä jos uusia ongelmia korin kanssa ilmenee. Eikä niiden ilmenemiseen vaikuta luotettavinkaan myyjä tai huolellisin edellinen omistaja, jos tehdas on käyttänyt huonoja rakenteita ja maaleja.
mronka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ruostemurheita

Viesti Kirjoittaja mronka »

Oppipojan kirjoituksia kommentoin, tai jatkan ajatusta....
josta myös aloitin aikanaan tämän aiheen.

Kerroin tuolloin Väyrys-kokemuksiani ja takaluukun korjaamista toiseen kertaan. (E200 farmari, malli 99, autolla ajettu nyt 130 tkm - parin vuoden aikana ovet vaihdettu, lokasuojat kunnostettu, takaluukku kunnostettu kaksi kertaa, kaikki siis eri korjaamokertoja).
Erikoinen episodi uusimmassa takaluukun korjauksessa siinäkin: kun tiedustelin takuupäätöksen tuloa, minulle sanottiin Veholla, että on tullut, mutta tässä sanotaan, että "vasta kesäkuussa". Ja takahuoneessa käynnin jälkeen todettiin, että homma voidaan tehdä nyt, mutta päätös tulee vasta kesällä. Homma tehtiin ja ihan kunnolla, oletan.
Päättelen, että koska edellisestä korjauksesta oli niin lyhyt aika, takuu olisi koskenut edellistä korjaustyötä ja mennyt Vehon piikkiin, nyt käsittelyä viivytetään niin, että homma menee tehtaan piikkiin.
Näin oletan ja päättelen - kun kysyin miksi "päätös vasta kesäkuussa", työnjohtaja vastasi minulle, että hän ei todella tiedä.
Ja tämä on ikävä asia. Minä olen ostanut auton omalla rahalla, olen siitä kiinnostunut ja yritän hoitaa sitä ym. Jokainen takuukorjaus on hoidettu asiallisesti ja kuntoon, mutta aina jotenkin hyssytellen. Erikseenkään kysymällä en ole saanut arviota siitä, mitä mahtaa tapahtua seuraavaksi, eli missä ruostuu.
Enkä usko, että missään huollossa kukaan tätä minun puolestani kriittisesti katsoo, vaikka huoltoja edellytetäänkin käytännössä täyden takuun saamiseksi.
Siitä jää huono fiilis, vaikka kuinka kärryä laitettaisiin kuntoon.
PK234
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja PK234 »

Kävin juuri näyttämässä v. 2000 C200/cdi-farkkua maahantuojalla. Suhtautuminen oli ihan positiivinen.

Auto on ollut minulla noin kuukauden ja on PETTYMYS. Vanha W124 oli sentään auto ! Onhan tässä ilmastointi ja CDI-diesel, joka hyökkää eri tavalla kuin vanha D200, mutta...

Autolla on ajettu 270 tmk ja se on ovista läpiruotunut, eli juuri nämä kohdat, joita MB korjaa takuuna. Mutta mitä vielä on edessä, vaikka MB korjaa nuo kohdat.

Auton myyjäliike ei ole mersukauppa, ja siellä minulle sattui myyjäksi varsinainen autokauppias - vieläkin suututtaa. Eivät tiedä mersuista mitään, ja pikkuviat, joita vihaan ei juuri kiinnosta nissan-kauppiasta.

No omaa tyhmyyttä, mutta auto näytti juuri sellaiselta, kuin tarvitsin..

Palataan ruosteeseen, kunhan homma etenee.
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kossu »

:D
Viimeksi muokannut kossu, To 01.02.2007 01:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Heikki »

en sitten tiedä vaan sellasta olen kuullut että noi oven tiivisteiden alta ruostuminen johtuisi siitä että mersun tehtaalla jossain vaiheessa olisi tehty tuotannossa säästöjä lyhentämällä peltien leikkureiden terän vaihto/teroitus väliä ja silloin leikattuista pelleistä reuna on jäänyt epätasaiseksi ja sitten maalaus vaiheessa maali ei tartu sauma kohtiin... :roll:
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Heikki kirjoitti:en sitten tiedä vaan sellasta olen kuullut että noi oven tiivisteiden alta ruostuminen johtuisi siitä että mersun tehtaalla jossain vaiheessa olisi tehty tuotannossa säästöjä lyhentämällä peltien leikkureiden terän vaihto/teroitus väliä ja silloin leikattuista pelleistä reuna on jäänyt epätasaiseksi ja sitten maalaus vaiheessa maali ei tartu sauma kohtiin... :roll:
8) Terve! Olettaisin kyllä että mitä useammin leikkurinterät vaihdetaan, niin sitä parempi leikkausjälki :shock: Ja vielä epätasaisessa pinnassa maalin vielä paremmin pysyvän, mutta kyllähän näitä "essonbaari" teorioita tämän aiheen tiimoilta riittää :lol:
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Heikki »

kleitos kirjoitti:
Heikki kirjoitti:en sitten tiedä vaan sellasta olen kuullut että noi oven tiivisteiden alta ruostuminen johtuisi siitä että mersun tehtaalla jossain vaiheessa olisi tehty tuotannossa säästöjä lyhentämällä peltien leikkureiden terän vaihto/teroitus väliä ja silloin leikattuista pelleistä reuna on jäänyt epätasaiseksi ja sitten maalaus vaiheessa maali ei tartu sauma kohtiin... :roll:
8) Terve! Olettaisin kyllä että mitä useammin leikkurinterät vaihdetaan, niin sitä parempi leikkausjälki :shock: Ja vielä epätasaisessa pinnassa maalin vielä paremmin pysyvän, mutta kyllähän näitä "essonbaari" teorioita tämän aiheen tiimoilta riittää :lol:
oho :D oma moka :D ajatuksissani tossa nopeesti kirjotin enkä lukenut jälkeenpäin... siis tarkotus oli kirjottaa että terän vaihto välejä PIDENNETÄÄN..
hups :lol:
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Eli minkä ikäistä C-sarjan mersua uskaltaa vielä merkkiliikkeessä näyttää ruosteiden osalta??

ps.ostamassa -97 w202
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

:?: :shock:
Viimeksi muokannut kossu, To 01.02.2007 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kestotähti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Viime viikolla kun kiertelin liikkeissä katselemassa vuosituhannen vaihteen E-sarjalaisia Mersuja, niin muutamat niistä oli jo pahemmassa ruosteessa kuin meikäläisen -83 mallinen W123. Tätä menoa uusista Mersuista ei ole enää 30 vuoden päästä jäljellä muuta kuin ratti ja renkaat. Tehtaan olisi kannattanut antaa moottorille 30 vuoden takuu ja jättää kori takuun ulkopuolelle. Ei olisi tarvinnut suorittaa yhtään takuukorjausta, koska kori loppuu ennen kuin kone. Mutta liiketoimintansa jokaisella. Meikäläisen Mersussa sentään tekniikka ja kori käyvät yhtä matkaa kohti loppuaan :lol:
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

kossu kirjoitti: Ei tuu museoautoja näistä ei :shock:
Ei tuu niin ei.

Tässäpä hieman mietteitä aiheesta:

On se maailma tässäkin kohtaa muuttunut aika nopeasti.

Meillä on tallissa vuoden 1964 Ässä-Mersu. Ikää on enempi, kuin ittellä. Kuntokin sillä on parempi. Missään ei ole ruostetta. Kilsoja on takana 80 000. Alkuperäiset renkaat on alla. No tämähän johtuu tietysti siittä, että eihän sillä ole ajettu, vaan se on tallissa ollut. Ja ajettu on aikoinaankin vain kesällä ja huolella...

Kuvitelkaas, että ostaisko joku nytte uuden Mesen, ajelis sillä vaan kesäsin, jos ei sada, hiljakseen ja sitten se taltioitais museoaikoja odotteleen. Ei oikein ole tämän päivän meininki semmonen.

Kertakäyttömeininki ja kvartaalitalous se on nytte muodissa. Ja siinä on sitte mukana myös Mersut. Parin-kolmen vuoden välein vaihtuu mallit. Vanhat paaliin vaan sitte. Sääli on sairautta ja silleen. Itte kuitenkin koitan hieman hidastaa tätä paalaus-homman aikataulua ja hommaan kunnon ruostesuojauksen. Ehkä sillä jonkun verran jatkoaikaa saapi. Ens viikolle on aika varattuna...

Kun kattelee tota Ameriikan foorumia (www.benzworld,org), niin eipä siellä tämmösten vanhojen romujen perään juuri kukaan itke. Uutta vaan alle ja AMG se olla pitää. Näille markkinoille ne panokset laitetaan. Veikkaampa, että eipä näitä meitin suola-juttuja juurikaan keretä miettiä tuolla Mersun tuotekehitys-osastolla.

Suomessa tunnetusti on likimain vanhimmat autot Euroopan mittakaavassa.

Ja kun suolaus on reipasta talvella, niin jopas kukkivi keväällä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mike66 »

No tässä oon sun kans täysin samaa mieltä.. Nykymaailman kiertonopeus on niin kova, et ei voi enää odottaa saavansa ikuisuuksia kestäviä juttuja... ei autoissa eikä missään muussakaan. Mutta se on sääli
W211 E55 AMG 2004
Parachos
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Parachos »

Mistä vm nämä w202 sitten tuntuu kukkivan??
97----> ? :oops:
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

8)
Viimeksi muokannut kossu, To 01.02.2007 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

kossu kirjoitti:[ Kommentit siksi esitin, ettei tule virheellisiä käsityksiä museoauto-asiassa , rivienvälit on hyvä lukea , myös siksi kommentoin tässä että jospa maahantuojan edustus , tehtaanedustus tai muu vastaava taho lueskelee palstoja , niin suinkaan hyväksyntää ruostuminen näin lyhyessäajassa ei tule saamaan muutamien puolestapuhujien esiintymisestä huolimatta., ja siinä puhun omastapuolestani enkä vertaa mihinkään muuhun kuin omaan rakkineeseen. :evil:
No juu, vikaahan sitä ilman muuta on jo tehtaalta alkaen. Eihän näin nopea ruostuminen käy laatuun. Ei tässä sitä koitetakaan väittää.

Tuo juttu vaan innosti vähän käsitteleen asiaa eri puolilta myös. Varsinkin kun on tuota perspektiiviä olemassa tuon museo-Mersun tiimoilta.

Jotensakin nykymenoon tavallaan sopii tämä ruoste-aihe. Kierrokset kovenee ja uusien mallien julkistus tihenee. Kohta kerkee jo mennä pari korimallia välistä, jos vaihtelee autoa, niinkuin minä eli noin 5 vuoden välein.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
tolby1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tolby1 »

Avantgarde kirjoitti: Tarina jatkuu ...

Viime viikon keskiviikkona tuli katseltua autoa tarkemmin ja huomasin muutamassa pyöränkaaressa mitättömän pieniä pullistumia, eli ruostekuplia. Sopivasti kun sairaslomalla flunssaa olin kärsimässä niin ei muuta kuin kiiruusti liikkeeseen näyttämään ja valokuvauttamaan. Ruostetakuukäsittelijän kanta oli, että yleensä ei näitä pyöränkaaria ole takuuseen korjattu. Mutta hän kysyyy kuitenkin asiaa pääkallopaikalta ...

Tänään kun vein autoa pajalle niin selvisi, että pääkallopaikalta oli tullut lupa kaikkien havaittujen kohtien korjaamiseen. Eli kaikki käydään läpi ja maalataan tehtaan piikkiin. Ei paha, onhan autolla ikää jo 6 vuotta.
Kyllä on kirjavaa näköjään tuo käytäntö, että mitä korjataan ja kelle korjataan. Pari vuotta sitten W210 vm.99 korjautettiin merkkikorjaamolla ja silloin käytiin tiukkaa sanailua siitä, että korjataanko kuplivat lokarinkaaret. Ei auttanut vaikka olin yhteydessä sinne itse "pääkalloon", tehdas / käsittelijä Helsingin päässä ei niitä suostunut korjaamaan.
Nyt on kylkilistojen alta alkanut paljastua kuplintaa. Pitäänee lähteä jälleen viemään väykkyä näytille.
----------------------------------------------
Näillä mennään:

E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97

-----------------------------------------------
Exät:

C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

:arrow: :arrow:
Viimeksi muokannut kossu, To 01.02.2007 01:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avantgarde
Mersumies
Mersumies

Tähän väliin on hyvä todeta, että saksalaisessa lainsäädännössä ei tunneta valmistajan virhevastuuta. Saksassa kun vedotaan aina edellisen kaupanportaan virhevastuuseen...

Joten jokainen euro, minkä saatte ruostekorjauksiin ns "good will"-mentaliteetilla, on ilmainen euro! Takuuasiat ovat taas sitten erikseen.

Mersulle 10 pistettä oma-alotteisista korvauksista. Muille (lähinnä BMW) 0 pistettä. Muistuupa jopa TV-haastattelu mieliin muutaman vuoden takaa; Toyotan Suomen johtaja totesi ylpeänä, ettei yhtään Toyotaa ole korjattu 6 vuoden ruostumattomuustakuun perusteella vaan asiakkaat ovat maksaneet kaikki ruostekorjaukset omasta pussistaan! Juju on siinä, että ohjelmassa käsiteltiin juuri uusien tojojen uskomattoman nopeaa ruostumista :roll:
Vastaa Viestiin