Kannattaako ?
Kannattaako ?
Vaihtaa ikirauta uudempaan ?
Oon tossa työkaverin autonvaihdon jälkeen saanu
hirveen kuumeen ja nyt olis vissiin aika päivittää mese.
Vaihtoehdot täällä hetkellä olis
E 200 cdi -01 aj 360 tkm
C 200 cdi -01 aj 280 tkm
E 290 turbod aj 220 tkm uustuonti
Mitä ootte mieltä kyseisitä värkeistä
E 200 on menossa takuupeltikorjaukseen ( tietysti )
muut ok
Oon tossa työkaverin autonvaihdon jälkeen saanu
hirveen kuumeen ja nyt olis vissiin aika päivittää mese.
Vaihtoehdot täällä hetkellä olis
E 200 cdi -01 aj 360 tkm
C 200 cdi -01 aj 280 tkm
E 290 turbod aj 220 tkm uustuonti
Mitä ootte mieltä kyseisitä värkeistä
E 200 on menossa takuupeltikorjaukseen ( tietysti )
muut ok
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
280 s 77
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Nyt voi sinänsä olla hyvä hetki vaihtoon, että käytettyjen autojen kauppa on syksyn mittaan käynyt verkkaiseksi ja sen pitäisi käytännössä näkyä hintojen laskuna.
Vaihdosta kun puhutaan, niin ensimmäinen haaste tietysti on se miten pääsee vanhasta eroon järkevällä hinnalla. Ehkä kannattaa ensin kokeilla miten vanha menee kaupaksi, ja jos menee, niin sitten ei muuta kun tekemään sopivia kauppoja uudemmasta.
Paljonko tahdot tuosta -92 dieselistä?
Vaihdosta kun puhutaan, niin ensimmäinen haaste tietysti on se miten pääsee vanhasta eroon järkevällä hinnalla. Ehkä kannattaa ensin kokeilla miten vanha menee kaupaksi, ja jos menee, niin sitten ei muuta kun tekemään sopivia kauppoja uudemmasta.
Paljonko tahdot tuosta -92 dieselistä?
No mietitääs....uudempi päihittää vanhemman turvavarustelussa, ehkä mukavuusvarustelussakin ja suorituskyvyssä. Vanhempi taas on ylläpitokuluiltaan varmaan edullisempi, siihen ei usko tulevan mitään "ei maalaisjärjellä selvitettäviä" vikoja. Pääomakulut jokainen voi kuvitella itse.... Jos kilometrejä ei ihan järjettömästi tule, itse en vaihtaisi. Jos ajoa tulee paljon ja joka kelissä, pimeilläkin, uutta voisi miettiä ihan turvavarustelunkin tähden.
E: ja noista oma valinta olisi viimeinen; iso koppa "vanhanaikaisella" pumpulla varustetulla ikuisella vitosdieselillä. Se, mikä äänien sivistyneisyydessä hävitään, luotettavuudessa voitetaan.
E: ja noista oma valinta olisi viimeinen; iso koppa "vanhanaikaisella" pumpulla varustetulla ikuisella vitosdieselillä. Se, mikä äänien sivistyneisyydessä hävitään, luotettavuudessa voitetaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos multa kysyttäisiin, niin päätyisin tuohon C-malliin, jos w203, kuten vuosimallista voi päätellä. C-mallilla on jotenkin parempi maine, kuin väyrysellä ja ei ole niin herkkä ruosteelle yleisesti ottaen. Olisi helpompi päästä eroon ehkäpä myöhemmin. Tekniikkahan niissä on käytännössä sama.
Riippuu tietenkin, tarvitseeko miten paljon tilaa matkustajille, vai ajeleeko yksin pääasiassa. Jos viitsii ajaa samalla autolla, niin taloudellisntahan se ois jatkaa vanhalla, mutta autokuume tuppaa viemään voiton jossain vaiheessa....
Riippuu tietenkin, tarvitseeko miten paljon tilaa matkustajille, vai ajeleeko yksin pääasiassa. Jos viitsii ajaa samalla autolla, niin taloudellisntahan se ois jatkaa vanhalla, mutta autokuume tuppaa viemään voiton jossain vaiheessa....
Mie oon kyllä kans sitä mieltä että jos kilometrejä ei tule paljua nii kannattee melkein pysyä tosa huolettomassa mikä sulla on...mutta minkäs sille kuumeelle tekee
onneksi ittelä ei oo iskeny... 


Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Joo kiitti kaikille mielipitestä . Senverran vielä että ajelen tommonen
35-40tkm vuodessa työajoa ja oon jo yli neljä vuotta istunu tos hytis.
Eipä siin oo mitää isompaa ollu ja ny o 403tkm taulus.
Kaveri o yllyttäny cdi mieheks ja sano et pitäs munki jo siirtyy nykypäivää
Siellä joku jo kyseli hintaa, ei kai aleta painostaa myymää, rupes heti mietityttää...
Joo kyl se autokuume o aika paha vaiva . Nii se hinta vois ol vaik 4k€
Mitä ootte mieltä onko toi w203 pieni vai näyttääkö se vaan kun en oo viel
päässy kokeileen...
35-40tkm vuodessa työajoa ja oon jo yli neljä vuotta istunu tos hytis.
Eipä siin oo mitää isompaa ollu ja ny o 403tkm taulus.
Kaveri o yllyttäny cdi mieheks ja sano et pitäs munki jo siirtyy nykypäivää

Siellä joku jo kyseli hintaa, ei kai aleta painostaa myymää, rupes heti mietityttää...
Joo kyl se autokuume o aika paha vaiva . Nii se hinta vois ol vaik 4k€
Mitä ootte mieltä onko toi w203 pieni vai näyttääkö se vaan kun en oo viel
päässy kokeileen...
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
280 s 77
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Autokuume
Kyllä kieltämättä tämä kuume jokus iskee mutta minulla menee helposti ohi.
Joku väittää ettei siitä eroon pääse mutta kyllä pääsee. Minä katson Kukkaroon Niin homma on ohi .Ja hyppää vanhaan ja tyytyväinen ,ja toteaa tämähän on hyvä auto ei ole koskaan tielle jättänyt. Uudemmasta ei ole niinkään varmuutta
Joku väittää ettei siitä eroon pääse mutta kyllä pääsee. Minä katson Kukkaroon Niin homma on ohi .Ja hyppää vanhaan ja tyytyväinen ,ja toteaa tämähän on hyvä auto ei ole koskaan tielle jättänyt. Uudemmasta ei ole niinkään varmuutta
Sanoisin että kyllä sun kannattaa siirtyä W210- malliin, mutta ole tarkkana ruosteiden kanssa.
Neuvoni: ota Saksasta tuotu vähänajettu ruosteeton aihio, esim. 300 turbodiesel joku vm 98-99, ruostesuojauta ja päivitä se (esim. digituning).
Siinä saat sitten loistavan auton pitkiksi ajoiksi ja pienellä rahalla.
ks. sopiva yksilö esim. www.tuontimesta.fi

Neuvoni: ota Saksasta tuotu vähänajettu ruosteeton aihio, esim. 300 turbodiesel joku vm 98-99, ruostesuojauta ja päivitä se (esim. digituning).
Siinä saat sitten loistavan auton pitkiksi ajoiksi ja pienellä rahalla.
ks. sopiva yksilö esim. www.tuontimesta.fi

MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Powered by DIGITUNING Serial
Riippuu millä kriteereillä arvostellaan.urkki63 kirjoitti:...Mitä ootte mieltä onko toi w203 pieni vai näyttääkö se vaan kun en oo viel päässy kokeileen...
203-Sedanin tavaratilan lastausaukko on pienempi kuin W124:ssa. Takapenkilläkin on hitusen verran vähemmän tilaa kuin kakkosnelosessa. 203:n etupenkillä tilaa on oikein mukavasti.
Itselläni on ollut kaksi 203:a. Mikä tarkoittaa, että tykkään autosta oikeasti. Enhän muuten ensimmäisen jälkeen toista olisi ostanut. 203 on minulle "käteen istuvamman" tuntuinen kuin 210 tai 211. Kertaakaan 203 ei ole tuntunut minun käytössäni liian pieneltä.
Väyryseen verrattuna 203 on luonnollisesti pienempi, mutta onko se niin pieni että häiritsee vai sillä tavalla kompakti että se tuntuu ajajan autolta, riippuu täysin sinusta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jos on ajanut väyrysellä ja sitäkin ennen "isommilla" mersuilla,ei 203 ole vaihtoehto. Isä kävi eilen kokeilemassa uutta C200 diisseliä ja siihen se jäi, kuulemma pieni,pörisevä kopperoeerola kirjoitti: Väyryseen verrattuna 203 on luonnollisesti pienempi, mutta onko se niin pieni että häiritsee vai sillä tavalla kompakti että se tuntuu ajajan autolta, riippuu täysin sinusta.

Itte taas haaveillu juurikin 203 korisesta,ois näppärämpi mutta koeajot jäänyt tekemättä kun sopivaa ei ole ollut koeajettavana. Tiedä sitten oisko kokemukset yhtä murhaavia kuin vanhemmalla polvella,
minusta kun pikkupemarikin tuntui (aikoinaan) mukavalta ajettavalta.
Terve vaan Porilaiselle Mersumiehelle
Tämä ei vastaa kysymykseen suoraan, mutta tarjoaa oivan lääkkeen autokuumeeseen.
Mene johonkin paikalliseen jobbariliikkeeseen, vaikka Rintala Toejoella, ja ota koeajoon päiväksi pahin takapihan lintta, mitä löytyy. Joku 400 tkm ajettu Mitsu Lancer -86 tai vastaava.
Päivän jälkeen siirtyminen takaisin W124:en tarjoaa suuremman nautinnon, kuin kyseisen auton vaihtaminen uudempaan meseen. Rahatkin säästyy ja oma tuntuu vakaalta, hiljaiselta ja tilavalta pitkän aikaa.
pforsell

Tämä ei vastaa kysymykseen suoraan, mutta tarjoaa oivan lääkkeen autokuumeeseen.
Mene johonkin paikalliseen jobbariliikkeeseen, vaikka Rintala Toejoella, ja ota koeajoon päiväksi pahin takapihan lintta, mitä löytyy. Joku 400 tkm ajettu Mitsu Lancer -86 tai vastaava.
Päivän jälkeen siirtyminen takaisin W124:en tarjoaa suuremman nautinnon, kuin kyseisen auton vaihtaminen uudempaan meseen. Rahatkin säästyy ja oma tuntuu vakaalta, hiljaiselta ja tilavalta pitkän aikaa.

pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Kannattiko ?
Huomenta Pori ja muut foorumilaiset !
Nyt se kannattavuus sitten punnitaa ko tuli sitte
haettua w 210 290 td 97 elegance saksantuonti.
Sitä on nyt sitten asuttu viikonloppu uudessa autossa
Kyllä tuo tuntuu ihan hienolta ton 200d 92 :en jälkeen,
vaika joku voi olla asiasta muuta mieltä vai voiko
Nyt vaan sitte opetellaan uuden tavoille ja pannaan
kilometrejä tauluu......
Nyt se kannattavuus sitten punnitaa ko tuli sitte
haettua w 210 290 td 97 elegance saksantuonti.
Sitä on nyt sitten asuttu viikonloppu uudessa autossa

Kyllä tuo tuntuu ihan hienolta ton 200d 92 :en jälkeen,
vaika joku voi olla asiasta muuta mieltä vai voiko

Nyt vaan sitte opetellaan uuden tavoille ja pannaan
kilometrejä tauluu......
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
280 s 77
No varmana saadaan (jos nyt jotain tarttee ees tehä). Toi kone kestää tappiin asti ja muutoinkin pikku rempalla pitäs pärjäillä.urkki63 kirjoitti:No onpa tässä takana koko voorumin tieto et eiköhä yks mersu
niil kuntoo saara
Mites on pellien kunto tuossa ? Varmaan oot tutkinu, kiinnostaisi yhteenveto. Ruostehommelit näissä kaiketi se harmillisin juttu on. Pitkään kestää pajalla olla, jos paikkailla pitää. Sinänsä nyt ei remppaa kummempaa ole kuitenkaan.
Jahka on mielipide tosta selvänä, niin laittele galluppiinkin tietoa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jaaha, laitetaan pieni kertomus autosta.
290 td elegance 97 mittarilukema 221 tkm uustuonti.
Ajelin autolla päivän ennen ostopäätöstä, kävin myös
muita väyrysiä kokeilemassa mutta tää tuntu heti omalta
Ruosteviat on korjattu Satakunnan Autotalossa ja tutkin auton
nosturilla korjaamolla jossa kaverini on töissä
Joten sen puolesta näyttää ihan hyvältä.
Autossahan on tietysti 5v automaatti , Ilmastointi , vakionopeudensäädin
webasto(vain kello puuttuu, mutta ei kauaa) ja muut normaalit varusteet.
Olen nyt ajanut n 1200 km perjantaista ja ihan olen ollut
Laitan sinne galluppiinkin jotain kunhan kilometrejä tulee lisää.......
290 td elegance 97 mittarilukema 221 tkm uustuonti.
Ajelin autolla päivän ennen ostopäätöstä, kävin myös
muita väyrysiä kokeilemassa mutta tää tuntu heti omalta

Ruosteviat on korjattu Satakunnan Autotalossa ja tutkin auton
nosturilla korjaamolla jossa kaverini on töissä
Joten sen puolesta näyttää ihan hyvältä.
Autossahan on tietysti 5v automaatti , Ilmastointi , vakionopeudensäädin
webasto(vain kello puuttuu, mutta ei kauaa) ja muut normaalit varusteet.
Olen nyt ajanut n 1200 km perjantaista ja ihan olen ollut

Laitan sinne galluppiinkin jotain kunhan kilometrejä tulee lisää.......
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
280 s 77