WEITEC alustasarjat ?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

WEITEC alustasarjat ?

Viesti Kirjoittaja Heikki »

onko foorumilaisilla minkälaisia kokemuksia weitecista?

tilasin tossa muutama viikko sitten completokselta FK:n alustasarjan.. eipäs siitä sitten kuulunut mitään niin soitin tossa vähän aikaa sitten completokselle että missähän se mahtaa olla...
vastasivat että eivät saaneetkaan sitä FK:ta niin lähettävät sitten vähän kalliimman weitecin samaan hintaan..

liennekköhän toi sitten sen kalliimpi :?
Avatar
Pete190D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 16.10.2005 19:54

Viesti Kirjoittaja Pete190D »

mulla on Weitecin -40mm alustasarja ja hyvin on toiminut ja madallus oli mitä luvattiin.. Eihän se nyt paras ole mutta hinta laatu suhteeltaan toimiva! entisessä autossa oli FK alustasarja ja aivan PA**A setti.. muuttu kivireeksi ja ei madaltanut yhtään..
Ei tippa tapa, mut tipasta voi tulla tapa!
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

no tuo oli kiva kuulla :D 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: WEITEC alustasarjat ?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Heikki kirjoitti:onko foorumilaisilla minkälaisia kokemuksia weitecista
Muutama vuosi sitten tuli tilattua samaisesta "pahamaineisesta" firmasta FK:n madallusjouset W202:een, ja samanhenkinen kuvio oli silloinkin, ensin toimittivat väärät takajouset, sitten muistaakseni juurikin tuon Weitecin sarjan FK:n tilalle...ei jaksanut käydä enää vänkäämään, kun tuntui olevan niin vaikeaa muutenkin siellä tuo toimitus.

Kyllähän ne alla pysyivät ja jotain joustivatkin, tämän jälkeen tullut tosin hankittua vain H&R-jousia, jotka esim. W210:aan maksavat 200e / kierros, eikä tarvi niin paljoa arvuutella että ovatko toimivat vai ei. Säästetään tuo turha jousitestailu muille. :lol:

Oliko sulla koko alustasarja vai vaan jouset?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Re: WEITEC alustasarjat ?

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Juhis. kirjoitti: Oliko sulla koko alustasarja vai vaan jouset?
koko alusta...
mitähän ne sitten oikein yrittävät siellä prkl completoksella :evil: empähän tämän jälkeen tilaa mitään sieltä enään...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: WEITEC alustasarjat ?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Heikki kirjoitti:koko alusta...
mitähän ne sitten oikein yrittävät siellä prkl completoksella :evil: empähän tämän jälkeen tilaa mitään sieltä enään...
Joo, vähän sama loppupäätelmä tullut itselläkin nykysin.
Ohi aiheesta
Joskus vuoden 2001 tienoilla jäi jo vähän erikoinen maku suuhun kun kyselin että oisko ollu W124:ään mitään spoilereita (puhelimitse), niin kauppasi vaan "osta luettelo osta luettelo", olikohan sillon tyyliin 75 mk + postikulut 15 mk.....jäi ostamatta helmat, mutta niin kyllä kuvastokin... :lol:

Ja silloin ainakin nuo kuvastot oli tehty jollain Paintilla tökerösti netistä löytyneiden likaisten autonkuvien päälle väärässä mittakaavassa....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Re: WEITEC alustasarjat ?

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Juhis. kirjoitti:
Ohi aiheesta
Joskus vuoden 2001 tienoilla jäi jo vähän erikoinen maku suuhun kun kyselin että oisko ollu W124:ään mitään spoilereita (puhelimitse), niin kauppasi vaan "osta luettelo osta luettelo", olikohan sillon tyyliin 75 mk + postikulut 15 mk.....jäi ostamatta helmat, mutta niin kyllä kuvastokin... :lol:

Ja silloin ainakin nuo kuvastot oli tehty jollain Paintilla tökerösti netistä löytyneiden likaisten autonkuvien päälle väärässä mittakaavassa....
heh :D luulis tuon markkinoinnin kannaltakin menestyä paremmin kun noita esittely luetteloita jaettas ilmaiseksi... mut ihan miten ite tykkäävät
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tupe1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 25.10.2004 09:08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupe1 »

Halpoi on ja laskee, mutta löysiä on..(ei ole ollut omissa kulkineissa)
ahtaalla rengastuksella hakisin kyllä jotain jäykempää.
RACECOM.FI
Avatar
teamhyypio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja teamhyypio »

ite laitoin nyt 124:seen weitecin -45mm laskujouset,ja kyllä ihan tyytyväinen olin. ajo-ominaisuudet eivät oikeestaan huonontuneet eivätkä parantuneet mutta auto meni tonttiin mukavasti.ja yksi rengas vain edestä raapii hieman sisälokariin... renkaina 16" 205 55 nastat.mutta voi tietenkin olla että esim 18" tassuilla saattaisi tulla ongelmia...
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

tänään se sitten lopultakin saapui kotia... saas nyt nähä kunhan sen paikalleen rassailen että millanen se sitten loppuunsa on..
ilmottelen kunhan se on alla...
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

nyt on alusta alla... ei vielä oo paljoo tullu montuissa ajeltua mutta ihan hyvältä näin alkuun ainakin vaikuttaa..
Kuva
Kuva

siinä pari kuvaa mistä verrata kuinka se tiputti..
ehkä sais perästä olla hivenen kurkeempi mut pitää tässä katsella miten se muokkautuu vielä kun ajelee 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Heikki kirjoitti:...ehkä sais perästä olla hivenen kurkeempi mut pitää tässä katsella miten se muokkautuu vielä kun ajelee 8)
Jousien korokekumeillahan tuota kulkuasentoa voi vähän hienosäätää... :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Juhis. kirjoitti:
Heikki kirjoitti:...ehkä sais perästä olla hivenen kurkeempi mut pitää tässä katsella miten se muokkautuu vielä kun ajelee 8)
Jousien korokekumeillahan tuota kulkuasentoa voi vähän hienosäätää... :)
niin saishan sillä sen 1cm verran perää korkeemmalle :)
keulasta en kyllä jousia lähe irrottelemaan kun tuntuu olevan kallista puuhaa :D ainakin hartikaisella :?
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Saakos noita weitecin jousia 300dt:n?? Kannattaskohan ostaa h&r:n jouset suoraan??

Entä mitenköhän nuo jousisarjat sopivat tuon takapään tasonsäädön kanssa??
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

jt-DT kirjoitti:Saakos noita weitecin jousia 300dt:n?? Kannattaskohan ostaa h&r:n jouset suoraan??

Entä mitenköhän nuo jousisarjat sopivat tuon takapään tasonsäädön kanssa??
Vastaus kiinnostais muakin :) mikä olis järkevä alustasarja ja mistä?

w124 turbodiesel farkku..
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Ite tilasin us-partsilta muistaakseni kun oli ainut paikka missä oli sillä kiireellä jousisarja farkkuun.
Weitecit tuli kun oli ainuat ja onhan nuo pelannu, aluksi tippu sen 40mm nyt on vuoden kuluessa vielä hitusen.. 8)
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Itellä oli kans weitecit -45 entisessä 124:ssa ja olin ihan tyytyväinen kerkisinköhän ajaa reilu 35tkm niillä ja korkeus pysy ainakin sen ajan melkolailla samana ja muutenkin hintaansa nähden ihan jees.. tohon nykyiseen ostan todennäköisesti kyllä konin tolpat ja eibachin vieterit vaikka kaikki kehuu bilsteinejä ja h&r niin ei kuulema juuri eroa tollasen farkun sportline alustasta eli ei hirveesti houkuta :roll: ja konit ois säädettävätkin :) tiedä sitten...
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Ookkei.. Mitäs tommonen konin sarja maksaakaan?
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

No se vähän riippuu kun itehän en osta kuin etu tolpat ja kaikki jouset en halua luopua noista sportin hydrauli takaiskareista. Kun drw:ltä kyselin joskus kesällä niin oliskohan ollut jouset ja etu tolpat yhteensä ollut jossain vajaan 700 paikkeilla mutta voin muistaa tosi väärinkin, siitä kun on aikaa jo niin pirusti, pitäs melkeen taas soitella ja kysellä.. oikeestan minäpä kyselen ens viikolla parista paikka noitten hintoja niin voin laittaa tänne sitten.. :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Love D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 20.05.2005 22:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Love D »

Ite hommasin (avatarissa olevaan) W202 farkku mersuun nuo Weitec -40mm madaltavat jouset. Tiputus oli edestä -55mm ja takaa -50mm, samal tehtiin myös nelipyöräsuuntaus, ja ajattavuus ei ainakaan huonontunut :)

Nyt ajettu ko. jousilla ~20tkm, ja edelleen kyytin on hyvää :)
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Ite hommasin w201:seen weitecin 40/40 jouset, edestä tippu mukavasti, renkas menee melkein kaareen, takaa taas ei tippunut juurikaan, kivasti on auto etukenossa :) mutta mukavan tuntunen, ei liian jäykkä eikä liian löysä. Ykkösen kumit pitäis hommata taakse niin sais sen sentin tippumaan.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Eli voisko tästä topicista vetää sen johtopäätöksen että H&R olis pikkasen laadukkaampi jousi verrattuna weitecin vieteriin... mut myös vähän kalliimpi? Itse kun juuri tässä arvon kans et kumman sarjan 190D:hen tilaan... ja tarkotus ei oo madaltaa kun toi 40mm ja että ajomukavuus säilyisi vielä mahdollisimman hyvänä, sellainen pintakova nypyttäjä jos tosta tulee niin sit harmittaa. Aluksi ainakin jätän noi vakioiskarit kun ovat hyvässä kunnossa.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ei weitecit 190:ssä ainakaan pintakovat ole, ehkä liian löysät jopa jos oikein isoa kovaa ajetaan. Mutta normaalikäytössä ihan mukavat kyllä.

Madaltavat vaan edestä vähän enemmän kuin takaa. Eli jos vaikka laittaa eteen 3 kumit ja taakse 2:set niin tulee sellainen millä pärjää vielä ihan hyvin jos ei maastoajoa harrasta.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

H&R:n -40mm sarjan tilasin... toivottavasti ei tartte pettyä. Nyt kun vielä tietäs mitkä kumit sinne kannattaa laittaa tän H&R:n kanssa ettei tarttis puljata niiden kanssa, eli kannattaako sekä eteen että taakse laittaa samanpaksuiset ettei jompikumpi pää jää toista pahasti ylemmäksi?
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ite tilasin w126 -45/45 weitecit...eipä tuossa paljoon eroa huomaa että on "jäykemmät" jouset..hyvin pelaa...keula vaan ei laskenu tarpeeks
Merseedespents
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Nyt tuli ostettua sitten noi puhumani konin sportit ja eibachin vieterit, eli eteen uudet tolpat ja joka nurkkaan uudet jouset. Auton koitan saada liikkeelle mahdollisimman nopeesti mutta väkisin menee heinä-elokuun paikkeille ennen kuin liikahtaa mihinkään ja pääsee testaa alustaa. Ai niin hintaa tolla setillä oli n.850€ suunnilleen.. tarkkaa summaa en muista kun en maksanut täyttä hintaa :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Weitec 40/40 sarja alle tänään.
CLK tippui edestä "riittävästi", takaa ei juuri nimeksikään.

EDIT: Mitattu. Keskiöstä kaareen etu 31cm, taka 35cm
CLK 230K , A160
laiska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 08.04.2008 23:32
Paikkakunta: pyhäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laiska »

Velipojan 190d nakattiin keväällä tommonen weitekin 40/40 alusta sarja, Johon ei olla oltu oikein tyytyväisiä.
:cry:
Varsinkin etujouset olivat aivan liian löysät keula tippui heti lyhennettyjä pohjaanlyöntikumeja vasten, autossa oli sillon edessä 3-kumit.
Asiaa koitettiin korjata laittamalla eteen 4-kumit ja lisäksi 20mm kumisuikale.
Näillä eväillä keula saatiin inhimmilliselle korkeudelle, mutta silti keula meinaa pohjata kovemmissa heitoissa. Etujouset ovat yksinkertaisesti liian löysät tai iskunvaimennus liian tehoton.

Takajousitus jäi suht sopivaan korkoon 1-kumeilla mutta sekin on turhan pehmeä.
Veljellä on ollut kahdessa aikasemmassa autossa (mazda) myös weitekin jouset muttei niissä ole ollut kysestä ongelmaa.
Avatar
Puuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 26.08.2008 20:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Puuha »

Mulla ollu useissa autoissa weitec eikä e ollu ongelmia.
Keula vaan usein jääny perää ylemmäs.
Noh CLK ei tätä ongelmaa, olisko iskarit vainaat...
Siinä tapauksessa huutaa konia alle.
CLK 230K , A160
Vastaa Viestiin