Mistäs nuista laakereista tunnistaa onko noi standardi laakerit vai mitkä? Kun niissä ei lue mitään ja tolla numerolla ei löytyny merkkiliikeestäkään mitään tietoo elikkäs niihin on präntätty
RUNKOLAAKERI: ylempi eli lohkon puoleisessa lukee 102 6501 sit ilmeisesti päiväys 9-85 ja pukin puolella on taas eri numero 102 6402, 1-85.
KIERTOKANGENLAAKERISSA: kangenpuoleinen 102 3410, 8-85 ja taas pukin puoleinen 102 3411.
Moottori numero on 102 011 14 01.
22G85
Onkos tohon mitään vaihtoehtoisia parempia laakereita jostain turbo dieselistä tai jotain?! mitenkäs nuo tarvike laakerit on menestyny nuissa koneissa.
m102sen runko sekä kiertokangen laakerit?!
Re: m102sen runko sekä kiertokangen laakerit?!
Ensinnäkin tuo "moottorin numero" on lohkon valunumeroja valmistus päiväys. moottorin numero on AINA stanssattu lohkoon imusarjan alle M102 moottorissa...wmix kirjoitti:Mistäs nuista laakereista tunnistaa onko noi standardi laakerit vai mitkä? Kun niissä ei lue mitään ja tolla numerolla ei löytyny merkkiliikeestäkään mitään tietoo elikkäs niihin on präntätty
RUNKOLAAKERI: ylempi eli lohkon puoleisessa lukee 102 6501 sit ilmeisesti päiväys 9-85 ja pukin puolella on taas eri numero 102 6402, 1-85.
KIERTOKANGENLAAKERISSA: kangenpuoleinen 102 3410, 8-85 ja taas pukin puoleinen 102 3411.
Moottori numero on 102 011 14 01.
22G85
Onkos tohon mitään vaihtoehtoisia parempia laakereita jostain turbo dieselistä tai jotain?! mitenkäs nuo tarvike laakerit on menestyny nuissa koneissa.
Ota vaikka mauseri käteen, ja mittaa kampiakselin kaulat. Siitä näät parhaiten onko vakio koossa. STD. koko kiertokangen kaulalle on 47,995-47.996 ja runkolaakerin kaula 57,950-57,965 tai toinen STD II koko 57,935-57,950. eli runkolaakeria on kahta STD. kokoa, joten suosittelen akselin mittausta jossain koneistamossa, ja alkuperäisten laakereiden ostoa, koska tarvike laakereita ei varmaankaan saa runkolaakeri puolelle kun yhtä STD. kokoa. Alkuperäinen varaosa numero molemmissa sama, mutta perässä lisäksi koodi laakerin värimerkinnän mukaan: (STD) 57 = valkoinen ja (STD II) 58 = violetti. Alikoon laakerit ovat 0.25 väleillä. Jos mootttori on -85--86 autosta, niin todennäköisesti vakio koossa, koska nuo X-85 luvut ovat valmistus kuukausi ja vuosi.
Turbon Viton runkolaakerit käyvät, koska ovat samalla varaosanumerolla... Vakioilla pärjää todella pitkälle, kunhan voitelupuoli on muuten kunnossa.