Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamalla

Kemuksia 202 vm95 ja202vm98 (molemmat suomiautoja.)Maalipinta on jotenkin "outo" ,kun vahaan kyseisiä autoja niihin ei millään saa semmoista "lasikalvoa"maaalipinnanan päälle.Veikko D kirjoitti:Meikälainen käytti kanssa -99 suomi202 farkun oven maalauksessa VEHOlla
tampereella, työnjohto kehui että ongelma on väärän työmenetelmän ja
maalin yhteisvaikutus...
Palkki on turvallisuuteen vaikuttava osa. Siksi se vaihdetaan, eikä vain korjata.Avantgarde kirjoitti:Itselleni tuli soitto paikalliselta valtuutetulta Mersukorjaamolta tänään parin viikon odottelun tuloksena. Olin käynyt valittamassa etupalkin alkavista ruosteista, mitkä havaitsin Webaston huoltotoimien yhteydessä. Alan "ammattilaisena" olin (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että pelkkä kevyt puhallus ja pintakäsittely oikealla maalilla olisi riittänyt hyvään lopputulokseen auton aiotulla käyttöiällä!
Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamallaKustannukset minulle luonnollisesti 0 €. Ostin auton Joulukuussa ja huolellinen tarkastus ei ainakaan minulle (tiesin ruosteista, koska edelliseen farkkuväyryseen vaihdettiin kaikki ovet syksyllä 2003 ensimmäisten tapausten joukossa) paljastanut mitään häikkää esim. ovissa. Takaluukkukin oiottiin vakuutusyhtiön piikkiin Joulukuun viimeisellä viikolla samassa pajassa Rostockin peräänajon jälkihoitona ... Eli korjattu ja maalattu luukkukin vaihdetaan tehdastakuna uuteen. Hyvä niin!
Tarina jatkuu ...Itselleni tuli soitto paikalliselta valtuutetulta Mersukorjaamolta tänään parin viikon odottelun tuloksena. Olin käynyt valittamassa etupalkin alkavista ruosteista, mitkä havaitsin Webaston huoltotoimien yhteydessä. Alan "ammattilaisena" olin (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että pelkkä kevyt puhallus ja pintakäsittely oikealla maalilla olisi riittänyt hyvään lopputulokseen auton aiotulla käyttöiällä!
Takuukäsittelijän tuomio oli kuitenkin aika tyly ainakin maksajaa ajatellen; autoon vaihdetaan etupalkki, takaluukku (farmari) ja kolme ovea korjataan tässä vaiheessa maalaamalla Kustannukset minulle luonnollisesti 0 €. Ostin auton Joulukuussa ja huolellinen tarkastus ei ainakaan minulle (tiesin ruosteista, koska edelliseen farkkuväyryseen vaihdettiin kaikki ovet syksyllä 2003 ensimmäisten tapausten joukossa) paljastanut mitään häikkää esim. ovissa. Takaluukkukin oiottiin vakuutusyhtiön piikkiin Joulukuun viimeisellä viikolla samassa pajassa Rostockin peräänajon jälkihoitona ... Eli korjattu ja maalattu luukkukin vaihdetaan tehdastakuna uuteen. Hyvä niin!
Pieleen ei mennyt mikään! Ainakaan ei tunnustetaMikä meni pieleen autonhaussa? Muistelen sinun maininneen Suomiautojen olevan suolattuja ruosteläjiä, ruostuu ne autot näköjään muuallakin.
Onko w202 vai w203 (vanha vai uusi kori)?nöykkis kirjoitti:... kakkosauton MB C 220 CDI A:n, rek. 9/2000 ...
Toivottavasti en tuota pettymystä, mutta kun vuosi sitten hain omani Saksasta (s202, vm. 4/2000), tuli sillä reissulla katseltua melko paljon vm. 98-00 c-sarjan farkkuja ja vähän sedaneitakin, eikä kohdalle osunut yhtään jossa ei ruostevaurioita olisi ollut juuri niiden takaovien tiivisteiden alla sekä takaluukun alareunassa. Toisissa oli vauriot jo korjattu jolloin niitä ei näkynyt, mutta silloin kyllä myyjä muisti aina mainita kuinka kallis remontti autolle oli tehty ja että nyt on kunnossa.nöykkis kirjoitti:...W202, siis viimeisiä W202 yksilöitä, joten sen pitäisi olla vailla mitään valmistus- ja suunnitteluvirheitä....Myyjä on maailman vanhin MB-liike, etiikka on korkeimmalla mahdollisella tasolla. Niin on myös auton yhdellä aikaisemmalla haltijalla ja omistajalla...
Heikki kirjoitti:en sitten tiedä vaan sellasta olen kuullut että noi oven tiivisteiden alta ruostuminen johtuisi siitä että mersun tehtaalla jossain vaiheessa olisi tehty tuotannossa säästöjä lyhentämällä peltien leikkureiden terän vaihto/teroitus väliä ja silloin leikattuista pelleistä reuna on jäänyt epätasaiseksi ja sitten maalaus vaiheessa maali ei tartu sauma kohtiin...
ohokleitos kirjoitti:Heikki kirjoitti:en sitten tiedä vaan sellasta olen kuullut että noi oven tiivisteiden alta ruostuminen johtuisi siitä että mersun tehtaalla jossain vaiheessa olisi tehty tuotannossa säästöjä lyhentämällä peltien leikkureiden terän vaihto/teroitus väliä ja silloin leikattuista pelleistä reuna on jäänyt epätasaiseksi ja sitten maalaus vaiheessa maali ei tartu sauma kohtiin...Terve! Olettaisin kyllä että mitä useammin leikkurinterät vaihdetaan, niin sitä parempi leikkausjälki
Ja vielä epätasaisessa pinnassa maalin vielä paremmin pysyvän, mutta kyllähän näitä "essonbaari" teorioita tämän aiheen tiimoilta riittää
Ei tuu niin ei.kossu kirjoitti: Ei tuu museoautoja näistä ei![]()
No juu, vikaahan sitä ilman muuta on jo tehtaalta alkaen. Eihän näin nopea ruostuminen käy laatuun. Ei tässä sitä koitetakaan väittää.kossu kirjoitti:[ Kommentit siksi esitin, ettei tule virheellisiä käsityksiä museoauto-asiassa , rivienvälit on hyvä lukea , myös siksi kommentoin tässä että jospa maahantuojan edustus , tehtaanedustus tai muu vastaava taho lueskelee palstoja , niin suinkaan hyväksyntää ruostuminen näin lyhyessäajassa ei tule saamaan muutamien puolestapuhujien esiintymisestä huolimatta., ja siinä puhun omastapuolestani enkä vertaa mihinkään muuhun kuin omaan rakkineeseen.
Kyllä on kirjavaa näköjään tuo käytäntö, että mitä korjataan ja kelle korjataan. Pari vuotta sitten W210 vm.99 korjautettiin merkkikorjaamolla ja silloin käytiin tiukkaa sanailua siitä, että korjataanko kuplivat lokarinkaaret. Ei auttanut vaikka olin yhteydessä sinne itse "pääkalloon", tehdas / käsittelijä Helsingin päässä ei niitä suostunut korjaamaan.Avantgarde kirjoitti: Tarina jatkuu ...
Viime viikon keskiviikkona tuli katseltua autoa tarkemmin ja huomasin muutamassa pyöränkaaressa mitättömän pieniä pullistumia, eli ruostekuplia. Sopivasti kun sairaslomalla flunssaa olin kärsimässä niin ei muuta kuin kiiruusti liikkeeseen näyttämään ja valokuvauttamaan. Ruostetakuukäsittelijän kanta oli, että yleensä ei näitä pyöränkaaria ole takuuseen korjattu. Mutta hän kysyyy kuitenkin asiaa pääkallopaikalta ...
Tänään kun vein autoa pajalle niin selvisi, että pääkallopaikalta oli tullut lupa kaikkien havaittujen kohtien korjaamiseen. Eli kaikki käydään läpi ja maalataan tehtaan piikkiin. Ei paha, onhan autolla ikää jo 6 vuotta.