Imusarjan putsaus
Tää brake clean on vissiin aika samaa sprayta kun quick clean.
Sillä ja ihan paineilmalla ainakin vm2002 cdi väykyn imusarjasta lähti mönjät pois.
samalla kun se imusarja on siinä pöydällä niin niiden läppien yhdystanko kannattaa tarkastaa. Joskus käy sellaista että ne nivelet kuluu tarpeeks ja lähtevät irti läpistä. Jos näin käy ni yleensä se läppä jää kiinni asentoon ja sit tulee savua paljon ku kiihdyttelee..
Sillä ja ihan paineilmalla ainakin vm2002 cdi väykyn imusarjasta lähti mönjät pois.
samalla kun se imusarja on siinä pöydällä niin niiden läppien yhdystanko kannattaa tarkastaa. Joskus käy sellaista että ne nivelet kuluu tarpeeks ja lähtevät irti läpistä. Jos näin käy ni yleensä se läppä jää kiinni asentoon ja sit tulee savua paljon ku kiihdyttelee..
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Pääpiirteittään suurimmat vaaran paikat on:
-jäähdytysnesteen joutuminen imukanavan kautta sylinteriin. Voi koitua isoksi katastrofiksi!
-Commonrail järjestelmää ei saisi ilmata starttaamalla. Onnistuu mutta ei suositeltavaa
Toki muitakin mahdollisuuksia on epäonnistumiseen. Esim johtimien ja ruuvien merkkailu auttaa. Aikaa kannattaa varata myös riittävästi
pa-letkuja joutuu irroittamaan joten ilmaus pitäs suorittaa sitten.
-jäähdytysnesteen joutuminen imukanavan kautta sylinteriin. Voi koitua isoksi katastrofiksi!
-Commonrail järjestelmää ei saisi ilmata starttaamalla. Onnistuu mutta ei suositeltavaa
Toki muitakin mahdollisuuksia on epäonnistumiseen. Esim johtimien ja ruuvien merkkailu auttaa. Aikaa kannattaa varata myös riittävästi
pa-letkuja joutuu irroittamaan joten ilmaus pitäs suorittaa sitten.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Nyt on putsattu ( tosin oli ihmeen vähän kakkaa putkissa....Onkohan ed. omistajan aikana jo putsattu????) mutta mutta.....Pro Clean liuotin aine + pulloharja tehosi hyvin ja perään kuumaa vettä. Älkää kysykö mistä tätä liuotinta saa (satuin vaan saamaan sitä) ilmeisesti teollista liuotinta. Imu putket lähtivät aivan metallipinnalle/kiiltäväksi puhtaaksi.
.
Liittyisikköhän se pien tarttuminen imusarjaan ja sitäkautta myös niiden läppien jumiutuminen Suomen talveen mitenkään ?
Ilmeisesti keski-euroopassa ei ainakaan vastaavalla laajuudella ole ko. ongelmaa.
Moottori käy "liian" kylmänä talvella - kierrätys kuitenkin toimii jo kylmänänkin, eikä ota pakkasia mitenkään huomioon - egr-venttiili on jäähdytetty - pakkasella jäähdytys ehken toimii tehokkaammin, kun alunperin on ajateltu - piki jämähtää vähän liian aikaisin.
Toimiessaanhan tuo kierrätys olisi ihan pätevä systeemi.
Pakokaasussa oleva hiilidioksidi hillitsee palamista ja tasoittaa huippulämpöjä sylinterissä, vähän niinkuin migillä hitsatessa.
Liittyisikköhän se pien tarttuminen imusarjaan ja sitäkautta myös niiden läppien jumiutuminen Suomen talveen mitenkään ?
Ilmeisesti keski-euroopassa ei ainakaan vastaavalla laajuudella ole ko. ongelmaa.
Moottori käy "liian" kylmänä talvella - kierrätys kuitenkin toimii jo kylmänänkin, eikä ota pakkasia mitenkään huomioon - egr-venttiili on jäähdytetty - pakkasella jäähdytys ehken toimii tehokkaammin, kun alunperin on ajateltu - piki jämähtää vähän liian aikaisin.
Toimiessaanhan tuo kierrätys olisi ihan pätevä systeemi.
Pakokaasussa oleva hiilidioksidi hillitsee palamista ja tasoittaa huippulämpöjä sylinterissä, vähän niinkuin migillä hitsatessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
muista merkeistä.
vw tdi mysteerin omistajana.
autolla ajettu n.200tkm, kun imusarjat oli ekakertaa kätösessä.
egr laipattu/tukittu jossain 190tkm tietämillä.
tulos: imusarjat täysin puhtaat.
voiko käydä niin että paska on lähtenyt itsestään tun 10tkm aikana??
kuitenkin muista vast. koneista imusarjat olleet melkein tukossa jo 100-150tkm ajetuissakin?!
öljyt vaihtelin aika tiheään tuon laippauksen jälkeen.
ajattelin jotta josko tuo noki ei ainakaan niin helposti aiheuttaisi mitään sydänkohtausta koneelle.
tiedä meninkö arvailuissani kuinka mettään.
mutta laitteet toimii ja imusarjat on kirkkaat.
voiko tuommoinen operaatio oikesti putsata röörit?
vai oliko tässä tapauksessa jotenkin mystisesti käynyt siten, ettei ne ikinä olleet edes karstoittuneet??
köröteltykin nimittäin on.
vw tdi mysteerin omistajana.
autolla ajettu n.200tkm, kun imusarjat oli ekakertaa kätösessä.
egr laipattu/tukittu jossain 190tkm tietämillä.
tulos: imusarjat täysin puhtaat.
voiko käydä niin että paska on lähtenyt itsestään tun 10tkm aikana??
kuitenkin muista vast. koneista imusarjat olleet melkein tukossa jo 100-150tkm ajetuissakin?!
öljyt vaihtelin aika tiheään tuon laippauksen jälkeen.
ajattelin jotta josko tuo noki ei ainakaan niin helposti aiheuttaisi mitään sydänkohtausta koneelle.
tiedä meninkö arvailuissani kuinka mettään.
mutta laitteet toimii ja imusarjat on kirkkaat.
voiko tuommoinen operaatio oikesti putsata röörit?
vai oliko tässä tapauksessa jotenkin mystisesti käynyt siten, ettei ne ikinä olleet edes karstoittuneet??
köröteltykin nimittäin on.
No tuntuisi hyvinkin mahdolliselta syyltä. Siihen kun yhdistää vielä mahdollisesti rikkinäisen termarin ja lyhyet ajopätkät, niin johan tarttuu.tuikku kirjoitti:.
Liittyisikköhän se pien tarttuminen imusarjaan ja sitäkautta myös niiden läppien jumiutuminen Suomen talveen mitenkään ?
Ilmeisesti keski-euroopassa ei ainakaan vastaavalla laajuudella ole ko. ongelmaa.
Moottori käy "liian" kylmänä talvella - kierrätys kuitenkin toimii jo kylmänänkin, eikä ota pakkasia mitenkään huomioon - egr-venttiili on jäähdytetty - pakkasella jäähdytys ehken toimii tehokkaammin, kun alunperin on ajateltu - piki jämähtää vähän liian aikaisin.
Ite koitan lämmitellä motin webastolla kunnon "lähtölämpöön". Ajossa kunnolla monoo koneeseen ja täyskierroksia käytetään myös. Ei pelkästään alinta puolikasta kellosta. Motaria lujaa ja reippaita ohituksia.
Ei mulla näillä opeilla juurikaan savuta. Ei pitäs olla tukossa. On tosin vakio vielä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Uskotaan, ei varmaan putsaannu. Mutta jos ei paheniskaan, niin ei tarttis suotta availla. Kun ei nyt savuta, niin ehkä menee pitkään ilman mitään. Sitä paitti tuo hoito-ohje, eli kone lämpimäksi webastolla ja sitten kunnolla kenkää sopii muutenkin. Ei ole kylmä ja saa oikein (teko)syyn kenkiä menemään...tuikku kirjoitti:.
Ei se imusarja puhdistu itsekseen.
On se senverta kovaa evästä tarttumaan se piki.
Jos ei ole koskaan lastutettu, niin sulla on se kierrätys toiminut kunnolla.

Aina näköjään löytyy syy laittaa kaasu pohjaan, potikat kaakkoon ja k..ni päälle, kun tarpeeksi kehittelee.

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
pasa kirjoitti:Nyt on putsattu ( tosin oli ihmeen vähän kakkaa putkissa....Onkohan ed. omistajan aikana jo putsattu????) mutta mutta.....Pro Clean liuotin aine + pulloharja tehosi hyvin ja perään kuumaa vettä. Älkää kysykö mistä tätä liuotinta saa (satuin vaan saamaan sitä) ilmeisesti teollista liuotinta. Imu putket lähtivät aivan metallipinnalle/kiiltäväksi puhtaaksi.
Tuli mieleen, että varmaankin puolet imusarjoista tulee vaihdetuksi uusiin. Missähän mahtanee olla ne vanhat ja tukkoiset? Roskiksessa? Voisi olla uusiokäyttöä puhdistuksen muodossa... Saisi rauhassa räpeltää paskaisen sarja auki ja vasta sen jälkeen purkaa laitteet --> huoltoaika lyhenis kummasti...
Tästä sitten aasinsiltaa pitkin että:
Onkos kellään vaihdettua imusarjaa nurkissa pyörimässä? Siis se saastainen versio. Voisin pelastaa sen roskikselta

Sain huollosta puhdistettavaksi täysin ehjän imusarjan.Asiakas oli halunnut uuden, servon ohjaustanko oli vain pudonnut.(Ajettu 100 tkm)
Käytin jarrujen puhdistusainetta annoin vaikuttaa muutaman tunnin ja painepesurilla puhtaaksi ,nyt on kuin uusi.
Vaihtoon menee huollossa 4 h työ eli teetän sen kyllä siellä.
Kyllä niitä kannattaa kysellä huolloista jotka eivät itse viitsi eivätkä ehdi käyttää aikaa kokeiluihin!
Käytin jarrujen puhdistusainetta annoin vaikuttaa muutaman tunnin ja painepesurilla puhtaaksi ,nyt on kuin uusi.
Vaihtoon menee huollossa 4 h työ eli teetän sen kyllä siellä.
Kyllä niitä kannattaa kysellä huolloista jotka eivät itse viitsi eivätkä ehdi käyttää aikaa kokeiluihin!
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Timope kirjoitti:Onkohan tehdas mitenkään suositellut imusarjan putsausta. Luulisi sielläkin tiedettävän, kun pakosarjasta johdetaan pakokaasuja imupuolelle, niin kyllä siinä röörit tukkeutuu. Eihän tämä toki ainoastaan Mersun ongelma ole, eiköhän muillakin merkeillä ole vastaavia ropleemeita.
Niin tietääkö joku , tietääkö joku tehtaalla tai maahantuojalla tästä enempää - ja mitä on kommentoineet - jos on ?
Aikamoista jumppaahan se on tämäkin imusarjajumppa .... mahtaako uudemmissa 03- > olla samaa vikaa vikaa vikaa ...
Re: Imusarjan putsaus
Onkos kellään auttaa kun W210 imusarjan läppien säätövarsien muovikupit tuntuu kuluneilta, miten ne sais tiivistettyä/ olette tiivistäneet että tanko pysyis kiinni eikä lähtis pois paikaltaan. Onkos tuohon mitään korjaussarjaa olemassa, Veholta tarjosivat uutta imusarjaa.