
CDI motin lämpeneminen
Nyt on uusi termari ja heti muuttui lämpötila ihan toiseksi.
Maantieajossa (vaikka ajettu 50-100 km tai enempikin) käyttäytyi seuraavasti:
- Ensin alkuun lämpö oli hieman 80-viivan alapuolella. Tämä viime talvena / kevään mittaan.
- Laski vielä alemmas nyt syksyllä.
- Sitten ihan viime pari-kolme viikkoa oli 60-asteessa, välillä jopa alle.
Eli tämä termari ilmeisesti hajoaa siten, että menee koko aika kylmemmäksi. Satunnaisesti kylläkin saattoi olla lämpimämpikin (etenkin kaupungissa).
Nyt vaihdettu ja lämpö on pari viisarin leveyttä yli 80-asteen. Tämä on ilmeisesti juuri se lämpö, mikä pitää ollakin. Ainakin aikaisemmin tässä keskustelussa on moni näin todennut.
Nyt sitten odotellaankin kunnon pakkasia, niin nähdään onko tämä CDI sitten kylmä vai ei, kun on toimiva termostaatti.
Maantieajossa (vaikka ajettu 50-100 km tai enempikin) käyttäytyi seuraavasti:
- Ensin alkuun lämpö oli hieman 80-viivan alapuolella. Tämä viime talvena / kevään mittaan.
- Laski vielä alemmas nyt syksyllä.
- Sitten ihan viime pari-kolme viikkoa oli 60-asteessa, välillä jopa alle.
Eli tämä termari ilmeisesti hajoaa siten, että menee koko aika kylmemmäksi. Satunnaisesti kylläkin saattoi olla lämpimämpikin (etenkin kaupungissa).
Nyt vaihdettu ja lämpö on pari viisarin leveyttä yli 80-asteen. Tämä on ilmeisesti juuri se lämpö, mikä pitää ollakin. Ainakin aikaisemmin tässä keskustelussa on moni näin todennut.
Nyt sitten odotellaankin kunnon pakkasia, niin nähdään onko tämä CDI sitten kylmä vai ei, kun on toimiva termostaatti.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No tuossa viikonloppuna ajelin noin -22 asteen pakkasessa. Ei se tahtonut saavuttaa 80 astetta 80 vauhdissa. Ajoin sitten jonkin aikaa 5-vaihteella, jolloin lämmöt nousivat pari viisarin leveyttä yli 80 asteen ja vaihdoin sitten takaisin 6-vaihteelle. Tämän jälkeen lämmöt pysyivät ylhäällä. Toisaalta, olisi se lämpö varmasti noussut normaaliin, mutta pidemmän ajon (yli 50 km) jälkeen. Sekin toisaalta saattaa hidastaa lämpiämistä kun automaatti puhalsi ilmaa sisälle koko alkumatkan melkein täysillä.
W210 E220 CDI -01
Niin kysytäämpäs ennakkoon termarihommasta. Onko uusi kopankanssa vai saako pelkän termarin- onko edes irrotettavissa ? Auto siis c malli cdi 99 200.
Torkilla kiinni varmaankin, mikähän koko tai käykö normaali 12 kulmanen hylsy, ja siinä kans mikä ois koko jos joku tietää ?
Kovinhankala homma ei ilmeisestikkään ole ? Ja tiukassa ei ruuvit taida olla eikä tartte kovin lujaa vääntääkkään?
Torkilla kiinni varmaankin, mikähän koko tai käykö normaali 12 kulmanen hylsy, ja siinä kans mikä ois koko jos joku tietää ?
Kovinhankala homma ei ilmeisestikkään ole ? Ja tiukassa ei ruuvit taida olla eikä tartte kovin lujaa vääntääkkään?
No nyt tuli ajettua vähän pitempi matka uudella termarilla. Kulutus n. 400 km lenkillä, jossa pääosin maantieajoa oli tietokoneen mukaan tasan 5.0 litraa / 100 km, jolloin todellinen on n. 5,6 (mittasin tossa joku aika sitten tietokoneen näyttämän eron todelliseen). Ei voi olla tottakaan. Kulutus putos ainakin 0,5. Ikinä ei ole mennyt lähellekään näin vähällä.
Jos kulutukseen vaikuttaa näin paljon, niin entäs sitten karstoittuminen ? Voiko olla niin, että tämä termarivika tekisi ainakin osittain sen "kuuluisan" CDI-imusarjojen karstoittumisen ?
Onko kukaan imusarjoja putsannu pannu merkille, että oliko termari viallinen ?
Entäs toi kulutus ? Ootteko huomanneet vastaavaa eroa ?
Täytyypä vielä seurailla tätä asiaa lisää. Kaverillakin on menossa termari vaihtoon. Laitetaanpa juttua vielä...
Jos kulutukseen vaikuttaa näin paljon, niin entäs sitten karstoittuminen ? Voiko olla niin, että tämä termarivika tekisi ainakin osittain sen "kuuluisan" CDI-imusarjojen karstoittumisen ?
Onko kukaan imusarjoja putsannu pannu merkille, että oliko termari viallinen ?
Entäs toi kulutus ? Ootteko huomanneet vastaavaa eroa ?
Täytyypä vielä seurailla tätä asiaa lisää. Kaverillakin on menossa termari vaihtoon. Laitetaanpa juttua vielä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Juu,kulutus putos aikalailla kun lämmöt nousi. Tosin samoilla tienoilla nousi tehotkin joten eipä faktaa kummasta johtui,ehkä enemmänkin ohjelmoinnista kun lyhyttä ajoa suurin osa eli kone ehtii harvemmin lämmetä termarin aukeamispisteeseen. 4.9l/100km paras lukema mitä saanut reissulla ajotietokoneeseen,käynnistyksineen kaikkineen. Todellisuus lienee reilusti alle kuuslitraa,tämä pari talvea sitten vakiokuntoisella autolla.jukka-tre kirjoitti: Entäs toi kulutus ? Ootteko huomanneet vastaavaa eroa .
Termari on kiinni kolmella T-30 -kantaisella (naaras) ruuvilla. Ainakin Sprinterissä. Sen verran helppo vaihtaa, että tein sen pihalla räntäsateessa, kun en viitsinyt hallia tuulettaa... Jouduin ottamaan öljynsuodattimen kannen pois, jotta mahtui tulemaan pois. Siis kannattaa suodatin vaihtaa samalla, jos kilometrit sattuu lähelle. Myös dieselkorkeapainepumpun johtoliitos täyytyy irroittaa, jotta saa löysiä.
Lämmintä tupahan
Katoppas ku mä olen ajellut välillä nelosella maantie ajossa et koneen lämmöt nousis ylöspäin...Taidanpa vaihtaa itekki ton termarin.
E 320 cdi avantg. 220tkm Aito tuonti auto.
E 320 cdi avantg. 220tkm Aito tuonti auto.
Terve! Miten pystyisi helposti testaamaan että tuo auton lisälämmitin pelaa oikein? Minulla on nappi tuhkakupissa ja siinä palaa punainen valo kun se on OFF. Mutta kun on päällä eli ON, niin en ole mitään ihmeempää lämmitystä havainnut. Meneekö tuo lisälämpö päälle vasta kun auto käy? Jonkinlaista hurinaa kyllä auto pitää senkin jälkeen kun on sammuttanut.
Onko siis olemassa kahdenlaista naftalämmitintä näissä malleissa eli 1) joka lämmittää periaatteessa vain sisätilaa (niinkuin manuaalissa lukee) 2) joka toimii moottorilämmittimenä? Eikö ne samaa vettä lämmitä kumpikin?
Termostaatti pitää vaihtaa, kun tuntuu tosiaan jäävän lämmöt alas näin talvella. Miten mahtaa olla terveellistä moottorille ajaa lämmöt alhaalla?
Jari
Onko siis olemassa kahdenlaista naftalämmitintä näissä malleissa eli 1) joka lämmittää periaatteessa vain sisätilaa (niinkuin manuaalissa lukee) 2) joka toimii moottorilämmittimenä? Eikö ne samaa vettä lämmitä kumpikin?
Termostaatti pitää vaihtaa, kun tuntuu tosiaan jäävän lämmöt alas näin talvella. Miten mahtaa olla terveellistä moottorille ajaa lämmöt alhaalla?
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: Lämmintä tupahan
Joskus tekee ihan hyvääkin ajaa pätkä mahd. nopeeta ajoa esim. 3:lla, niin saa karstoja pois. Kierroksia vajaa 4000, tai jotain silleen. Nelosella alkaa jo käymään kortin päälle...timlin kirjoitti:Katoppas ku mä olen ajellut välillä nelosella maantie ajossa et koneen lämmöt nousis ylöspäin...Taidanpa vaihtaa itekki ton termarin.
E 320 cdi avantg. 220tkm Aito tuonti auto.
Mutta termari ilman muuta heti vaihtoon, jos lämpö ei nouse 80-viivan yli matka-ajossa.
Kyllä tämä termari-homma pitäs nyt jotenkin saada kaikille CDI-koneilla ajaville tiedoksi, ettei kukaan vahingossa ajele vaikka vuotta viallisella termarilla (niinkuin itte). Koko aika tulee tietoa, että CDI lämpiää hitaasti, kun on niin taloudellinen. Tätä puhuu tutut ja muutenkin näkee juttuja ja foorumilla puhutaan. Miten hitossa site tämmönen ensimmäisen CDI:n ostaja tajuaa, että vika onkin termarissa... Taidan ottaa nyt asiaksi ja laittaa tästä oikein uuden topicin, että huomataan paremmin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Termari vaihdettu
Eilen vaihdatin termarin, Veholta 63 E. Ja kyllä auttoi: 30 km matkalla lämpö nousi n. 92 asteeseen, kun aiemmin pysyi lämpimällä (+5) 60-65 astetta. Ja kylmillä 50 astetta. Tänäänkin on tosin +7 astetta lämmintä ja pahvit edessä. Mutta ero on huomattava. Oletteko laittaneet viimaa estämään puskurin alaosaan, siihen rekisterikilven alle, jossa myös menee viilentävää ilmaa syylärille, pahvia tms? Eihän autonvalmistaja ole kieltänyt moisia virityksiä? Eikös edessä ole myös automaattivaihdelaatikon lauhdutin?
2001 CDi C220
2001 CDi C220
Re: Termari vaihdettu
Ei kannata tukkia sitä alaosaa, koska siellä on välijäähdytin.C-klass kirjoitti: Oletteko laittaneet viimaa estämään puskurin alaosaan, siihen rekisterikilven alle, jossa myös menee viilentävää ilmaa syylärille, pahvia tms? Eihän autonvalmistaja ole kieltänyt moisia virityksiä? Eikös edessä ole myös automaattivaihdelaatikon lauhdutin?
2001 CDi C220
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
CDI:n lämmöt
Mulla on -99 mallinen 220CDI C-sarjalainen ja lämmöt ei pysy vaikka laitoin uuden termostaatin.Pahvia keulaan ja Webasto päälle,muuten ei tarkene talvella.Kylmin auto mikä mulla on koskaan ollut.
Re: CDI:n lämmöt
Jos uusikin termari viallinen,vesi ei kierrä kunnolla lämppärissä,kansipahvissa vikaa tms. Ei kuulostas normaalilta mikäli pahvilla ei lämmöt pysy korkealla.saku1 kirjoitti:Mulla on -99 mallinen 220CDI C-sarjalainen ja lämmöt ei pysy vaikka laitoin uuden termostaatin.Pahvia keulaan ja Webasto päälle,muuten ei tarkene talvella.Kylmin auto mikä mulla on koskaan ollut.
CDI:n lämmöt
Nyt laitoin uuden webaston ja pahvi on keulassa joten pakkasia oottelemaan.En oikein usko kansipahvin olevan rikki kun kuitenkin käyttäytyy muuten ok.Nämä nyky diesel autot on vaan niin vähä hukkalämpösiä vehkeitä ettei pirttiin riitä kuumaa tarpeeksi.Volvo miehillä on kuulemma samoja ongelmia.Autohan on muuten jämeryyden perikuva,autojen auto,siis MB.
Jep,ajoin just Tampere-pohjanmaa valiä n.80(kamera tolppia oli vähän väliä ja mittari näytti 4.4 l sadalla ennen en ole päässyt lähellekää moista Auto 220 cdi farm. 01 manualTapio_Tre kirjoitti:Alkaa muuten tuntua että kulutus tippui termarin vaihdon jälkeen jopa enemmänkin tai sitten mulla on menneet mittarit sekaisin. Tänään ajoin Tre-Turku-Tre ja kulutus oli 5.1 litraa satasella vaikka ajelin mielestäni "ihan reippaasti" koko matkan.
Joo ja mulla menee 6-pyttynenkin uudella termarilla matka-ajoo 4,9 litraa / 100 km. Ajoin 300 km pätkän joku aika sitten ja nopeus oli koko aika 80-90 km/h. Reippaammassakaan ajossa ei mee yli 5,2-5.4. Tosin on muistettava, että tietokone heittää tollasen 0,5 litraa / 100km.
Yli 2500 km pätkän keskikulutus 5,8 (todellinen ehkä 6,3). Tässä siis mukana kaikki ajo ja jonkun verran kaupunkiakin.
Käsittämättömän vähän autolta, joka painaa 1690 kg ja tehot 197 hp / 470Nm
Eikä ole säästetty, vaan poljettu on, ei silti kuluta.
Yli 2500 km pätkän keskikulutus 5,8 (todellinen ehkä 6,3). Tässä siis mukana kaikki ajo ja jonkun verran kaupunkiakin.
Käsittämättömän vähän autolta, joka painaa 1690 kg ja tehot 197 hp / 470Nm

Eikä ole säästetty, vaan poljettu on, ei silti kuluta.

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
kulutus
On teillä pieni ruokaset autot vaikkei omakaan paha ole.Mulla on W202 koppanen 220CDI -99 ja pienin kulutus johon olen ite päässyt on kesällä 5.2 matka ajossa jossa oli suurin osa varsin haipakkaa menoa.Onko sitten autojen painoissa eroa,mulla on farkku tai renkaiden leveyskin vaikuttaa kulutukseen.Summasummaarum,ei syö meset paljoa siihen nähden mitä ne antaa
Re: kulutus
6 lovisella laatikolla on varmaaan oma osuutensa asiaansaku1 kirjoitti:On teillä pieni ruokaset autot vaikkei omakaan paha ole.Mulla on W202 koppanen 220CDI -99 ja pienin kulutus johon olen ite päässyt on kesällä 5.2 matka ajossa jossa oli suurin osa varsin haipakkaa menoa.Onko sitten autojen painoissa eroa,mulla on farkku tai renkaiden leveyskin vaikuttaa kulutukseen.Summasummaarum,ei syö meset paljoa siihen nähden mitä ne antaa

Lämpeneminen
Höpöpuhetta etteikö lämmöt cdi:ssä nouse.
Amusella reilut 200 km viallisella termarilla keskinopeus tietsikan mukaan 94 km/h ja moottorin lämpö koko ajan noin 70 astetta.
Takaisin tultaessa (termari vaihdettuna) lämmöt liki 90 astetta, keskinopeus 92 km/h. Kulutus 6,9 ltr aamulla ja 5,8 ltr reissulta palatessa.
Lämpötila sekä aamulla että illalla vaihteli +0,5-3 astetta.
Autona e320T cdi automaatti vm. 2004.
Amusella reilut 200 km viallisella termarilla keskinopeus tietsikan mukaan 94 km/h ja moottorin lämpö koko ajan noin 70 astetta.
Takaisin tultaessa (termari vaihdettuna) lämmöt liki 90 astetta, keskinopeus 92 km/h. Kulutus 6,9 ltr aamulla ja 5,8 ltr reissulta palatessa.
Lämpötila sekä aamulla että illalla vaihteli +0,5-3 astetta.
Autona e320T cdi automaatti vm. 2004.
Re: Lämpeneminen
Njoo, 320cdi kestää 20km tulla lämpimäksi -20 pakkasella siinä missä bensa320 lämpenee jo moottoritien rampille noustaessa. Kummassakin termarit kunnossa.VMK kirjoitti:Höpöpuhetta etteikö lämmöt cdi:ssä nouse.
Amusella reilut 200 km viallisella termarilla keskinopeus tietsikan mukaan 94 km/h ja moottorin lämpö koko ajan noin 70 astetta.
Takaisin tultaessa (termari vaihdettuna) lämmöt liki 90 astetta, keskinopeus 92 km/h. Kulutus 6,9 ltr aamulla ja 5,8 ltr reissulta palatessa.
Lämpötila sekä aamulla että illalla vaihteli +0,5-3 astetta.
Autona e320T cdi automaatti vm. 2004.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.06.2007 15:42
Joo... Täällä on ainakin CDIssä enemmän lämpöongelmia kuin muilla tuntuisi olevan.
Elikkä tuo -00 vuosmallin 320cdi on kyseessä, ja on webastot ja kaikki herkut (jotka talvella on päällä 24h ajon ajan) ja lisäksi nokalla on pahvia neliötolkulla. Talvella kun päästään alle -10 asteen niin lämmöt ei nouse kun johonkin 55-60 asteeseen. Nelosella kun ajaa suorat ja vähän enemmän kaasuttelee niin voi nousta jopa 65:een.
Seuraus = venttiileistä tulee sisälle vain kylmää ilmaa.
Nollakeleillä lämmöt tietysti vähän korkeemmat, mutta sisätilat tuntuu olevan silti kylmemmät kuin ilma ulkona.
Veholta kun kysyy termostaattia niin vastaus on että ei noihin termareihin ole olemassakaan vaihtoehtoja.
Autokin painaa karvan alle 2000kg niin on se vaan kumma kun ei lämpiä.
-mutta ei kulutuskaan nouse yli 8 litran.
Elikkä tuo -00 vuosmallin 320cdi on kyseessä, ja on webastot ja kaikki herkut (jotka talvella on päällä 24h ajon ajan) ja lisäksi nokalla on pahvia neliötolkulla. Talvella kun päästään alle -10 asteen niin lämmöt ei nouse kun johonkin 55-60 asteeseen. Nelosella kun ajaa suorat ja vähän enemmän kaasuttelee niin voi nousta jopa 65:een.
Seuraus = venttiileistä tulee sisälle vain kylmää ilmaa.
Nollakeleillä lämmöt tietysti vähän korkeemmat, mutta sisätilat tuntuu olevan silti kylmemmät kuin ilma ulkona.
Veholta kun kysyy termostaattia niin vastaus on että ei noihin termareihin ole olemassakaan vaihtoehtoja.
Autokin painaa karvan alle 2000kg niin on se vaan kumma kun ei lämpiä.

Vaikuttaisi kyllä rikkinäiseltä termarilta. Näyttävät muutenkin olevan kulutustavaraa näissä vehkeissä. Itse vaihdoin viime talvena kahteen kertaan - jälkimmäinen meni merkkiliikkeen takuuseen. Ehjällä termarilla lämmöt kyllä nousee tuonne noin 90 asteeseen. (Itselläni 270 CDI - 02)Multislayer kirjoitti:Talvella kun päästään alle -10 asteen niin lämmöt ei nouse kun johonkin 55-60 asteeseen. Nelosella kun ajaa suorat ja vähän enemmän kaasuttelee niin voi nousta jopa 65:een.
Samantapaisia havaintoja, mulla 290td suorasuihku koheni nelisen vuotta sitten termarin vaihdolla, tuntuu että tälle kaudelle tarvis vaihtaa taas, Webu ei ole käytössä, pärjään viimasuojalla suht mukavasti. Miksi muuten pakokaasujen lämpöenergiaa ei käytetä hyödyksi? katin jälkeisellä lämmönvaihtimella luulisi saavan jonkun kilowatin talteen, vrt nk 'ekonomaiseri' ei se lisälämpö ongelmaa tuottaisi meillä kesälläkään. Vähän täytyisi tietenkin pakoröörin matskuvalintoihin puuttua.
Oho, lipsahti vähän sivuun aiheesta
Oho, lipsahti vähän sivuun aiheesta

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.06.2007 15:42