Katsotaan nyt sitten oikein tarkasti ja tieteellisesti tuon pikkukorjauksen vaikutus. Vanhat kumit olivat aika horot ainakin silmämääräisesti. Nyt koneen sisuksissa on myös tuoreet täyssyntikat Castrolit ja Mannesuodin

Tässä on hyvä ns. 0-piste aloittaa kevyen kenttärempan vaikutusten seuranta.
Se on nyt ainakin empiirisesti todennettu, että ei pölläytä. Jotensakin myös myllyn käynti on tasaisempaa ja hiljaisempaa - lieneekö noilla kumeilla siihen mitään vaikutusta, taitaa olla uusien öljyjen ansiota. Tai sitten mielikuvitusta

Pari tonnia kun tuolla sorvaa menemään, niin jotain tulosta pitäisi olla jo näkösällä - vanhoilla kumeilla öljynpinta olisi tuolloin tikun puolivälissä ja valo tuikkimassa. Jos on tippunut alle puolet tuosta, niin homma oli tekemisen väärtti. Se tietää, ettei ö-vaihtovälillä pitäisi olla lisäystarvetta ja sehän 300 tkm ajetulle kutvoselle piisaa.
Petri M. Suosittelen kyllä noilla kertomillasi juomahaluilla kumiukkojen vaihtoa. Ei pitäisi kirpaista työnkään osuus, esim. hovinarrilla 65 ekkua. Tuohon hintaan piti kyllä olla ne kumit, venakopan tiivari ja ö-suodatin omasta takaa.